Onko ujoutesi/jännittämisesi jo ongelma - testi

8+16

11

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UJJO

      Tämä tuli minulle:
      "Jännittämisesi on koholla/voimakasta


      Osalla tämän tuloksen saaneista on toimintakykyä alentavaa ahdistuneisuutta, josta on hyvä keskustella ammattihenkilön kanssa. Voit hyötyä tuetusta vertaisryhmätoiminnasta ja asteittain etenevästä aktiivisesta altistamisesta. Hakeudu esiintymisvarmuuden kehittämisen kurssille, jännittäjäryhmään tai tilanteisiin, joissa saat harjoitella haastellisiin sosiaalisiin tilanteisiin osallistumista. Myös yksilöllisestä lyhytterapiasta voi olla kohdallasi apua. Tarvittaessa, ennen esiintymistä tai vaikeaa tilannetta otettava lääkitys saattaa helpottaa toisten selviytymistä."

    • 18 v

      Jännittämisestäsi on merkittävää haittaa


      Jännittämisesi haittaa merkittävästi arkipäiväistä selviytymistäsi. Suosittelemme ensisijaisina apukeinoina yksilöllistä keskustelua/psykoterapiaa. Lääkityksen mahdollisuudesta on hyvä keskustella lääkärin vastaanotolla. Ryhmämuotoiset hoidot voivat tuntua kuormittavilta, mutta niistä voi olla apua yhdistettynä yksilölliseen työskentelyyn. Oikeasta hoitomuodosta kannattaa keskustella ammattihenkilön kanssa. Avun hakemisen kynnyksen ylittäminen kannattaa, vaikka asioiden työstäminen on raskasta

      • sama tulos

        ikää jo 32.
        Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.


      • Mokkihopero00
        sama tulos kirjoitti:

        ikää jo 32.
        Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.

        Samaa minulla, vaikka ikä on päälle viidenkympin.

        Siksi aloinkin erakoksi.


    • gjkghknn

      Jotenkin hankala vastata noihin kysymyksiin.

      • 14+11

        Mullakin vastaukset riippuvat aika paljolti päivästä/viikosta..


    • lukutoukka5
      • _Herkkismies

        Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.

        Eritysherkkätestissä 24/27.

        Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.

        Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.


      • elainearo
        _Herkkismies kirjoitti:

        Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.

        Eritysherkkätestissä 24/27.

        Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.

        Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.

        Todella hyvä kirja! Luen juuri..


    • ahdistunutujo23v

      Jännittämisestä merkittävä haitta. Eipä tullut yllätyksenä, kartan mahdollisimman paljon sosiaalisia tilanteita, minulla voi kestää kuukausia tutustua uuteen ihmiseen, jotta voin olla normaali hänen seurassaan, jännittää kaupassa käynti ja yleensä menen syrjäisiin pikku kauppoihin, jossa ei ole paljoa ihmisiä, paljon on asioita, jotka olen joutunut jättämään väliin vain sen takia etten kehtaa/uskalla. Välillä kavereiden kanssa häpeän, jos he tekevät jotain joka kiinnittää huomion, en siis häpeä kavereita vaan nolostun itse siitä. Itsearvioinnit jollekin toiselle tuottavat tuskaa ja ahdistusta. Olen yrittänyt altistaa itseäni mahdollisimman paljon kaikelle mistä en pidä, mutta sekään ei tunnu auttavan asiaa. Ahdistun vain lisää.

    • On se ongelma ja tiedän sen ilman testejä. Jos se ei olisi ongelma, olisin varmasti (ollut) parisuhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4041
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3398
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2929
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2861
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2214
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2161
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2097
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1925
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1920
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1869
    Aihe