http://www.jannittaa.com/testaa-jannittamisongelmasi-laatu/
Yllä olevan linkin takaa löytyy testi, jolla voit mitata onko jännittämisesi normaalia vai onko syytä huoleen.
Onko ujoutesi/jännittämisesi jo ongelma - testi
11
789
Vastaukset
- UJJO
Tämä tuli minulle:
"Jännittämisesi on koholla/voimakasta
Osalla tämän tuloksen saaneista on toimintakykyä alentavaa ahdistuneisuutta, josta on hyvä keskustella ammattihenkilön kanssa. Voit hyötyä tuetusta vertaisryhmätoiminnasta ja asteittain etenevästä aktiivisesta altistamisesta. Hakeudu esiintymisvarmuuden kehittämisen kurssille, jännittäjäryhmään tai tilanteisiin, joissa saat harjoitella haastellisiin sosiaalisiin tilanteisiin osallistumista. Myös yksilöllisestä lyhytterapiasta voi olla kohdallasi apua. Tarvittaessa, ennen esiintymistä tai vaikeaa tilannetta otettava lääkitys saattaa helpottaa toisten selviytymistä." - 18 v
Jännittämisestäsi on merkittävää haittaa
Jännittämisesi haittaa merkittävästi arkipäiväistä selviytymistäsi. Suosittelemme ensisijaisina apukeinoina yksilöllistä keskustelua/psykoterapiaa. Lääkityksen mahdollisuudesta on hyvä keskustella lääkärin vastaanotolla. Ryhmämuotoiset hoidot voivat tuntua kuormittavilta, mutta niistä voi olla apua yhdistettynä yksilölliseen työskentelyyn. Oikeasta hoitomuodosta kannattaa keskustella ammattihenkilön kanssa. Avun hakemisen kynnyksen ylittäminen kannattaa, vaikka asioiden työstäminen on raskasta- sama tulos
ikää jo 32.
Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin. - Mokkihopero00
sama tulos kirjoitti:
ikää jo 32.
Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.Samaa minulla, vaikka ikä on päälle viidenkympin.
Siksi aloinkin erakoksi.
- gjkghknn
Jotenkin hankala vastata noihin kysymyksiin.
- 14+11
Mullakin vastaukset riippuvat aika paljolti päivästä/viikosta..
- lukutoukka5
Mitäs vastauksia te saatte tuosta erityisherkkyys-testistä? Mä olen erityisherkkä ja pisteillä 24 (maksimi nähtävästi 27).
Tuolla siis:
http://www.jannittaa.com/erityisherkkyys/- _Herkkismies
Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.
Eritysherkkätestissä 24/27.
Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.
Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille. - elainearo
_Herkkismies kirjoitti:
Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.
Eritysherkkätestissä 24/27.
Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.
Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.Todella hyvä kirja! Luen juuri..
- ahdistunutujo23v
Jännittämisestä merkittävä haitta. Eipä tullut yllätyksenä, kartan mahdollisimman paljon sosiaalisia tilanteita, minulla voi kestää kuukausia tutustua uuteen ihmiseen, jotta voin olla normaali hänen seurassaan, jännittää kaupassa käynti ja yleensä menen syrjäisiin pikku kauppoihin, jossa ei ole paljoa ihmisiä, paljon on asioita, jotka olen joutunut jättämään väliin vain sen takia etten kehtaa/uskalla. Välillä kavereiden kanssa häpeän, jos he tekevät jotain joka kiinnittää huomion, en siis häpeä kavereita vaan nolostun itse siitä. Itsearvioinnit jollekin toiselle tuottavat tuskaa ja ahdistusta. Olen yrittänyt altistaa itseäni mahdollisimman paljon kaikelle mistä en pidä, mutta sekään ei tunnu auttavan asiaa. Ahdistun vain lisää.
On se ongelma ja tiedän sen ilman testejä. Jos se ei olisi ongelma, olisin varmasti (ollut) parisuhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758