Onko ujoutesi/jännittämisesi jo ongelma - testi

8+16

11

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UJJO

Tämä tuli minulle:
      "Jännittämisesi on koholla/voimakasta

Osalla tämän tuloksen saaneista on toimintakykyä alentavaa ahdistuneisuutta, josta on hyvä keskustella ammattihenkilön kanssa. Voit hyötyä tuetusta vertaisryhmätoiminnasta ja asteittain etenevästä aktiivisesta altistamisesta. Hakeudu esiintymisvarmuuden kehittämisen kurssille, jännittäjäryhmään tai tilanteisiin, joissa saat harjoitella haastellisiin sosiaalisiin tilanteisiin osallistumista. Myös yksilöllisestä lyhytterapiasta voi olla kohdallasi apua. Tarvittaessa, ennen esiintymistä tai vaikeaa tilannetta otettava lääkitys saattaa helpottaa toisten selviytymistä."

• 18 v

Jännittämisestäsi on merkittävää haittaa

Jännittämisesi haittaa merkittävästi arkipäiväistä selviytymistäsi. Suosittelemme ensisijaisina apukeinoina yksilöllistä keskustelua/psykoterapiaa. Lääkityksen mahdollisuudesta on hyvä keskustella lääkärin vastaanotolla. Ryhmämuotoiset hoidot voivat tuntua kuormittavilta, mutta niistä voi olla apua yhdistettynä yksilölliseen työskentelyyn. Oikeasta hoitomuodosta kannattaa keskustella ammattihenkilön kanssa. Avun hakemisen kynnyksen ylittäminen kannattaa, vaikka asioiden työstäminen on raskasta

• sama tulos

ikää jo 32.
        Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.

• Mokkihopero00
        sama tulos kirjoitti:

ikää jo 32.
        Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.

Samaa minulla, vaikka ikä on päälle viidenkympin.

Siksi aloinkin erakoksi.

• gjkghknn

Jotenkin hankala vastata noihin kysymyksiin.

• 14+11

Mullakin vastaukset riippuvat aika paljolti päivästä/viikosta..

• lukutoukka5
      • _Herkkismies

Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.

Eritysherkkätestissä 24/27.

Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.

Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.

• elainearo
        _Herkkismies kirjoitti:

Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.

Eritysherkkätestissä 24/27.

Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.

Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.

Todella hyvä kirja! Luen juuri..

• ahdistunutujo23v

Jännittämisestä merkittävä haitta. Eipä tullut yllätyksenä, kartan mahdollisimman paljon sosiaalisia tilanteita, minulla voi kestää kuukausia tutustua uuteen ihmiseen, jotta voin olla normaali hänen seurassaan, jännittää kaupassa käynti ja yleensä menen syrjäisiin pikku kauppoihin, jossa ei ole paljoa ihmisiä, paljon on asioita, jotka olen joutunut jättämään väliin vain sen takia etten kehtaa/uskalla. Välillä kavereiden kanssa häpeän, jos he tekevät jotain joka kiinnittää huomion, en siis häpeä kavereita vaan nolostun itse siitä. Itsearvioinnit jollekin toiselle tuottavat tuskaa ja ahdistusta. Olen yrittänyt altistaa itseäni mahdollisimman paljon kaikelle mistä en pidä, mutta sekään ei tunnu auttavan asiaa. Ahdistun vain lisää.

• On se ongelma ja tiedän sen ilman testejä. Jos se ei olisi ongelma, olisin varmasti (ollut) parisuhteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      95
      6101
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5535
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      2015
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe