Vuokrakämpät Oulussa

Vuokra-äeät

Kämppiksen kanssa tässä valitettavasti joudutaan painumaan hiiteen vanhasta kaakkurista lattiarempan alta. Rempan jälkeen nousee vuokra sen verran, ettei oikein napostele maksaa sellaisia rahoja kämpästä joka on käytännössä kaksio.

Eli, tässä on siis kämpän haku alla. Toiveena olisi löytää rauhallinen paikka, vaikka tietenkin opiskelijabudjetilla ei ole ihan rahaa muuttaa johonkin värttöön 850e kolmioon.

Olen tässä koittanut googletella asuinalueitten maineita, ja meinaa olla hankala saada minkäänlaista realistista kuvaa. Mikäli keskustelupalstoja uskoo, jokainen Oulun vuokra alue jossa vuokra on alle 900e on SUOMEN PAHIN GHETTO ja murhaajia joka asunnossa ja muutama vielä narkkareitakin kaiken lisäksi.

Pesätieltä katsotaan kahta kämppää, yksi Osnan luhtitalo ja yksi TA:n kerrostalo. Heinäpäästä, Hiukkavaarasta ja Kaketsulta löytyisi myös mahdollisia ehdokkaita. Olisiko kokemuksia noista paikoista/muista? Yksi kaveri asui sivakan kämpässä Pesätiellä pari vuotta ja kehui kyllä mukavan rauhalliseksi. Osnan kämpistä sen sijaan olen kuullut lähinnä huonoa.


Kiitoksia!

6

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasepookissa

      Just joku olmoitteli kaksiota Heinäpäästä 515 e/kk

    • Entinen vuokraisäntä

      Just möin poiis kolme kaksiota Oulusta kun ei kunnollisia vuokralaisia enää löytynyt. Ensinnäkin lujassa löytää vuokralaista ja vielä lujemmassa saada vuokrarahat. Muutamia kymmniä tuhansia tuli tappiooita, mutta oppirahoiksi ne katsoin. Kun ette halua rehellisesti ja oikein elää, niin kuolkaa minun puolestani pois. Sympatiaa ei loisille heru.

      • Pidän Rahani

        Sää ootki porvari.


      • vuokrat ajallaan

        Vielä löytyy, olen ollut sen verran hyvä vuokralainen, että eivät olisi aiemmat vuokranantajat halunneet, että muutan pois, vuokrat maksettu minuutilleen, ei häiriöitä, remppataitoinen, nyt seitsemän vuotta asuttu omakotitalossa, hyvät on vuokranantajatkin.


      • Entinen vuokraisäntä
        Pidän Rahani kirjoitti:

        Sää ootki porvari.

        Eläkkeellä oleva vuorotyöduunari olen. Sitä kun viitsii työssä käydä eikä aivan kaikkea tuhlaa viinaan, tupakkaan ja huorain perseisiin niin väkisinkin kertyy...


    • öpölplölpöplölöplölp

      Tuota.

      Osnan asuntoihin ei kannata muuttaa, jos haluatte rauhaa.

      Sivakalta saa halpoja ja rauhallisiakin hyvällä tuurilla. Esim. puokkarilla Menninkäisentiel asuin muutaman vuoden, niis mis on päiväkoti alimmas kerrokses. Suht rauhallisia ja viihtysiä. Vuokra oli jotain 450. Asumistuki päälle tietty ja sossurahat. Uusi marketti vieres. Narkkei ei niis talois tullu vastaan, mut kasikerroksisis Maahisentiel ja Järvitiel tiiän jonkin verra, niist tosi ei oo mitää haittaa, ku vertaa alkkiksien metelöintiin. Sellanen asu ikävä kyllä Menninkäisentien talossaki ja välillä oli hirvee meteli yötä päivää. Eipä siin valitukset auttanu mitää.

      Ei myöskään kande muuttaa KAS:in asuntoihin talvikankaalla. Suht ahtaita kahdelle, ja kuitenkin aiva helvetisti juoppoja, vaikkei vaaria olekaan. Liian kaukana myös keskustasta, jos tämä asia on tärkeä. Puokkarist nyt viel käveleeki keskustaan. Koskelas myös kaveri Sivakalta löytäny rauhallisen yksiön tilavalla partsilla ja siin on kaksioitaki halvalla.

      Rajakylän SATO-asuntoihin ei kannata muuttaa myöskään, jos kaipaa rauhaa. Äiti asuu nyt itseasias kaksios Terviksel, ja siel o vessanpönttö ollu paskana ja huoltofirma käyny 100 kertaa "korjaamas", ja taas paukuttaa. Halvemmaks tulee kai käydä kerran viikos "korjaamas", ku laittaa uus pytty. Sotkuista Venäjän näkööistä seutua, ja joka toinen ihminen kauppaan kävellessä on sekasin, tai katkokävelee. Tälleen lievästi ilmaistuna.

      Mut tsemppiä asuntojen ehtimiseen, kokeilkaa Sivakkaa ja käykää vaikka toimistolla selittämässä asian laatu, ni voi helpottaa/nopeuttaa asunnon saantia. SATO:lta myös voi kysellä ja on niil muuallaki asuntoa, ku Rajikses.

      Ite en oo Etelä-Oulus asunu, ni en sit tiiä, mitkä siel ois hyviä paikkoja asua, mut Kaketsua joko kehutaan. Eipä tuo omaan silmään Puokkaria ihmeellisemmältä näytä.

      Vältä Rajakylää ja Meri-Toppilaa. Kaikkialla murhataan, raiskataan, kidutetaan, ryöstetään Siwoja jne. Mut mulle itelle on ainakin asuinalueen ulkonäölläkin merkitystä. Ja ihmisil, joita kaduil tulee vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe