Ebookers kusetus

Virtasenjaska

Aika kusetuspaikalta Ebookers tuntuu. Hetken selaat jotain hotelleja niin äkkiä hinnat pompsahtaakin: "Aiemmin valitsemasi hinta on noussut paikkatilanteen muuttumisen takia". Mitä järkeä, menetätte vaan varauksen tällä lailla. Ihan kuin en osaisi Trivagoa käyttää halvemman hinnan saamiseen. Miksi tukisin paikkaa joka ehdoin tahdoin haluaa vaan tuhlata mun aikaa? Pistäkäähän sosiaalisessa mediassa viestiä menemään niin saatas loppu näille hinnannousu kusetuksille.

Joku toinenkin kirjoittaa asiasta täällä:
http://tbap.blogspot.fi/2013/04/kl.html

"Matkaa varten teimme melkoisen määrän taustatyötä saadaksemme edullisimmat diilit. Mistään matkatoimistosta ei löytynyt ensinnäkään meille sopivilla päivillä, lennoilla tai hinnalla olevaa reissua, päädyimme siis taas kerran valitsemaan lennot ja hotellit erikseen ja säästimme tämän matkan ollessa kyseessä pitkän pennin. Olen aiemminkin ostanut matka-kokoomasivusto Ebookersilta jotain ja tuolloin homma on mennyt ihan hyvin. Nyt kyllä totesimme, että siltä firmalta ei ihan heti mitään ostoksia tehdä... Tästä aiheesta oli ilmeisesti tullut joku dokumenttikin ihan hiljattain, itse kuulin asiasta vasta jälkeenpäin. Mutta siis lyhykäisyydessään sivuston toimintaperiaate on se, että mitä useammin samaa matkaa selaa ja klikkailee, niin sitä korkeammaksi muodostuu hinta. Sivusto ilmeisesti seuraa tietokoneen IP-osoitetta ja nostaa hintaa ajatuksella "haa, tuo hölmö tuolla haluaa vissiin Kuala Lumpuriin, nostetaanpa hinta pilviin, kun asiakas ostaa matkan lopuksi kuitenkin" :D Ja tämä ei ole mitään puppua, vaan siis esim: ekalla kerralla matkan hinta on sanotaan vaikka tuhat euroa. Menet siis ekaa kertaa nettisivulle, valitset päivämäärät vaikka ma-pe, ja alat klikkailla. Hinta siis se tonni. Kun hetken on klikkaillut, kokeillut eri päivämääriä, ja palannut sitten takaisin alkuperäisiin päiviin, niin alkuperäisen matkan hinta onkin noussut esim. 300€. Näin kävi meille. Aivan tismalleen saman matkan hinta nousi ja laski ollen joka päivä eri, suurin erotus SAMAN matkan hinnalle oli 450€ (kahdelle hengelle). Kyse ei siis ole mistään paikkatilanteen muuttumisesta, koska paikkoja kyllä on ja parin päivän päästä sama matka onkin taas halvempi. Meni kyllä täydellisesti maku tuohon sivustoon. Äänestin siis jaloillani ja varasimme lopulta lennot Supersaver.fi- sivun kautta, missä kaikki toimi oikein hyvin :)"

1

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+14

      sivustot tallentaa cookiet sun tietokoneelle. Tyhjennä ne ja tee tilaus halvemmalla uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe