Mokka vai S-Cross?

Valinnanvaikeus

Tällä hetkellä alla neliveto X-over. Mokka ja S-Cross on nyt koeajettu ja molemmat hyväksi todettu. Hintaero olisi noin 3t€. Mokassa on tehokkaampi kone. joka kyllä tuntui selvänä etuna, lisäksi varustetaso hieman parempi pysäköintitutkineen jne. Mutta viitsiikö niistä maksaa noin paljoa? Olen tyytyväinen susuuni pikkuvioista huolimatta, mutta Opel tuntuu laadukkaammalta. Tosin susussa on 3 vuoden takuu, Opelissa vain 2.

Olisiko kellään kokemusta noista molemmista autoista? Kauhean vaikea päättää kumman ottaisi.

18

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tankkeristi

      Ota suzuki, niin minäkin tein. Isompi kontti,hiljaisempi,paljon parempi ajaa,pidempi takuu,halvemmat huollot.... Ja eikös kannattaisi ottaa glx? Siinä xenonit ja tutkat esim. Ja hintaero gl verrattuna alle 2000e. Avaimeton käynnistys tuskin on opelissa edes lisävarusteena? Suzuki noista kahdesta myös paremmin suojattu alustaltaan.

    • Tankkeristi

      Omassa käytössä huomatut s-crossin plussat ja miinukset :
      glx varustetaso naurettavan hyvä (xenonit,ledit,tutkat eteen ja taakse,bluetooth,monitoimiratti,autom.pyyhkimet ja valot,avaimeton käynnistys ja kulku jne)
      hiljaisempi kuin mokka, xv subaru ja skoda yeti
      ajoasento ja penkit
      kulutus manuaali allgrip 6.0
      lämmitettävät peilit
      talvipaketti 195€ joka sisälsi nokian 8 nastat ja lohkolämmittimen ja defan puhaltimen
      kevyt,simppeli kytkin
      tavaratilan välipohjan helppo irroitus
      isofix kiinikkeet hyvin esillä
      isot sivupeilit

      -äänentoisto
      -120 km/h nopeudessa tuulisella säällä saa ohjata välillä aika reippaastikkin
      -ovien lokerot ja hanskalokero onnettoman kokoiset
      -aatamin aikainen bensatankin avaus lattialla olevasta vivusta
      Enpä saa millään mieleeni mitään muuta negatiivista. Eli pirun tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt olen autoon ollut

    • 2 wd kuski

      Minun valintani olisi suzuki, koska itselläni on s cross:=) Tosin laita ihmeessä sama kysymys myös opel palstalle, niin saattaapi tulla erilaisia vastauksia.
      Mulla 2 wd malli ja 47 tuh ajettu ongelmitta. 20 tuh huoltovali ja halvat huollot ( eka oli 160e). Kovana suzuki miehenä en kuitenkaan usko suzukin olevan parempi ajettava mokkaan verrattuna, vaikka olelia en ole ajanutkaan. Suzun ohjaus on ääreen herkkä, eli joutuu hieman ohjaamaan kokoajan, tähän auttaa rengaspaineiden lasku 0.2bar, mutta sitä ei asiantuntijat suosittele? Kulutus kokoajalta 5.3, eli menee hieman pienemmällä, kuin 4 wd malli. Iso takakontti ja perinteiset h4 valot ovat riittävät, kun ne höystettii laadukkaimmilla polttimoilla. Rengasmelu on aikasmoinen, varmaan kitkoilla ei ole moista ongelmaa. Auto maksoi kaikkineen metalliväreineen, vetokoukkuineen, lämppäreineen ja toim kuluineen hiukan yli 24 tonnia ja mielestäni sain rahalle hyvän vastineen, auton, jossa on kaikki tarvittava varustus ja kolme suzukia tätä ennen omistaneena uskon myös tämänkin olevan laatu tuote. N 12o tuhatta ajan ja sitten vaihtoon.

      • 2 wd kuski

        Niin ja hintaan kuului myös talvirenkaat aluvantein. Vakionopeus säädin toimii äärettömän tarkasti.


    • 2 wd kuski

      Ainoastaan muovisen alustarakenteen kestävyys arvelluttaa nyt pakkasten tultua, tosin myyjä vakuutti muovin olevan pakkasenkestävää.

      • aina epäillä sopii

        Tiesitkö,että audi käyttää autoissansa MUOVIJOUSIA. Mitenköhän niiden pakkasenkestävyyden laita on?


      • susukji kuski

        Niinkö ! VAUTSI!! Eli mulla on s crossissa sama alusta rakenne, kuin Audi R8 mallissa ja Ferrareissa. Olisin maksanut enemmän, jos olisin tuon tiennyt. Olipa huono myyjä, kun ei maininnut asiasta:=)


    • Kiirsiikki

      Rauhottukaa. S-crossin alustansuojalevyt ovat muovia. Alusta on terästä ihan normaalisti :)
      Audissa tosiaan on muovijouset jo käytössä

    • Mokka vai susu

      Kiitos vastauksista! Suzukilla näyttäisi olevan nyt talvipakettitarjous 195 ekee, tuo muuttaa taas painopistettä susun suuntaan. No, ensi viikolla pitää tehdä päätös, siihen asti vielä punnitaan :)

      • 2 wd kuski

        Tuo talvipakettitarjous oli juuri mennyt ohi, kun itse ostin s crossini. Harmittelin myyjälle asiaa, että olisi pitänyt ostaa auto paria viikkoa aikaisemmin, niin olisi säästänyt tonnin. Myyjä kertoi, että välirahassa huomioidaan tuo talvipaketti tarjous, eli tarjouksen ollessa voimassa vaihdokista saatu hyvitys on liki tonnia pienempi. Hän sanoi rehellisesti, että ainoastaan suorassa kaupassa ilman vaihtoautoa, tuo tarjous säästää asiakkaalta tuon tonnin.
        Jos olet jo pyytänyt tarjouksen suzukista, niin kysäseppä uudelleen nyt tarjouksen voimassaolo aikana, niinhuomaat välirahan olevan saman:=)
        Tästä huolimatta suosittelen s crossia opelin sijaan.


    • järki käteen ja.....

      Vai sanoi autokauppias rehellisesti........oletko tosiaan noin tyhmä.

      • 2 wd kuski

        Olen varmaan tyhmä, muta pyysin ekan tarjouksen -07 mallisesta astrasta s crossiin ennen tuota viime syksyn samaa talvitarjousta. Toisen tarjouksen pyysin muutaman viikonpäästä, kun tuli tuo tarjous voimaan ja väliraha oli tismalleen sama, eli asia oli juuri niin, kuin kauppias kertoi. Talvitarjous heijasti suoraan vanhasta autostani saamaan nyvitykseen.
        Tietysti asia voi olla niin, että kauppias näki tyhmyyteni ja asia johtui siintä, mutta kehotan muitakin testaamaan asian paikkansapitävyyden.


    • Autoilija since 1962

      Jos päätös on vielä tekemättä, niin suosittelen kyllä Suzukia. Itselläni on s-cros neliveto jolla on ajettu 12000 km ilman ongelmia. Mokkaan verrattuna niin kontti on huomattavasti fiksumpi ja irtopohjan alle saa mahtumaa sellaisija tavaroita joita on hyva aina pitää mukana. Esim. lumiharja, hinausköysi, varapolttimot, WEBASTON (minulla on) tai lohkolämmittimen johto ym ym pientä.
      Todellinen kulutus on noin 7 l/100 km ja rengasäänet erittäin kohtuulliset esim Mokkaan nähden. Rengaspaineet on kesällä 2,3 ja talvella 2,5. Talvella auto oli lämmin eikä Webastoa tarvinnut käyttää ajon aikana 20 min ennen lähtöä riitti kun
      tammikuussa oli 25 as pakkasta. Täydellä kuormalla tehon puute tuntuu mutta mamman kanssa kiihtyvyys on täysin riittävä. Auto pitää suunan ihan hyvin mutta tuulessa on pientä korjaamisen tarvetta. Valot ovat erinomaiset varsinkin kun
      asetin vähän lyhytikäisemmät polttimot keulille. Eiköhän niiden kesto liisääny uusien valomääräysten takia .Ajoasento ihan ok, minun pituus on187 cm ja "ottelupaino" 95 kg. Niin ja se "Cruuseri" tomii ihan hienosti. Cruuseri jälkiasennus toki vähän arveluttaa koska edellisessä autossa oli jälkiasennusvempain ja se toimi
      aika satunnaisesti. Kysymykseeä ei ollut Suzuki. Siinä autossa oli myös jälkiasennettu peruutustutka joka oli erittäin epäluotettava ja se jäikin lopuksi kokonaan käyttämättä.

      • -1966 vm

        Kovin on janoinen ajokki sulla tai sitten ajotapamme poikkeaa. Mulla 31 tuhatta ajettu s crossi ja keskikulutus uudesta asti on nyt 6.0 l/100km. Sisältää myös lyhyitä matkoja peräkärryä ja vene trailerin vetoa. Nuo paremmat H4 polttimot kannattaa ehdottomasti vaihtaa, todella helpot vaihtaa amatööriltäkin. Valoteho paranee reilusti ja tehokkaimpien polttimien lyhempi ikä kuittaantuu päivävaloilla. Tosin eka päiväajovalo poltin simahti 18 tuhannen kilometrin kohdalla, mutta on myös minuutin homma vaihtaa tumpeloltaki. kannattaa myös sitten ostaa hiukan alkuperäisiä polttimoita laadukkaammat W21/5W polttimot päivävaloihin, maksavat n 3 e kpl. Kokeilin ledi polttimoita noihin päivävaloihin, laillisuudesta en tiedä, mutta olivat liian kirkkaat mielestäni ja pysäköinti asennossakin loistivat liian kirkkaana. Taitavat olla laittomatkin?
        Joo, mukavan laadukas ja edullinen rahvaan auto, ilman turhia härpäkkeitä:=)


    • Autoilija since 1962

      Terve vm 1966. En epäile yhtään sinun kulutuslukemia ne ovat varmaan ihan ok. Minulla on tosiaan se oikean jalan nilkka vähän jäykän oloinen. Ja sitten on se webasto. Pari kysymystä kun sinulla on se sama merkkinen auto. Onko sinulla tiedossa paljonko oikeasti tankkiin mahtuu sitä menovettä. 45 l sanotaan, mutta kun valo syttyy ja mittari näyttää 0 niin tankkiin menee 43 litraa. Eli kovin vähän olisi
      ajomatkaa jäljellä. Minulla tietokone näyttää 0,4 l liian pientä keskikulutusta. Miten siellä. Kyllä ne ledit on laittomat.

      • -1966 vm

        Jeps. Tosta kulutuksesta vielä, etuvetoisilla ajavat 5.2 litran keskikulutuksellakin, mutta toki neliveto kuluttaa enemmän luonnollisestikkin. Tuo tankin koko ajatuttaa minuakin, koska valon sytyttyä menee likimain tuo mainitsemasi 41 -42 litraa, joten eipä kauas ajeta enään, kun valo syttyy. Yleensä autolla ajetaan vielä liki sata km, kun bensavalo syttyy? Kello myös juoksee hiukan nopeammin aikaa, kun muut kellot, eli liki pari minuuttia kuukaudessa edistää, mutta toki helppo säätää, jos muistaa.
        Tuo taloudellisen ajotavan opastin on leikkisä juttu, kun vetää n 600kg peräkärryä jyrkkää nousua, niin opastin kehoittaa ajamaan vitos vaihteella aina 45 asti ja sitten neuvoo vaihtamaan suoraa kolmoselle. Muutoinkin tuntuu hiukan vaihteistoa rasittavalta ajella viittäkymppiä loivassa nousussa vitosella, mikäli toimisi opastimen ohjeen mukaan, mutta onneksi saa itse päättää, millä vaihteella ajaa:=)


    • 5v olis sopiva aika

      moi
      Mitsu asx ajattelin ensin mutta on kallis minulle. Miten on jos ottaa 2 vuoden jatkovakuutksen että saisi saman 5 vuoden takuun kuin Mitsussa, onko tietoa paljonko tällainen jatkovakuutus maksaa, vai onko se nykyään huolenpitosopimus tms, ?
      ja kattaako se samat asiat kuin normaali 3v tehdastakuu?

    • ToyoSuzuki-San

      Näin Mokan sen ensiesittelyn aikaan ja näytti hienolta, paljon nappeja kojelaudassa ja ratissa (heh) jne. Mutta sitten huomasin, että etupuskurin alla oleva helma menee aivan liian alas, pilaa maavaran kokonaan. Sen jälkeen en ole Mokasta ollut yhtään kiinnostunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1569
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      20
      1209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1049
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      932
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      928
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      921
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      902
    Aihe