minkä merkkisiä närästyslääkkeitä ootte käyttäny raskausaikana? Onko kukaan käyttänyt samarinia?
närästyslääkkeet raskausaikana
10
3258
Vastaukset
- rv 16+2
Rennietä :P
Mulle neuvolassa suositeltiin mielummin rennietä kuin samariiniä. Siinä samariinissä on suoloja eli voi lisätä turvotusta. Mulla alkoi närästys vaivaamaan vasta siinä loppusuoralla ja ei auttanut rennienit. Yritin myös katsoa että onko joku ruoka mikä aiheuttaisi närästystä niin enpä saanut siitäkään mitään tolkkua. yhtenä päivänä pystyi syömään esim. tummaa leipää ja toisena alkoi närästämään ihan kauheasti.
- Odottelija
Kyllä minä käytän samarinia, ja nyt raskausaikana siihenkin on tullut oikein himo.
Tiedän että se hedelmäsuoloina lisää turvotusta, mutta turvottaahan tuo muuteski, eli jos kukaan ei tiedä sen haittaavan masuasukkia itseään, aion käyttää jatkossakin.- Ä81
että joku muukin käyttää..ostin nimittäin ite tänään kaupasta sitä,kun välillä närästää niin pirusti,mutta halusin vaan saada vielä "varmistusta" asiasta.. ;)
ja eiköhän niissä pakkauksissa lukis jos niitä ei suositeltais raskaana oleville.. - ***
Ä81 kirjoitti:
että joku muukin käyttää..ostin nimittäin ite tänään kaupasta sitä,kun välillä närästää niin pirusti,mutta halusin vaan saada vielä "varmistusta" asiasta.. ;)
ja eiköhän niissä pakkauksissa lukis jos niitä ei suositeltais raskaana oleville..Joo ei mua siellä neuvolassa kielletty sitä samariinia käyttämään mutta sanoi tuon turvotuksen. Ja onhan se hyvä tietää jos vaikka turvotusta tulee ihan hirveästi ni voi sitten vähentää tai lopettaa sen käytön. Mutta tuskin sitä turvotusta pelkästä samariinin käytöstä tulee :) Ja onhan sillä rennielläkin sivuvaikutuksia, siinä tuoteselostuksessa ainakin lukee että saattaa vaikeuttaa raudan imeytymistä.
- lissu
*** kirjoitti:
Joo ei mua siellä neuvolassa kielletty sitä samariinia käyttämään mutta sanoi tuon turvotuksen. Ja onhan se hyvä tietää jos vaikka turvotusta tulee ihan hirveästi ni voi sitten vähentää tai lopettaa sen käytön. Mutta tuskin sitä turvotusta pelkästä samariinin käytöstä tulee :) Ja onhan sillä rennielläkin sivuvaikutuksia, siinä tuoteselostuksessa ainakin lukee että saattaa vaikeuttaa raudan imeytymistä.
Käytän itse Rennietä ja se ei kyllä aina ole auttanut. Eräs hyvä keino närästykseen on lasillinen maitoa. Itselläni se on auttanut paremmin kuin nämä närästyslääkkeet. maito neutralisoi mahahappoja ja estää närästyksen synnyn joten kannataa kokeilla!
- Ä81
lissu kirjoitti:
Käytän itse Rennietä ja se ei kyllä aina ole auttanut. Eräs hyvä keino närästykseen on lasillinen maitoa. Itselläni se on auttanut paremmin kuin nämä närästyslääkkeet. maito neutralisoi mahahappoja ja estää närästyksen synnyn joten kannataa kokeilla!
en pysty itse juomaan,ku vaivaa tuo laktoosi-intoleranssi ja hyla maito on pahaa,mut piimää oon välillä juonu...lääkäri suositteli maitotuotteita närästykseen..nyt ei onnex oo pariin päivään närästäny,ku on ollu niin paha välillä ettei oo tahtonu pystyä syömään,ku tuntuu et koko kurkku on tules ku nielasee..
- tiesitkö
Ä81 kirjoitti:
en pysty itse juomaan,ku vaivaa tuo laktoosi-intoleranssi ja hyla maito on pahaa,mut piimää oon välillä juonu...lääkäri suositteli maitotuotteita närästykseen..nyt ei onnex oo pariin päivään närästäny,ku on ollu niin paha välillä ettei oo tahtonu pystyä syömään,ku tuntuu et koko kurkku on tules ku nielasee..
Tiesitkö, että kauppojen hyllyiltä saa ostaa laktoositonta maitojuomaa? Se on hieman kalliimpaa kuin tavallinen laktoosimaito, mutta itse käytän sitä joka päivä. Sitä kutsutaan maitojuomaksi sen takia, että se ei ole ihan täyttä maitoa, koska laktoosi on poistettu. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos et ole tätä tuotetta kaupasta huomannut! on ollut myynnissä jo vuosia.
- hapokas
Moi!
Itse olen raastanut raakaa perunaa vesitilkkaan ja antanut muhia hetken, sitten voi joko siivilöidä perunat pois tai syödä koko mössön. Tärkkelys neutralisoi. Jos oikein korventaa, voi nopsasti raa'asta perunasta haukata palan ja huolelliseti pureskelle sen. Mulla auttaa aina nopsasti ja on luonnonmukaista ;-)
ps. ei ole kovin hyvää :-) - Annina
...käytän minä ainakin. Mulla todettiin pari vuotta sitten refluksi-tauti, joten närästykset on tosi pahoja välillä. Silloin oli syynissä kaikki lääkkeet reseptillä ja ilman. Resepti-lääkkeet nyt vaikuttaa takuuvarmasti, mutta noista ilman reseptiä saatavista suosittelen kyllä ennemmin samarinia, joka mielestäni auttaa myös muunlaiseen vastakipuun, kuten ilmavaivoihin!(ainakin on tuntunut vaikuttavan).Empä ole tullut ajatelleeksikaan tota turvotusasiaa, mutta aika harvoin sitä on tarvinnutkin ottaa. Rennie ei minulla oikein tehoa.Lisäksi Samarin on tavallaan luonnontuote, toisin kuin Rennie. Mainospuheita =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155