Hei,
olen uusimassa kukkapenkkiä. Kaivoin ylös kymmeniä kukkasipuleita järjestääkseni ne uudelleen ja lisätäkseni uusia. Urakka oli valtava ja vaikea vaikka tiesinkin suurin piirtein sipuleiden paikat.
Onko olemassa VALMIINA jotain maahan laitettavia kehikoita, jonka sisään voisin kukkasipulit laittaa lajeittain ja ryhmittäin, että joskus tulevaisuudessa löytäisin ne paremmin, jos taas haluan uudistaa penkkiä?
Voisihan sitä tehdä jonkinlaisen kehikon itsekin, mutta etsin nyt helpompaa tietä, eli kauppareissua :)
kukkasipulit kehikkoon?
1
149
Vastaukset 1
- Peikonlehti
On valmiina, mutta ovat olemattoman pieniä muovisia - pitäisi ostaa kymmeniä mieli saada vanhat ja jo levinneet sipulit niihin. Tutkin asiaa kun keväällä kaivoin ylös kuivumaan kesäksi parisataa narsissin mukulaa.
Ratkaisin toisin, tein uuden riittävän ison penkin ja nyt syksyllä istutin ne sinne. Laitoin hyvin tiuhaan, toisin kuin suosituksissa, sillä osa mukuloista ei kuki ensi vuonna.
Jos sinulla on pieni määrä ja haluat muutenkin vaihdella kasvien paikkoja, tilaa nettipuutarhaliikkeistä sipulien istutuskoreja, siellä on useammassa niitä tarjolla. Silloin et tarvitse muuta kuin hakea paketin postista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 69721
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37646- 41568
- 39542
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451