Nordea sählää

-Sikarikas-

Mulla on ollut hamasta muinaisuudesta asti Nordean Visa/Debit kortti. (Joku silver tms.) Sitten jossain vaiheessa mulle tyrkytettiin Nordean MasterCard/Debit korttia. Suostuin ottamaan vastaan sen, kun se oli mulle ilmainen ja siihen sisältyi matkavakuutus. (Gold)
Luottokortit on köyhiä varten, joten en käytä kummankaan kortin luotto-ominaisuutta, paitsi Visaa olen käyttänyt joskus kauan sitten ulkomailla, kun pankkikortti ei ole käynyt.

Nyt Nordea ilmoitti, että sen Visa kortit loppuvat ja lähetti tilalle uuden kortin, joka oli MasterCard/Debit kortti. Nyt mulla on kaksi MasterCad/Debit korttia. Sininen ja kullanvärinen. Ei mitään järkeä! Nordea sählää!

Täytyypä muuttaa mun S-pankin kortti Visa-yhdistelmäksi, sillä en halua Mastercardin systeemin mukaista luottoa edes ulkomailla.

11

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfhj

      Mitä sähläystä siinä on, että lähettää lakkautettavan kortin tilalle vastaavan samanlaisen? Eihän Nordeassa voida tietää, että sinä pärjäisit yhdellä kortilla, jos sinulla on ollut tähän asti kaksi korttia. Ja sitä paitsi nuo Visa -> Mastercard -muutokset on varmasti tehty sen verran automaationa, ettei siinä todellakaan ole ruvettu katsomaan mitä muita kortteja asiakkaalla on ja siiten kyselemään erikseen että miten nyt haluaisit tämän asian kanssa tehdä...

      Jos et tarvitse kahta MC-korttia, lakkautat sen toisen. Ei se asia ole sen monimutkaisempi. Mutta en oikein ymmärrä, sinulla on ollut tähän astikin MC Gold luottokortti, vaikka et missään nimessä halua MC-luottoa???? Goldin matkavakuutushan edellyttää, että ne matkat maksetaan sillä luottokortilla, samoin kuin tuotevakuutuskin.

      Mutta joo, olet siinä mielessä ihan oikeilla jäljillä, että toimivuusvarmuuden vuoksi kannattaa ilman muuta olla mieluummin kaksi eri järjestelmän korttia eri pankeista kuin kaksi saman järjestelmän korttia samasta pankista.

      • -Sikarikas-

        kfhj:
        > Mitä sähläystä siinä on, että lähettää lakkautettavan kortin tilalle vastaavan samanlaisen?

        Eihän se ole samanlainen. Uusi on Master, vanha oli Visa. Se on sähläystä, että lähettää minulle samanlaisen kortin kuin minulla jo entuudestaan on.

        > Eihän Nordeassa voida tietää, että sinä pärjäisit yhdellä kortilla, jos sinulla on ollut tähän asti kaksi korttia.

        Minulla on ollut tähän asti Mastercard ja Visa, nyt minulla on pelkkä MasterCard. Minä nimen omaan haluan Visan, en Mastercardia. Mastercard puolta en ole koskaan käyttänyt, paitsi kerran vahingossa. Luottokorttia olen käyttänyt vain ulkomailla, jos pankkikortti ei ole käynyt.

        > Ja sitä paitsi nuo Visa -> Mastercard -muutokset on varmasti tehty sen verran automaationa, ettei siinä todellakaan ole ruvettu katsomaan mitä muita kortteja asiakkaalla on...

        Se sama automaatio olisi voinut todeta, että minulla on jo vastaava kortti samasta pankista.

        > ja siiten kyselemään erikseen että miten nyt haluaisit tämän asian kanssa tehdä...

        No käyhän se niinkin, että lähettävät minulle kortin, joka irtisanon heti.

        > Mutta en oikein ymmärrä, sinulla on ollut tähän astikin MC Gold luottokortti, vaikka et missään nimessä halua MC-luottoa???? Goldin matkavakuutushan edellyttää, että ne matkat maksetaan sillä luottokortilla, samoin kuin tuotevakuutuskin.

        Kuten alussa sanoin, niin suostuin ottamaan sen vastaan, kun tuputtivat, ja siinä vaiheessa en ollut perehtynyt vakuutuksen ehtoihin niin syvällisesti, että olisin tiennyt että matkavakuutuksen voimassaolo edellyttää sitä että vakuutus oli maksettu luotolla.
        Sitäkään en nykyään tarvitse, kun mulla on työnantajan puolesta jatkuvasti voimassa oleva matkavakuutus.


    • rawaha

      Samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Turhaan valitat. Irtisanot ne kortit, joita en halua pitää ja otat sellaiset, jotka haluat. Ihme kitinää.

      • -Sikarikas-

        rawaha: "Samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Turhaan valitat. Irtisanot ne kortit, joita en halua pitää ja otat sellaiset, jotka haluat. Ihme kitinää. "

        Sinä et ymmärrä lukemaasi.
        Olen irtisanonut turhan kortin jo kauan sitten, mutta sehän ei ollut asian ydin. Sitä sinä et ymmärtänyt.

        Kumma kun näitä hölmöjä piisaa, jotka poimivat luetusta yhden asian oman tulkintansa mukaan, eivätkä näe sitä mitä mitä kirjoituksessa oikeasti sanottiin.
        Kuulut näihin hölmöihin. Ja toiset samanmieliset hölmöt peesaa.

        En edes valittanut mistään, totesin vain että Nordea hölmöilee. Ja olen edelleen sitä mieltä, vaikka Noreda juoksutti minua turhaan ylimääräisen kortin takia.

        Selvennys hölmöille: Juoksuttaminen ei tarkoittanut kirjaimellista konttoriin juoksemista hikipisaroiden roiskuessa irtisanomaan korttia, vaan ylimääristä vaivannäköä turhan kortin takia.


      • kfhj
        -Sikarikas- kirjoitti:

        rawaha: "Samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Turhaan valitat. Irtisanot ne kortit, joita en halua pitää ja otat sellaiset, jotka haluat. Ihme kitinää. "

        Sinä et ymmärrä lukemaasi.
        Olen irtisanonut turhan kortin jo kauan sitten, mutta sehän ei ollut asian ydin. Sitä sinä et ymmärtänyt.

        Kumma kun näitä hölmöjä piisaa, jotka poimivat luetusta yhden asian oman tulkintansa mukaan, eivätkä näe sitä mitä mitä kirjoituksessa oikeasti sanottiin.
        Kuulut näihin hölmöihin. Ja toiset samanmieliset hölmöt peesaa.

        En edes valittanut mistään, totesin vain että Nordea hölmöilee. Ja olen edelleen sitä mieltä, vaikka Noreda juoksutti minua turhaan ylimääräisen kortin takia.

        Selvennys hölmöille: Juoksuttaminen ei tarkoittanut kirjaimellista konttoriin juoksemista hikipisaroiden roiskuessa irtisanomaan korttia, vaan ylimääristä vaivannäköä turhan kortin takia.

        "Olen irtisanonut turhan kortin jo kauan sitten, mutta sehän ei ollut asian ydin. Sitä sinä et ymmärtänyt."

        Kyllä me ymmärrämme. Asian ydin on päästä vaahtoamaan keskustelupalstalle jostain asiasta. Vaikka itse asian merkityksellisyys olisi suunnilleen samaa tasoa kuin tikku pikkurillissä.

        Edelleen olen muuten sitä mieltä, että Nordea teki oikein. Ainut järkevä vaihtoehto olisi ollut kysyä erikseen jokaiselta visan käyttäjältä, mutta siihen olisi mennyt ihan turhaa aikaa, energiaa ja kustannuksia, kun suurin osa kumminkin huolii sen mc-kortin. Sitä paitsi tuollaiseen kysymykseen vastaaminen olisi vienyt sinultakin ihan yhtä paljon energiaa kuin ylimääräisen kortin lopettaminen vei. No, siinä tapauksessa olisit tietysti voinut vaahdota täällä siitä, kuinka Nordea juoksuttaa asiakasta kyselemällä turhia...


    • Kekkonen2

      sen verran vielä tohtisin kommentoida, että luottokortit ensisijaisesti omiaan kahdelle ryhmälle ihmisiä; köyhille ja rikkaille. Väliin jäävien kortti se ei ole.

      • justjoop

        Miksi keskituloinen ei hyötyisi luottokortista? Eikö keskituloinen matkaile tai osta netistä? Eikö keskituloinen voi halutessaan hyödyntää maksuaikaa ja siirtää kaikki kuukauden ostokset maksettavaksi seuraavassa kuussa (järjestelmällisesti tehtynähän tämä on erinomainen keino, mutta vaatii järkeä & rahanhallintaa)?

        Paremminkin kysyisin, mihin köyhä tarvitsisi luottokorttia (jos sellaisen saisi)? Eihän köyhällä ole varaa matkustaa tai ostella tavaroita netistä. Köyhä ostaa tavaransa kirpparilta, joka perii korttimaksuista maksutapalisän, joten siellä maksetaan käteisellä. Puhumattakaan siitä, että köyhällä olisi varaa maksella jotain korttiluoton korkoja...


      • Puhuisit totta
        justjoop kirjoitti:

        Miksi keskituloinen ei hyötyisi luottokortista? Eikö keskituloinen matkaile tai osta netistä? Eikö keskituloinen voi halutessaan hyödyntää maksuaikaa ja siirtää kaikki kuukauden ostokset maksettavaksi seuraavassa kuussa (järjestelmällisesti tehtynähän tämä on erinomainen keino, mutta vaatii järkeä & rahanhallintaa)?

        Paremminkin kysyisin, mihin köyhä tarvitsisi luottokorttia (jos sellaisen saisi)? Eihän köyhällä ole varaa matkustaa tai ostella tavaroita netistä. Köyhä ostaa tavaransa kirpparilta, joka perii korttimaksuista maksutapalisän, joten siellä maksetaan käteisellä. Puhumattakaan siitä, että köyhällä olisi varaa maksella jotain korttiluoton korkoja...

        Kirpparit ei peri mitään maksutapalisää.


      • éi kaikki
        Puhuisit totta kirjoitti:

        Kirpparit ei peri mitään maksutapalisää.

        Aika moni kirppari perii.


    • Kr. Pennonen

      Mikä ongelma? Käytät jatkossa sitä kullitettua korttia!

      Me olemme olleet köyhiä 70-luvun lopulta lähtien.
      Viimeeksi Nordea muutti Visamme, jossa vaimolla oli rinnakkaiskortti, M-C:si jossa vaimon rinnakkaiskortilla on eri numero kun Visat olivat saman numeroisia.

      Käytämme maksuaikakortteina ja maksamme kaiken mahdollisen niillä alkaen päivittäisistä ruokaostoksista.

      Olemme niin köyhiä, että maksamme myös lennot, hotskut, vuookra-autot yms. kortilla.
      Erään lentoyhtiön mentyä konkurssiin saimme rahamme takaisin korttimaksun ansiosta.
      Jos olisimme maksaneet pankkikorttiominaisuudella niin emme olisi saaneet palautusta.
      Köyhän perheemme toinen osapuoli, vaimo, seuraa korttilaskun yhteenvedosta kulurakennettamme.
      Yhdessä pankkien tiliotteiden kanssa hänellä säilyy hyvä kokonaiskuva liikenteestä.
      Minun ei tarvitse vaivautua.

      Ulkomailla käytämme käteistä jonkin verran. Ravintola, baari yms laskut käteisellä.
      En laske korttiani pois näkyvistä.
      Marketeissa maksamme kortilla.

    • luotto1

      Jos näet parhaaksi pärjääväsi yhdellä kortilla, niin sitten irtisanot toisen kortin kokonaan. Ei tarvitse kävellä kuin pankin tiskille ja sanoa, että irtisanon korttisopimuksen.

      Jos tuo Mastercard Gold on edelleen ilmainen ja tuo normi Mastercard maksaa jotain, niin miksi maksaa melkein samanlaisesta kortista jotain pankille. Suurin syy Nordealla oli vaihtaa Visat Mastercard-kortteihin todennäköisesti et, että Visan sopimusten kalliimpi hinta kuin Masterilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe