APUA!!NOPEASTI!!

Kummiapua

lapsi syntyy maaliskuussa ja pyytäisin kummiksi nuorta joka pääsee ripille samana kesänä mutta ei kerkeä saada konfirmaatiota enne kastetta. Onko mahdollista että hän on lapsen syli kummi? Voiko hän oll edes kummi ennen kuin on päässyt ripille?

4

211

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, Kummiapua

Elät hienoa aikaa odottaessa pienokaista. Ei huolta, asia johon kaipaat apua, on järjestettävissä. Toivot lapsesi kummiksi nuorta, joka konfirmoidaan vasta kasteen jälkeen. Hänet voidaan helposti lisätä kummiksi konfirmaation jälkeen. Hän voi olla kasteessa mukana ja hänellä voi olla siinä tehtäviä, esim. tekstin lukeminen. Mutta tarvitset lapselle vähintään yhden kummin; kirkkoon kuuluvan ja konfirmoidun, kastetta toimitettaessa. Jos teillä on vain yksi kummi kasteessa, sitä on kirjallisesti anottava kirkkoherralta ja perusteluksi käy tuo toisen kummin lisääminen konfirmaation jälkeen. Kerro tämä asia kastavalle papille keväällä kastekeskustelussa.

Hyvää odotusaikaa sinulle,
      Pirkko-pappi

• Niin se vaan on

Kirkkon hyväksymät kummit alkavat olemaan katoava luonnonvara, ainakin jos alle 30-kymppistä etsii...

• Ihmisten hylkäämät

Siksi minun ensimmäinenkastettiin, seuraavat kaksi jäi ilman kastevesiään.
      Emme ole tervetulleita Jeesuspöytään kavereiden ja suosioiden puutteiden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe