Käännyttäkää KAIKKI adventisteiksi

toimintapamalli

Onko tämä lopunajan jäännöseurakunnan SDA:n tärkein missio tehdä adventismiin käännynnäisiä?
KEINOT:
A. Uusittu Ilmestyskirja elokuva
B. Vetoamalla sapattilakiin

Mikä mahtaa olla pastoreiden osuus käännyttämisessä?

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-

Jumala herättää ihmisen synnintunnon ja opettaa -itse Jumala -Pyhä Henki.

Kirkon tehtävä on tarjota Kristus kalliolla olevat puitteet harrastus-vakaumus-yhdistystoiminnassa.

Jeesus Kristus -uskosta ja armosta Ef 2:8-9, Raamattu Jumalan sanan auktoriteettina.
      Jumalan lain tehtävä on opettaa yhdessä Pyhän Hengen kanssa mitä on synti, Room 3:20.
      "Pyhyyden" mittapuu on Jeesus Kristus ja Jumalan laki yhdessä; kts. Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14.

Lepopäivä on omantunnon asia, mutta lain yksi käsky ja laissa on 10- ei 9 käskyä;
      Jaak 2:10, Luuk 16:16-17.
      Omantunnon asioissa huom. Luuk 12:47-48.

Yst, t. Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Lisäys;

Jumala on antanut sen työn mitä maan päällä tehdään Matt 28:18-20 metodissa- työn ihmisille. Maallikot touhuvat mitä osaavat ja mitä luulevat osaavansa ja mihin valintaan.
      Pastoreiden ja muun kirkon palkkahenklöstön valtuutus on 1 Kor 9 luvussa ja heidän aika kuluu pätoimisesti evankeliumin palveluksessa.

Ihmisiä sitten "käännyttämisessä" kääntyy tai on kääntymättä.
      Omantunnon asiat ovat aina poikkeuksetta vapaaehtoisia. Ei niitä määrätä eikä vaadita.

Nk. mainitsin Jumalan Henki itse johtaa ihmisen synnin tuntoon ja opettaa kaiken.
      Hebr 8:10, 10:12-17, Hebr 4:14-16, 1:14.

Yst. t. Jari Laurila
      keskustelija

2 Piet 3:9

• olet tolkun mies

Sinä voisit tulla opettamaan siveyslakia kirkkoomme, sopiiko?

• pyh!

Toivottavasti KAIKKi oikeat Jumalan lapset kääntyvät mahdollisen nopeasti adventisteiksi ja SINÄ jäät rannalle yksinäsi ruikuttamaan.

• Vastoin itseäsi

No mutta, Pyh, nytpä puhut itsesi pussiin!!! Tähän asti olet suoraa huutoa täällä karjunut: "Vain adventistit ovat oikeita kristittyjä! Vain adventistit ovat oikeita Jumalan lapsia! Kaikki muut ovat saatanasta ja isästänsä perkeleestä!" Näinhän se sinulla menee, eikös vain? On näet luettu noita kommenttejasi tarpeeksi usein...

Mutta nyt kirjoitatkin: "Toivottavasti KAIKKI oikeat Jumalan lapset kääntyvät mahdollisimman pian adventisteiksi..." Ai onko nyt sittenkin niitä OIKEITA JUMALAN LAPSIA muuallakin??? Ei heidän tarvitse kääntyä miksikään, hehän ovat jo oikeita Jumalan lapsia!

Sinulla taitaa olla sellainen aggressio ja draivi päällä, ettet edes itse huomaa, miten puhut itseäsi vastaan.....

• Raamattu.
        Vastoin itseäsi kirjoitti:

No mutta, Pyh, nytpä puhut itsesi pussiin!!! Tähän asti olet suoraa huutoa täällä karjunut: "Vain adventistit ovat oikeita kristittyjä! Vain adventistit ovat oikeita Jumalan lapsia! Kaikki muut ovat saatanasta ja isästänsä perkeleestä!" Näinhän se sinulla menee, eikös vain? On näet luettu noita kommenttejasi tarpeeksi usein...

Mutta nyt kirjoitatkin: "Toivottavasti KAIKKI oikeat Jumalan lapset kääntyvät mahdollisimman pian adventisteiksi..." Ai onko nyt sittenkin niitä OIKEITA JUMALAN LAPSIA muuallakin??? Ei heidän tarvitse kääntyä miksikään, hehän ovat jo oikeita Jumalan lapsia!

Sinulla taitaa olla sellainen aggressio ja draivi päällä, ettet edes itse huomaa, miten puhut itseäsi vastaan.....

Muiden virheet on aina helpompi nähdä kuin omansa.Todennäköisesti olemme kuitenkin syvällä sisimmässämme tietoisempia virheistämme kuin haluamme myöntää.Katso syvälle sisimpääsi.Miksi hukut ilman Vapahtajaa?
        Tämä on tutkistelu vihkosesta Raamatun sanoma siv, 28 Ensi sapatin aihe. Toteuttakaa sana tekoina. Tämä aihe,on adventisteille itsekritiikkiä meille.

• määrätietoista
        Raamattu. kirjoitti:

Muiden virheet on aina helpompi nähdä kuin omansa.Todennäköisesti olemme kuitenkin syvällä sisimmässämme tietoisempia virheistämme kuin haluamme myöntää.Katso syvälle sisimpääsi.Miksi hukut ilman Vapahtajaa?
        Tämä on tutkistelu vihkosesta Raamatun sanoma siv, 28 Ensi sapatin aihe. Toteuttakaa sana tekoina. Tämä aihe,on adventisteille itsekritiikkiä meille.

Adventistipapit tekevät käännynnäisiä Ilmestyskirjan adventistisilla/Egw tulkinnoillaan.

• määrätietoista kirjoitti:

Adventistipapit tekevät käännynnäisiä Ilmestyskirjan adventistisilla/Egw tulkinnoillaan.

Ja ainahan voi myös sapatilla pelotella ja että jos et usko niin joudut kadotukseen, niin johan alkaa mummojen nilkat täristä ja liittyvät äkkiä adventisteihin ! :O

• Karvas kokemus
        Raamattu. kirjoitti:

Raamattu-nimimerkille.
        Olen karvaasti saanut kokea, kuinka adventistit lupaavat ummet ja lammet, saavat ystävänsä ja lähimmäisensä lipevällä lirputuksellaan uskomaan sen, mitä puhuvat - mutta eipä aikaakaan, kun tulee toteuttamisen aika ja kyse siitä, että adventisti seisoisi sanojensa takana, niin ei olekaan mitään jäljellä! Ollaan kuin ei mitään olisi koskaan luvattukaan, vaikka se toisella on kädessä mustaa valkoisella. Käännetään hetken mielijohteesta kelkka 180 astetta ja ollaan niin jääpuikkoa.
        Valehtelevaa sakkia, pysykää erossa hyvät ihmiset, niin säästytte paljolta harmilta!

• Uudesta Liitosta
        Karvas kokemus kirjoitti:

Raamattu-nimimerkille.
        Olen karvaasti saanut kokea, kuinka adventistit lupaavat ummet ja lammet, saavat ystävänsä ja lähimmäisensä lipevällä lirputuksellaan uskomaan sen, mitä puhuvat - mutta eipä aikaakaan, kun tulee toteuttamisen aika ja kyse siitä, että adventisti seisoisi sanojensa takana, niin ei olekaan mitään jäljellä! Ollaan kuin ei mitään olisi koskaan luvattukaan, vaikka se toisella on kädessä mustaa valkoisella. Käännetään hetken mielijohteesta kelkka 180 astetta ja ollaan niin jääpuikkoa.
        Valehtelevaa sakkia, pysykää erossa hyvät ihmiset, niin säästytte paljolta harmilta!

Jossakin ammattikunnassa on kaksihaarainen kieli josta JEESUS VAROITTI!

• Raamattu.
        Karvas kokemus kirjoitti:

Raamattu-nimimerkille.

Tuo on varmaan totta mitä olet kokenut. Jokainen saa tekojensa mukaan. jätetään tuomio Jumalalle.

• pappien tehtävä

Voi surku kun adventismiin ei voi minua käännyttää.

• totta puhuen
        Raamattu. kirjoitti:

Tuo on varmaan totta mitä olet kokenut. Jokainen saa tekojensa mukaan. jätetään tuomio Jumalalle.

Sapatti on oiva rahastuskeino.
        Sapatilla voi myös rahastaa.

• ad-ventti-100%totuus
        Raamattu. kirjoitti:

Onneksi adventistitohtori ja pastori on 110% luotettava ja uskon häntä 120%:sti.

• Teihin pettynyt!
        Raamattu. kirjoitti:

Raamattu. Kirjoituksesi 19.10. 20:18
        "Toteuttakaa sana tekoina." Siinähän tuota olisi miettimisen aihetta kerrakseen! Lipevä on kielenne ja kauniit on lupaukset, mutta sanojenne takana ette seiso. Adventistit ovat kaksinaamaista porukkaa, joka sanahelinällään osaa saada ihmiset valtoihinsa, kunnes silmät aukeavat ja pettymys saa vallan.

Ei ihme, että meitä seurakunnasta lähteneitä on niin paljon - sen jälkeen kun oikea luonteenne paljastui. Onneksi meillä täällä Suomessa on tarjolla muitakin seurakuntia. Eikä niissä tuolla lailla kiemurrella.

• Tietonen asiasta

Adventistioppi on Raamatun vastainen oppi........kolminaisuusoppia, jota ei ole Raamatussa.

• Tietonen asiasta kirjoitti: «Adventistioppi on Raamatun vastainen oppi........kolminaisuusoppia, jota ei ole Raamatussa.»

Ehkä se ei ole Raamatun vastainen, mutta Raamatun sisältöön lisätty.

On erilaisia kristittyjen yhteisiä juttuja, joissa edellytetään tiettyjä asioita, jotta laskettaisiin kristityiksi. On tavallista vaatia Apostolisen tai Nikealaisen tunnustuksen hyväksymistä ja joskus erikseen mainitaan vielä kolminaisuusoppi.

Ainakin joskus takavuosina tuollainen vaatimus oli niille uskonnollisille yhdyskunnille, jotka pääsevät tekemään hartausohjelmia Suomen Yleisradion kanaville.

Sen vuoksi esimerkiksi Jehovan todistajat ja Mormonit eivät ole noissa ohjelmissa edustettuina.

Kolminaisuusopista kiinni pitäminen on siis vaikutusvaltaa lisäävä juttu.

Mutta se on selvä, ettei sitä Raamatusta löydy. Katolinen kirkkokaan, joka tuon opin on aikoinaan kehittänyt, ei väitä sen löytyvän sellaisenaan Raamatusta. Mutta heillä onkin yhteisöinspiraation käsite, jonka vuoksi ei ole tarpeenkaan kaiken opin löytyä Raamatusta.

• Apostolinen usko
        v.aari kirjoitti:

Tietonen asiasta kirjoitti: «Adventistioppi on Raamatun vastainen oppi........kolminaisuusoppia, jota ei ole Raamatussa.»

Ehkä se ei ole Raamatun vastainen, mutta Raamatun sisältöön lisätty.

On erilaisia kristittyjen yhteisiä juttuja, joissa edellytetään tiettyjä asioita, jotta laskettaisiin kristityiksi. On tavallista vaatia Apostolisen tai Nikealaisen tunnustuksen hyväksymistä ja joskus erikseen mainitaan vielä kolminaisuusoppi.

Ainakin joskus takavuosina tuollainen vaatimus oli niille uskonnollisille yhdyskunnille, jotka pääsevät tekemään hartausohjelmia Suomen Yleisradion kanaville.

Sen vuoksi esimerkiksi Jehovan todistajat ja Mormonit eivät ole noissa ohjelmissa edustettuina.

Kolminaisuusopista kiinni pitäminen on siis vaikutusvaltaa lisäävä juttu.

Mutta se on selvä, ettei sitä Raamatusta löydy. Katolinen kirkkokaan, joka tuon opin on aikoinaan kehittänyt, ei väitä sen löytyvän sellaisenaan Raamatusta. Mutta heillä onkin yhteisöinspiraation käsite, jonka vuoksi ei ole tarpeenkaan kaiken opin löytyä Raamatusta.

Oletko koskaan kuullut Valtakunnan salissa tai Adventtikirkossa yhteistä Apostolista Uskontunnustusta?

• sana mies

Raamatussa puhutaan alusta loppuun YHDESTÄ Jumalasta, mutta Adventistein opin mukaan näin ei ole, kun selitellään oppia kolminaisuudella.

MITEN JEESUS VOI OLLA ITSENSÄ ISÄ???????????????????

• kerettiläinen

Minä käsitän tämän asian niin, että kun Raamatussa puhutaan yhdestä Jumalasta, niin sillä ei tarkoiteta persoonien lukumäärää, vaan sitä, että on vain yksi Jumala, joka on luonut kaiken ja on IANKAIKKINEN eli siis kuolematon. Saatanan ensimmäinen valhe oli "ette suinkaan kuole, vaan te tulette niin kuin Jumala..." Ja tätä samaa valhetta koko sielunkuolemattomuus oppi opettaa. Ihminen uskoo olevansa kuolematon sielu eli "Jumalan vertainen". Kun Mooses kysyi Jumalalta Hänen nimeänsä, niin Hän vastasi :

2 Moos.3
        13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
        14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

Jeesus käytti myös itsestään tätä nimeä "Minä olen", jonka juutalaiset kokivat Jumalan pilkkaamisena, koska he myös ymmärsivät jumaluuden kirjaimellisesti tarkoittavan yhtä persoonaa. Kun jumala loi ihmisen, niin Hän loi kaksi ihmistä, mutta Raamatussa puhutaan heistä ikään kuin yhtenä. Raamatun alkulehdillä sanotaan myös: "tehkäämme ihminen kuvaksemme" eli teitittelikö Jumala tässä itseään? Enpä usko. Jeesus oli myös mukana luomisessa ja Jeesusta nimitetään Herran käsivarreksi, iankaikkisesti isäksi jne. Jumala on siis ainoa, joka voi sanoa itsestään: MINÄ OLEN. Meidän "olemisemme" lakkaa sinä päivänä, kun kuolemme, ellei Jumala meitä herätä eloon. Tästä on minun mielestäni kysymys siinä, että Jumala on yksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      260
      9067
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      312
      6299
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1370
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1311
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1111
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      79
      1005
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      877
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      788
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      703
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      696
    Aihe