Volvon uusi 190 hv diesel ja kulutus 2,98 l/100 km! Volvon uudet ruotsalaiset moottorit ovat todellisia ihmedieseleitä! Kauas taakse jäivät Polot ja Priukset.
Autona oli Volvo V40 joka on kaiken lisäksi tukeva ja huipputurvallinen auto jonka omapaino on 1600 kg!
Kyllä ruotsalaiset osaavat suunnitella ja valmistaa hienon moottorin.
Volvo voittti taas!
34
557
Vastaukset
- Volvofani!!!
Tässä vielä linkki: http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/diesel-volvo-voittoon-autoliiton-taloudellisuusajossa/
- Samara suomesta
Ruotsi kyykyttä suomen tässäkin asiassa 12-0
- PoisRuotsiin!
Myös autoveroissa!!
- kohta ykkösenä
Voihan piirakka kun vie vähän löpöä, sehän kulkee melkein pyhällä hengellä!
- Volvoilijaksi!!!
Olen ajatellut vaihtaa tuollaiseen, 8-vaihteinen automaatti on varmasti hieno!
- JestapaJepulis
Harkinnassa seuraavaksi autoksi V60 D4 tuolla 8-portaisella Japsi-lootalla.
- V70 Summum
Volvon uusi diesel?? Mitä moottoria tarkoitat? Ostamassani uudessa Volvo V70 on 2.0-litrainen, 4-sylintereinen turbodiesel, tehoa 181 hp, vääntöä 400 kP, automaattilaatikossa on 8 vaihdetta. Tietääkseni ei Volvolta ole tullut uudempaa moottoria sitten kevään 2014 jälkeen?
- vanha ja uusi
No eikös se sitten kohtuullisen uusi ole? Sitäpaitsi tuohon neljäkymppiseen ei tuota mottia saanut vielä keväällä. Uutta moottoria on saanut joihinkin malleihin jo viime vuoden puolella.
- SamaaRautaa
Eikös se ole se sama yhteistyömoottori, jonka saa myös Fordiin ja PSA:n merkkeihin? EIpä silti, ei siinä mitään pahaa ole.
- EläpäHöpötä
Ei mitään yhteistä. Volvon kaikki uudet, sekä bensa että dieselmoottorit, ovat Volvon omia 2 litraisia Drive moottoreita, joista tulee erilaisia tehoversioita.
- P S A
Ei kai tehdas suosittele tuollaista ajotapaa jatkuvasti? Meinaan että dieselkone ei tykkää moisesta ajotavasta, karstoittuu ajanmittaan, kun sillä selvästi ajettu isoimmalla vaihteella?
- Ei,ei,ei
Ei se hyvää tee myöskään vaihdelaatikolle varsinkaan manuaali jos vedätetään isolla vaihteela pienillä nopeuksilla.
- kyllä lähtee
Ei,ei,ei kirjoitti:
Ei se hyvää tee myöskään vaihdelaatikolle varsinkaan manuaali jos vedätetään isolla vaihteela pienillä nopeuksilla.
Ka voiphan sinne laittoo Turkkusen vellii niin toimii.
- 122112
Mitä ihmettä höpötät. Jos autossa on automaatti tai vaihtamisopastin niin kyllä pitää lähteä siitä että valmistaja on suunnitellut vaihtamisalgoritmit moottorin ja askin kykyjen mukaan.
Se ettei isolla vaihteella saisi ajaa pienillä kierroksilla päti kymmeniä vuosia sitten tehtyihin kieseihin. - V60D4Geartronic
122112 kirjoitti:
Mitä ihmettä höpötät. Jos autossa on automaatti tai vaihtamisopastin niin kyllä pitää lähteä siitä että valmistaja on suunnitellut vaihtamisalgoritmit moottorin ja askin kykyjen mukaan.
Se ettei isolla vaihteella saisi ajaa pienillä kierroksilla päti kymmeniä vuosia sitten tehtyihin kieseihin.Ja Aisin 8-portainen geartronic on luotettava, ja sopii kuin veitsi voihin ainakin tuon 181hp/400Nm dieselin kanssa. (V40 ja 2016 mallin 60-sarjalaisissa tuo näyttää olevan 190hp.)
- volvov70mk2
V60D4Geartronic kirjoitti:
Ja Aisin 8-portainen geartronic on luotettava, ja sopii kuin veitsi voihin ainakin tuon 181hp/400Nm dieselin kanssa. (V40 ja 2016 mallin 60-sarjalaisissa tuo näyttää olevan 190hp.)
Onko väite luotettavuudesta muuta kuin oletus?
Voi olla kestävä ja luotettava, mutta se taidetaan tietää vasta muutaman vuoden kuluttua, kun autoille on kertynyt kilometrejä.
- Melkeinihme
Mutta kyllä vähällä kulkee!
- Vai_niin
Ja todellinen kulutus on:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&exactmodel=D4&powerunit=2 - jo_vain
Vai_niin kirjoitti:
Ja todellinen kulutus on:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&exactmodel=D4&powerunit=2Eipä sillä taas ole väliä. Verokulutus on erikseen ja todellinen kulutus on aivan toinen asia. Ei teho tyhjästä tule dieseliinkään. Sen minkä veroissa säästää, voi käyttää vaikka naftaan.
- E220_CDI
Odotettua suurempi kulutus ei tietenkään yllätä kuljettajaa, jolla ei ole aikomustakaan ajaa normilukemilla. Silloin kulutus on EVVK ja auto valitaan muilla perusteilla.
Aiemmat autonsa normilukemille ajaneelle tulee kymmenien prosenttien kulutuslisästä melkoisen ikävä yllätys polttoainelaskussa. - NäinOnNäreet
Juuri noin. Pieni normikulutus takaa kohtuullisen autoveron ja ajoneuvoveron. Todellinen kulutus stten on mitä on. Jos tuolla ajelee sen ominaisluonteen mukaisesti, hieman reippaammin jalkaansa kaasupedaalilla liikutellen, niin kyllähän tuolla tietenkin kulutuslukemat nousevat ihan eri tasolle normikulutukseen verrattuna. Lisäksi talvella webasto ja kesällä ilmastointi tahtovat nostaa todellista keskikulutusta.
- LisääLisäykseen
Vai_niin kirjoitti:
Ja todellinen kulutus on:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&exactmodel=D4&powerunit=2Pahoin pelkään ettei suomalaiset olosuhteet ole samat kuin Keski-Euroopassa missä mittaukset on tehty, joten tuohon "todelliseen kulutukseen" kun lisätään vielä litra sataa kilometriä kohti, niin ollaan oikeilla lukemilla!
- NäinOnNäreet
LisääLisäykseen kirjoitti:
Pahoin pelkään ettei suomalaiset olosuhteet ole samat kuin Keski-Euroopassa missä mittaukset on tehty, joten tuohon "todelliseen kulutukseen" kun lisätään vielä litra sataa kilometriä kohti, niin ollaan oikeilla lukemilla!
Minä puihinkin vain kokemuksesta, kun on tuo D4 Geartronic V60:n voimalinjana. About 5,5 litraa on keskikulutus - ehkä hieman keskimääräistä "railakkaammalla" ajotavalla.
- E220_CDI
LisääLisäykseen kirjoitti:
Pahoin pelkään ettei suomalaiset olosuhteet ole samat kuin Keski-Euroopassa missä mittaukset on tehty, joten tuohon "todelliseen kulutukseen" kun lisätään vielä litra sataa kilometriä kohti, niin ollaan oikeilla lukemilla!
Spritmonitorin taloudellisemman pään saavuttaminen myös Suomen liikenteessä ympärivuotisena keskiarvona on täyttä realismia. Jos oma "todellinen kulutus" on jotain muuta kuin normilukema, syy on lähes aina kuljettajan toiminnassa ja valinnoissa.
EU-normikulutus kertoo mihin auto parhaimmillaan pystyy. Se on usein eri lukema kuin mihin kuljettaja pääsee.
Spritmonitorin perusteella edelleenkin Volvossa automaatti näyttää nostavan kulutusta yhtä pahasti kuin aina ennenkin (aiemmin linkitetyt 4.8 vs. 6.2 sadalle, eli noin 30% on nykyaikana PALJON). Nykyaikaiset automaatit eivät nosta kulutusta, pikemminkin jopa päinvastoin. - E220_CDI
V40 Manuaali, pohjat 4.8
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&gearing=1&exactmodel=D4&powerunit=2
V40 automaatti, pohjat 6.2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&gearing=2&exactmodel=D4&powerunit=2
Esim. oman autoni pohjat ajetaan automaatilla. Myöskään BMW:n mainio ZF-8 ei tuhlaa polttoainetta eikä suorituskykyä
- YHYYHYYHYYYYY
Ei se haittaa jos Ruotsalaiset voittaa autoasioissa Suomalaiset mutta kun ne voittaa myös naisrintamalla. YHYYYYYYYYHYYYYY!!!
- fsjfefsd
Koeajoin tommosen Cross country V40.ssä ja V40 lähti r-designina tuolla 190 hv koneella tilaukseen, automaattina tottakai. Kone on mahtava laitos, kevytkulkuinen ja sivistynyt diisel, ja uusi 8-v. geartronicci hoitaa hommat sujuvasti. Muutenkin V40 on kokoluokkansa miellyttävin ajaa, ja sivutuulelle täysin stabiili. Pian pitäisi olla pihassa auton.
- volkkaristaseuraava
se on silti volvo
- 123213
Sehän se parasta onkin.
- Turvallisin
- Loistava varustelu hintaan nähden
- Suuntavakaa ajettava
- Pitää arvonsa hyvin
- hiljainen
- eritäin hyvä istuinten ergonomia
- riittävät ratin säädöt pitkäjalkaisellekin - E220_CDI
Volvon ergonomiassa on tosiaan se harvinainen hieno piirre, ettei heille riitä joku keskimääräinen vartalon muoto, vaan kuljettajan paikan säädöt on jo vuosikymmenien perinteellä Volvoissa suunniteltu laajemmille säätövaroille oikeasti toimiviksi, niin erittäin pitkäselkäiselle kuin lyhyelle tumpillekin sopivaksi.
Toinen kiva juttu on jo vakioistuimen mukavuus useimmille. Esimerkiksi meillä kelpaa kyllä Volvo vakioistuiminkin, mutta Mersun ehdoton vaatimus on kuljettajan muotoihin mukautuvat ortopediset istuimet, joita ilman mukavuus ei ole sitä, mitä hintalapusta sopii odottaa.
- dippingen
Tuo testi ei kerro mitään kun keskinopeus noin alhainen oikea kulutus varmaan on
5...6 litraa oikeassa nopeudessa keski nopeus alkaa olla yli 85 km/h - ISOTVEROTTULEE
Dieselautojen päästöistä paljastui järkyttäviä tuloksia. Luvatut luvut olivat pääosin puppua. Vain yksi merkki selvisi kunnialla.
Dieselit tupruttavat typen oksideja, jotka ovat paljon vaarallisempia kuin hiilidioksidipäästöt. Uudessa tutkimuksessa kaikki testiautot täyttivät nykyisellä mittaustavalla päästönormit, mutta tarkemmalla ja todellisia ajo-olosuhteita noudattavalla mittauksella suurin osa osoittautui pahoiksi saastuttajiksi.
Liikenteen ympäristötutkimukseen keskittyvä International Council on Clean Transportation, ICCT, tutki 32 uusimman Euro 6 -normin täyttävää dieselautoa kymmeneltä valmistajalta. Arvostetun laitoksen kanssa teki yhteistyötä saksalainen autojärjestö ADAC.
Nykyään dieseleiden päästöt mitataan NEFZ-ajosykleillä ja - menetelmillä. Tapaa on pitkään arvosteltu teoreettisena ja siitä, että autotehtaat pystyvät keplottelemaan liian helposti alhaisiin päästölukuihin.
NEFZ:n pohjalta Euro 6-normilla typen oksidien ylärajaksi on hyväksytty 80 milligrammaa kilometrillä.
Vanhaa mittaustapaa ollaan korvaamassa WLTP-testillä (World-Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), joka noudattaa paremmin oikeita ajo-olosuhteita ja ajotapoja. ICCT käytti tätä mittausta testeissään.
WLTP:ssä esimerkiksi auton huippunopeudeksi määritellään 130 kilometriä tunniksi, NEFZ:ssa se on 120 kilometriä. Myös ilman lämpötilan ylärajaa on nostettu 23:stä 30 asteeseen. Edelleen WLTP:ssä ajetaan vaihtelevasti oikeassa suhteessa niin moottoritiellä, pikkutiellä kuin kaupunkiliikenteessä.
ICCT:n tulokset hätkäyttävät. Testissä sovitun päästörajan 80 milligrammaa ylitti raskaasti jopa 22 autoa. Autot päästivät typen oksideja keskimäärin tuplasti sallitun rajan.
Ylivoimaisesti pahiten rajan ylittivät Volvot, sitten järjestyksessä Renaultit, Hyundait, Audit ja Opelit. Mercedekset menivät vain hitusen yli raja
Saattaa trafi laittaa lisäverolappuja kun ei ne päästöt olekkaan sitä mitä on valmistaja ilmoittanut,,,,1200,,,,3000 e kuka maksaa volovo- Volvoilija245
Mikähän pelle tämä nimimerkki ISOTVEROTULEE on? Ei raukka tiedä, että Suomen verotus perustuu CO2-päästöihin, eikä type oksidien päästöihin.
Muutaman vuoden sisällä siirrytään kuitenkin verottamaan ajettujen kilometrien mukaan.
- 234234
Miksiköhän V60 D4 automaattien päästöt nousi 2016 mallissa?
Ei ole enää vaihtoehto työsuhdeautoksi kun muut premiumit tulee halvemmaksi.
Harmittaa kun Volvossa olisi normaalia pävittäistä käyttöä ajatellen asiat kohdallaan mitä ei voi sanoa Germaaneista. Ihan sellainenkin asia kuin kasikoukku on uudessa A4ssä lapsellisuuden perikuva ja väliseinstä mikä pitää kauppakassit lähell ätakaluukun reunaa maksaa Volvoon luokkaa 100e kun Germaaneihin pitää osta kiskosarja ja kallis välipalkki eli puhutaan 1000-2000e hinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832