Ostin kuukausi sitten työmatka-autoksi. Aluksi käynnistys oli (kylmänä) ok, joskin sai startata vähän pitempään kuin normaalisti. Käynnistys lämpinänä ei joskus onnistunut ollenkaan. Merkkihuoltamolla tutkivat releet/sulakkeet ja releboxien pohjat. Samalla vaihtoivat nokka-akselin asentotunnistimen. Viat kuitenkin jatkuivat ja lopulta kone ei käynnistynyt ollenkaan. Olisiko mahdollista että kampiakselin asentotunnistin olisi mennyt? Jostain luin että se alkaa oireilla ennen lopullista hajoamistaan juuri lämpimänä. Sen verran kurkkasin pellin alle että näin sen johtopään tulevan korkeapainepumpun lähelle. Itse antura taitaa olla jakopään puolella ja siten hankalassa paikassa vaihtaa. Pääseekö sitä vaihtamaan alapuolelta vai täytyykö oikean puolen eturengas ja sen takana oleva suojapelti irroittaa ennen kuin siihen pääsee käsiksi? Sen johto menee ikävän läheltä pakosarjaa ja pistää miettimään kans.. Polttoaineen siirtopumppu kaiketi pelittää, ainakin surahtaa kun virrat laittaa päälle. Olisko mahdollista myös ilmaongelmat? Suuttimien paluuletkut ja konehuoneessa olevan suodattimen - korkeapainepumpun väliset letkuthan on kumia. Olisikohan noissa tai suodattimessa vuotoa joka voisi mahdollistaa auton totaalisen stopin. Mites common railissa oleva polttoaineen paineanturi oireilee mennessään? Mahdollinen syyllinen? Auttakaa miestä mäessä! Kiitos!
Hyunda Elentra 2.0 CRDI ei käynnisty!
7
684
Vastaukset
- aloittajan paluu
Vuosimalli unohtui, eli 2003. Common rail disukalla.
- Veijo Hundai
Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.
- Aloittajan paluu 2
Veijo Hundai kirjoitti:
Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.
Nokka-akselin antura ja johdot ok, täytyy katsoo loput läpi. Kiitos neuvosta.
- Paska kinneri
Nii i kannatta ostella jotain korean kakkaa halpa ja hyvä ei ollukkaa nii halpa!
- sssssss.
Mersussakin vikoja riittää. Kyse ei ole auton hinnasta vaan niitä riittää poika kaikissa hintaluokissa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=2&sid=40f4c0f94e4944954b6c78b4959e9d83
- asa-
Sonatassa meni kampiakselin asentotunnistin. Ei suostunut lähtemään käyntiin.
Vaihdettiin ja nyt kulkee hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354463- 553065
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462958- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82665- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542085- 51981
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703