Ostin kuukausi sitten työmatka-autoksi. Aluksi käynnistys oli (kylmänä) ok, joskin sai startata vähän pitempään kuin normaalisti. Käynnistys lämpinänä ei joskus onnistunut ollenkaan. Merkkihuoltamolla tutkivat releet/sulakkeet ja releboxien pohjat. Samalla vaihtoivat nokka-akselin asentotunnistimen. Viat kuitenkin jatkuivat ja lopulta kone ei käynnistynyt ollenkaan. Olisiko mahdollista että kampiakselin asentotunnistin olisi mennyt? Jostain luin että se alkaa oireilla ennen lopullista hajoamistaan juuri lämpimänä. Sen verran kurkkasin pellin alle että näin sen johtopään tulevan korkeapainepumpun lähelle. Itse antura taitaa olla jakopään puolella ja siten hankalassa paikassa vaihtaa. Pääseekö sitä vaihtamaan alapuolelta vai täytyykö oikean puolen eturengas ja sen takana oleva suojapelti irroittaa ennen kuin siihen pääsee käsiksi? Sen johto menee ikävän läheltä pakosarjaa ja pistää miettimään kans.. Polttoaineen siirtopumppu kaiketi pelittää, ainakin surahtaa kun virrat laittaa päälle. Olisko mahdollista myös ilmaongelmat? Suuttimien paluuletkut ja konehuoneessa olevan suodattimen - korkeapainepumpun väliset letkuthan on kumia. Olisikohan noissa tai suodattimessa vuotoa joka voisi mahdollistaa auton totaalisen stopin. Mites common railissa oleva polttoaineen paineanturi oireilee mennessään? Mahdollinen syyllinen? Auttakaa miestä mäessä! Kiitos!
Hyunda Elentra 2.0 CRDI ei käynnisty!
7
545
Vastaukset
- aloittajan paluu
Vuosimalli unohtui, eli 2003. Common rail disukalla.
- Veijo Hundai
Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.
- Aloittajan paluu 2
Veijo Hundai kirjoitti:
Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.
Nokka-akselin antura ja johdot ok, täytyy katsoo loput läpi. Kiitos neuvosta.
- Paska kinneri
Nii i kannatta ostella jotain korean kakkaa halpa ja hyvä ei ollukkaa nii halpa!
- sssssss.
Mersussakin vikoja riittää. Kyse ei ole auton hinnasta vaan niitä riittää poika kaikissa hintaluokissa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=2&sid=40f4c0f94e4944954b6c78b4959e9d83
- asa-
Sonatassa meni kampiakselin asentotunnistin. Ei suostunut lähtemään käyntiin.
Vaihdettiin ja nyt kulkee hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762514Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2812208Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1371176Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58983- 70888
- 72854
- 106808
- 65807
- 71805
- 54794