Hyunda Elentra 2.0 CRDI ei käynnisty!

Apuva kaipailen

Ostin kuukausi sitten työmatka-autoksi. Aluksi käynnistys oli (kylmänä) ok, joskin sai startata vähän pitempään kuin normaalisti. Käynnistys lämpinänä ei joskus onnistunut ollenkaan. Merkkihuoltamolla tutkivat releet/sulakkeet ja releboxien pohjat. Samalla vaihtoivat nokka-akselin asentotunnistimen. Viat kuitenkin jatkuivat ja lopulta kone ei käynnistynyt ollenkaan. Olisiko mahdollista että kampiakselin asentotunnistin olisi mennyt? Jostain luin että se alkaa oireilla ennen lopullista hajoamistaan juuri lämpimänä. Sen verran kurkkasin pellin alle että näin sen johtopään tulevan korkeapainepumpun lähelle. Itse antura taitaa olla jakopään puolella ja siten hankalassa paikassa vaihtaa. Pääseekö sitä vaihtamaan alapuolelta vai täytyykö oikean puolen eturengas ja sen takana oleva suojapelti irroittaa ennen kuin siihen pääsee käsiksi? Sen johto menee ikävän läheltä pakosarjaa ja pistää miettimään kans.. Polttoaineen siirtopumppu kaiketi pelittää, ainakin surahtaa kun virrat laittaa päälle. Olisko mahdollista myös ilmaongelmat? Suuttimien paluuletkut ja konehuoneessa olevan suodattimen - korkeapainepumpun väliset letkuthan on kumia. Olisikohan noissa tai suodattimessa vuotoa joka voisi mahdollistaa auton totaalisen stopin. Mites common railissa oleva polttoaineen paineanturi oireilee mennessään? Mahdollinen syyllinen? Auttakaa miestä mäessä! Kiitos!

7

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajan paluu

      Vuosimalli unohtui, eli 2003. Common rail disukalla.

      • Veijo Hundai

        Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.


      • Aloittajan paluu 2
        Veijo Hundai kirjoitti:

        Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.

        Nokka-akselin antura ja johdot ok, täytyy katsoo loput läpi. Kiitos neuvosta.


    • Paska kinneri

      Nii i kannatta ostella jotain korean kakkaa halpa ja hyvä ei ollukkaa nii halpa!

      • SSSSS-

      • sssssss.

    • asa-

      Sonatassa meni kampiakselin asentotunnistin. Ei suostunut lähtemään käyntiin.
      Vaihdettiin ja nyt kulkee hienosti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2514
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      281
      2208
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      137
      1176
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      983
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      888
    6. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      854
    7. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      106
      808
    8. Haluathan nainen edelleen?

      Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      807
    9. Oletko kaivattusi

      Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71
      805
    10. Tykkäätkö kuinka

      Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      54
      794
    Aihe