Töiden hakeminen

.............

En vaan saa aikaiseksi lähetettyä työhakemuksia kun joka paikassa haetaan aurinkoista, reipasta, omatoimista ja maalaisjärjellä varustettua sosiaalista ihmistä. En suunnilleen kehtaisi mennä edes työhaastatteluun.

13

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15-6

      Samaistuin täysin.

    • 3+19

      nojoo, itsekin jätän kyllä hakematta paikkoja joissa ylikorostetaan sitä sosiaalisuutta..

    • 15+10

      Mulla kävi kerran niin että hain AMK:hon mutta en päässyt sisään. Sain jokun hylkäyskoodin jota kysyin toimistolta spostilla että mikä oli syynä että en päässyt sisään niin vastauksena tuli jotain että puutteelliset sosiaaliset valmiudet..
      Taisin olla vähän liian totuudenmukainen haastatteluissa.

      Neuvo itselle ja muillekin, älkää koskaan myöntäkö mitään siihen suuntaan että ette olisi todella sosiaalisia.. jälkikäteen voi pohtia että olisinko päässyt sisään pienoisella valehtelulla..

      • TohtoriSyke

        Taitaa olla mielikuvituksen tuotetta tuo tarinasi.


      • 15+10
        TohtoriSyke kirjoitti:

        Taitaa olla mielikuvituksen tuotetta tuo tarinasi.

        Jaa että miksi? Mikä tuossa ei kuulosta uskottavalta?


      • TohtoriSyke
        15+10 kirjoitti:

        Jaa että miksi? Mikä tuossa ei kuulosta uskottavalta?

        Haitko teatterikorkeakouluun?


      • 15+10
        TohtoriSyke kirjoitti:

        Haitko teatterikorkeakouluun?

        Fysioterapiaan


    • pitää valehdella!!!

      Nykyään jos jotain haluaa kannattaa vähän valehdella, ei saa olla liian rehellinen. Oikeassa paikassa velehteleminen on suotavaa, koska ei sitä muuten saa mitä haluaa ja tarkoitan, että, kun on kiristetty kaikkea niin jos ei oo tarpeeksi röyhkeä ihminen niin ei saa yhtään mitään sillä kukkahattu periaatteella niin sitä pitää vähän osata olla kiero tässä yhteiskunnassa niin se vaan on.

      • 15+10

        Samaa mieltä, harmi että olin vielä tuolloin liian sinisilmäinen.. Tietenkin olisi pitänyt vain selittää että olen todella sosiaalinen ja aina kavereiden kanssa ym ym ym.
        Toivottavasti en ole ainut joka olisi hylätty "sosiaalisten taitojen" takia?


    • hoitsuhiljainen

      Tään olen jo oppinut kauan aikaa sitten. Olen hoitaja luonteeltani, osaan hyvin työni ja potilaatkin tykkää, monesti saan hyvää palautetta ja muiden työkavereidenkin kanssa tulen ainakin jotenkuten toimeen (he ovat se suurin ongelma...). Kouluunpa en olisi edes päässyt jos olisin aikoinaan sanonut, että en ole kovin sosiaalinen, vaan enemmänkin syrjäänvetäytyvä, hiljainen ja ujo... ja viihdyn hyvin yksin.

    • ggfefef

      Miksei työnantajat palkkaa sellaista joka tulee tukka rasvaisena ja kamalissa rytkyissä työhaastatteluun? se on sitä rehellisyyttä.

    • mutrunaama

      aina voi vähän valehdella. tuskin olisin itse kouluun päässyt, jos olisin näyttänyt miten masentunut ja ahdistunut haastattelussa olen, sama juttu kun hain töitä. ei siinä kauaa kulunut kun opettajat ja työpaikalla sitten pomo, muut työntekijät huomasi millainen oikeasti olen, hiljainen, omissa oloissani, en tee aloitetta keskusteluun ja alkuaikoina välttelin asiakkaita, työhöni kuuluu siis myymistä, mikä huonoina päivinä on vaikeaa ja menen lukkoon, pikkuhiljaa sitä oppii. en tiedä saako sosiaalisten taitojen puutteen/jännityksen takia antaa potkuja, ehkä jos se oikeasti estää työtehtävien suorittamisen.

      toi aurinkoinen, reipas, sosiaalinen on täyttä paskaa, sellaisiahan kaikkien pitäisi olla, oksettavaa katsoa kun jotkut väkisin yrittävät esittää sitä täydellistä ihanneihmistä, tekevät itsestään tuotteen, jota sitten netissä ja oikeessa elämässä myyvät. pitää olla aika pinnallinen työnantaja, jos palkkaa jonkun hymyn ja persoonan eikä taitojen vuoksi.

    • liar

      Itse olen saanut kaikki työ- ja opiskelupaikkani valehtelemalla, tai ainakin totuuden kertomatta jättämisellä. Eipä sitä nyt supersosiaalista tarvitse esittää, mutta vastailee kuten olettaa haastattelijan haluavan sinun vastaavan, ja tadaa paikka on sinun. Alkaa muuten olla yliedustettuna nuo sosiaaliset taidot ja ulospäinsuuntautuneisuus työpaikkailmoituksissa. Luulisi, että jos hoidat hommasi hyvin, ja tulet riittävästi toimeen työporukan kanssa niin se riittää. Mutta näköjään pitää olla jenkkismaili ja moottoriturpa kaiken maailman työpaikkoihin. Ei taida olla minua varten nykypäivän työelämä, mut sit kun keksis jonkun vaihtoehdon, kun tukien varassa eläminenkään ei pitkän päälle houkuta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe