Olen ollut yhdistyksen jäsenenä ja saanut nyt lehden jossa todetaan,että myöskin eläkeläisille on kuntoutusta.
Kas vaan kun nytkään asia ei tullut puheeksi edes lääkärin kanssa joka kutitti varpaita ainoastaan. kun luin lehdestä asioita niin otimpa yhteyttä toivoen saavani hieman vastausta asiaani, mutta mitä vielä kun olen syönyt marjoja, niin sieltä se vastaus löytyy ulosteesta
Todella nytkin tuli jo toinen lehti mutta jossa on selkeästi jopa hakukaavakkeet mutta mites haet jos ei ole mitään lausuntoa saatavilla asiaan liityen,
Ihmettelen joskus asiaa miten takaperoista on täällä asiantuntemus ja jos yrittää opastaa niin sitten ei varsinkaan kuunnella kuten ei nytkään vaan todettiin voinet ottaa yhteyttä toiseen paikkaan.
Kyllä asia on niin, että jos laitan asian vireille jossakin niin hallintolain mukaan se tulee mennä eteenpäin.
Onko todella niin,että minun pitää vaatia tulkki asiaa selvittämään kuten joidenkin kohdalta lienee MK
Miten on eläkeläiset diabetikot
9
90
Vastaukset
- salaista lienee
Olet oikealla asialla. Enpä ole eläkeläisenä kuullut moisesta asiasta mitään. Muuta kuntoutusta en ole saanut kuin useiden yhteydenottojen ja pyytelyiden jälkeen viiden vuoden aikana yhteensä kaksi jalkahoitoa. Diabeteshoitajan luona olen käynyt vuosittain, mutta kuntoutuksesta niissä tilaisuuksissa ei ole puhuttu. Kuntoutukset lienevät omakustanteisia ja mainitsemasi yhdistyksen jäsenille tarkoitettuja.
Kyllä niitä on mahdollista saada jopa terveyskeskuksen kustantamana ja Kelan mutta kun valehdellaan? ettei kela kustanna eläkeläisiä
Kuitenkin nyt jopa 5 pv on mahdollsita juuri lehdestä luin RAY kustantamana eli olen ikävä ihminen mutta sanon etelään työnnetään nekin rahat koska 300e olisi oma kustannus no sekin on paljon mutta mihin menee jäsenmaksut?
Mutta ikuna päivänä ei koskaan ole asiaa otettu puheeksi eikä myöskään mitään mitä miehinen kunto on kohdallasi sellainenkin asia pitäisi ottaa puheeksi ja nyt sen teen julkisesti kysyen noilta työntekijöiltä eikö todella teillä ole koulutusta asiaan vaan pitääkö minun aina heittää aratkin asiat esiin josta suhkutellaan ja punastellaan jos on tarve saada pissavehkeet vastakkain.
Tietysti taas hyökätään kimppuuni tästakin asiasta mutta olen sanojeni takana Mk- otetaan selvää
Toivottavasti ei hyökätä kimppuusi, koska olet oikealla asialla ja tilanne pitää saada kuntoon myös täällä syrjäkylällä. Ei kaikkia ansaitsemiamme pelimerkkejä pidä kiikuttaa etelän herrojen hyväksi - eikä rouvien.
Kyllä RAY kerää rahaa täältä Lieksastakin mutta montako kulttuuri tai urheiluseuraa sitten on niitä veikkausvoittorahoja saanut ja osataanko niitä edes hakea tiedän kyllä joitakin jotka osaavat hakea eri rahastoista rahaa se on taide sekin asia
- höpölöpö
Sielläpä näkyy KELAn sivuilla netin ihmeellisessä maailmassa, Kuntoutuksen alta löytyvän tietoa.
- otetaan selvää
Onhan täällä jotakin:
http://www.diabetes.fi/kuntoutus_ja_koulutus/diabeteskurssit
Lieksan yhdistyksessä tiennevät lisää. Onhan yhdistyksessä mukana diabeteshoitajakin. Kenelle sitä tietoa sitten annetaan? olen kysynyt nyt ja miten haet jos et saa lausuntoa terveyskeskuksesta eli tarvitaan hakemuksen tueksi lääkärinlausunto ainako pitää tapella ja mennä yksityiseen.
Eli minulla on tuo lehti nyt ja tiedän asian mutta viranomaiset eivät ainakaan minulle kerrottuna ole tietävinään. koska asiat on näin niin tuon ne julki
Kyllä minä tunne tuon kelan ihmeellisen maailman, nythän asiat on kaukana ihmisistä mutta se siitä tappeluista.- tulkuttava
Suosittelen ymmärtävän tulkin mukaan ottoa.
Todellakin kävimpä tuolla Kelan sivustolla todella tässä kuuntelin radiosta ohjelmaa,että tekstiä tuli parantaa.Paljon nyt on tekstiä muttei selkosuomea että asiat tajuaisi helposti varsinkin henkilö joilla on vaikeuksia lukea ja ymmärtää tekstiä tai pystyyko sitten muuten toimimaan esim netissä.
Hienosti on asiat ilmaistu jopa diabeteskeskuksen osalta ja mielestäni todella voidaan ajatella,että tuo keskus voisi hajauttaa tännekkin koulutusta terveydenhoidon parissa työskenteleville, mielestäni täällä ei liene tarpeeksi tietoa ei ainakaan minun näkemyksen mukaan
Eli tämä on haaste kuntapäättäjille miten toimitaan ja miten saadaan ennaltaehkäisevä toiminta käyntiin,ettei henkilöitä tarvitse siirtää laitoksiin. MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345598Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4912567JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51465Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271399En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171099Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7974- 62892
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4887Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43873HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807