kyyneleet

missu

Voiko tai osaako kissa itkeä? Itse en ole kyllä moisesta taidosta kissalla kuullut mutta tänään huomasin n 7-vuotiaan kollini silmissä selviä kyyneleitä sen katsoessa minua!!! Silmät olivat täynnä vettä niinkuin ihmisilellä ennen itkua.

Kissa on vaikuttanut muutenkin vaisulta ja hieman surumieliseltä, ei sellaiselta kuin normaalisti. Voiko kissa ilmaista mustasukkaisuuttaan tai huonoa oloaan kyynelillä niinkuin me ihmiset?

Nyt sen silmät ovat ihan tavallisen oloiset, ei siis kyyneliä näkyvissä. Olen aivan ihmeissäni.

Mistä ihmeestä voi olla kysymys?

13

5215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kisu itki.

      Aivan varmasti kissakin itkee. Saman huomasin omasta kissastani viimeksi kun vein sen eläinlääkäriin, Elvis oli peloissaan kopassaan ja silmissä näkyi selvät kyyneleet.
      Varmasti jos kissa voi jollain tavoin huonosti tai on masentunut, saa sekin samalla tavalla kyyneleet silmiin kun me ihmisetkin. Kissa on varmasti hyvin tunteellinen, sen huomaa sen ilmeistäkin.

    • dragon

      Olen sitä mieltä, että kissa voi itkeä. Huomasin joku aika sitten toisella kissallani samaa, eli sillä oli selvät kyyneleet silmissä ja se oli ollut vaisu (ilmeiseti toinen kissa rohkeampana oli saanut enemmän huomiotani). Kun otin sen syliini ja pidin sitä hyvänä se lopulta nukahti syliini ja nukkui pitkään minun katsellessa TV:tä. Kun se sitten heräsi se oli aivan erilainen kehräsi taas ja oli hyvällä mielellä!!!
      Kyllä kissa siis voi itkeä, ainakin minä olen vahvasti sitä mieltä!!!

      • Anonyymi

        Kissat eivät itke kyyneliä mutta äänehtimällä kyllä.. Jos kissan silmät vuotavat niin silloin on vikaa kyynelkanavassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissat eivät itke kyyneliä mutta äänehtimällä kyllä.. Jos kissan silmät vuotavat niin silloin on vikaa kyynelkanavassa

        Tai roskat ärsyttävät silmiä tai tupakan savu tai,,,


      • Anonyymi

        hanaa kuinka hyvin pidit kissaasi ja välitit.


    • Anonyymi

      Miksi 19-vuotias kissa on ruvennut mouruamaan kovaäänisesti, mitä se ei ole aiemmin tehnyt?

      • Anonyymi

        Olisiko dementian oire?


    • Anonyymi

      Kun oma kissani oli vielä aika pentu suutuin sille kerran kun se teki jotain väärää. Varmaan ainoa kerta kun olen puhunut vihaisella äänellä ja kannoin sen rajusti pois.. Se meni avoimeen komeroon ja sieltä kuului kun lapsi olisi itkenyt. Pakko oli mennä ja ottaa kissa syliin ja lohduttaa. Se oli ainoa kerta kun olen kissalle ollut vihainen.

      • Anonyymi

        Hienosti teit kun lohdutit kissaa.


      • Anonyymi

        Järkkyä, et kävit käsiksi kissaan niin että itki kuin lapsi. Tuon on täytynyt olla kivuliasta, en ole kuullut ennen🙀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkkyä, et kävit käsiksi kissaan niin että itki kuin lapsi. Tuon on täytynyt olla kivuliasta, en ole kuullut ennen🙀

        Kyllä munkin kissa on kerran nyyhkyttänyt piilossa kuin pieni lapsi. Kissa oli silloin vasta hiljattain tullut meille ja meni yhtenä iltana piilopaikkaan ja sieltä alkoi kuulua nyyhkytystä. Hetken mietin onko pennun jostain syystä vaikea hengittää, mutta totesin että ihan oikeasta itkusta oli kyse. Nostin kisun syliini ja pidin hyvänä.


    • Anonyymi

      Pesuaineet, hajusteet, vääränlainen ruoka tai hiekka voi kirveltää silmiä itkuun asti.

    • Anonyymi

      Kissa kärsii huonosta sisäilmasta.Kuin pölystä liasta ja pasivisena poltajana kun jos tupakoit? Siinä veressä!Kissan hiekka jos ne halvat marketejen ovat pölyäviä.Kissa kärsii silin siitäkin allergiaa ja SILMÄT VUOTAA,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe