Yleensä sosiaalisissa tilanteissa, Ei esim. sienimetsässä.
Paniikkihäiriö johtuu sosiaalisen trauman (pelon) purkautumisesta. Jota ei kannata pelätä, vaan johtaa vapaampaan mieleen.
Mistä johtuu paniikkihäiriö
5
331
Vastaukset
- artsi7
Mulla lähti ahdistus/paniikki työpaineista. Pelko ettei selviä työnantajan asettamista tavoitteista. Kyllä siihen liittyy pelko ja uhka tavalla tai toisella.
- 18+20=38
mulla lähti paniikkihäiriö siitä että hampaat on niin huonossa kunnossa (tyyliin murenee suuhun) ja muutenkin oon elänyt elämäni todella huonosti. tää ei oo yhtään kivaa... oon vasta 20v ja tuntuu siltä että en tule elämään enää pitkään. kohtaukset on todella rajuja, ahdistaa ja masentaa niin paljon että tuntuu siltä ettei tästä ole poispääsyä. rintakipuja on paljon. nyt olis tarkotuksena mennä lääkärin puheille josko sais jonkun lääkityksen mutta pelottaa että sekoan lääkkeistä vielä enemmän. http://ssristories.org/old/index1.php?p=murdersuicide pelottaa todella paljon
- elinikäinen sairas
Minulla paniikkikohtaukset alkoivat koulussa, kun jouduin istumaan paikallani passiivisena ja kuuntelemaan asioita, joista en ymmärtänyt mitään. Ja lukemaan kirjoja. ADHD todettiin vasta monta vuosikymmentä myöhemmin. Tänä päivänä erilaisia oppijoita tuetaan.
Kohtaukset ovat vähäisimmillään työelämässä, kun teen jotain konkreettista. Olen ollut työelämässä onnistuneesti kymmeniä vuosia. Myös vapaa-aikana jos teen jotain konkreettista, niin se on hyvä juttu. Valitettavasti paniikkikohtaukset ja ahdistus kroonistuivat niiden kymmenien vuosien aikana.
Tämäkin ketju osoittaa, ettei ole yhtä ainoaa syytä siihen, mistä paniikkikohtaukset ja/ tai ahdistus lähtevät. - Ei jumalautsi.....
Tyhmyydestä ja viitsimättömyydestä ja halusta päästä helpolla, esim. pillereillä haastavien tilanteiden läpi. Ihmisen täytyy kyetä ohjaamaan itseään ja käsittelemään, työstämään tuntemuksiaan, ottamatta niitä turhan vakavasti. Liian vaikeaa monille nykypullamössöille. Pilleri unta varten, pilleri seurustelua varten, pilleri keskittymistä ja rauhoittumista varten. Mitään ei viitsitä, mitä pitäisi.
- Artsi7
Ei mene aina noin. Itse olin luulin tekeväni asiat oikein ja kaikki tuntui olevan tasapainossa ja olin fyysisesti loistokunnossa. Silti iski kova ahdistus.
Mut kyllä siitä eroon voi päästä. Vaatii elämänmuutosta ja aikaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024527Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831316- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86940Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11862- 64856
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826