jälkiehkäisystä

niiruskainen86

Tämä nyt varmasti kuuluisi olla ehkäisy palstalla, mutta jotenkin uskoisin että abortti palstalla ainakin osalla (abortin tekijöistä) olisi kokemusta kyseisestä pilleristä.

Lyhykäosyydessään tilanne on tämä: hieman yli viikko sitten otin jälkiehkäisypillerin koska kondoomi meni rikki. Alkuun tuli sivuvaikutuksena väsymystä ja pientä huonovointisuutta (samana iltana) oireet oli aamulla poissa. Nyt kuitenkin pari pv sitten huonovointisuus ja väsymys tuli takaisin lisäksi myös alavatsaa hieman nippailee. Oireet tulivat siis 6 pv pillerin oton jälkeen.

Jälkiehkäisypillerin sivuvaikutuksethan ovat juuri näitä, mutta voiko ne oireet tulla vasta näin myöhään? Eikös ne haittavaikutukset tule yleensä heti tai pv päästä ja lähde nopeasti?

Olen kerran aikaisemminkin raskaana ollut ja siitä raskaudesta tiesin jo päiviä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, että raskaana ollaan. Sen takia nyt hieman mietityttää että kummasta nuo oireet (je pilleri vai raskaus) nuo ihme tuntemukset johtuu.

Yritin googletella jälkiehkäisyn haittavaikutuksen kestosta, mutta siitä ei löytynyt mitään joten sen takia kyselen josko täällä olisi kohtalotovereita pitkään jatkuneista oireista.

Niin ja jälkiehkäisy tuli otettua muutama päivä ennen oletettua ovitaaliota, eli tuleviin menkkoihin on n.viikko aikaa

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiruskainen86

      Eikö kellään tosiaankaan ole kokemusta jälkiehkäisystä ja sen haittavaikutuksista?

      • Jos niitä haittoja ei liiemmin ole, kun ei kukaan ole sen enempää netissä valitellut? :)

        Laita tuohon suomi24.fi keskusteluhakuun "jälkiehkäisy haitat", niin kyllä jotain tekstiä tulee aiheesta.


      • uoppa

        On kokemusta jälkiehkäisystä mutta ei muistikuvia isoista haittavaikutuksista. Ei tuollaiset alavatsan nippailut jää mieleen pitkäksi aikaa, vaikka tietenkin ne nyt sinua huolettavat. Itse en viitsinyt vastata siksi, kun en tosiaan muista että mitä oireita minulla minäkin päivänä je:n ottamisen jälkeen on ollut. Sen tiedän että hyvin vähäiset ne oireet olivat kuten sinullakin.

        Sinuna odottelisin nyt rauhassa niitä kuukautisia alkavaksi. Sinulla voi nyt alavatsakipuja ja huonovointisuutta olla ihan muistakin syistä. En tiedä missä asut mutta ainakin Pirkanmaalla on vatsatautiakin liikkeellä.


      • niiruskainen86
        uoppa kirjoitti:

        On kokemusta jälkiehkäisystä mutta ei muistikuvia isoista haittavaikutuksista. Ei tuollaiset alavatsan nippailut jää mieleen pitkäksi aikaa, vaikka tietenkin ne nyt sinua huolettavat. Itse en viitsinyt vastata siksi, kun en tosiaan muista että mitä oireita minulla minäkin päivänä je:n ottamisen jälkeen on ollut. Sen tiedän että hyvin vähäiset ne oireet olivat kuten sinullakin.

        Sinuna odottelisin nyt rauhassa niitä kuukautisia alkavaksi. Sinulla voi nyt alavatsakipuja ja huonovointisuutta olla ihan muistakin syistä. En tiedä missä asut mutta ainakin Pirkanmaalla on vatsatautiakin liikkeellä.

        Kyllä nämä oireet muistaa hyvinkin pitkään. Alavatsan nippailut vaan jatkuivat ja muuttuivat nippailuista ihan kokoaikaisksi. Väsymys ja pahointi myöskin on sen verran mukavia että nekin muistuu pitkään.

        Mutta juu, kai nämä ns. Pitkäkestoiset ikävät haittavaikutukset unohtuisi ajan kanssa, mutta tuo positiivinen raskaustestu ei kyllä taida unohtua. Eli ei toiminut je. minulla. Jotenkin sen aavistelinkin kun edellisestä raskaudestakin oireet alkoivat jo huomattavasti ennen menkkojen alkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe