Miksi TAKK:in opinnoissa on tehotalouden maku?

Tehotaloutta?

Olen kummastellut opetusta TAKK:issa, siellä on aivan järjetön hosuminen ja kiire teoriaopinnoissa. Näin ainakin sähköpuolella mistä itse valmistuin.

Luulisi, että opiskelu olisi tehty oppiskelijoita varten, eikä suinkaan oppilaitoksen tarpeita palvelemaan.
Kolmen vuoden opinnot runtataan puolessatoista vuodessa läpi, missä ei ole varsinaisia vapaita välissä. Tämän jotenkin ymmärtäisin, sillä näin saadaan menemään enemmän yksiköitä per vuosi läpi ja rahaa enemmän per vuosi TAKK:iin.

Esim. Tietotekniikan peruosaaminen: Ei lähtötaso vaatimuksia. Word, Exel ja tietokoneen käyttö noin. 12 h.
Vaihtosähkö: Ei lähtötaso vaatimuksia 24h
Asennustekniikka:Ei lähtötaso vaatimuksia. Vastaa ammattikoulun 2 vuoden opintoja, 42h

Miksi teorian opiskeluun ei varata järjellistä määrää aikaa ja otettaisi tarpeellinen aika ilmaisen työharjoittelun osuudesta?
Teorian hyvästä ymmärtämisestä on suuri apu käytännön työssä. Mutta tästä "juosten kustu luennoimisesta" ei ole.
Sillä jokainen ehtii varmasti olemaan elämänsä aikana töissä tarpeekseen.

Tämä siksi kun on tosiaankin niitäkin ihmisiä kurseilla, kenellä ei ole pohjilla jotain teknisen alan tietotaitoa tai entuudestaan sähköopintoja pohjilla. Näin oli myös omassa ryhmässäni ja ymmärrän heidän huolensa tämän asian suhteen.

3

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tebbo Tabani

      Kuka johtaa firmaa Takk?
      Hlö, jonka johtamisopinnot tai -pätevyys tuskin kestää mitään objektiivista tarkastelua.
      Eli T.Töppönen.
      Sellaista opiskelu kuin sen johtaminen...

      • 7uioklö.-

        Halpaa työvoimaa ja sähköpuolella yleensä hyvin motivoituneita, että keskimääräistä fiksumpaa porukkaa. Monella jo ennästään alan työkokemusta. Kyllä näitä kelpaa ottaa ilmaistöihin kun pystyvät tekemään töitäkin.
        Työharjoittelu on pitkä koska näin on ilmaista työvoimaa tarjolla kuka vain tarvitsee. Kouluhan saa rahaa työharjoittelusta.


    • Surma Juonio

      Koska TAKK-opetusta johtavalta henkilöltä puuttuu kaikki Suomessa tarvittava johtamisen koulutus!
      Tutkikaa kyseisen hlön tutkinnot ja koulutustaustat.
      Mistä ne saa ?
      Ei mistään. Amerikasta ostettuja opintoja ?, herää kysymys....

      Ja niilläkö johdetaan Tampereen suurinta aikuiskoulutuskeskusta?
      Johdetaan. Ja se TUHO näkyy.

      Näin toimii mafia.
      ÄLÄ MENE Takkiin.
      Älä ruoki sitä eläintä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe