Kokemus Sonerasta

tuomas80

Pakko mainita välillä jotain positiivistakin.

Kokemukset isellä:
Välillä ollut sellaista säätöä Soneran kanssa että huh huh. Muutontakia oli lisätty määräaikaisuutta. Laskutuksessa on myös muutaman kerran ollut sanomista.

Nyt itsellä tuli taloyhtiöön kuuluva netti 10mt/s yhteys. Ja aiemmin oli sama nopeus yhteys. Oli ongelmia tuon netin toimivuuden kanssa ja ilmoitin asiasta Soneralla soittamalla. Sain viestin että vikaasi käsitellään tms. Yllätyksekseni ihmettelin eetä Soneran mies soitti vielä puoli kahdeksan illalla ja korjasi tilanteen. Siinä puhelussakin meni varmaan jotain puoli tuntia. Eikä tarvinnut soitella helpsoniin.
(Yhteydessä oli vikaa Soneran päässä.)

3

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei tuomas80!

      Kiitos positiivisesta palautteesta! Välitän viestin teknisen puolen porukalle!

      Vikatilanteiden sattuessa kohdalle tai jos huomaat laskussa korjattavaa niin ehdottomasti kontaktointia hetimmiten meidän suuntaan! Yhteydenotto onnistuu nykypäivänä montaa eri reittiä pitkin. Aspan tavoittaa nykyään verkkoasioinninkin kautta (http://bit.ly/1vxLM8r)!

      Jari@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • pisara meressä

      Ei kannattaisi paljon henkseleitä paukutella yhdestä ainoasta omasta kirjoituksesta .

    • digi-info

      Joo mä oon saanu sellasen yleiskuvan että 1 asiantuntija mukaan yhteyksien valintaan, 2 testaa ne ennen sopimuksen tekemistä jonku toisen mokkulalla tai ota selvää miten talossa muilla tekniikka toimii jos on 3 muista ilmottaa ennalta jatkatko sopimuksias ja mitä palveluita ja 4 valita ajoissa, useimmat kausisopimukset on sitovia 14 pv. käyttöönoton jälkeen eikä niitä saa purettua maksamallakaan ennen määräajan päättymistä 5 tarkista että sait mitä tilasit - meillä oli edellisen asukkaan netti jätetty jalkoihin ja toimi sillä tekniikalla kunnes 6 viikon kuluttua ehti vuokratyöfirmasta asentaja paikalle korjaamaan kytkentänsä eikä korvattu kun minulla oli edellisen asiaakkan meganen käytettävissä sen tilatun 24M sijaan .. Ja jouduin ajeleen mokkulalla dataa ku kaista ei riittäny ... Tuli kallis odottelu ku joutu makseleen 24 euron luokkaa kuussa mobiilidataa kitunopeudella ja joka ainoon liittymän telemarkkinoijan perään on saanu soitella oikomassa maksullisia palveluita jotka oli sovittu mukaan maksuttomana ... Eli puheluista on menny kymmeniä euroja vuosien varrella reklamointiin ja jonotteluun. Tilanne on parantunut parina viime vuotena, vastausaika on kutistunut murto osaan ja nyt saa jo sähköisesti asiakastukisivulta vaikka chattina kiinni - sen sijaan palveluajanvaraus on usein kiinni tai vähintää viikon "jono" eli ei tosiaan mitään soitetaan huomenna takas menoo.... Näyttää hiukan tarkoitukselliselta.. Jos sanon että oon tavotettavissa iltasin 16 aikaa että päivät oon luennolla niin puhelin pärrää 12 - 13 välillä ku ei jakseta lukee viestiä. Ei voi mitään - puhelin pärrää pitkin pöytää itekseen värinähälytyksellä ... ja kouluttaja kattoo tappavalla katseella jos ei satu humisee taskussa kaikumatta ..

      Summa summarum .... Nää liittymät pitäs myydä asiantuntijan paikan päällä eikä minkää puhelinpulun jossain vuokrafirman purulevykopissa kännykän päässä ja ohjevihko nenän alla jossain virtuaalimielikuvassa pienestä asuinkopista tai kirkontornista minne kuuluu mikä vaan langaton ... Ne pitäs mitata jo myydessä asiakkaan luona. Ei myöskään kerrota että liittymänopeuksia priorisoidaan kulutuksen mukaan ja että viranomainen ja yritykset menee etuajo-oikeudella ... Jossain päin maailmaa operaattor jäi kiinni kun kuristi liittymän nopeuden 90 prosenttia, senhän voi tehdä vapaasti sen purkuajan päätyttyä - asiakashan ei pääse siitä sitten kausisopimuksen aikana enää yhtään mihinkään - maksat loppuun asti orjana. Sitähän kiinteessä kaistassa ei tuu eteen.

      Sitten mokkulaliittymää ostassa sun pitää tietää simkortista laitteisiin asti niiden yhteensopivuus.... Ois viisasta myös ymmärtää reitittimien toimintaa eli kattelin tilastokeskuksen lukuja että voi olla jopa 5 mobiililaajakaista sopparia samassa perheessä... Reititin ja yks mokkula riittäs teoriassa ainakin 4G liittymissä tai yhdestä laitteesta tukiasemasovellus päälle - niin toiset pääsis wlan yhteydellä ...

      Tässä on valtava haaste ja pullonkaula ja yhteysvyyhtiä siivottavaksi.... Turhien liittymien siivous parantas myös koko seutukunnan yhteyksien toimintaa. Mokkula ei korvaa kiinteää modeemia eikä kykene sellasiin katkottomiin kättelynopeuksiin kuin vasta 4G puolella että video virtais pätkimättä mutta pari kolme tukiasemaa ei riitä palveleen 5000 asukkaan kuntaa ja liittymiä kaupataan joka tuutista joka tupaan. Jos sulla on 8M tai nopeampi kiinteä kaista niin pidä se ja kiinni kynsin hampain jos haluat rykimätöntä ja kuormasta riippumatonta tiedonsiirtoa.

      Sitten vielä se, että joka taloudessa ja kodissa on erilaisia tekniikoita joita jonkun ammattilaisen pitäs kartottaa ennen liittymäratkaisua... Niillä on väliä,
      ettei tuu tilannetta että osa lakkaa toimimasta käytännössä ku soppareita
      siirretään operaattorilta toiselle tai kiinteästä mobiiliin tai mobiilista kiinteään...
      Lausunto operaattorille joka osaa paremmin tarjota täsmätekniikkaa tarpeeseen eikä vaan yleistä normia muotiteknologiaa.... tai sitten ainakin kuunnelltas ennen tilaamista se ammattilaisen näkemys millä kaikki parhaiten toimii ja mitä pitää huomioida taloudessa tekniikan muuttuessa. Joku puhelinpulu ei voi tietää mitä kotonas käytät ja oon todennu ettei ne ymmärrä ees vaikka selittäsit .. Tippuu ihan lennosta ku alat puhuu laitteista mitään, eihän niitä lue asiakastukiohjevihkoissa. Joku tekninen tuki voi ymmärtää johonkin asti, mutta ei ne pysy perässä. Yritin yhdelle Soneralla selittää rautalangasta vääntäen mihin tarvin 4G yhteyttä .. Mä en tajuu mikä siinä oli niin vaikeata "niin sulla siis on jo 4G?! jostain" .... Ählämäsählämä ... Joten unohtakaa yritykset kuvailla teknisiä asioita helpdeskille.. "Ei tässä minun ohjekansiossa ole sellasta ...". Kiskokaa hihasta ammattilaistuttavanne paikalle. Pääsette helpommalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7687
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2952
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      333
      1863
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      271
      1514
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      121
      1319
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1082
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      986
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      962
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe