Kokemus Sonerasta

tuomas80

Pakko mainita välillä jotain positiivistakin.

Kokemukset isellä:
Välillä ollut sellaista säätöä Soneran kanssa että huh huh. Muutontakia oli lisätty määräaikaisuutta. Laskutuksessa on myös muutaman kerran ollut sanomista.

Nyt itsellä tuli taloyhtiöön kuuluva netti 10mt/s yhteys. Ja aiemmin oli sama nopeus yhteys. Oli ongelmia tuon netin toimivuuden kanssa ja ilmoitin asiasta Soneralla soittamalla. Sain viestin että vikaasi käsitellään tms. Yllätyksekseni ihmettelin eetä Soneran mies soitti vielä puoli kahdeksan illalla ja korjasi tilanteen. Siinä puhelussakin meni varmaan jotain puoli tuntia. Eikä tarvinnut soitella helpsoniin.
(Yhteydessä oli vikaa Soneran päässä.)

3

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei tuomas80!

      Kiitos positiivisesta palautteesta! Välitän viestin teknisen puolen porukalle!

      Vikatilanteiden sattuessa kohdalle tai jos huomaat laskussa korjattavaa niin ehdottomasti kontaktointia hetimmiten meidän suuntaan! Yhteydenotto onnistuu nykypäivänä montaa eri reittiä pitkin. Aspan tavoittaa nykyään verkkoasioinninkin kautta (http://bit.ly/1vxLM8r)!

      Jari@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • pisara meressä

      Ei kannattaisi paljon henkseleitä paukutella yhdestä ainoasta omasta kirjoituksesta .

    • digi-info

      Joo mä oon saanu sellasen yleiskuvan että 1 asiantuntija mukaan yhteyksien valintaan, 2 testaa ne ennen sopimuksen tekemistä jonku toisen mokkulalla tai ota selvää miten talossa muilla tekniikka toimii jos on 3 muista ilmottaa ennalta jatkatko sopimuksias ja mitä palveluita ja 4 valita ajoissa, useimmat kausisopimukset on sitovia 14 pv. käyttöönoton jälkeen eikä niitä saa purettua maksamallakaan ennen määräajan päättymistä 5 tarkista että sait mitä tilasit - meillä oli edellisen asukkaan netti jätetty jalkoihin ja toimi sillä tekniikalla kunnes 6 viikon kuluttua ehti vuokratyöfirmasta asentaja paikalle korjaamaan kytkentänsä eikä korvattu kun minulla oli edellisen asiaakkan meganen käytettävissä sen tilatun 24M sijaan .. Ja jouduin ajeleen mokkulalla dataa ku kaista ei riittäny ... Tuli kallis odottelu ku joutu makseleen 24 euron luokkaa kuussa mobiilidataa kitunopeudella ja joka ainoon liittymän telemarkkinoijan perään on saanu soitella oikomassa maksullisia palveluita jotka oli sovittu mukaan maksuttomana ... Eli puheluista on menny kymmeniä euroja vuosien varrella reklamointiin ja jonotteluun. Tilanne on parantunut parina viime vuotena, vastausaika on kutistunut murto osaan ja nyt saa jo sähköisesti asiakastukisivulta vaikka chattina kiinni - sen sijaan palveluajanvaraus on usein kiinni tai vähintää viikon "jono" eli ei tosiaan mitään soitetaan huomenna takas menoo.... Näyttää hiukan tarkoitukselliselta.. Jos sanon että oon tavotettavissa iltasin 16 aikaa että päivät oon luennolla niin puhelin pärrää 12 - 13 välillä ku ei jakseta lukee viestiä. Ei voi mitään - puhelin pärrää pitkin pöytää itekseen värinähälytyksellä ... ja kouluttaja kattoo tappavalla katseella jos ei satu humisee taskussa kaikumatta ..

      Summa summarum .... Nää liittymät pitäs myydä asiantuntijan paikan päällä eikä minkää puhelinpulun jossain vuokrafirman purulevykopissa kännykän päässä ja ohjevihko nenän alla jossain virtuaalimielikuvassa pienestä asuinkopista tai kirkontornista minne kuuluu mikä vaan langaton ... Ne pitäs mitata jo myydessä asiakkaan luona. Ei myöskään kerrota että liittymänopeuksia priorisoidaan kulutuksen mukaan ja että viranomainen ja yritykset menee etuajo-oikeudella ... Jossain päin maailmaa operaattor jäi kiinni kun kuristi liittymän nopeuden 90 prosenttia, senhän voi tehdä vapaasti sen purkuajan päätyttyä - asiakashan ei pääse siitä sitten kausisopimuksen aikana enää yhtään mihinkään - maksat loppuun asti orjana. Sitähän kiinteessä kaistassa ei tuu eteen.

      Sitten mokkulaliittymää ostassa sun pitää tietää simkortista laitteisiin asti niiden yhteensopivuus.... Ois viisasta myös ymmärtää reitittimien toimintaa eli kattelin tilastokeskuksen lukuja että voi olla jopa 5 mobiililaajakaista sopparia samassa perheessä... Reititin ja yks mokkula riittäs teoriassa ainakin 4G liittymissä tai yhdestä laitteesta tukiasemasovellus päälle - niin toiset pääsis wlan yhteydellä ...

      Tässä on valtava haaste ja pullonkaula ja yhteysvyyhtiä siivottavaksi.... Turhien liittymien siivous parantas myös koko seutukunnan yhteyksien toimintaa. Mokkula ei korvaa kiinteää modeemia eikä kykene sellasiin katkottomiin kättelynopeuksiin kuin vasta 4G puolella että video virtais pätkimättä mutta pari kolme tukiasemaa ei riitä palveleen 5000 asukkaan kuntaa ja liittymiä kaupataan joka tuutista joka tupaan. Jos sulla on 8M tai nopeampi kiinteä kaista niin pidä se ja kiinni kynsin hampain jos haluat rykimätöntä ja kuormasta riippumatonta tiedonsiirtoa.

      Sitten vielä se, että joka taloudessa ja kodissa on erilaisia tekniikoita joita jonkun ammattilaisen pitäs kartottaa ennen liittymäratkaisua... Niillä on väliä,
      ettei tuu tilannetta että osa lakkaa toimimasta käytännössä ku soppareita
      siirretään operaattorilta toiselle tai kiinteästä mobiiliin tai mobiilista kiinteään...
      Lausunto operaattorille joka osaa paremmin tarjota täsmätekniikkaa tarpeeseen eikä vaan yleistä normia muotiteknologiaa.... tai sitten ainakin kuunnelltas ennen tilaamista se ammattilaisen näkemys millä kaikki parhaiten toimii ja mitä pitää huomioida taloudessa tekniikan muuttuessa. Joku puhelinpulu ei voi tietää mitä kotonas käytät ja oon todennu ettei ne ymmärrä ees vaikka selittäsit .. Tippuu ihan lennosta ku alat puhuu laitteista mitään, eihän niitä lue asiakastukiohjevihkoissa. Joku tekninen tuki voi ymmärtää johonkin asti, mutta ei ne pysy perässä. Yritin yhdelle Soneralla selittää rautalangasta vääntäen mihin tarvin 4G yhteyttä .. Mä en tajuu mikä siinä oli niin vaikeata "niin sulla siis on jo 4G?! jostain" .... Ählämäsählämä ... Joten unohtakaa yritykset kuvailla teknisiä asioita helpdeskille.. "Ei tässä minun ohjekansiossa ole sellasta ...". Kiskokaa hihasta ammattilaistuttavanne paikalle. Pääsette helpommalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13168
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9611
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      95
      9103
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7746
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6724
    6. 148
      6148
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3124
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      391
      1199
    9. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1144
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

      www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      990
    Aihe