varokaa - lainvoima.com

Petetty 21.10.

Yhteiskunta voi huonosti ja apajille on tullut joukko joppareita, jotka huutokauppaavat konkurssiin menneiden yritysten tavaroita lainvoima.com kautta.
Itse menin halpaan ja huusin hienojen kuvien houkuttelemana tavaroita.

Varoitankin kaikkia, koska itse koin tulleeni petetyksi hakiessani tavarat.
Kuvien mukaisista tavaroista minulle annettiin käsitykseni mukaan vain noin 60%, loput olivat hävinneet. Kysyessäni asiaa, kerrottiin minulle, että tässä on kaikki mitä löytyy ja naurettiin päälle. Luovuttaja olisi ollut valmis maksamaan muutaman kympin vielä kaikista kohtuullisessa kunnossa olleista tavaroistani. Näin olisin maksanut pölystä satasia?????
VAROITANKIN olemaan varovainen asioidessanne lainvoima.com kanssa ja lukekaa se, että sitoutuu olemaan valittamatta vaikka ei tavaroita saisikaan.

84

35473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahneellaonloppu

      Ja haaskalle on tulleet korppikotkat jotka luulevat poimivansa rusinat pullasta halvalla, oma vikas, ahneudesta saa maksaa ja tyhmyydestä.

    • suolisimpanssi

      Toisten kurjuudella piehtaroija.

      • Välistä veto turhaa

        Kurjuudellakin on aina kaksi puolta, siellä on saamamiehiä perässä jne...

        Muutta-muutta, jako silti pitää tehdä rehellisin perustein.


      • nojaa

        veitsen terä on monesti kaksisuuntainen, mutta joskus myös kylkiluiden myötäinen.


      • repuusi

        Lainvoima eroaa muista huutokaupoista myöskin siinä, että huudon loppupäivää ei ole määrätty etukäteen ja myöskään ei jää näkyviin huutokaupan loputtua lopullista huutohintaa. Onhan tämä Suomen konkurssikäytäntö todellakin laillistettua ryöstöä, jossa saa lakimiehet ja heidän määräämät pesänhoitajat saavat mellastaa mielensä mukaan toisten rahoilla.


      • vatutaa
        Välistä veto turhaa kirjoitti:

        Kurjuudellakin on aina kaksi puolta, siellä on saamamiehiä perässä jne...

        Muutta-muutta, jako silti pitää tehdä rehellisin perustein.

        Olen harvoin käynyt Lainvoiman sivuilla, ja sitä olen ihmetellyt, että miten voikaan olla noin sekavat myynti ilmoitukset, kuin myös kuvien selailutkin.


      • huihaivoima

        Lainvoiman sivut ja ohjeistus on epäselvät. Ei kannata käyttää. Harvoin saa huutoa halvalla. Sulkevat ja poistavat usein kohteen ennenaikojaan ties milloin mistäkin syystä jos hinta jää alle toivotun. Lisäksi pitäisi vahtia sivuja koko ajan kun huudon päättymisaikaa ei ole mainittu.


      • Huonokokemus

        On niitä huijareita huutokaupat.com sivullaan. Ostin traktorin hutokaupat.com.Myyjänä oli Macea Mashinery.Toin traktorin kotia trailerilla ja kun ajettiin trailerilta traktori alas alkoi tulla öljyä moottorin ja vaihteiston välistä.Tarkemmin tutkittua huomattiin että runko oli poikki hyvä että ei mennyt eripalaan koko traktori. Soitin tietysti myyjälle kun vikaa ei oltu mainittu.Myyjä sanoi että tuo traktori takaisin .Niin tehtiin vietiin traktori takaisin ja asian piti olla kunnossa mutta??.Maksettuja rahoja ei ole palautettu on jo kulunut 3 kuukautta olen useasti kysellyt.Ei muu auta kun periä ulosoton kautta.


      • Exkyttääjä
        repuusi kirjoitti:

        Lainvoima eroaa muista huutokaupoista myöskin siinä, että huudon loppupäivää ei ole määrätty etukäteen ja myöskään ei jää näkyviin huutokaupan loputtua lopullista huutohintaa. Onhan tämä Suomen konkurssikäytäntö todellakin laillistettua ryöstöä, jossa saa lakimiehet ja heidän määräämät pesänhoitajat saavat mellastaa mielensä mukaan toisten rahoilla.

        Kuka noita Lainvoiman huutokauppoja jaksaa kytätä kun ei ole päättymisaikaa olemassa....................................................? En minä ainakaan osallistu ennekuin reilusti päättymisaika on näkyvissä


      • Mikroyrittä

        Ihmettelen myös toimintatapaa. Olen pariin kertaan kokeillut huutoa ja ihmettelen, voiko menettelytapa on kuluttajasuojalain mukaista. viimeksi tänään. Huuto oli ollut viikon minulla korkeimpana. 56s oli jäljellä. Seuraavaksi tulee viesti "päivitä sivu". Kun päivität sivun, tulee ilmoitus, että huutokauppa on päättynyt ja voittaneen huudon numero. Eli kello tikittää reaaliajassa mutta huudot eivät. Ohi siis meni tämäkin. Enää en des kokeile. Ja ehdoissahan lukee, että ylläpitäjä voi sulkea kohteen, silloin kun haluaa. Ilmeisesti ostosta ollaan jo etukäteen sovittu.


      • marratu

        Älkää ostako sivuilla kaupattuja vanhoja urakoitsijoiden pänttäämiä paketti ym .autoja ja laitteita .Velalliset ja pesänhoitajat kusettavat muita huutajia nostamalla ja vedättämällä itse niiden huutohintoja.Et tiedä kuka nostattaa hintaa.
        Kusetus on jatkunut vuosikausia lainvoimassa siten että se saattaa täyttää myös petoksen tai petoksen yrityksen tunnusmerkistöä.


      • Kusipäät
        Huonokokemus kirjoitti:

        On niitä huijareita huutokaupat.com sivullaan. Ostin traktorin hutokaupat.com.Myyjänä oli Macea Mashinery.Toin traktorin kotia trailerilla ja kun ajettiin trailerilta traktori alas alkoi tulla öljyä moottorin ja vaihteiston välistä.Tarkemmin tutkittua huomattiin että runko oli poikki hyvä että ei mennyt eripalaan koko traktori. Soitin tietysti myyjälle kun vikaa ei oltu mainittu.Myyjä sanoi että tuo traktori takaisin .Niin tehtiin vietiin traktori takaisin ja asian piti olla kunnossa mutta??.Maksettuja rahoja ei ole palautettu on jo kulunut 3 kuukautta olen useasti kysellyt.Ei muu auta kun periä ulosoton kautta.

        Tuo huutokaupat.com se on oikea kusettajien ammattipaikka !!!
        Älkää ostajo sieltä mitään !!
        Eivät vastaa mistään.. olen itse joutunut paskan pakettiauton uhriksi... hajosi 10km päässä ostosta. Kun pyysin rahoja, jotka oli juuri maksettu, eivät antaneet !!! Sanoi että on automatisoitu. Paskan marjat.. jokaisen maksun voi keskeyttää koska se niiden tilille ensin menee ja sitten vasta tilittävät myyjälle.
        RAHANAHNEITA PASKAHOUSUJA KOKO HUUTOKAUPAT.COM TÄYNNÄ !!
        Vittu että vituttaa !!!


      • Anonyymi
        Kusipäät kirjoitti:

        Tuo huutokaupat.com se on oikea kusettajien ammattipaikka !!!
        Älkää ostajo sieltä mitään !!
        Eivät vastaa mistään.. olen itse joutunut paskan pakettiauton uhriksi... hajosi 10km päässä ostosta. Kun pyysin rahoja, jotka oli juuri maksettu, eivät antaneet !!! Sanoi että on automatisoitu. Paskan marjat.. jokaisen maksun voi keskeyttää koska se niiden tilille ensin menee ja sitten vasta tilittävät myyjälle.
        RAHANAHNEITA PASKAHOUSUJA KOKO HUUTOKAUPAT.COM TÄYNNÄ !!
        Vittu että vituttaa !!!

        ihan samaa mieltä huijjari mustalainen myi mulle volvon ja ei auto ihan vastannu ilm.oli ajokelvoton ja hain 500km päästä...ei korvannu eikä perunu kauppoja...mut jos törmään siihen kaveriin nii höperösti käy mannepojalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan samaa mieltä huijjari mustalainen myi mulle volvon ja ei auto ihan vastannu ilm.oli ajokelvoton ja hain 500km päästä...ei korvannu eikä perunu kauppoja...mut jos törmään siihen kaveriin nii höperösti käy mannepojalle.

        Älä lässytä mitään et uskalla etkä kykene meille kunniakansalaisille tekemään muuta kuin länkyttää leukoja netissä


    • ARTI

      Lainvoiman myyjissä ei ole ketään jobbareita eikä niitä sinne edes oteta.
      Myyjiksi hyväksytään vain lainvoimaisia toimeksiantajia: konkurssipesiä hoitavat lakitoimistot, ulosotto sekä kunnat ja kaupungit.
      Ei siis mitään "jobbareita" kuten joillakin muilla sivustoilla.
      Onkohan edellinen kirjoitus toisen huutokauppasivuston edustajan tekemä?

      • ARTI

        ARTIn vastauksella tarkoitettiin viittausta ensimmäiseen "PETETTY" nimimerkin lähettämään viestiin.


      • Yrittäjä

        Voi konkurssin tehnyttä parkaa, jos joutuu Lainvoima.com kusettajien uhriksi. Velallisen etu on kaukana. Poliisin pitäisi tutkia tämän yrityksen tekmisiä paremnin. Ostajat; varokaa !!


    • pettynyt lainvoimaan

      Palvelusta on käyty asiallista keskustelua myös: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8825266

      Lainvoiman kanssa saa todellakin olla tarkkana. Myyjät ovat niin vastuuttomia että ei halutakaan laittaa tuotekuvauksia riittävän tarkoin ja lisäksi pyritään monella muullakin tapaa tekemään kaupanteko vaikeaksi. Itse olen monesti joutunut jättämään huutamatta, kun tuotekuvaus on ollut niin puutteellinen.

      Palvelun ylläpitäjä sitten kirjoittaa näitä ARTI kommentteja tänne palstoille. Vastausta muuten ei heiltä saa.

      Kannattaa kahdesti miettiä mitä lainvoiman kautta huutaa. Olen itse huutojeni kautta saanut erittäin huonon kuvan palvelusta. Muutoinkin, pyörittäjien sivistystaso näkyy jo noista vastauksista. Taitaa olla lähinnä lainvoiman yrittäjät, jotka tänne kirjoittelevat, ei kilpailevien palveluiden.

      • On tullu huudettua aika monta kohdetta. Eikä ole ollut kyllä mitään valittamista. Autoja huutaa auto-jopparit, Työkoneita konemyyjät. Ja eri alojen Kilpailijat, ostavat Kilpailijansa konkurssipesän tarvikkeet melko hyvään hintaan... Esin Ikkuna/ovi ,Putki/sähkö yrittäjät. Ja sitten tulee perus amatööri huutaja. Joka huutaa esim, käsityökaluja uusien koneiden hinnalla. välillä naurattaa kattella mihin hintaan Menee VAIN HARRASTE käytössä olevia laitteita. Ja jos jokin KOHDE on kiinnostanut.. Ei kukaan ole kieltänyt käydä katsomassa kohteita, jos jokin kuva on sumee/... Perus yritystoiminta oppia on että, Raha tehdään ostaessa, Ei Myydessä! Ja Jos Joskus tulee huudettua paskaa. OMA KOKEMUKSENI HUONOISTA HAUPOISTANI, ON OLLUT OMA VIKA. Minähän tätä konetta runkkaan.


    • Last time

      No olen itse ostanut tuolta kaksi kertaa - esinmmäisen ja viimeisen. Tavara ei ollut kuvauksen mukaisessa kunnossa. Tarkkana siis pitää olla ja mieluusti käydä itse penkomassa tavarat ennen huutoa.

      • Kusettaja lainvoima

        Joo ihmetyttää kun olisin tarjonnut veneestä 10 k niin joku tarjos muka yhtäkkiä yli 16k jolla hinna sais monta uudempaa venettä esim nettiveneestä ???
        V...u Kusetusta koko sivustu... eikä toi ollut ainoa juttu mikä pistää silmään sieltä.
        Jos aikasempi tarjous oli 6600 niin miks joku tarjoo yli 16 k ????
        miettikäähän sitä


      • +43859
        Kusettaja lainvoima kirjoitti:

        Joo ihmetyttää kun olisin tarjonnut veneestä 10 k niin joku tarjos muka yhtäkkiä yli 16k jolla hinna sais monta uudempaa venettä esim nettiveneestä ???
        V...u Kusetusta koko sivustu... eikä toi ollut ainoa juttu mikä pistää silmään sieltä.
        Jos aikasempi tarjous oli 6600 niin miks joku tarjoo yli 16 k ????
        miettikäähän sitä

        Josko se joku halus sen veneen!

        No, aikuisten oikeasti kun mietitään niin oletko oikeasti selvillä siitä mitä lainvoima.com tekee? Se ylläpitää sivustoa jolla myyjät myy tavaraa ja niissä myyjissä on eroja. Onko sun mielestä tori:fi kusettaja jos joku myyjä tai ostaja siellä kusettaa sua?


      • Jamä
        +43859 kirjoitti:

        Josko se joku halus sen veneen!

        No, aikuisten oikeasti kun mietitään niin oletko oikeasti selvillä siitä mitä lainvoima.com tekee? Se ylläpitää sivustoa jolla myyjät myy tavaraa ja niissä myyjissä on eroja. Onko sun mielestä tori:fi kusettaja jos joku myyjä tai ostaja siellä kusettaa sua?

        Eikös se olisi sivuston edun ja maineen mukaista, että kauppa olisi rehellistä ja edes jossain määrin luotettavaa?


      • kusettajalainvoima
        +43859 kirjoitti:

        Josko se joku halus sen veneen!

        No, aikuisten oikeasti kun mietitään niin oletko oikeasti selvillä siitä mitä lainvoima.com tekee? Se ylläpitää sivustoa jolla myyjät myy tavaraa ja niissä myyjissä on eroja. Onko sun mielestä tori:fi kusettaja jos joku myyjä tai ostaja siellä kusettaa sua?

        Joo jos joku haluais semmoisen venee voisi ostaa nettiveneestä useita paljon halvemmalla


      • Ranta1954

        Ostin koneita olivat sitten myyneet ne romukauppiaalle.
        Olivat eka haussa 2 m korkean lumipenkan alla. seuraavalle kerralla ne oli myyty uudestaan romukauppiaalle kukaan ei vastaa mistään.
        Toisessa kohteessa oli hitsauskoneesta viety monitoimikaapelit ja vetopyörät.
        Tarkkana saa olla ja heti paikalle kun luovutus, luovutuksessa pikäkyntiset ammattostajat tekee omavaltaisia ottoja. Ei ehkä rikos mutta vähn niin kun luulin että kuuluu mulle, nää on pahempia kun oikeat varkaat.
        Edellen myyjä ei vastaa mistään.
        Ps ostettu 25000 eurolla vuoden aikana.


    • rterope

      Paskaa myyvät. Laittavat epäkuntoisetkin laitteet myytäväksi tietoisesti.

    • jallujjj

      Älä maksa ennen kuin tarkastat tavaran....

      • Läheltäseurannut

        Lainvoimassahan ei ole myyjinä ketään jobbareita ja vedättäjiä. Vain konkurssipesiä, joiden huudoista vastaavat kyseiset lakitoimistot. Lisäksi kunnat ja julkiyhteisöt sekä ulosotto.
        Tavaraa on niin paljon, että niiden toimivuutta ja kuntoa ei läheskään aina ehditä (kuka maksaisi?) käydä läpi saatikka saada tietoa kohteiden entisiltä hallinnoijilta. Täytyy luottaa omaan harkintaansa tai jättää huutamatta.
        Lainvoima toimii vain toimeksiantajansa materiaalien julkaisijana, luovuttajana ja käytännön toimitsijana.


    • Euromummeli

      Minulla on myönteisiä ja pelkästään positiivisia kokemuksia lainvoima.comin toiminnasta! Itse huusin 27.10.2014 erään konkurssipesän ja haimme tavarat 1.11.2014. Kaikki piti paikkansa; aikataulut(kiitos Seppo Rautio), apu pakatessamme tavarat, tavarat olivat sitä mitä pitikin!
      Sain rahalleni vastinetta enemmän kuin ajattelin.
      Terveisin Euromummeli

    • Toukohousu

      Olen tehnyt kymmeniä ostoja lainvoimasta ,se on mielestäni rehellisimpiä huutokauppasivustoja jos ei lasketa mukaan huutokaupat.com ulosotto myyntiä. On lainvoimallakin parantamista esim. kaikki kaupan ehdot pitäisi näkyä heti eikä sitten kun huutokauppa on jo käynnissä.Esim. että noutoaika on yhtenä päivänä määrätyllä kellonajalla. Lainsäädäntöä konkurssipesien hoidosta pitäisi kiristää.

    • jymäytetty

      Itselleni kävi 29.7.2015 että kalliit tuotteet (2×4000€) olivat hävinneet mennessäni niitä hakemaan. Jäljellä oli vain muutaman kympin tuotteet. Kyllähän se otti päähän kun teit yli 500 km:n tyhjän reissun. Tulevana maanantaina 3.8.2015 teen tutkintapyynnön epäillystä varkaudesta, konkurssirikoksesta ja velallisen petoksesta. En tässä syytä ketään. Antaa rikospoliisin tutkia asia.

    • pitkämuisti

      Minulle kävi niin että mennessäni 28.7.2015 hakemaan huutamiani tuotteita,niin muutaman kympin tuotteet löytyivät, mutta 2x4000€ laitetta puuttui. Ei tuntunut mukavalta tehdä yli 500 km tyhjänpäiväistä mutkaa. No eipä se haittaa, sillä maanantaina 3.8.2015 teen tutkintapyynnön poliisille epäillystä varkaudesta, konkurssirikoksesta ja velallisen petoksesta. En syytä ketään, mutta tutkikoot poliisit, kuka ne tavarat vei. Sen kyllä se tavarat vienyt oppii, ettei minun kanssa olisi kannattanut alkaa rosvoleikkiä leikkimään. Kantapään kautta saatu oppi rosvollekin on paras oppi. Vielä kannattaisi rosvon miettiä maanantaihin asti palauttaako vai pitää.

    • Mutzibur

      Kyllä normaaleissa huutokaupoissa on päivämäärä mihin mennessä on tarjoukset tehtävä.En itse huuda mitään näistä.

    • aikalaillapettynyt

      itelleni oli yllätys kun jouduin ostamastani soittelemaan moneen kertaan toimitsijalle, niin puhelinlasku oli todella roimasti kasvanut noista soitoista, enkä ainakaan äkkiseltään löytänyt mistään mainintaa että soitaminen olisi kruununjalokivien hintaista!
      eikä kauppa muutenkaan mennyt kuin olisi pitänyt, tarjotaan tietokoneohjelmaa tarkistamatta voiko sitä edes käyttää ja kuka voi, asiantuntemus ei olisi kauhean paha asia siellä myyntipäässä.

    • joopajoo_

      Aivan hanurista laivoiman touhu olin mukana eräässä tuotteessa, maksoin käyttäjä tunnuksesta tein korotuksia, kunnes käyttäjä tunnukseni vanheni nyt tarjoustani on korotettu mutta voidakseni korottaa tarjoustani pitäisi ostaa ja maksaa uusi käyttäjä tunnus!! Rahastusta ja vedätystä huutamani tuote on ollut listoilla jo yli kaksi kuukautta eikä vieläkää ole sulkeutunut!

    • Epärehellistä

      Jyväskylässä varastettiin huudetut tavarat, häviö 4800 €. Forssassa pantiin Volvo uudestaan myyntiin, vaikka oli hyväksytty tarjous ja vieläpä maksettu. Pesänhoitajalle kettuuntui jostain. Ei muuten kannata maksaa enempää koska etuikkuna rikki ja eturenkaat sileät.

      • konkkurssipesä

        Maksoin korkeimman tarjouksen autosta pankkiin, auto myytiin seuraavalle korkeimman tarjouksen tehneelle. Mitä mahtoi tuumia pesän omistava velallinen.
        Onneksi rahat palautettiin . En usko koko lainvoiman toimintaan.


    • ärsyyntynyt

      Olen ostanut Lainvoimasta.En ole pahoin pettynyt.Sensijaan Huutokaupat.com:n
      muutamat myyjät ovat täysin vastuuttomia.Esim, Pehkonen Itä-Suomesta ei edes
      näyttäydy tavaraa hakiessa.Kertomatta jääneet viat lähentelevät petosta.
      Varokaa tätä myyjää.

    • Kiramot

      Lainvoimassa vastuutonta Kemijärven koneet oli lumen alla ei saatu pois seuraavaksi ne olikin myyty romukauppaan. Lakimies levittelee käsiään. Kemijärven kauppa muutenkin lähenteli lain rajoja ainakin rima heilui uhkaavasti. Samoja piirteitä muissakin kohteissa ihme mistä löytyy ne esittelijät kun eivät tiedä mistään mitään , onkohan haettu läheisestä pubista arvalla.

    • Vittuuntunut2

      Lainvoimaan jos teet tarjouksen se voi jäädä roikkumaan korkeimmaksi kuukausi kaupalla. Minun kohdalla ei ollut mitään yhteystietoja joihin olisi voinut ottaaa yhteyttä. Ostin kuitenkin auton vaikka päähän ottikin se odottelu.Lainvoiman huutokauppa on museosta kyllä siinä pitää olla päivä ja kellon aika milloin huuto loppuu.Ihme että käyttävät konkurssipesät vielä tuota.

      • Lakijakohtuus

        Missähän huutokaupassa etukäteen ilmoitetaan milloin huudot lopetetaan?
        Poikkeuksena jotkut nettihuutokaupat. Kyllähän Lainvoimassakin myös usein ilmoitetaan päättymisajankohdasta, silloin kun konkurssipesää hoitava asianajotoimisto niin toivoo.
        Huudot loppuvat silloin kun lakitoimisto antaa kohteet myydä. Silloinkin yleensä ilmoitetaan kyseisen kohteen tiedoissa myyntiajan loppumisen lähestymisestä.
        Saathan aina Lainvoimasta automaattisen ilmoituksen kun huutosi on ylitetty.
        Satojen ja tuhansien kohteitten reaaliaikainen ylläpitäminen, tiedusteluihin vastaaminen, kunnon selvittäminen on mahdotonta ilman automatiikkaa ja/tai pesältä mahdollisesti saatuja tietoja.


      • ylihintaa
        Lakijakohtuus kirjoitti:

        Missähän huutokaupassa etukäteen ilmoitetaan milloin huudot lopetetaan?
        Poikkeuksena jotkut nettihuutokaupat. Kyllähän Lainvoimassakin myös usein ilmoitetaan päättymisajankohdasta, silloin kun konkurssipesää hoitava asianajotoimisto niin toivoo.
        Huudot loppuvat silloin kun lakitoimisto antaa kohteet myydä. Silloinkin yleensä ilmoitetaan kyseisen kohteen tiedoissa myyntiajan loppumisen lähestymisestä.
        Saathan aina Lainvoimasta automaattisen ilmoituksen kun huutosi on ylitetty.
        Satojen ja tuhansien kohteitten reaaliaikainen ylläpitäminen, tiedusteluihin vastaaminen, kunnon selvittäminen on mahdotonta ilman automatiikkaa ja/tai pesältä mahdollisesti saatuja tietoja.

        sehän on yritystoimintaa turha itkeä jos on kiire silloin palkataan yritykseen lisää väkeä töihin asiakkaita palvelemaan
        lainvoiman ehdoissa sanotaan että asiakas on velvollinen tulemaan katsomaan tuotteen etukäteen mutta kun ei vastata etes soittoihin saati viitsitä näyttää kohteita
        tälle sivustolle asiakkaat ovat pakollinen paha välillä tuntuukin että olisivat vain joukko silmät kiiluen romua siivoavia järjenjättiläisiä
        positiivista onkin se ettäporukka on valmiit maksamaan kohteista lähes uuden hintaa vaikka koneet on käytettyjä
        tosiasia on kuitenkin se että kaupastakin saa 50% alennuksen uusista poisto tuotteista
        ehkä se johtunee siitä että ostajilla jotka pääsääntöisesti on yrityksiä vain raha polttelee näpeissä


    • Merkkeli

      Kouvolassa meni myös kaikki huudetut tavarat, häviö 1700 €.

    • VilleVenkula

      Olen ostanut kyseisiltä herroilta kaksi eri kertaa tavaraa,joista osa löytyy ja osa on kadonnut. Mitään rahallista korvausta ei saa puuttuvista tavaroista,vanhoja linnavenkuloita!

      • Minulta myivät aikonaan tavarat ja paljon hävis tavaraa . uusi iso kompura meni mihinlie ja kaksipilarinosturi. Ja paljon pienempää kampetta oulun kaveri osaa hommat


    • VälttämätönPahaHuutaja

      Lainvoiman liikevaihto kauppalehden mukaan 600 000 euroa. Omistaja ei vastaa puhelimeen vaikka omat ohjeet / säännöt näin edellyttäisivät toimimaan.
      Kohteet suljetaan sekavan käytännön mukaan tavoitteena mahdollisimman suuri voitto.
      Konkurssipesien lakimiehet eli pesänhoitajat sysäävät vastuun myynnistä ostamalleen palvelun tarjoajalle,palvelun tarjoaja pesänhoitajalle.
      Ainoa tavoite tehdä mahdollisimman suuri voitto kaikille muille kuin velalliselle tai velkojille.
      ASIAKAS ON VAIN VÄLTTÄMÄTÖN PAHA TÄMÄN SIVUSTON PITÄJÄLLE.

    • TutunJuttu

      Joku aika sitten lainvoimassa oli myytävänä laiva, tuntemani ostaja huusi laivaa jonkin aikaa, mutta jätti aikeen sikseen koska ei päässyt näytön aikaan paikan päälle tutkimaan laivaa. Ilmoituksen kuvat olivat alkuun niin kaukaa ulkoa otettuja ettei niiden perusteella voinut päätellä mitään. Kun hinta oli jo noussut suht korkeaksi tuli lisäkuvia jossa koko kauheus tuli esiin, tuttuni huokaisi helpotuksesta. Kului aikaa ja puhelin soi, soittaja tiedusteli olisiko vielä kiinnostusta laivaa kohtaan, kun sitä ei oltukaan lunastettu. Tuttavani tiedusteli laivan kunnosta ja sai selville että "onhan se uponnutkin kerran kun pilssit eivät toimineet", tuttu muisti että kuvista näkyi ison kumiletkun tulevan ruumasta yli laidan, laiturissa oleva rautapaatti siis pysyi pinnalla ilmeisesti vain sähkön armosta .Ilmoitukseen ei oltu laitettu tiedossa olevaa ja olennaisesti tavaran kuntoon liittyvää seikkaa joka tulisi kertoa myynti-ilmoituksessa, tuon jargonin kai kaikki juristit tuntevat. Siihen loppui tuttavani ostoaikeet kyseisen sivuston tuotteisiiin.

    • Keeway50

      Ostin Lainvoiman kautta "uuden" skootterimopon. Kuvissa se oli uuden näköinen, mutta kun menin hakemaan, niin oikealla puolella oli kuljetusvaurio. Runkoputki oli vääntynyt ja astinlsudan muovi ihan mutkalla. Lisäksi kaasuttimesta oli otettu tyhjäkäyntiruuvi pois.
      Näistä ei ollut mitään mainintaa myynti-ilmoituksessa. Tietysti skootterin sai hakea siltä vain maksukuittia vastaa.
      Tällaista huijaustoimintaa Lainvoima ja konkurssipesien juristit tekevät.

    • kokemuksesta

      minulla myös huutokaupat.com huonot kokemukset ei kannata uskoa mitä kertovat huijaavat.Kun haet tavaroita ei ole kaikkia tai yrittävät myydä kahteen kertaan.

    • Kalipra

      Joo.ostin Kuhmosta autovaraosaliikkeen tavaraa.säilytys toimivan korjaamon tiloissa jolloin pääsy vapaa huutokaupattuihin tavaroihin.katsoin jälkikäteen ostamieni tavaroiden huutokauppakuvia,voi voi.tekis mieli tehdä rikosilmoitus!ei löydy kaikkia tavaroita.

    • ngfggfgfghdgh

      mitä ihmettä sitten ostatte sieltä jos on huonoja kokemuksia miksette mene huutolauppaan paikan päälle huutamaan niin sitä saa mitä huutaa ja heti
      olenki ihmetellyt tuota hommaa että niukat tiedot ja paskaa kamaa myydään ja koira ei perään hauku

    • Öyenssöyen

      Älkää syyttäkö lainvoimaa, jos tavaraanne ei löydy. Vika on silloin toimeksiantajan huonossa valvonnassa. Pitää valvoa, että oikea henkilö vie oikeat tavarat.

      Kahdesti lainvoiman kautta ostoksia tehnyt ja hyvin meni molemmilla kerroilla. Toisella kertaa oli hallissa muutakin roinaa kuin ostamani tavarat ja varmasti ois voinut niitä sopivassa raossa omaan kyytiin laittaa.

      • Perunkirjoittaja

        Kyllä lainvoimalla on näissä täysi valtakirja tehdä niin kuin parhaaksi näkee, joten kys.firma myös vastuussa lain mukaan. Ei rahoitusyhtiöitä voi syyttää, pesänhoitajaa toki voi. Rikosilmoitus tehtävä, narina täällä ei auta!


    • Vomainen

      Epäilen, että kaikki tavara ei edes ole konkurssipesän ja parhaat palat on jo myyty, roskat huutokaupataan, joten varovaisuutta. Kehoitan viemään huijaukset heti poliisille, niin saat asian kirjattua ja tutkittua. Dokumentoidaan hyvin, tallentakaa puhelut ja viestit. Vaatikaa rangaistusta.
      Myös kuluttajan suoja suojaa myös nettihuutokaupassa, vaikka myyjä väittäisi toisin. Tavaran laadusta ei voi valittaa, jos annetut tiedot ovat oikein. Väärillä tiedoilla oleva myyntitapahtuma on taas selvä petos.
      Tervettä harkintaa tarvitaan tässäkin ja googleta hintoja ennen kuin tarjoat.

    • Kamy77

      Itse olen vuosien varrella huutanut lainvoima.com huutokaupasta paljonkin tavaraa ja aina olen saanut huutamani tavarat oikein ja tavaran kuntokin on vastannut odotuksia.

    • Apinoita_koijataan

      Ajatelkaapas vähän, mitä varten joku myisi nettihuutokaupassa esim. auton normaalihintaa halvemmalla? Jokaisella automallilla on hyvinkin pieni hintahaitari minkä siitä saa tavallisella myynti-ilmoituksella. Jos autossa on vikoja, yleensä ne mainitaan myynti-ilmoituksessa ja ne on otettu hinnoittelussa huomioon. Miksi joku sitten haluaisi ottaa takkiin myymällä huutokaupassa jonkun tavaran normaalihintaa halvemmalla? Aivan, arvasit oikein! KUKAAN ei myy tavaraa normaalihintaa halvemmalla vaan tarkoitus on vain jymäyttää ahnetta ja tyhmää ostajaa. Pelkällä kuvalla ostaja ei pääse tavaran oikeasta kunnosta jyvälle vaan ahneus saa ostajan toivomaan ja sen vuoksi uskomaan kaikkea hyvää kaupan kohteesta. Ihan klassista huijausta jota käydään joka saralla, myös ihmissuhteissa, rikas kaunis leski tai komea upseeri ulkomailta... Kuullostaa niin hyvältä, että halutaan uskoa omiin tarpeisiin sopiva tarina ja takkiin tulee että pölisee! ;D

    • silleesitte

      Sinne tai minne ne taas yhden Oulun kohteen konkurssipesän (Toimistotarvike J:n ) tavarat kadota humpsahti ! Katosivat ku pieru saharaan! Varmaan suoramyyntiin kavereille. Kyllä on epärehellistä toimintaa, eikä tämä tapaus ole ensimmäinen kerta!!

    • Epärehellistä

      kun ei ilmoiteta huudon päättymisaikaa ja vielä peritään maksu että saa osallistua epävarmoihin huutoihin, se on sitä rahastusta. Toista on huutokauppa.comissa ja nettivasarassa. Huudoille on selvät päättymis päivät ja kellon ajat. Näissä käy kun tekee tilin niin pääsee huutaan ja olen näitä palveluja ahkerasti käyttänytkin.

    • Atsoöö

      Näkyy joku vieläkin vievän tavaraa pesistä, nyt on Eurassa huoltamon pesän kuvissa ensin neljä pikkuakkua ja seuraavissa kuvissa vain kolme kyseistä akkua. Ja missä on se käsibensapumppu, hinta ainakin 700 euroa, ei näkynyt? Taitaa nyt lopultakin narahtaa koko rosvoporukka ja jo on aikakin.

    • bmak

      itse olen usein ostanut oulun suunasta ja aina toiminut hyvin, hoitaja Timo Karjala erittäin palvelualtis ja hoitaa hyvin asiansa!

    • Konkurssi

      Järki käteen, miettikääs asiaa myyjän/myyntipalvelun silmin. Kohteita jakoavaimesta vaikka poravaunuun. Kaikki tavara ei ole jokapojan tarvitsemaa on kalliita erikoivempaimia ja ostajakunta pieni, tällöin ainakkan vaikea laittaa päättymistä heti näkyviin on odoteltava sanan leviämistä. Monessa kohteessa vaikka asiaa olisi tiedusteltu, tulee tietoon että jokin tuote ym. ei kuulukkaan pesän omaisuuteen. Vaihtoehtoja paljon miksi näin. Kukaan Lainvoimassa ei varmaan kuseta ja siellä on raportointi joka huudosta paljonko, kuka, s.posti.puh.numero ym. (myynti historia). Jos tuote vedetään myynnistä siihen on syynsä(velallinen suorittanut rästinsä tai vastaavaa). Tuotteilla ei pohjahintaa, siis itse päätätte loppusummista..Ymmärrän toki ostajia kun myyntiin tulee 10 000 euron tuote ja siitä tarjoaa 50 euroa eikä sitä heti suljeta. huomatkaa tosi ostajat aloittaa korottamisen vähän ennen huudon päättymistä ja tietävät sen päivän arvon korotus voi kerralla olla siis tuhansia.
      Oli kiva lukea näitä valitusvirsiä, pitää olla rahhaa jos jotain haluaa....Tuotteiden kunnosta pyrkii kaikki varmaan kertomaan sen mitä on mahdollista(kyllä puutteet varmaan kerrotaan jos tiedetään) vähemmä jälkisoittoja ja kaikkien eduksi. Niin tuota en oikein usko että tavaraa häviää, jos niin on pitää asia selvittää tai korvata. työn he tekeväk varmasti ns:asiakkaiden eduksi.

      KATSOKAA JOKAINEN VÄHÄN OMAA NENÄÄ PIDEMMÄLLE JA OTTAKAA ASIASTA ENSIN TODELLINEN TIETO, VALITTAMISEEN ON HELPPO RYHTYÄ SILLOIN EI TARVITSE ASIOISTA TIETÄÄ.

      Muistakaa ja olkaa tarkkana konkurssiin menneiden tavaramyyjä joppareiden kanssa, on kaksi eri asiaa myydä konkurssipesän lukuun(suoraan velalisen eduksi) kun taas joku mainostaa esim.
      myydään konkurssiin menneen yrityksen x omaisuus/omaisuutta. tätä monet (koijarit käyttävät väärin) jos he ovat ostaneet jonkun konkurssipesä heidän " pitäisi" ilmoittaa KONKURSSIPESÄLTÄ OSTETTUA.. JA HUOM! KONKURSSI PESÄ EI MAKSA ALVIA KOSKA LIIKETOIMINTA EI JATKU...

      VOISIN JATKAA VAIKKA KUINK PITKÄÄN.

      • huutaja

        Hyvä, että tuli tämä juttu luettua. Nyt selvis toi kummallinen myynti taktiikka. Ei tarvitse availla tuota sivua.


    • Konkurssi

      On se kumma, niinkuin nimimerkki huutaja edellisessä kommentoi...Lueppa nyt uudelleen mitä kirjoitin ajatuksella, ei oletuksella. Lainvoima. com sivusto NIMEN OMAAN MYY TOIMEKSIANTOINA konkurssipesien, ulosoton, julkishallinnon ym omaisuutta ja on varmasti luotettavin myyntikanava näihin. vielä kerran tälle sivustolle ei yksityinen henkilö itse pääse laittamaan tavaraa myyntiin, vain ne jotka realisoivat velallisen ym eduksi. vielä nimimerkki
      HUUTAJALLE ymmärrätkö edes mitä tarkoittaa velallisen eduksi termi, lyhyesti kerrottuna. Esim. Konkurssiin asettamisen jälkeen aina siitä myynin lopputtua ja tuotteiden luovutukseen kaikki pyritään tekemään mahdollisimman hyvin velallisen eduksi. Vai olisiko oikein jos tavarat vai äkkiä jollekkin koijarille halvalla myytäisiin.

    • Psi

      Hienoa kommentointia "konkurssilta". Luin monia viestejä. Tänne on tainnut kirjoiteĺla ammattivalittajat täysin perätöntä soopaa. Myös kirjoittajissa on henkilöitä, jotka odottavat liikoja 50€:lla 1000€ tuotteet. Pettyvät kun eivät saaneet huutoa ilmaiseksi vaan joku muu sai sen halvalla ja ilkeyksissään kirjoittavat täyttä p..kaa.
      Itse olen tehnyt useita huutoja ja olen tyytyväinen saamieni huutojen hinta- sekä laatutasoon. Asiakas palvelu lainvoiman toimijoilla on asiallista ja ystävällistä.

      • Anonyymi

        "Hienoa kommentointia "konkurssilta". Luin monia viestejä. Tänne on tainnut kirjoiteĺla ammattivalittajat täysin perätöntä soopaa."

        Onko tämä se paljon puhuttu vale-uutinen.
        Huutokaupan pitäjän mainospuhe jolla yrittää kumota kaikki ongelmat.


    • Anonyymi

      Lainvoima.com. Vittu mikä vitsi. Huutokauppa meni kiinni eräänä perjantaina klo 19:00 minulle jäi 4 suht kookasta erää tavaraa. Saman viikon sunnuntaina tuli sähköposti että ovat ilmoittaneet väärän päättymispäivän että se onkin seuraavan viikon perjantai että kohteet avataan samasta tilanteesta mihin ne ovat jääneet. tämä tarkoittaa sitä että kohteet ei lähde 0e summasta uudestaan käyntiin vaan voittavasta huudosta. Soitin ja sanoin että nollatkaa minun kaikki huutoni pois sieltä niin sanoivat että se ei onnistu. Nollaavat vaan minun voittaneen huudon ja kaikki jää seuraavaksi korkeamalle tarjoukselle. Tuo on siinä mielessä erittäin väärin kun kohteissa kilpailu on nostanut hintaa ja jos minun huutoja ei enää olisi niin joku saisi sen huomattavasti halvemmalla. nyt kun voittava huuto nollataan niin se ei paljoo halpene.Tuossa tilanteessa tarjous tulisi hylätä ja aloittaa huutokauppa alusta eli 0€ eteenpäin. Selkärangattomia paskiaisia.

      • Anonyymi

        Varis ja naakka, samanlainen nokka kummallakin.


    • Anonyymi

      Ei tiedä ei tunne käytäntöä

    • Anonyymi

      Halooooooo huijareita on joka paekasssa ...............
      Olllu aina ja on tulevaisuuudessa.........

    • Anonyymi

      Kyllähän tuossa toiminnassa paljon parantamista.
      1.kuvat otettu monesti ettei tuotteen rikkinäisiä osia näy ja niitä ei erikseen mainita
      Esim.peräkärryn takalasit paskana ja kuvakulma sellainen ettei kuvissa näy eikä erikseen mitään mainintaa
      Jos kysyt tuotteen kuntoa karjala vastasi mitä se minulle kuuluu minähän vain myyn näitä.
      Ainakin täällä pohjoisessa pitäisi jonkun ottaa vastuuta homman rehellisyydestä ja asiakkaan oikeuksista.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Tosi epäasiallista käytöstä. Kun asiallisesti itse yrittää kysyä jotain niin aletaan huutamaan. Todella huono kokemus oli enkä osta enää mitään


      • Anonyymi

        Kun haimme huudettua tavaraa niin piha täynnä porukkaa ja autoja. Todella sekavaa eikä kukaan ohjeistamassa mihin voi jättää auton tai kukaan ei tule kyselemään että mitä olette tulossa hakemaan. Itse pitää alkaa kyselemään että kuka täällä hoitaa näitä luovutuksia . Sitten kun asiallisesti yrittää kysyä varusteista mitkä kuuluu mukaan kauppaan niin aletaan heti korottaa ääntä ja vedetään herne nokkaan. (Yleensä auton taikka jarrullisen kärryn mukaan kuuluu toiset renkaat jos on olemassa ) ei saatu kauppaan mukaan toisia renkaita kun ne eivät heidän mielestä kuulu kauppaan.


    • Anonyymi

      Kannattaa myös tutkia lainvoima.com palvelussa erityisesti sitä myyjä yritystä, eli jos tuotteita myy esim yritys joka hyvin pieni tai luottotiedoton, niin ei välttämättä kannata tuotteista maksaa ennenkuin olet oikeasti niitä noutamassa , muutoin voi jäädä rahat ja tavarat saamatta, koska lainvoima.com ei tietenkään ole se vastuussa oleva taho.

    • Anonyymi

      Mielestäni tämä on Suomen epävarmin, säännöiltään typerin ja kallein huutokauppa-alusta. En ikinä ostaisi täältä mitään. Muutenkin näiden käyttäjät ovat kuin korppikotkia haaskalla.

    • Anonyymi

      Kyllä on täysin päivänvalon kestämätöntä toimintaa lainvoima.com:n touhu. Valitettavasti tämäkin piti itse todeta. Muutellaan esimerkiksi huutokaupan ehtoja ominpäin, kun huutoja on annettu. (Ei kannata luottaa että ilmoituksissa mainuttu sulkeutumisaika pitää likimainkaan paikkaansa) lohtuna on toki se että kun jos ja kun hoksaa tulleensa kusetetuksu, voi jättää huutonsa surutta perustellusti maksamatta. Hox. Kyseessä ei siis ole mikään viranomainen tms. Vaan nimi johtaa harhaan pahan kerran.lainvoima on yritys, ja epärehellinen semmoinen... Katsokaa yrityksen tiedot.. elkää hyvänen aika vaa siirtäkö rahaa ennenkuin tavara on hallussa, ja kaupattu tuote ilmoituksen mukainen.

    • Anonyymi

      Oulussa ainakin lainvoima myy esimerkiksi kärryjä missä tavaraa täynnä. Tavarat eivät kuitenkaan kuulu koskaan kauppaan. Jos ostat kärryn ja menet sitä noutamaan niin tavarat ovat yhä kärryssä ja ne pitää itse tyhjentää ja muutenkin ruuhkaa kun kaikkien pitäisi muutaman tunnin sisällä hakea ostoksensa. Hölmöläisten hommaa. Miksei kukaan puutu mitenkään tähän hommaan. Olisiko myyjän itse tyhjennettävä kärry jos ei halua samaan kauppaan tavaroita antaa??? Ihmeellistä touhua näillä.

    • Anonyymi

      Juu, kerran tuli koettua vastaava tilanne. Ei toista kertaa.

    • Anonyymi

      Meni oma firma konkkaan ja lainvoima möi hienosti kaikki rikkinäiset työvehkeet. Viemärikamerassa oli parin tonnin korjaus tulossa ja niin vaan joku maksoi siitä yli 2000e hahaha, vähänkö helposti romut saa kaupattua..

    • Anonyymi

      Vieläkään ei osata ajoneuvoista sanoa oikeita asioita esimerkiksi käymnistyykö vai ei, rullaako, liikkuuko...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe