Voinko kieltää taloyhtiön hallituksen kyylä mummoa tulemasta asuntooni seuraamaan ikkunaremontin edistymistä?
Sillä on ollut tapana tulla pällistelemään remonttien edistymistä ja vähän siinä samalla itse asuntoa.
Olen aikaisempien remonttien aikana ollut itse paikalla käännyttämässä mummoa ovelta, mutta tämän remontin kohdalla en pysty jäämään kotiin koko päiväksi.
Olen perustellut käännyttämisen sillä että kuulun itsekin hallitukseen joten voin itse seurata remonttia.
Voinko siis ottaa yhteyttä esimerkiksi urakoitsijaan ja pyytää ettei asuntooni tule ylimääräisiä henkilöitä?
Hallituksen jäsenen kieltäminen
5
153
Vastaukset
- Remonttivalvoja
Tottakai voit. Yhtiöllä on lain mukaan oltava pääsy asuntoon, mutta ennalta sovittuna aikana. Yhtiö voi myös määrätä remontille valvojan, joka on jälleen laskettava sisään ennalta ilmoitettuna aikana.
Itse olet tietenkin jokseenkin jäävi valvomaan oman asuntosi remonttia yhtiön edustajana.- Tekninen_Tissi83
Ei tässä kyllä mitään jääviysongelmaa synny, kyse kuitenkin lienee tavanomaisesta koko yhtiön laajuisesta ikkunaremontista. Ei näitä ole tapana mitenkään valvoa urakkasuorituksen aikana. Voitteko tehdä hallituksessa päätöksen olla tekemättä valvontakäyntejä remontin aikana? Tai jos valvonta on työn luonteen vuoksi tarpeen, ulkoistatte sen isännöitsijälle.
- ei tule meillekään
Tuommoset mummot ei ole mitään valvojia. Urakoitsijalla on valvoja. Mummo ei ole ikkunareponttien ammattilainen vähäisessäkään määrin.
Mutta siis kyllä, voit kieltää sitä menemästä asuntoosi. Ilmoitat sen hänelle kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla ja laitat samalla tiedoksi isännöitsijälle ja muille hallituksen jäsenille. Laita yksi tuloste myös huoneistosi sisäoveen ja kerrot remonteeraajille tilanteen. Sanot sille mummolle vielä henkilökohtaiesti vaikka soitat, että olet sensisältöisen viestin hänen sähköpostiin laittanut. Jos mummo sinne änkeää niin teet ilmoituksn kotirauhan häirinnästä. - se mummo
No mitäs jos ottaisit vähän rennommin?
Ihmisillä on aina ihme vänkäys, että just meikä on niin kiinnostava, niin kaikki tulee nuuskimaan mun elämää ja mun nurkkia ja haluu tietää siitä kaiken. Yleensä nää vänkääjät on niin saakutin yksinäisiä, että tekevät ittsestään numeroo esim. "yleensä toloyhtiön remonteissa jään vahtimaan kotio, kun olen niin tärkee henkilö".
Juuh ei kai sitten voi kun elää sen asian kanssa, että on niin tärkee ja kiinnostava, että kaikki kyttää, kun siltä kerran tuntuu.
Ps. suurimmalla osalla ihmisiä on ihan oma elämä ja kirjoituksestasi päätelleen pikkasen värikkäämpi kun sun pikku elämä eli nyt tulee pommi: ne ei ole susta yhtään tippaa kiinnostuneita.- ………...
Kyllä ne on kiinnostuneita. Edellisessä asuintalossani oli ns. pihapoliisi, joka änkesi sisälle asuntoon kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tekosyillä - ei pelkästään meille, vaan kaikkiin asuntoihin, joissa oli esim. nuoria (kaikki alle 40-vuotiaat), lemmikkejä, vuokralaisia tai vastaavaa. Talon etua valvomaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914