Hydrauliikka ongema

kaukoraja

Osaako kukaan kertoa minkälaista vahinkoa voi tulla kun hydrostaatti vaihteistolla olevaa pien traktoria siirtää hinaamalla avaamatta sitä hanaa pumpun kyljessä.Voiko itse avata sitä pumppua.Kun ei ole minkään laista kokemusta tuommosista hommista.

8

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkokeilisi

      Kaksi neuvoa:
      1. älä yritä hinata hydrostaattitraktoria avaamatta vapaaventtiiliä
      2. älä avaa itse pumppua tai mitään muutakaan laitetta, jos et varmaksi tiedä mitä olet tekemässä.

      Luultavasti isompaa vahinkoa ei tapahdu, hydraulijärjestelmä on kuitenkin ilmattava.

      • kaukoraja

        Mitä vahinkoa on voinut sattua kun lapset ovat siirtäneet sitä hinaamalla avaamatta sitä vapaa venttiiliä.Miten se järjestelmä ilmataan kun se poljin jolla ajetaan ei liiku eteen eikä taakse.


    • Vapaalla hinatessa

      Ilmaus öljyn vaihdon yhteydessä on sitä, että ajetaan jonkun aikaa ja monta kertaa eteen ja taaksepäin. Onko säiliössä öljyä?

      Mitä tarkoitat kirjoittamalla, ettei poljin liiku eteen eikä taakse? Vai pyörätkö eivät liiku? Kokeile nyt kuitenkin jonkun aikaa eteen taakse polkemista moottorin käydessä ja ehkä ilman moottoriakin, ennen kuin viet koneen hydraulipumpun vaihtoon.

      • kaukoraja

        Siinä on se poljin josta sen pitäs liikkua eteen ja taakse mutta se ei mene kumpaankaan suuntaan pyörät ei pyöri siinä on apuhydraalikka leikkurin ja alue auran nostolle ja käännölle mutta sekään ei pelaa.Oljy on ylärajassa ja hydraalikka pelasi kun siitä meni moottori rikki nyt siinä on uusi moottori ja se pelaa eikä ole mikään hihna vetoinen vaan siinä on kardaani veto.


    • JD vapaalla hinatess

      Minkäs merkkinen kone sulla on? Maahantuojan huolto neuvoisi varmasti ilmaiseksi puhelimessa, mitä tehdä, jos kuvailisit sinne oireet. Jos se on JD, on siinä aluevaihteet, joka saattaa olla vapaalla hinailijan jäljiltä.

      • kaukoraja

        Varmaan sieltä engallin kielisiltä sivuilta löytyisi tähän ongelmaan ratkaisu mutta siihen aikaan kun kävin koulua engalti ei kuulunut opintoihin.Ja toisaalta nämä kääntäjät ovat niin huonoja siellä vain sanotaan että pumppu japerä saattavat olla naimisissa keskenään.Ota siittä nyt selvää onko kysymyksessä homo pari.


    • kaukoraja

      Bolens ht 20 kesko toi tätä aikoinaan maahan tämä on amerikkalainen pieni traktori .Nykyinen bolensin maahantuoja ei tuo tähän malliin varaosia.
      Kuvahausta löytyy kuvia tästä traktorista.Amerikoista tähän varmaan sais osia jos osaisi tilata.

      • Toinen Bolens ht??

        Täältä löytyy toinen vastaava kampe, joka pitäisi saada tekohengitettyä liikkuvaksi. Tietääkö kaukoraja mistä löytyy tietoa/osia koneesta ja perästä?
        Omasta on kone jumissa ja perän toimivuudesta ei ole tietoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe