Töihin menosta tulee paha olo.

Pahkola

2Vuotta olen ollut työttömä nyt... Nyt olisi työpaikka tiedossa ja on niin huono olo koko ajan kun mietin töihin menoa... Jännittää ahdistaa/ itkettää... Aiemmin töissä kun olin niin pyrin olemaan ihan hiljaa, ei ole mitään halua jutella kenellekkään... Tauot ja sosiaaliset tilanteen ovat pahoja... En edes keksi mitään puhuttavaa kenenkään kanssa... Olen siis rakennus alalla... Joskus monta vuotta takaperin, kun olin töissä kokoajan ihan väsy ja oli huono olo usein(oksetti eikä tehnyt mieli syödä mitään/ ei voinut syödä)Niin lääkärissä tuli ravattua sillon ja etittyä vikaa, tähystykset ja verikokeet ja kaikki mutta mitään ei löytynyt, ei tietenkään kun tämä tulee mun päästä... Eikä mene näköjään millään ohi.. Työtömänä on ollut niin hyvä olla... Pääseekö tästä millään eroon, auttaisiko terapia? Vai pitäiskö alkaa syömään jotain lääkkeitä, että voi töissä käydä jos ne auttaisi tähän oloon..? Alan vaiho? Ei kyllä tällähetkellä ole mahdollista...

25

3816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työn iloa sinulla

Jokin lievä lääkitys voisi auttaa, että ruoka maistuisi ja jaksaisit tehdä töitä. Lieneekö sellaista, jota ei uusi työ jännittäisi. Kun menet sinne, niin pääset alkuun. On ihan luonnollista että nuoret eivät keksi juttua iäkkäämpien kanssa. Ovat tottuneet kahvipöydän hiljaisiin nuoriin. Ja ei ole pakko jutella.

• Pahkola

No juu mutta kun viimeksikin oli samanlainen olotila... Työsuhde kesti vähän alle vuoden ja olo ei mennyt alun jälkeen ohi, vaan paheni kokoajan niin pahaksi että jouduin lopettamaan työt kokonaan...

• 6+15
        Pahkola kirjoitti:

No juu mutta kun viimeksikin oli samanlainen olotila... Työsuhde kesti vähän alle vuoden ja olo ei mennyt alun jälkeen ohi, vaan paheni kokoajan niin pahaksi että jouduin lopettamaan työt kokonaan...

Ihan lorvikatarin oireet. Mars Rautakauppaa, jos ei työ maita

• Ahdistunut mies

Kyllä tuo nimenomaan johtuu sosiaalisesta jännityksestä ja ahdistuksesta ettei voi edes syödä kun oksentaa samantien. Parempi vain olla työttömänä kun ei kerran ole työkykyinen. Itseltä on lisäksi mennyt yöunetkin silloin kun olen töissä käynyt. Se siitä sitten että työnteko muka parantaa masennuksesta ja ahdistuksesta. Minulle ainakin käy ihan päinvastoin.

• pahkola

Itelläkin ajoittain meni yö unet(tuon pahan olon lisäksi) kun olin töissä.. Kauhea stressi tuli kun oli niin paljon vastuuta...

• Anonyymi

Hyvä työpaikka parantaa, huono ei

• äksön

Minäkin olen assburger. Tahtoisin töihin ja pysyä siellä, mutta se olo on niin paha ettei vaan kestä.

• Lääkemies

Kokeile aurorix lääkettä. Sitä söin itse pienellä annoksella kun oli samatilanne ja kyllä se jollain tavalla auttoi... Ei ahdistanut niin paljoa sos tilanteet ja jaksoin käydä töissä... Aluksi se kyllä väsyttää ja tekee tokkuraiseksi ja tuntuu ettei mitään jaksa tehdä... Tietystiparempi jos ilman lääkkeitä pärjää, mutta itellä tuo auttoi...

• Pahkola

Kai se on pakko tuota lääkettä kokeilla, kun tänäänkin ollut niin ahdistava olo koko päivän,ettei ole pystynyt olla paikallaan , eikä rentoutumaan ollenkaan... Tämä kaikki siitä että olen vaan miettinyt töihin paluuta ja kaikkia työ asioita...

• Zakeys

Kyllä itse miettisin että kannattaako sinun töihin lähteä ihan sinun itsesi kannalta koska itse kärsin myös sosiaalisesta jännityksestä ja ahdistuksesta ja poltin itseni töissä loppuun TAAS koska en vain osaa olla oma itseni ihmisten parissa vaan jännitän ja minulla on sellainen "rooli" päällä koko ajan ja se vie ihmisestä voimat henkisesti ihan totaalisesti.
      Minulle lääkäri sanoi suoraan että pidempi esim psykoterapia voisi auttaa minua ja lääkitys minulla onkin jo.
      Yritän vain sanoa että jos olen samanlainen jännitäjä kuin minä niin ei se helpota alaa vaihtamalla tms vaan sinun täytyy päästä käsittelemään asioitasi ja mahdollisia traumoja ammatti-ihmisen kanssa ja mahdollisesti lääkitys myös.
      Itse olen ikäni "hakannut päätäni seinään" eli vaihtanut alaa ja työpaikkoja mutta kyllä ne ongelmat vain seuraa koska ne on omassa päässä.
      Itse aion nyt katsoa sen "terapiakortin" koska töissä en pitkään jaksaisi ja polttaisin itseni taas kerran loppuun. Tsemppiä ketjun aloittajalle ja mieti oikeasti pariin kertaan sitä töihin menoa.

• Anonyymi

Joo mulla kuluttaa kaks viikkoa samalla tavalla henkisesti kuin jollain vuosi.

• Rauhaa rakastava

Minusta tuntuu pahalta käydä töissä. Olen purkanut ajatuksiani ja tuntojani tähän liittyen ketjussa nimeltä "Vihaan töissä käymistä".

On aivan siinä ja siinä, haluanko irtisanoutua nykyisestä työsuhteestani ja jäädä työttömäksi. Kärsin joka aamu, kun on herättävä ja lähdettävä töihin.

Olen aiemmin sairastanut masennusta ja yleistynyttä ahdistusta. Parannuin siitä, mutta töihin lähtiessä tuntuu aina todella pahalta :-( Minun on vaikeaa poistua kotoa.

Toisaalta minusta tuntuu, että saattaisin masentua, jos jäisin työttömäksi ja sen takia alkaisin elää syrjässä yhteiskunnasta ja muista ihmisistä. En nimittäin ole muutenkaan järin sosiaalinen ja aktiivinen.

Joten... niin. Ehkä on sittenkin parempi, että jatkan töissä käymistä.

Mieluiten olisin yksinäni työskentelevä pienyrittäjä, joka saa itse määrätä työaikansa ja joka vastaa työnsä tuloksista vain itselleen. Olen monella tavalla lahjakas, joten haave pienyrittäjyydestä ei ole täysin tuulen tavoittelua. Suomessa yrityksen perustaminen ei ole kuitenkaan ihan yksinkertainen juttu, saa nähdä, tuleeko siitä koskaan mitään.

• pahkola

No terapian olen tässä kuussa aloittanut.. tämä aika työttömänä on mennyt ihan hyvin, mutta heti kun alkaa miettimään työtä niin alkaa kauhea ahdistus.. Jos ei tarvisi töitä miettiä/tehdä, niin olisi ihan hyvä olla... Mutta mistäs rahaa sitten saisi? Olen minäkin noita työpaikkoja vaihdellut. mutta ntkin tuntuu ettei minkää alan työ tunnu hyvältä..

• pahkola

Terapiassa ei tosin ole varaa käydä kuin 1 kerran viikossa...

• pahkola
        pahkola kirjoitti:

Terapiassa ei tosin ole varaa käydä kuin 1 kerran viikossa...

No niin nyt alkoi työt ja täytyy sanoa että pahalta tuntuu... Nytkin meinaa itku tulla, vihaan mun alan työtä... Nyt on kyllä pakko kokeilla miten tuo aurorix auttaa, jos sais tän pahan ahdistavan olon pois..

• 20+1

Rahaa saa Kelasta jos on työkyvytön.

• 0,5g valkoista jauhetta aamulla piristäis paljon oloa. varmasti paljon enemmän kuin aurorix.Sitten työpäivän jälkeen vähän pyhää yrttiä, rentoutumiseen.

• pahkola

En tiedä mikä siinä työssä niin paljon ahdistaa, varmaankin tuo kiire ainakin v*tuttaa aika paljon.. Ei tee mieli syödä mitään päivisin ja joka yö viikolla herään joskus klo 1-3 aikaa ja pyörin sängyssä puoli kuuteen asti kun kello soi.. Menen nukkumaan joka ilta n, klo 22.00.. Nukun kunnon unta ehkä semmoset 5 tuntia yössä, pitäiskö hakea jotain uni lääkettä? Viikonloppusin kyllä nukunhyvin nytkin perjantaina nukkumaan 22.00 ja heräsin la aamuna 10.15... mutta kyllä aika väsynyt olo on viikonloppuisinkin kun nukkuu viikolla noin vähän.. Saa nähä kauanko tätä jaksaam.

• pahkola kirjoitti:

En tiedä mikä siinä työssä niin paljon ahdistaa, varmaankin tuo kiire ainakin v*tuttaa aika paljon.. Ei tee mieli syödä mitään päivisin ja joka yö viikolla herään joskus klo 1-3 aikaa ja pyörin sängyssä puoli kuuteen asti kun kello soi.. Menen nukkumaan joka ilta n, klo 22.00.. Nukun kunnon unta ehkä semmoset 5 tuntia yössä, pitäiskö hakea jotain uni lääkettä? Viikonloppusin kyllä nukunhyvin nytkin perjantaina nukkumaan 22.00 ja heräsin la aamuna 10.15... mutta kyllä aika väsynyt olo on viikonloppuisinkin kun nukkuu viikolla noin vähän.. Saa nähä kauanko tätä jaksaam.

Voisithan käydä lekurilla, jos se määräisi jotain unettomuuteen.

• kååpenhaaken

Samaa rallia vaan reippaasti eteenpäin koska TÄYTYYHÄN työtä tehdä, koska MUUTKIN tekevät, eikä mikään maailman masennus, ahdistus yms saa haitata yhtään, sillä työ on tärkeintä elämässä ja olemme super-ihmisiä, emmekä väsy mihinkään ikinä.. Juuri näinkin itse ajattelin todella kauan ja tulihan se totaalinen stoppikin lopulta. Kolme kuukautta sairaslomaa ja sen perään toiset kolme kuukautta.

• Helunainen

Ei muutakuin lääkäriin ja hakemaan sairauslomaa. Ei kenenkään ole pakko käydä sairaana töissä. Itse tein sitä pitkään. Vaihdoin työpaikkojakin ja alaa, missään en kyenyt olemaan, kun se ongelma on päässä. Minulla myös koko ajan rooli päällä kun olen ihmisten seurassa. Se vie kauheasti energiaa. Sitten kun saa olla yksin, on hyvä olla kun saa olla oma itsensä. Edes oman äitini kanssa en osaa olla normaali oma itseni. Siksi haluankin aina olla vain yksin. Ja olen päättänyt, että enää en edes yritä töihin paluuta. Olin ensin vuoden sairauslomalla ja nyt toisen vuoden kuntoutustuella ja aion hakea jatkoa niin kauan, että pääsen eläkkeelle. Tehkööt töitä ne jotka on terveitä ja pystyvät siihen. Itse olen yrittänyt aivan liian pitkään, enkä varmaan tervehdy tästä enää ikinä. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille.

• Pahkola
        Helunainen kirjoitti:

Ei muutakuin lääkäriin ja hakemaan sairauslomaa. Ei kenenkään ole pakko käydä sairaana töissä. Itse tein sitä pitkään. Vaihdoin työpaikkojakin ja alaa, missään en kyenyt olemaan, kun se ongelma on päässä. Minulla myös koko ajan rooli päällä kun olen ihmisten seurassa. Se vie kauheasti energiaa. Sitten kun saa olla yksin, on hyvä olla kun saa olla oma itsensä. Edes oman äitini kanssa en osaa olla normaali oma itseni. Siksi haluankin aina olla vain yksin. Ja olen päättänyt, että enää en edes yritä töihin paluuta. Olin ensin vuoden sairauslomalla ja nyt toisen vuoden kuntoutustuella ja aion hakea jatkoa niin kauan, että pääsen eläkkeelle. Tehkööt töitä ne jotka on terveitä ja pystyvät siihen. Itse olen yrittänyt aivan liian pitkään, enkä varmaan tervehdy tästä enää ikinä. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille.

Yksin on kyllä niin hyvä olla, rento ja hyvä fiilis... Heti kun on muitten seurassa niin tulee semmoinen epämukava olo.. En muistanutkaan miten kauhea olo tuo on kun oon ollut niin kauan työttömänä... Kävin tuossa lekurissa flunssan takia ja mainitsin samalla univaikeuksista... Lekuri vaan sanoi että varaa aika terveyshuollosta, ei me täällä terveyskeskuksessa keretä kaikke hoitamaan... Että just joo...

• Olen ollut noin 5,5v sairauslomalla. 3 työkyvyttömyys eläke hakemus käsittelyssä. Tätä jatkuu niin pitkään kun tarvitsee.

• ytrtrmnmju

Helunainen, kuin itse olisin tuon kirjoittanut. Ihmisten seurassa pystyin vuosia teeskentelemään että elämä on ihanaa ja tykkään koko maailmasta. Loppuaikoina töissä oli jo vaikeuksia teeskennellä enää. Joskus hyviäkin päiviä, mutta kyllähän tämä aika synkkää toisinaan on, eikä töihin ole ollut ikävä kertaakaan viimeisen vuoden aikana.

• Anonyymi

Sittisontiaiset ei kuulu käärijöitten piikkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe