Hiusten lähtö - mitä teen väärin?

gggggggggggg

Moi!

Mulla on nyt ollut koko syksy hiusten lähtöä. En ymmärrä mistä tämä johtuu, sillä olen parantanut hiustenhoitotapojani.

a) Pesen hiukset joka toinen päivä
b) En ole pitänyt hiuksia pariin kuukauteen kiinni (vaan kasvojen puhdistamisen yhetydessä aamuin illoin)
c) Syön piimaxia ja sinkkiä joka päivä
d) Syön 5 ateriaa päivittäin
e) Yritän liikkua päivittäin
f) Harjaan hiuksia hellävaroen.
g) Käytän hiuksiin jätettävää öljyä aina pesuillan jälkeisenä aamuna, kun hiukset ovat puhtaat ja kuivat.
h) Juon vähintään yhden lasin maitoa per päivä.

Olen siis 20v nainen ja olen ennenkin kärsinyt tästä. Mietin, voisiko tämä johtua stressistä, sillä sitä mulla on? Tai sitten proteiinin puute?

4

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen täällä

Jos shampoossasi on silikonia, se nävertää hiustuppea.

Käy ihotautilääkärillä. Tuohan voi olla ihan mitä tahansa, kilpirauhasten vajaatoiminnasta ja keripukista alkaen.

Jos ei löydy syytä, spironolaktoni ja minoksidiili auttavat (Spironolactone Orion Rogaine 5%).

• Sheivattu kalju -84

Voi kuule! Ei siinä auta, vaikka seisoisit päälläsi, jos kärsit perinnöllisestä hiustenlähdöstä!

Jos noilla elämäntavoilla olisi merkitystä, niin silloinhan KAIKKI syrjäytyneet tai rapajuopot olisivat kaljuja.

Rogaine hidastaa kaljuuntumista, mutta mitään finaa en suosittele, sillä sen käyttö on venäläistä rulettia omalla terveydellä.

• gggggggggggg

Ei ole silikonia shampoossa. Uutta hiusta kasvaa koko ajan, eikä tukka ole sinäänsä edes harventunut. Olen kärsinyt tästä toissavuonna tai joskus ja silloin kilpirauhaset tutkittiin ja täysin kunnossa. Ei ole perinnöllistäkään, tutkittu on.

• nainen täällä

No sitten pyydät lääkäriltä spironolaktonia (mikä on eri asia kuin finasteridi, jota ei edes naisille määrätä) ja syöt sitä 100 mg päivässä. Kannattaa aloittaa 25 mg päivässä ja lisätä pikkuhiljaa, jotta keho tottuu. Jos olet nuori eikä sinulla ole liikaa verenpainetta, voi liian suuri annos laskea sitä liikaa.

Rogaine 5% saa apteekista ilman reseptiä. Aamuin illoin päänahkaan, ja hiukset kasvavat takaisin. Siihen kyllä menee noin vuosi. Pitää vain jaksaa uskoa ja käyttää kumpaakin ainetta säännöllisesti. Tehosivat minulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe