Kuinka moni käyttää Avast tietoturva

ohjelmaa ?

Olin jo pitkään epäillyt jotain mätää ohjelmassa, antoi varoituksia terveistä sivuista ja kun latasin F-Secure kahdenkuukauden ilmaista kokeilupakettia koneelle, Avast ei antanut sen latautua tietsikalle.

http://www.mpc.fi/uutisia/suosittu tietoturvaohjelma vakoili kayttajiaan/a1022440

Se on hyvä ohjelma, mutta jossain vaiheessa muuttui liian agressiiviseksi ja melkein joka paikassa näki mörköjä.

Toivottavasti nyt on taas toimintakuntoinen ?

10

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä uskoa ?

      Nyt kun rupesin lataamaan Avatia koneelle niin F-Secure kertoi poistaneensa koneelta troijalaisen.

    • Windows sucks!

      Käytän jo seitsemättä vuotta Linux-järjestelmää joten en tarvitse sellaisia turhakkeita kuin virustorjuntaohjelmat ovat. Eläkää te vain siinä Windows-helvetissänne kun olette niin tyhmiä ettette ymmärrä hyvän päälle mitään.

      • huolettomasti

        Kolmessa tietokoneessani ei yhdessäkään ole ollut virustorjuntaohjelma vuosiin, ja ei tietenkään minkäänlaisia ongelmia itse virustorjuntaohjelmista ja viruksistakaan.

        Kahdessa koneessani on iOS ja yhdessä Linux.


    • pandamies

      Miksi oi miksi käytätte noita ressulsin syöjiä, koneet tökkivät hidastavat.
      Uskokaa nyt jo et täs parast mit on:

      Panda Free Antivirus on turvallisuuspalvelu, joka suojelee PC:täsi vaikuttamatta järjestelmäsi suorituskykyyn: Se tarjoaa aina maksimaalisen suorituskyvyn ja toimii ainoastaan silloin, kun sille on tarvetta.

      Panda Free Antivirus on turvallisuuspalvelu, joka suojelee PC:täsi vaikuttamatta järjestelmäsi suorituskykyyn: Se tarjoaa aina maksimaalisen suorituskyvyn

      tosta: http://www.download.fi/tietoturva/virustorjunta/panda_cloud_av.cfm

      • Joskus käyttänyt

        No huonosti se pärjää testeissä, joita tehdään virusohjelmille.


    • Avast + Google vakoilee

      Asensin kokeeksi Avastin ohjelmaa helmikuulla koneelleni. Avastin asennusohjelma alkoi mitään kysymättä asentaa koneelle Googlen Chrome selainohjelmaa.

      Chrome on aika ykeisesti tunnustettu olevan Googlen oma vakoiluohjelma. Sellaista en halua koneelleni.

      Poistin kiireesti Avastin ja Chromen koneeltani pois, ja palautin pari kuukautta vanhan Win-Registryn back-upin takaisin.

      • Tarkkaavaisuutta

        Et huomannut asentaessasi Avastia, että siellä asennusvaiheessa on kohta jossa pitää poistaa rasti Chromen kohdalta. Silloin ei sitä aseta kun ottaa ruksit pois.


    • Hyvin vaan toimii

      >>Käytän jo seitsemättä vuotta Linux-järjestelmää joten en tarvitse sellaisia turhakkeita kuin virustorjuntaohjelmat ovat.>>

      Minä olen käyttänyt Windows-ohjelmia jo yli 20 vuotta. Koko aikana en ole pitänyt taustalla mitään virustorjuntaohjelmaa päällä, eikä sellaista ole päällä nytkään.

      Windowsin omatkin virustorjuntaohjelmat kytken pois päältä. Otan vain ajoittain päivityksiä Windowsiin. Siinä vaiheessa sallin sen asennuksen suorittaa Microsoftin "Malicious Software Removal Tool" toiminnot läpi.

      Hyvin on Winkut toimineet. Ei ole viruksia tullut koneelle nytkään ainakaan 5..8 vuoteen yhtäkään.

    • Itsepetos "turvaohjlmat"

      >> Eli saatat saastuttaa muiden koneita tietämättäsi !

      No en todellakaan saastuta. Välissä on sekä HW että SW-palomuuri, joten huomaisin heti jos koneeltani joku ronkkisi ulospäin.

      > > Kokeile vaikka tätä onko koneesi todella puhdas ?
      > > https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner

      Nuo eivät pysty takaamaan mitään, siis että koneeni olisi "todella puhdas" backdoorien ja vakoiluohjelmien suhteen:
      a) Microsoftin Windowsin omia lukuisia vakoilukikkoja vastaan
      b) Google Chrome ohjelman tyyppistä vakoilua vastaan
      c) NSA-tyyppisiä vakoiluohjelmia vastaan. Niitä on niin Windowsin kuin Linux distrojenkin kerneleissä.
      https://www.nsa.gov/research/selinux/

      Puhumattakaan että f-secure tai mikään muukaan mahtaisi mitään esim. Ciscon ja muiden valmistajien reitittimissä sisässä olevill NSA-vakoilun cirquiteille.

      >> Tai guuglaa muita Oneline Sannereita.

      Nää skannerit on sellaista itsensä viihdyttämisen huvitusta, ja isoa businessata FSecirelal ja kumppaneille. Olen minä viimeisen vuoden aikana joitakin skannereita kokeillut, mutta ei ne ole löytäneet ainoatakaan virusta koneiltani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe