Kokemuksia? Outoa!

Onko kellään kokemusta seuraavasta ilmiöstä.Kilpirauhasenb vajaatoiminta todettiin verikokeissa.Ei ollut mitään oireita.Olin vilkas,hoikka ja pirteä.Aloitin lääkityksen ja juoksin verikokeissa. Vuoden aikana lihoin, valtavat ruokahalut, jaksaminen nollilla,jatkuva väsymys.Verikokeissa näkyy että lääkitys on saanut arvot kohdilleen. Laskin itse lääkityksen pois ja nyt reilun puolen vuoden jälkeen ilman lääkitystä alan olla entiseni, olen laihtunut,ruokahalut normaalitasolla ja pääsen sängystä aamuisin ylös vaikeuksitta, eikä tarvitse mennä nukkumaan jo yhdeksältä että jaksaa??? Veriarvoissa näkyy edelleen vajaatoiminta mutta oireet uuupuvat täysin. Miten tämä voi olla totta? En viitsi lääkärille asiasta mainita koska eivät uskoneet aiempaa ihmettelyäni lääkkeiden vaikutuksesta, ohjaisivat varmaan psykiatrille kun yrittäisin vakuuttaa tilanteeni olevan todella näin outo?
3106
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Laitatko vielä arvosi tähän. Muistan yhden vilkkaan naisen, jolla oli hilkulla oleva vajaatoiminta, mutta ei tarvinnut yhtään mitään lääkitystä. En tiedä, mistä ilmiöstä on kyse.

Äänestä
  • Liiallinen lääke väsyttää myös. Ehkä tästä oli kyse.

    Äänestä

  • old_profile_52869 kirjoitti:

    Liiallinen lääke väsyttää myös. Ehkä tästä oli kyse.

    Oliko aloittajalla autoimmuunitulehdusta kun vajaatoiminta todettiin ? Itselläni oli ja on. nyt mietin voisiko olla että itselläni on tällähetkellä liian suuri thyroxinannos, koska olo väsynyt vaikka arvot ihan hyvät: viimeisin tsh 1.36 t4v. 18.9. Sitä edellinen tsh 1.95 t4v 19.2. Jos t4v on itselleni liian korkea.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Vajaa vai täysi? kirjoitti:

Onko kellään kokemusta seuraavasta ilmiöstä.Kilpirauhasenb vajaatoiminta todettiin verikokeissa.Ei ollut mitään oireita.Olin vilkas,hoikka ja pirteä.Aloitin lääkityksen ja juoksin verikokeissa. Vuoden aikana lihoin, valtavat ruokahalut, jaksaminen nollilla,jatkuva väsymys.Verikokeissa näkyy että lääkitys on saanut arvot kohdilleen. Laskin itse lääkityksen pois ja nyt reilun puolen vuoden jälkeen ilman lääkitystä alan olla entiseni, olen laihtunut,ruokahalut normaalitasolla ja pääsen sängystä aamuisin ylös vaikeuksitta, eikä tarvitse mennä nukkumaan jo yhdeksältä että jaksaa??? Veriarvoissa näkyy edelleen vajaatoiminta mutta oireet uuupuvat täysin. Miten tämä voi olla totta? En viitsi lääkärille asiasta mainita koska eivät uskoneet aiempaa ihmettelyäni lääkkeiden vaikutuksesta, ohjaisivat varmaan psykiatrille kun yrittäisin vakuuttaa tilanteeni olevan todella näin outo?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu