minkäsuuruisista veloista ja miten olette selvinneet? hyviä neuvoja kaivataan! järjestelylainaa ei saanut ja takuu-säätiölle pitkät jonot, velkaneuvoja kehotti vain yrittämään maksamaan, velkasumma n. 20.000 ja nettotulot 2000,- josta asuminen vie 750/kk , nyt tuntuu ettei enää jaksa
miten?
4
182
Vastaukset
34.500€ / Takuu-Säätiön takaus.
Kulutus minimiin(en tarkoita ruokaa), hoida asumiskulut ensisijaisesti, maksele velkoja pienimmästä päästä pois. T-S:n kohdalla vain odotettava jos takausta hakee. Pikavippifirma pärjää ilman sun rahoja. Uo ei ole maailmanloppu. IJ lähettää päivittäin yli 6000 perintä/maksukehoitusta, eli et ole yksin.- jkljkljkl
Kyllä tuosta selviää. Ulosoton maksukieltolaskurin mukaan maksaisit noin 670 €/kk. Kokeile lyhentää tuolla summalla velkoja ja nimenomaan pienimmästä alkaen. Kun velat menevät ulosottoon, niin onpahan jo vähän maksettu. Hae heti myös TS:n takausta. Jonot ovat pitkät, mutta takausta puoltaa se, että olet maksuvarasi mukaan velkoja joka kk hoitanut. Itse maksoin ka 900 €/kk uo-velkoja 2400 € nettotuloilla. Asuntovelan maksun jälkeen (asumiskulut yht 600 €/kk) ei juuri muuhun rahaa sitten jäänytkään, kun on kolme lasta. Reilu vuosi meni niukkuudessa ja sitten sain järjestelylainan sukulaisten avulla.
- örjan
Neljän tonnin netolla maksan yksin alunperin 420 000 loiron velkaa. Nyt on 300 000 jäljellä ja 7000 loiron mätkyt makseltavana. Tjaah, otan sijoitussalkusta.
Eli ei se velan määrä ole merkityksellinen vaan se, onko velka hallinnassa. Eläessäni ole saanut perintätoimistolta kirjettäkään. Aloittajalla on asiat ihan hyvin, 500-800 euroa jää ainakin velanhoitoon kuussa, eihän se tee kuin 40 erää maksimissaan, niin pääoma on kuitattu. Kolmen-neljän vuoden päästä olet ihan velaton. Minä en ole. - Kr. Pennonen
Velkasumma vastasi perheemme 7:n vuoden nettotuloja.
Korot olivat silloin 4,5% ja 12%. Laina-ajat 15v.
Inflatio n. 5 - 6%.
Pari ensimmäistä vuotta oli tiukkaa koska suurin osa tuloista meni korkoihin ja lyhennyksiin.
Tutustuimme keräilytalouteen ja ok:n tonttiviljelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen805933Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2885234Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453304Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102726Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052713Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41655Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151585Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211440Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät301439Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1761033