Mitä vaimolle lahjaksi synnytyksen jälkeen?

"odottava isä"

Esikoisen laskettu aika parin viikon kuluttua. Mistähän vaimo ilahtuisi? Pistäkää hyviä ideoita tulemaan.

22

19313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

      on pahalla päällä kun joutun synnyttään?
      Vai oletko jo kuullut että vauva kuolee tai otetaan huostaan?

      En ymmärrä mitä varten lahja?

    • Nimetön

      ite en saanut mieheltäni lahjaa kun synnytin.tosin se että mies oli mukana synnytyksessä ja heti vauvaa hoitelemassa,oli mielestäni hyvä lahja.jos nyt jotain haluat ostaa niin äitille vaikka ruusuja ja lapselle joku pehmolelu sairaalaan.

    • Sydney

      Kyllä ainakin meidän yhdessä tuttava perheessä mies antoi vaimolleen lahjan molempien lasten syntymän jälkeen. Ensimmäisellä kerralla taisi olla kaulakoru ja toisella kerralla sormus. Mielestäni tämä on ihana ele eikä mitenkään outoa... :)

      • itekinäiti

        Mun mielestä on aivan ihana ajatus ostaa synnytyksen johdosta joku lahja. Itsekin sain jotain pientä, mutta jälkikäteen olen harmitellut kun ei kukaan ostanut kalevalakorun lapsi-korua. Taidanpa sen itse hankkia...Mielestäni se olisi aivan oivallinen hankinta ja jää muisto pitkäksi aikaa!


    • äiti minäkin

      jokin kaunis malja, jos hyvin varaa, vaikka kristallia. Sellainen johon äivi voi kaivertaa lapsen (lapsien) nimen ja joskus "vanhana" ihailla sitä ja muistella kultaisen miehen ajattelevaa elettä. Onnea teille kummallekin.
      Itse rakastin herkkuja synnytyksen jälkeen. Ihana pullakahvi suoraan sairaalan vuoteeseen parasta mitä voi saada.

    • akka

      Mieluiten jotain henk kohtaista, eli sellaista joka piristää juuri häntä ja saa tuntemaan viehättäväksi naiseksi. Koru on ok, jos vaimo tykkää koruista. Missään nimessä ei hajuvettä. Ehkä joku vaate, jos osaat sellaisen valita...

    • Heluna

      Itse sain mieheltäni lasten (2kpl) syntymien jälkeen korut. Ensimmäinen oli rannerengas, johon oli kaiverrettu "Äidille" ja lapsen syntymäpvm.
      Ja toinen oli sitten medaljonki. Tähänkin oli kaiverrettu äidille ja pvm....Pidän erityisen paljon juuri näitä koruja...ihan tunnesyistä.

    • linnea

      Ihanaa, että joku mies haluaa antaa vaimolleen lahjan lapsen syntyessä. Lapsi tietenkin on paras lahja molemmille vanhemmille, mutta varmasti vaimo ilahtuu saadessaan lahjan mieheltään suuren tapahtuman yhteydessä.

      Olen jo vähän vanhempi naisihminen; saattaa siis johtua iästäni, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että paras henkilökohtainen lahja naiselle on koru. Kalevalakorulla on minun mielestani ihana äiti-lapsi koru, sellainen hela (sen nimi on tynnyrihela), jossa on sininen tai punainen kivi sen mukaan, onko uusi perheenjäsen tyttö vai poika. Eli näitä heloja voi kerätä äidin kaulaketjuun sen mukaan, kun lapsia syntyy.

    • miina

      Ehdottomasti joku arvokkaampi koru, esim. timanttikorvikset/-sormus. Yhtä arvokasta lahjaa et tietenkään voi antaa kuin vaimosi antaa sinulle- oman lapsen :-)

    • äiti

      Meillä on viisi lasta,enkä ole ikinä odottanut lahjaa.Olen saanut ruusuja ja ne ovat olleet mielestäni ihan riittävät.
      Mieheni muistaa minua jouluna ja syntymäpäivänä ja olen ollut tyytyväinen.
      Mieheni on ollut joka syynytyksessä mukana ja se on ollut suurin lahja, kun lapsi on syntynyt olen saanut mieheltäni lämpimän suudelman. Joka kerta, kun hän on tullut sairaalaan mina ja vauvaa katsomaan olen saanut ensimmäisenä suudelman.
      Pieni ele, mutta paljon.

      • täällä

        Onhan se kiva, jos haluaa puolisoa jollakin tavalla ilahduttaa, mutta mielestäni periaate, että puoliso kun kerran antaa sinulle lapsen, niin anna vastalahja.

        Lapsi on molempien vanhempien toisilleen antama.
        Johan miehellekin pitäisi lahjoja jaella, kun on siittänyt naisen, ja näin antanut hänelle lapsen..

        Lahjan voi antaa esim. myötätunnosta odotusajan kipuihin ja synnytyksen tuskiin.
        Mutta uskokaapa huviksenne, mies, joka on puolisonsa lähellä koko odotus ajan, sekä mukana synnytyksessä, kärsii samat tuskat henkisesti x10.

        Harmi, etten voi odottaa ja synnyttää, koska tekisin sen varmasti vaimoni puolesta seuraavan lapsen kohdalla.


    • lapsi-koru

      Lapsi mullistaa maailman ja mielen. Syntymän ihmeestä osalliseksi päässeet vanhemmat, isovanhemmat, tädit ja vaikka kummit haluavat viestiä tästä ihmeestä ja ilosta. Koru kertoo kaiken ikivanhalla, maailmanlaajuisella kielellä. Lapsen syntymästä iloitseville sopii kulta- tai hopeahela, jonka tuotosta lahjoitetaan osa Lapsi 2000 ry:lle, lasten ja nuorten terveyden ja hyvinvoinnin asiantuntijajäjestölle. Helan punaiset tai siniset jalokivet kertovat syntyneistä tytöistä tai pojista.

      näin siis Kalevalan sivuil..

      Itse ottaisin mielellään vastaan sormuksen. se ei todellakaan tarvitse olla mikään iso timantti sormus. Se olisi kaunis ele mieheltäni ja ilahtuisin varmasti kovasti! Lapselle voit viedä pehmeän nallen tai unirätin. Et usko kuinka moni lapsi on päiväkodissa JOKA PÄIVÄ nukkariin mennessä kertonut että on saanut juuri tämän nallen isältään kun syntyi.

      Sormuksen tahtoisin siksi että se kulkisi mukana ja kun heikko hetki yllättää niin katsaus omiin sormiin ja et usko sitä tunne/ ilo vyöryä mikä valtaa mielen.

      "Minun ihana mies, minun ihana lapsi"

      Jos löydät lahjan niin uskon että se on kauaskantoinen lahja.

      Onnea tulevalle isälle.

    • isiendo

      Esim. vauva?

    • brunni
    • Miisukilli

      Itse sain mieheltäni timanttisen kaulakorun synnytyksen jälkeen. Mies kiitteli minua kovasti, kun olin hänelle niin hienon vauvan tehnyt maailmaan. Olisin myös kiitollinen jostain hemmottulahjakortista hierontaan tai kosmetologille. Toki mieskin voi tarjoutua hieromaan hartioita ja muutenkin tuoretta äitiä tulee passata. Imetys ja jatkuva valvominen on raskasta, joten parasta lahjaa on siivota, käydä kaupassa ja tehdä äidille ja vauvalle ruokaa.

    • nimetön10

      Hei ääliöt! Kysyjä ei halunnut teidän mielipidettänne asialle miksi hän haluaa ostaa vaimolleen lahjan, vaan hyviä lahjaehdotuksia!

    • meillä näin....

      Oma mieheni on ostanut ensimmäisen lapsen jälkeen aika kalliin sormuksen, ja toisen lapsen jälkeen kauan haaveilemani Arabian Paratiisi-kahviastiaston. Minustakin tuo on kiva ele mieheltä osoittaa se, että hän ymmärtää, ettei raskaus ja synnyttäminen ole mikään pikkujuttu.

    • jaanamatildat

      voi kun pitikin mennä lukemaan tämä.. Olisin niin onneni kukkuloilla jos mies muistaisi synnytyksen jälkeen minuakin jotenkin vaikka juuri jollain kaulakorulla tai ruusuilla tms.voipihan tuo yllättää mutta ei se tunnu varmaan samalta kun mitä nyt sai päähänsä tai lahja on joku epäromanttinen talouskone tai ns hyödyllinen rintapumppu tms. joka antaa viestin että tästä lähin oot pääsääntöisesti mun lapsen äiti ja synnytyskone.

    • em
    • 2+18
    • gunnar...

      silkkaa hulluutta ja turhuutta tuollainen!
      Synnyttäminen ja suvun jatkaminen on luonnollinen asia eikä sellaisesta tarvi
      todellakaan lahjoja ostella.

    • fre4gre4

      koruja, www.korukyla.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe