Hei,
Satuin näkemään kuvan erään merikapteenin tutkinnon suorittaneen henkilön juhlallisuuksista ja näissä pirskeissä hänellä oli jonkinlainen univormu päällänsä ja kapteenin lakki päässä. Miten tämä on mahdollista kun kyseinen henkilö ei ollut päällikkönä seilannut vielä päivääkään? Onko kouluilla käytäntö luovuttaa jokin kapteenin lakin tapainen päähine valmistuneille vai mikä tässä voi olla takana?
Kertokaahan merikapteeniksi valmistuneet viisaampina.
Kapteenin valmistujaiset
4
320
Vastaukset
- Home ukko jo
Onhan niitä kipparin asuja purjehtijoilla ja veneilijöilläkin, päällikön lehvät lakissaan.
Nuori mies on suorittanut tutkinnon ja ura on toivottavasti edessä. Tunnelma on korkealla ja sitä halutaan juhlistaa jollakin asulla. Ja tiedä vaikka sama kaveri kymmenen vuoden päästä seisoisi hienon aluksen komentosillalla kipparina haalareissaan.
En näe mitään pahaa tai tuomittavaa tuollaisessa juhlimisessa.
Montakohan poosua, dunkkia, matruusia jne onkaan lomillaan käyttänyt "kipparin lippistä" päässään. Ovat ehkä olleet ylpeitä merimiehisyydestään. Ihan kiva asia.
----- nauta
Totta, juhlat on aiheelliset. Se voi olla hyvinkin ensimmäinen ja viimeinen kerta kipparin kaluunat kaulassa. Kapteenin vakansseja kun ei riitä kaikille kapteenin "kirjan" omaaville, valitettavasti.
- huoh...
nauta kirjoitti:
Totta, juhlat on aiheelliset. Se voi olla hyvinkin ensimmäinen ja viimeinen kerta kipparin kaluunat kaulassa. Kapteenin vakansseja kun ei riitä kaikille kapteenin "kirjan" omaaville, valitettavasti.
Ja toisaalta riittää niille jotka eivät saappaita edes täytä.
- kateutta
Taidatte vaan olla kateellisia kun vanhoille ei enää anneta uudenaikaisia aluksia komennettavaksi ja nuoret jolpit valmistuu suoraan komentosillalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1354625- 1643821
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1123550Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?431184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183