Starttiraha + satunnaiset tulot

3600e

Aloitteleva Tmi yrittäjä 700e/kk starttirahalla (vuoden 2014 alusta). Myönnetty täysimääräinen asumistuki, myöskin vuoden alusta.

Paljon pohjustus/markkinointityötä ja hyvin pienet/hajanaiset tulot, joiden muutoksia ei todellakaan pysty ennakoimaan kuukausittain.

Kelalta sain aikoinaan sellaisen vähän hätäisen vastauksen, että kun ilmoitetun starttirahan lisäksi tulot pysyy alle sen 300e/kk, niin ei tarvitse erikseen yrittää kuukausittain mitään ennakoida/ilmoittaa. Samantyylisen näkemyksen luin parista vanhemmasta ketjusta täällä s24:ssa.

Onko tosiaan niin, että satunnaisilla yrittäjän tuloilla Kela arvioi tilanteen periaatteessa jälkeenpäin, keskiarvoistamalla 12 kuukauden tulojen muutoksen. Jos summa per kk on alle se ilmoitusvelvollisuuden mukaisen 300e, niin mitään ei tapahdu? Eli periaatteessa voi tienata 3599e Kelalle ilmoitettujen tulojen lisäksi?

Kiitos vastauksista!

1

471

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3600e

Kellään kokemuksia tuosta tulojen keskiarvoistamisesta...tai edes mielipiteitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1712
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      463
      1273
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      86
      1150
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      72
      1088
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1063
    6. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      39
      942
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      907
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      695
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      173
      677
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      662
    Aihe