Kuntouttava työtoiminta

Mentävä on

Kokemuksia kuulisin mielelläni,kesto ja paikat kiinnostaa.

63

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoehto joo

      Totta kai on kyllä ,että tekemistä löytyy vaikka kutenkin 9€/pv aika liian vähän. Jos sinua kiinnostaa niin saa mennä. Kuntouttava työtoiminta 3-6 kk kestoa.

    • noin

      TE-palvelut
      Kuntouttava työtoiminta parantaa elämänhallintaa ja lisää mahdollisuuksia työllistyä. Toiminta on tarkoitettu niille, jotka ovat olleet työttöminä pidempään.

      Voit rakentaa polkua kohti avoimia työmarkkinoita, kun osallistut kuntouttavaan työtoimintaan. Kyseessä ei ole työsuhde, vaan tavoitteena on esimerkiksi totuttautua työelämän pelisääntöihin ja jämäköittää omaa elämänhallintaa.

      Työtoimintaa kunnissa ja yhdistyksissä

      Kuntouttavaa työtoimintaa järjestää kunta. Toiminta sijoittuu yleensä kunnan eri toimipisteisiin sekä eri yhdistyksiin avustaviin tehtäviin.

      TE-toimiston ja kunnan virkailija laativat kanssasi aktivointisuunnitelman. Siinä sovitaan kuntouttavasta työtoiminnasta ja sen sisällöstä.

      Varaa aika TE-toimistosta ja kysy aktivointisuunnitelmasta sekä kuntouttavasta työtoiminnasta.

      • koipi oven välissä

        Jos "oikealla" työnantajalla olisi vain kaksi hakijaa valittavanaan; kuntouttavassa ollut tai ei missään -ollut. Kumman ottaa?


      • System-buster

        Orjamarkkinat ne on. Eliitti pyrkii aikaansaamaan kaksi yhteiskuntaluokkaa; orjuuttajat ja orjat.

        Lähes kaikissa maailmanparannukseen liittyvissä paikoissa on ikävä kyllä sitä kermaper*e porukkaa oikealla palkalla besserwisseilemässä ja kyykyttämässä meitä 9€ orjia tekemään ne työt mitä niitä ei itseään kiinnosta.

        Esim. kierrätyskeskukset, ekotorit jne. Onko missään niistä oikeita luonnonsuojelijoita töissä, joille se ala olisi kutsumus?

        Itse kun yritin mennä sinne tekemään jotain oikeasti hyödyllistä sopparilla yksi päivä viikossa niin en juurikaan edes päässyt tekemään mitään, suurin osa ajasta meni jonninjoutavaan löpinään.
        Niillä oli siellä jonkinlainen aivopesuohjelma nimeltään "non stop" ryhmä, jonka ohjelmaan kuului 1h luentoja ja 3h jotain muuta aktiviteettia. Siitä kolmesta tunnista meni puolet taukoihin ellei itse päättänyt kieltäytyä tauoista ja jäädä vain tekemään sitä hommaa.

        Toinen asia mikä pisti silmään oli että kierrätyksen ja lajittelun laatu on siellä aika lailla hanurista.
        Muovit ja metallit menevät sekaisin kun ketään ei kiinnosta. Ehjää tavaraa menee suoraan jätelavalle vaikka ottajia löytyisi.
        Henkilökunta vain valitsee ne myyntiin mistä voisi saada eniten RAHAA, ei siis että mille voisi löytyä vielä uusiokäyttöä.

        Täysin kuralla siis koko systeemi. Jonkun tahon pitäisi ostaa kyseiset puljut pois niiltä yhdistyksiltä mitkä ne nykyään omistavat ja pistää porukka pihalle.

        Uudet tilalle sen perusteella että löytyykö niitä vihreitä arvoja vaiko ei.


    • Työtä tekeville..

      Kannattaa heti sopia, että teet 5 päivää viikossa ja 8 tuntisia päiviä, niin pääset hyvin mukaan työtoiminnan imuun. Kyllähän siitä saa palkkaa 9e päivä, se on hyvä liksa. Kyseessähän ei ole sillä tavalla työsuhde, että siihen kuuluisi lomia tai muuta. Työtä kyllä riittää.

      • System-buster

        Kai tää oli sarkasmia? :D


    • Sano Ei!

      Ekotori ja monet pikkuyhdistykset ottavat mielellään ilmaisia työntekijöitä.

      Vältä tuota kuntouttavaa työtoimintaa, eihän se ole reilua laittaa ilmaiseksi joku tekemään työtä, josta ei saa palkkaa, josta ei kerry eläkettä, johon ei kuulu lomia, eikä ole työsuojelulakia tai mitään muutakaan lakisääteistä juttua sinun oikeuksia puolustamassa...

    • Mikemetsi

      Mikemet ja Ekotori on orjatyöläisten mekka sinne pääsee 9 € päivärahalla sekasikiöitten sekaan.

    • hytjrj

      ekolla kriminaaleja hommissa

      • Lightworker

        Tässä maailmassa mikään ei ole ihan niin kuin miltä näyttää. Tai mitä massoille uskotellaan.

        Todellisia kriminaaleja löytyy tämän pyramidihuijauksen -jota yhteiskunnaksikin kutsutaan- huipulta.

        Niin sanotuista "rikollisista" löytyy hyviä ihmisiä ja korkean moraalin omaavia, eettisiä maailmanparantajatyyppejä.

        Itsekin lajittelen roskat moneen eri kategoriaan, kierrätän kaiken minkä voi, pyrin olemaan rehellinen ja hyvä ihminen, maksamaan karmavelkani ja olemaan luomatta uutta, en syö lihaa koska se maistuu murhalle ja kidutukselle, harrastan vaihtoehtolääketieteitiä, yrttejä, superfoodeja ja pyrin sivistämään itseäni ja nostamaan värähtelytaajuuttani mm. luovilla harrastuksilla ja meditoimalla.

        Ja olen törkeä huumausainerikollinen. Koska yksi kaikkein monikäyttöisimmistä ja terveellisimmistä lääkekasveista on mustamaalattu ja julistettu laittomaksi jenkkien alulle paneman huumesodan takia.


    • aloittaja1

      Ahaa,siis ei edes työsuojelulaki koske?Entä vakuutukset jos jotain sattuu?Mutta sittenhän jos kieltäytyy niin tulee karenssi?

      • tarkkana porkkana

        Jos olet mennyt hyväksymään sen työnhakusuunnitelmaan, niin siitä kieltäytyminen todennäköisesti johtaa karenssiin. Jos et ole sopinut asiaa työnhakusuunnitelmassa, joka tehdään työkkärissä asiakaskäynnillä työvoimavirkailijan kanssa, niin silloin ei karenssia pitäisi tulla.


      • kuis sit?
        tarkkana porkkana kirjoitti:

        Jos olet mennyt hyväksymään sen työnhakusuunnitelmaan, niin siitä kieltäytyminen todennäköisesti johtaa karenssiin. Jos et ole sopinut asiaa työnhakusuunnitelmassa, joka tehdään työkkärissä asiakaskäynnillä työvoimavirkailijan kanssa, niin silloin ei karenssia pitäisi tulla.

        Entä jos kieltäytyy hyväksymästä työnhakusuunnitelman?


      • Ei ei ei ei
        kuis sit? kirjoitti:

        Entä jos kieltäytyy hyväksymästä työnhakusuunnitelman?

        No ei siitä pitäisi tulla karenssia. Eihän sinua voida pakottaa ottamaan vastaan palvelua mitä et halua. Työkkärin pitäisi antaa sinulle palkkatyötä. Sen suunnitelman pitää olla sellainen, että sen voi allekirjoittaa ja hyväksyä.


      • System-buster
        Ei ei ei ei kirjoitti:

        No ei siitä pitäisi tulla karenssia. Eihän sinua voida pakottaa ottamaan vastaan palvelua mitä et halua. Työkkärin pitäisi antaa sinulle palkkatyötä. Sen suunnitelman pitää olla sellainen, että sen voi allekirjoittaa ja hyväksyä.

        Voiko siis kaupungin työllisyyspalveluihin kuuluvan "Reitti" nimisen elimen "palveluista" kieltäytyä myös?

        Ovat kiinni kuin takiaiset ja tyrkyttävät koko ajan kaikkein pahimpia orjatyöpaikkoja. Saavat itse oikeaa palkkaa.

        Olen jo kerran vuosia sitten pyytänyt että pääsisin pois heidän palvelujensa piiristä takaisin tavalliseksi työttömäksi joka etsii OIKEITA töitä - ja jos niitä ei ole niin sitten etsitään kunnes löydetään eikä myydä itseään orjuutussysteemille.

        Mutta kun viimeksi pakottivat tekemään työkkärissä aktivointisuunnitelman, niin se reitin edustaja oli siellä taas jotenkin automaattisesti mukana.


      • Mikkeliläinen
        System-buster kirjoitti:

        Voiko siis kaupungin työllisyyspalveluihin kuuluvan "Reitti" nimisen elimen "palveluista" kieltäytyä myös?

        Ovat kiinni kuin takiaiset ja tyrkyttävät koko ajan kaikkein pahimpia orjatyöpaikkoja. Saavat itse oikeaa palkkaa.

        Olen jo kerran vuosia sitten pyytänyt että pääsisin pois heidän palvelujensa piiristä takaisin tavalliseksi työttömäksi joka etsii OIKEITA töitä - ja jos niitä ei ole niin sitten etsitään kunnes löydetään eikä myydä itseään orjuutussysteemille.

        Mutta kun viimeksi pakottivat tekemään työkkärissä aktivointisuunnitelman, niin se reitin edustaja oli siellä taas jotenkin automaattisesti mukana.

        Itse aikoinaan tein sen virheen et liityin reitin asiakkaaksi. Koittivat pompottaa kaikkeen mahdolliseen orjatyöhön ja jonninjoutaville kursseille, en menny. Uhkasivat karenssilla, mutta raukat hävisivät minulle. Minun ei tarvinnu hakea sellaisiin harjoittelu paikkoihin mitkä eivät ollu omaan ammattiin viittaavia. Onneksi olin lujana niitä vastaan ja otin asioista selvää. Reitistä pääsin eroon kun löysin itse työpaikan. Ei menny montaa viikkoa kun tuli lappu kotia, sinut on irtisanottu reitin palveluista. Olin yhtä Naantalin aurinkoa..Olin niin helpoittunu. Kaikille tutuille olen sanonu et elkää laittako nimeä reitin paperiin..


    • LomailijaKuntouttava

      Sieltä saa ottaa vapaata ja lomaa,mutta niiltä päiviltä ei saa kuin päivärahan,ei 9e.

    • tammikuussa

      Kai luottamusmies kuntouttavassa olevalle löytyy?Joutuuko korvaamaan poissaolot,lapsen sairastaessa?Mitä voi tehdä jos ei suju suunnitelmien mukaan?

    • huoh :S

      Kuntouttavassa ei ole mitään muuta kuin työkkärin akka, joka edustaa liittoa, työsuojelua ja tasavallan presidenttiä..

      Itse joutumassa pitkäaikaisen työttömyyden takia kyseiseen toimintaa, enkä todellakaan aio tehdä 5 päivää viikossa täysillä tunneilla ilmaista työtä. Ja sitähän jatkuu niin kauan kunnes saat vakiuisen työn, paikat vaan sitten vaihtuu

      • motivaatio ratkaisee

        Työmaalle ne voi pakottaa, mutta ei tekemään siellä mitään.
        On ihmisiä jotka menevät mielellään tällaiseenkin toimintaan mukaan ja haluavat saada vaihtelua työttömyyteensä. Ei rahan takia, vaan vaikka aikansa kuluksi.

        Kumman työnantaja mielummin palkkaa, sen joka on pakotettu tulemaan, vai sen joka tulee mielellään?


      • Sinulla huoh :S

        ei tuolla asenteella pitäisi edes olla mitään oikeutta minkäänlaisiin korvauksiin mistään. Asennevammasi näyttää olevan niin paha. Miksi olet pitkäaikaistyötön? Onko asennevammasi kroonista laatua. Ei tarvitse ihmetellä ettet saa työtä mistään kun paljastut heti paskahousuöykkäriksi ja täällä palstallakin.


      • RamboRajatieto

        Itse olen samassa tilanteessa kuin hlö.jolle kommentoit mutta vastaan vain itseni puolesta:

        Olen siksi pitkäaikaistyötön että työelämässä tahtoo olla niitä "menestyjätyyppejä". Ja millä eväillä ja ominaisuuksilla nykyyhteiskunnassa menestytään.. kysynpähän vaan?

        Olisko itsekkyydellä ja vahvalla kilpailuvietillä? Oma etu ja napa ensin, minä-minä-minä tyypit taistelevat koko elämänsä saadakseen enemmän kuin muut, vähemmällä työllä - ja yleensä onnistuvat siinä.
        Näitä kutsutaan "esimiehiksi" ja "johtajiksi". Jokaisella työpaikalla on näitä. Lisäksi on niitä joiden virallinen status ei ole sitä mutta heillä on sellainen asenne niin kuin he olisivat.
        Alfa uroksia ja -naaraita.

        Häikäilemättömiä tyyppejäj jotka elävät viidakonlakien mukaan. Narsisteja. Psykopaatteja. Mitä enemmän mainetta ja rahaa on tarjolla sitä enemmän ja pahempaa porukkaa on kilpailemassa siitä.

        Itse näen työttömät lähes pyhimyksinä ihan jo sen takia että he eivät ole siinä taistelussa mukana.

        Sinä ilmeisesti olet. Harmittaako kun et saa tarpeeksi kunnioitusta asemasi ja palkkasi takia?


    • EIIKINÄ

      Kuntouttavaan EI kannata mennä. Ainoastaan silloin jos asut kotona eikä tarvi maksaa ruokaa eikä asunnosta mitään. 740e kuukaudessa, siitä vähennetään, käyttämäsi ruoka, nettilasku, puhelimen käyttö, matkakulut työpaikalla ja takaisin. on yhtä kuin - 0 Jos sossu maksaa asunnon muut. Niin Kannattaa varautua helvetin moiseen paperien toimittamiseen joka paikkaan. EN Kyllä suosittele. Tuttavapiirissä on näitä tapauksia ollu ihan tarpeeksi.

    • huhuijaa

      Mikä on matkakulujen korvaus,miten monta kilsaa on raja? täältä korvesta ei oo kulkuyhteyksiä eikä omaa autoa,pitääkö kävellä?

    • kljuu

      Milloin lopetetaan työtoimnta?onx se 3kk?

      • Kuntouttavaan

        Ei milloinkaan, sitä vaan jatketaan. Se on pitkäaikaistyöttömän normaalitila, johon joutuu kun on tarpeeksi kauan ollut työttömänä.


    • näin on

      Ei jatku loputtomiin.Palkka työhön pääsee 3kk jälkeen.Usein paikan saa itse valita.

      • System-buster

        Siltä varalta että joku ei ymmärrä sarkasmia.. niin kerrottakoon että yo. viesti on "huumoria".


    • orjatyövoimaa(ko)

      Kyllä on todella ihanaa lähteä kuntouttavaan, kun työnantaja on sanonut:
      Meille ei palkata ketään, mutta joo voit tulla ilmaiseksi tekemään koulutusta vastaava työtä...
      Vieressä ihminen saa palkan samasta työstä, itse maksat siitä että teet töitä. 9 euroa ei riitä edes matkakuluihin..

      • Kunnossa jo

        Tuo on kyllä törkeää. Ei pitäisi missään tapauksessa lupautua kuntouttavaan työtoimintaan. Sehän on sitovaa vain silloin, jos se on erikseen kirjattu työnhakusuunnitelmaan työkkärin virkailijan kanssa.


      • System-buster
        Kunnossa jo kirjoitti:

        Tuo on kyllä törkeää. Ei pitäisi missään tapauksessa lupautua kuntouttavaan työtoimintaan. Sehän on sitovaa vain silloin, jos se on erikseen kirjattu työnhakusuunnitelmaan työkkärin virkailijan kanssa.

        Entä jos on saanut taisteltua sen minimissään 3kk kestävän "kuntouttavan orjatyötoiminnan" läpi, niin onko se aktivointisuunnitelman tavoite silloin saavutettu siltä erää?

        Että nyt voin odottaa seuraavaa aktivointisuunnitelman tekoa ilman jatkuvaa karenssin pelkoa?
        Ja kun se tulee niin sitten en vain hyväksy sitä aktivointisuunnitelmaa?

        Ja vain ilmoitan että jatkan itsenäistä työnhakua? Ilman että olisi pakko osallistua minkään TYP:in tai Reitin tmv. pimeisiin kyykytys agendoihin.

        Mulla on muuten teoria, en välttämättä ole ensimmäinen joka se on keksinyt mutta en sitä ole mistään lukenut tai kuullut joten voisi pitää "pyörän keksimisenä uudelleen".

        Nuo porvareiden suosimat työllistämistoimet, aktivointimallit, kuntouttavat työtoiminnat, reitti, TYP jne.. pyrkivätkin ajamaan asiakkaansa tieten tahtoen alamäkeen ja niin syvään ahdistuksen kierteeseen että nämä asiakkaat tekevät lopulta itsemurhan.

        Ja eliitti säästää kun on vähemmän köyhiä ruokittavana. Eliitti voittaa myös jos osallistuu orjatyömarkkinoille.

        Kaikki se on vain piilotettu silmien alle nättien korulauseiden taakse. Ottavat niihin kyykytysinstansseihin sitten töihin tunnekylmiä narsisteja ja psykopaatteja.
        Jos joku oikeasti empaattinen sosiaalityöntekijä eksyy alalle niin se poistetaan - tai poistuu itse kun huomaa minkälaiseen järjestelmään on lähtenyt mukaan.


    • rahaton2

      Pakko suostua tai muuten karenssi paukkuu.Ei siinä mielipiteitä kysellä!

    • soveltaja

      Voihan aina olla niin tollikka siellä työmaalla: rikkoa "vaingossa" laitteita, karkottaa asiakkaita jne, että saa melko pian "vapautuksen". :)))

    • Että niin..

      Kyllä kuntouttava on PAKOLLISTA erinäisistä syistä johtuen, josta ei voi kieltäytyä tai sitten karenssille..eikä se asiaa miksikään muuta, samalla tavalla se karenssin jälkeen jatkuu pakollisena...

      • KiistämättömätFaktat

        Kuntouttava työtoiminta on myös useimmiten ihan tarpeellista. Ei kuntouttavaan työtoimintaan ketään huvikseen laiteta, aina taustalla on jokin syy, esimerkiksi pitkittynyt työttömyys.


      • Ei tarpeellista
        KiistämättömätFaktat kirjoitti:

        Kuntouttava työtoiminta on myös useimmiten ihan tarpeellista. Ei kuntouttavaan työtoimintaan ketään huvikseen laiteta, aina taustalla on jokin syy, esimerkiksi pitkittynyt työttömyys.

        Miten se nyt sitten on tarpeellista, jos syynä on vain pitkittynyt työttömyys? Ja ei, kyse EI OLE siitä, etteikö töitä voi tehdä, vaan siitä saako työstä palkkaa vai ei. Tietenkin joku vajaakki voi nähdä kuntouttavan työtoiminnan hyväksi, mutta se ei tarkoita että kaikki tuota palvelua tarvitsee vain siksi, ettei ole tarjota palkkatyötä.


      • Ei pakollista

        Kuntouttavasta työtoiminnasta on erikseen sovittava työnhakusuunnitelmassa, ja jos sitä ei sinnä kirjaa, niin se ei ole pakollista.


      • KiistämättömätFaktat
        Ei tarpeellista kirjoitti:

        Miten se nyt sitten on tarpeellista, jos syynä on vain pitkittynyt työttömyys? Ja ei, kyse EI OLE siitä, etteikö töitä voi tehdä, vaan siitä saako työstä palkkaa vai ei. Tietenkin joku vajaakki voi nähdä kuntouttavan työtoiminnan hyväksi, mutta se ei tarkoita että kaikki tuota palvelua tarvitsee vain siksi, ettei ole tarjota palkkatyötä.

        Kyllä se kotona makoilu heikentää työkykyä ja muita arkipäivän selviytymiseen tarvittavia valmiuksia, "näki sen vajaakki hyväksi tai ei". Turha sitä on väittää etteikö lusmuilu himassa veisi työkykyä, työtaitoja, ryhmätyötaitoja ja muita sosiaalisia kompetenssejä vähitellen.

        Kuntouttava työtoiminta ei ole työtä. Siksi siitä ei makseta palkkaa. Se on kuntouttavaa työtoimintaa. Tavoitteena siis kuntouttaa sitä tekevä ihminen takaisin työmarkkinoille.

        TE-ministeriön avoimissa työpaikoissa on tällä hetkellä 9542 avointa työpaikkaa. Tämän lisäksi sitten kaikki, mitä työnantaja ei ehdi tai halua laittaa julkisesti auki. Siinä vaiheessa kun missään ei ole TUHANSIA avoimia työpaikkoja, sitten voit tulla väittämään ettei ole tarjolla palkkatyötä. Kiitos, olen puhunut.


      • ElämäntapaOleskelija
        KiistämättömätFaktat kirjoitti:

        Kyllä se kotona makoilu heikentää työkykyä ja muita arkipäivän selviytymiseen tarvittavia valmiuksia, "näki sen vajaakki hyväksi tai ei". Turha sitä on väittää etteikö lusmuilu himassa veisi työkykyä, työtaitoja, ryhmätyötaitoja ja muita sosiaalisia kompetenssejä vähitellen.

        Kuntouttava työtoiminta ei ole työtä. Siksi siitä ei makseta palkkaa. Se on kuntouttavaa työtoimintaa. Tavoitteena siis kuntouttaa sitä tekevä ihminen takaisin työmarkkinoille.

        TE-ministeriön avoimissa työpaikoissa on tällä hetkellä 9542 avointa työpaikkaa. Tämän lisäksi sitten kaikki, mitä työnantaja ei ehdi tai halua laittaa julkisesti auki. Siinä vaiheessa kun missään ei ole TUHANSIA avoimia työpaikkoja, sitten voit tulla väittämään ettei ole tarjolla palkkatyötä. Kiitos, olen puhunut.

        Kotona ei tarvitse - eikä välttämättä edes pääse makoilemaan.

        Itse asun maalla vanhassa OK talossa missä todellakin riittää korjattavaa että se edes pysyy asumiskelpoisena.
        Siihen polttopuut yms. pakollinen niin ei täällä jouten jouda olemaan. Luntakin on tullut puolisen metriä jo tänä talvena eikä loppua näy.
        Pihatietä riittää vajaat 100m ja se pitää kolata käsin että pääsee poistumaan autolla kotoa.


    • kujilla

      Pakollista se vaan on vaikka kuinka vääntäisi.Pitkäaikaistyöttömyys ei aina ole ihmisestä itsestään kiinni.Tällä toiminnalla siivotaan tilastoja.Te-toimisto päättää ja siinä ei sananvaltaa ole asiakkaalla.Että se siitä motivaatiosta.

      • KiistämättömätFaktat

        Kujilta pääsee pois kun hahmottaa miksi kunta teetättää kuntouttavaa työtoimintaa:

        Kunta maksaa jokaisesta yli 500 päivää työmarkkinatukea saaneesta Kelalle. Siinä vaiheessa siis Kela ei enää ole se ainoa maksava taho. Tuo 500 päivää on onnistuneesti saatu paukutettua laskemaan 300 päivään, eli kunta on maksumiehenä jatkossa jo paljon aikaisemmin.

        Mikkelin kokoisessa kaupungissa tuo "lasku" Kelan suuntaan on tällä hetkellä jotain kahden miljoonan vuosiluokkaa. Se on se syy, miksi kotona viihtyvät työttömät jampat "aktivoidaan" kuntouttavaan työtoimintaan.


    • Osaaja vai ei

      Te ette oikein ymmärrä tuota "kuntouttavaa työtoimintaa"
      Eihän koko toiminnassa ole mieltä ellei:

      Ensin pitää vaatia alkukartoitus, siis mitä pitää parantaa ja mitkä osaamisalueet ovat töihin jo soveltuvia. Kuntouttavan toiminnan lopussa pitää vaatia myös loppukartoitus, jotta saadaan selville mitkä osaamisalueet ovat parantuneet ja mihin tarvitaan mahdollisesti lisää harjoitusta.
      Vain ja ainoastaan näin saadaan tietää oliko ko. toiminnasta hyötyä.

      Muutoin koko "kuntouttava" työtoiminnan voi nimetä työttömän riistämiseksi!

    • puuhastelija

      Hoitaa hommat oikei ei tartte lähtee 9e duuniin,

    • terveppäjuu

      Kuule nyt puuhastelija : Elämässä sattuu asioita joihin et voi itse vaikuttaa,saattaa jopa heikentää työkuntoa.Tämä on paska systeemi,kuntoutettavalla ei ole ihmisarvoa.

    • Hyötysuhde=0

      Eikös koko touhusta jää negatiivinen jälki työhistoriaan? Moniko työnantaja palkkaisi ihmisen, joka kehuu olleensa puoli vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa?

      • Kaikki=Paskaa?

        Onko se sitten huonompi jälki kuin se puolen vuoden työttömyys SEKÄ se aiempi kuntouttavaan työtoimintaan johtanut työttömyysPUTKI?


    • vastikkeellisuutta..

      .. vaan lisää ja omaa aktiivisuutta. Kotiin ei tule maksaa kellekään mitään veronmaksajien rahaa. Tekee muutenkin hyvää .. Kohti kovia hommia kaikin keinoin! Osa on lusmuja, suurin osa ansaitsee oikean työn!

    • fjk

      Kuntouttava työtoiminta on eritäin huono ratkaisu työttömille. Työtön on joutunut tässä pelinappulaksi jossa hänellä viedään rippeetkin mahdollisuudesta vaikuttaa oman elämänsä kulkuun. Työtön alistetaan orjatyövoimaksi työyhteisöön tekemään työtä josta työkaverit saavat normipalkan kaikkine loma yms. etuineen. Kuka hyvänsä voi joutua tahtomattaan työttömäksi ja huomata pian tekevänsä samaa työtä ilman palkkaa. Ihminen voi sopeutua vielä työttömänä olemiseen ja keksiä niiksi muutamaksi tunniksi jotka päivittäin on työtön, jotain rakentavaa toimintaa, mutta kun komennetaan näennäistöihin tilastoiden kaunistamiseksi, se lyö mielen matalaksi. Pakkohan tähän systeemiin on alistua, koska vaihtoehtona on perustoimeentulon katkeaminen. Kyllähän tämä kieltämättä aktivoi työtöntä, mutta mihin? Se jää nähtäväksi ja tulos ei aina ole kaunista luettavaa.

    • Palkaton renki pian

      Kannattaapi katsoa tänään Ajankohtainen Kakkonen... siellä on asiaa työkokeiluista ja kuntouttavasta työtoiminnasta... Forssan kuntakokeilu esillä, josta hyviä tuloksia.... maatilat saa palkattomia renkejä, sopii hyvin kokoomuksen ohjelmaan.

      • ex-persu

        Eikö ne maatilat oo enemmänkin Keskustan heiniä?


    • ktu

      Miut jos laitetaan jollekin paskanhajuselle tilalle hommiin, niin kusen maitotankkiin ja ajan traktorin suohon. :)

      • Nusasenpaniin

        Ja miä käyn nussimässä emäntää silläaikaa ku isäntä on halkometässä. Nii!


    • Taisa

      ^^ ei auta sekään.Toiminnassa olet teit mitä vain ja loppua ei näy.

      • X-ORJA

        Yritätkö masentaa meitä lisää vai? Haiskahtaa sadismilta. Mikä muuten on ominaista narsisteille ja psykopaateille...


    • Työtoimintaa jipii
    • Rofessoori
    • Tekevälle_työtä

      Paikka: Ekotori. Kesto: Elinkautinen. Palkka: 9e/päivä.

      • EgoToriKytemään

        Ootsä siellä ite nauttimassa oikeaa palkkaa ja vedät toimeentulosi köyhien selkänahasta? Vai mikä sua oikein motivoi tollaseen kommentointiin?


      • ettajunnu
        EgoToriKytemään kirjoitti:

        Ootsä siellä ite nauttimassa oikeaa palkkaa ja vedät toimeentulosi köyhien selkänahasta? Vai mikä sua oikein motivoi tollaseen kommentointiin?

        Jut toi, ihmisiä pakotetaan ilmaseen orjatyöhän!


      • tyhmätmenee
        ettajunnu kirjoitti:

        Jut toi, ihmisiä pakotetaan ilmaseen orjatyöhän!

        Kyl ne ihan vapaaehtosesti sinne menee. Jotku tekee ylitiötäkii tol liksalla.


      • EkoPakkoTyö
        tyhmätmenee kirjoitti:

        Kyl ne ihan vapaaehtosesti sinne menee. Jotku tekee ylitiötäkii tol liksalla.

        Karenssin pelossa menee suurin osa tuonne töihin. Karenssia siitä kieltäytymisestä tuleekin.


      • eikarenssia

        Ei vaan nää työvalmentajat kutsuvat uusinaan uuden 3kk jakson (ovat muka tekevinää jotain) 9 eurolla, ei karenssia tule vaikka kieltäytys,


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe