Laskutusohjelma

Hyviä ja huonoja

Tarvitsin halvan laskutusohjelman ja ostin Datamiken miniversion. Olisihan pitänyt arvata, kun nettisivujen ulkoasu on mikä on, ja kun ei voinut missään kokeila ohjelmaa, että surkeahan se on. Ja niin oli. Eikä rahoja takaisin anna. Varoitukseksi kaikille.

Hyvä, helppokäyttöinen laskutusohjelma löytyi sitten ILMAISEKSI. Arkhimedes-laskutusohjelman löydät tästä www.mikot.com.

42

4409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      esim. passeli löytyy ilmaiseksi netistä useita muita vastaavan tyyppisiä ohjelmia. Kannattaa hyödyntää...
      Jos et osaa etsiä, niin turvaudu vaikkapa naapurin bittinikkarin apuun...

      • paalumies

        itellä Paalu ohjelma, on minulle hyvä kun olen niin yksinkertainen.


      • ilmaiseksi?

        Annatko linkin? Passelin omilla sivuilla ainakin edullisimman version hinta on 163 e alv.


      • Surkeaa
        ilmaiseksi? kirjoitti:

        Annatko linkin? Passelin omilla sivuilla ainakin edullisimman version hinta on 163 e alv.

        Onneton


      • paalumies kirjoitti:

        itellä Paalu ohjelma, on minulle hyvä kun olen niin yksinkertainen.

        Moi paalumies. MIstä mahtaa saada päivitys et sais iban laskuun


    • nimerkki

      Minusta Datamike on hyvä. Yksi harvoja pitempään markkinoilla olleita ohjelmia. Datamiken kotisivu tosin on aika yksikertainen niinkuin sanot.

      Nykyään kotisivut onnistuu parhaiten valmisohjelmilla. Nykyään ei kannata kannata palkata firmaa tekemään kotisivut puolestaan vaan valmisohjelmilla saa yllättävän hyvää jälkeä. Muutama tuttu on katkerasti katunut käännyttyään jonkun HTML expertin puoleen ja maksanut maltaita www saitin teosta ja ylläpidosta. Ihan järjetöntä rahastusta.

      • marko888

        nain on alle 1000e ei saa minkaanlaista nettikauppaa teettamalla ja sekin jollain opiskelijalla normaaleja hintapyyntoja on ollu 2000-4000e valilla ihan jarjettomia. kun vahan vaivaa nakee niin netista saa ohjeet miten tehda ite lahes kokonaan. ja apua saa kun kysyy :).


      • Karvaasti pettynyt

        Ohjelma ? , on vain rahastusta..
        En saanut edes rahoja takaisin.


      • hassua
        Karvaasti pettynyt kirjoitti:

        Ohjelma ? , on vain rahastusta..
        En saanut edes rahoja takaisin.

        Kerran aikaisemmin törmäsin kaltaiseesi tyyppiin.
        Jouduin auttamaan "ohjelman" käytössä. Vanhempi naishenkilö työnsi lerppua videonauhuriin ja ihmetteli miksei "ohjelma" ala. Rutinaa kuului vaan nauhurin pesästä. Onneksi ei hajonnut.

        ATK passi kannattaa hankkia, josko ei tähän tilanteeseen auta kun luultiin tietokoneohjelmaa videotallenteeksi.


      • ...olen...
        hassua kirjoitti:

        Kerran aikaisemmin törmäsin kaltaiseesi tyyppiin.
        Jouduin auttamaan "ohjelman" käytössä. Vanhempi naishenkilö työnsi lerppua videonauhuriin ja ihmetteli miksei "ohjelma" ala. Rutinaa kuului vaan nauhurin pesästä. Onneksi ei hajonnut.

        ATK passi kannattaa hankkia, josko ei tähän tilanteeseen auta kun luultiin tietokoneohjelmaa videotallenteeksi.

        ...useasti törmännyt ohjelmistoihin, jotka eivät ole toimineet läheskään toivotulla tavalla ja jotka ovat olleet lähinnä rahastusta, jopa suoranaista iltalypsyä.

        Minullakaan ei ole ATK-ajokorttia.

        Sen sijaan olen automaatioinsinööri ja sen päälle diplomi-insinöörin tutkintoon luin automaation ja robotiikan lisäksi tietokonetekniikka, säätötekniikkaa ja teollisuustaloutta. Tietokoneita olen käyttänyt opiskeluissani/työssäni/työkseni 90-luvun alkupuolelta saakka ja ohjelmointitehtävissä uran alkuvaiheessa meni vuosia.


    • Make

      Erityisesti tuotemyyntiin löytyy hyvä ohjelma nimeltä WM-Laskutus ja sitä voi käyttää ensimmäiset puoli vuotta ilman eri maksua. Ohjelma löytyy osoitteesta
      http://www.web-media.fi

    • Kim Forsman

      Ajattelin nyt kirjoittaa tännekkin meidän uudesta ilmaisesta laskutuspalvelusta, joka on tarkoitettu pienyrittäjille nimeltään Invoiced. Kokeilkaa rauhassa ja kritisoikaa, niin me parannamme sitä toiveiden mukaan! Mielestäni ryöstöhintaiset laskutusohjelmistot, jotka lupaavat temppuja eivätkä niitä toteuta, olivat tarpeeksi suuret kannukset tämän projektin läpiviennille.


      Tuottoisaa kevättä,

      Kim Forsman
      http://www.idoneus.fi

    • perus-perttu

      olin kiinnostunut tietosuunnan laskutusohjelman tilaamisesta mutta sain niin huonoa palvelua, että jätin väliin. nettisivuilla tarjotaan ProPlus-versiota hintaan 149€ ja sen kerrotaan sisältävän suoraveloitusominaisuuden. kuitenkin minulle tehtiin sähköpostitse "tarjous" ja hinta nousi 439€:oon. suoraveloitusominaisuus EI sisältynytkään tuotteen hintaan vaikka nettisivuilla näin kerrottiin.

      "Nettisivuillamme on virhe", minulle sanottiin soittaessani ja tiedustellessani asiaa puhelimitse, sillä olin odottanut ensin kaksi viikkoa vastausta sähköisellä lomakkeella tekemääni tiedusteluun ja sen jälkeen 3 päivää vastausta sähköpostiviestiini, vaikka he lupaavat vastata yhteydenottoon 1-4 tunnin kuluessa, myös iltaisin ja viikonloppuisin.

      Kehoitin heitä korjaamaan tällaisen varsin harhaanjohtavan virheen ja minulle vastattiin vain, että " no, se on meidän asiamme". kehtasipa vielä todeta minulle, että "jos olisin jo tilannut tuotteen ja huomannut sitten tämän virheen, jossa luvataan suoraveloituksen sisältyvän ohjelman hintaan, niin olisin sen saanut, mutta kun minä pyysin vain tarjousta ja ryhdyin selvittämään asiaa niin voi voi.."

      no, tämä asiaton käytös riitti minun kärsivällisyydelleni. jos joku muu teistä laskutusohjelmia vailla olevista on kiinnostunut tilaamaan monenlaisia ominaisuuksia sisältävän tietosuunnan ProPlus-version, niin älkää ihmeessä olko yhtä "tyhmiä" kuin minä vaan tilatkaa pois ja vaatikaa sitten, että kaikki nämä (http://www.tietosuunta.com/laskutusohjelma-vertailu.php ) hienot ominaisuudet sisältyvät ohjelman hintaan. missään ei kerrota lisäosien maksavan 290€, joten jos ei sellaista ala kyselemään niin käyttäjätuen herra Tossavaisen mukaan niitä voi sitten vaatia.

      Pohjanoteeraus.

      • perus-perttu

        vaikka yhteydenottoihin vastaaminen kesti kaksikin viikkoa, poistettiin tämä "virhe" nettisivuilta 15 minuutissa. nyt suoraveloitus (kuten pari muutakin ominaisuutta) voidaan lisätä ohjelmaan vain lisämaksusta. =) huikeita sankareita siellä töissä.


      • ts2000

        Tietosuunta vastaa: En tiedä, miten tämä suomi24 keskustelu menee. Olen vastannut tähän viestiin jo muutaman kerran. Sitten kun pitkän ajan kuluttua selaan näitä ketjuja, niin pertun viesti on ennallaan, mutta vastaus on poissa. Mutta asiaan. Valitan niikuin perttukin, että sivullamme oli virhe. Se löytyi ja virhe poistettiin sivulta. Kyse on aivan samasta asiasta kuin jos joku löytää "Oskun autoliikkeestä" uuden auton, jossa on hintalappu 2500 euroa.

        Kun menee ostamaan, niin myyjä sanoo, että hintalappu on virheellinen ja että auton hinta onkin normaali uuden auton hinta 25.000 euroa.

        Et saa autoa 2500 eurolla vaikka kuinka haukkusit myyjää, että saatiinpa nopeasti korjattu hintalappu paikalleen ja vaikka pistäisit keskusteluryhmät täyteen haukkumaviestejä että "Oskun autoliike" tökkii pahasti...


    • mulle....

      että mitenkä se nettisivun ulkoasu vaikuttaa myytävän tuotteen tasoon? Nettisivu ja laskutusohjelma kun ovat ihan eri asioita ja niitten tekeminen vaatii ihan eri taitoja.

    • yrittäjäyyyyy

      meidän ohjelma on sellainen kuin PR soft. Siinä on laskutus ja reskontra ohjelma samassa.
      tekee todella hyviä ja selkeitä laskuja, ei mitään sekasotkua että pankkitilin numero siellä ja firman nimi täällä, vaan ihan tosi selkeitä laskuja.
      Jotkut firmat lähettää laskunsa, niin ärsyttää se vaikeus niissä laskuissa, että on tilinumero ylhäällä ja eräpäivä pienellä alhaalla jne...
      ps. tuo ohjelma oli suht edullinen, noin 50 euroa.

      • hölmö111

        Typerä kysymys, mutta toivottavasti kukaan ei nyt hauku mua. Suunnittelen toiminimen perustamista, ja toimintani olisi sähköisesti tapahtuvaa palvelua. Olen joskus itse nettikaupoista tilatessani saanut laskuksi vain sähköpostiin alekkain olevat laskun tiedot tähän tyyliin:

        maksun saaja: putiikki
        pankkiyhteys: 00000-00000
        viitenumero: 121
        summa: 35 e

        Tekeekö kukaan muu näin? Mietin vaan, että jos näin tekee, mistä se viitenumero siihen tulee (t. idiootti)?


      • käytä vaikka tuota
        hölmö111 kirjoitti:

        Typerä kysymys, mutta toivottavasti kukaan ei nyt hauku mua. Suunnittelen toiminimen perustamista, ja toimintani olisi sähköisesti tapahtuvaa palvelua. Olen joskus itse nettikaupoista tilatessani saanut laskuksi vain sähköpostiin alekkain olevat laskun tiedot tähän tyyliin:

        maksun saaja: putiikki
        pankkiyhteys: 00000-00000
        viitenumero: 121
        summa: 35 e

        Tekeekö kukaan muu näin? Mietin vaan, että jos näin tekee, mistä se viitenumero siihen tulee (t. idiootti)?

        http://www.overdrive.fi/viitenumero/index.php
        lisääkin löytyy guukkelista sanoilla viitenumero..


      • tuota....
        hölmö111 kirjoitti:

        Typerä kysymys, mutta toivottavasti kukaan ei nyt hauku mua. Suunnittelen toiminimen perustamista, ja toimintani olisi sähköisesti tapahtuvaa palvelua. Olen joskus itse nettikaupoista tilatessani saanut laskuksi vain sähköpostiin alekkain olevat laskun tiedot tähän tyyliin:

        maksun saaja: putiikki
        pankkiyhteys: 00000-00000
        viitenumero: 121
        summa: 35 e

        Tekeekö kukaan muu näin? Mietin vaan, että jos näin tekee, mistä se viitenumero siihen tulee (t. idiootti)?

        http://www.solecon.paaoma.com/Solaris.html

        Vaatii tosin taulukkolaskentaohjelman, mutta saat kirjanpitokelpoiset laskut ja tositteet.


    • helppo on

      Itse olen jo hyvän aikaa käyttänyt Simppeli-nimistä verkkosivua. Helppohan tuota on käyttää.

      www.vaiste.com/simppeli

      • niiettämitäkä

        jo jonkin aikaa olet käyttänyt? No, kaksi päivääkin on toki jo jonkin aikaa.... näytti nimittäin avautuneen 8.8. tuo sivusto ja tänään lienee 10.8. Eikö näitä voi ihan reilusti kirjotella tyyliin, että mä tein tälläset, käykää kattoon ja ostakaa poikkeen....


    • käytössä täälläkin

      Minäkin käytän Arkhimedestä, on riittävän helppo ja kevyt minullekin kun toiminta on vähäistä.

      • googlettaja

        ja sitä kautta löysin pienille yrityksille tarkoitetun Visma Avendon. Kirjanpitoa tekee vielä tilitoimisto mutta näppärästi laskut ja tarjoukset teen tällä ohjelmalla. Netistä yritys löytyy http://www.vismaavendo.fi


    • Seppo S.

      Kyllä, Datamike on ihan susi. Samassa tarkoituksessa ostin yritykselle edullista taloushallinta-ohjelmaa ja suohon meni! Ei voi muuta sanoa. Mutta jälkeenpäin ajattelin samoin, että oisi voinut ite olla vähän enemmän hereillä kotisivuilla käydessään. Ja parashan on, että niissä opastusvideoissa se puhujahan melkein nukahtaa puhuessaan. Ei ainakaan energiaa säteile se firma! Rahaa ne kyllä taitaa monelta pienyrittäjältä kääriä. Puolen vuoden päivitykset ilmaiseksi...ei tainnut hirveästi päivittyä siinä ajassa, ku ihan samanlainen paska se on edelleen! Ihan rehellinen käyttökokemus tämä!

      • Pekka 78

        "Kyllä, Datamike on ihan susi. "

        Ihmettelen aina että miksi ihmiset ylipäätään ostaa ohjelmia joita eivät ole kokeilleet ensin. Tuosta Datamikestä ja kaikista muistakin kannattaisi pyytää sellainen koekäyttöversio jolla voisi itse laskutella ainakin pari viikkoa. Sinä aikana varmasti selviää että soveltuuko se omaan käyttöön.

        Olen erilaisia tiedontalletuksen, taloushallinnon, pankkyhteyksien, kirjanpidon, kalustorekisterin ym. ohjelmia kokeillut ja ostellut vuosien varrella. Jos joltakin tarjoajalta ei saa etukäteen mitään kokeiltavissa olevaa, testiversiota, niin en minäkään pelkkien esitteiden perusteella niiltä mitään ohjelmia osta.

        Kyllä pitää nykyaikana voida kokeilla ensin, vaatia softan koeajomahdollisuus. Tai sitten vaatia avokaupalla tehtyä hankintaa, että ohjelman voi palauttaa 2 viikon aikana, jos ei ole siihen tyytyväinen.


      • JH
        Pekka 78 kirjoitti:

        "Kyllä, Datamike on ihan susi. "

        Ihmettelen aina että miksi ihmiset ylipäätään ostaa ohjelmia joita eivät ole kokeilleet ensin. Tuosta Datamikestä ja kaikista muistakin kannattaisi pyytää sellainen koekäyttöversio jolla voisi itse laskutella ainakin pari viikkoa. Sinä aikana varmasti selviää että soveltuuko se omaan käyttöön.

        Olen erilaisia tiedontalletuksen, taloushallinnon, pankkyhteyksien, kirjanpidon, kalustorekisterin ym. ohjelmia kokeillut ja ostellut vuosien varrella. Jos joltakin tarjoajalta ei saa etukäteen mitään kokeiltavissa olevaa, testiversiota, niin en minäkään pelkkien esitteiden perusteella niiltä mitään ohjelmia osta.

        Kyllä pitää nykyaikana voida kokeilla ensin, vaatia softan koeajomahdollisuus. Tai sitten vaatia avokaupalla tehtyä hankintaa, että ohjelman voi palauttaa 2 viikon aikana, jos ei ole siihen tyytyväinen.

        Olen käyttänyt ko. ohjelmaa n. 10 vuotta ja aikamoista taistelua on ollut. Nyt loppui vihdoin kärsivällisyys. Uusimpana ominaisuutena huomasin että tositteita ja syötettyjä tietoja katoaa itsestään. Tuki ei ota mitään kantaa tapahtumiin. Oikeasti tulostuksiin ja ohjelman toimintaan EI VOI LUOTTAA! En sano, että olisin itse toiminut virheettömästi, mutta tämän ohjelman kanssa pitää todella olla varuillaan. Vahinkoja pääsee sattumaan LIIAN helposti.

        Huolestuttavin piirre on se, että ohjelmaa ei korjata ja/tai ilmoituksia bugeista ei käsitellä lainkaan rakentavasti - tuki olettaa aina että vika on käyttäjässä. Päivitykset ovat tuoneet paljon mielenkiintoisia lisäominaisuuksia vuosien varrella, mutta ohjelman luotettavuus on ala-arvoinen!

        Älkää missään nimessä ostako!


      • puupääseppä
        JH kirjoitti:

        Olen käyttänyt ko. ohjelmaa n. 10 vuotta ja aikamoista taistelua on ollut. Nyt loppui vihdoin kärsivällisyys. Uusimpana ominaisuutena huomasin että tositteita ja syötettyjä tietoja katoaa itsestään. Tuki ei ota mitään kantaa tapahtumiin. Oikeasti tulostuksiin ja ohjelman toimintaan EI VOI LUOTTAA! En sano, että olisin itse toiminut virheettömästi, mutta tämän ohjelman kanssa pitää todella olla varuillaan. Vahinkoja pääsee sattumaan LIIAN helposti.

        Huolestuttavin piirre on se, että ohjelmaa ei korjata ja/tai ilmoituksia bugeista ei käsitellä lainkaan rakentavasti - tuki olettaa aina että vika on käyttäjässä. Päivitykset ovat tuoneet paljon mielenkiintoisia lisäominaisuuksia vuosien varrella, mutta ohjelman luotettavuus on ala-arvoinen!

        Älkää missään nimessä ostako!

        Jep, jep samaa mieltä. Joka heleskutin päivityksen jälkeen omaan toimintaan sopiva laskutuslomake pitää rakentaa uudestaan, ja on työläs kun se ei ole omaa toimialaa. Siellä datamikes pitää ajattelu perustaa siihen että TE arvon Nörtit Teette meille taviksille ohjelmat jotka on logistisia ja helppoja käyttää ja me teherähän omia bisneksiä, eikä tottavie takuta päivitysten ja kadonneiden tietojen kanssa. Asensin viimeisen päivityksen ja ohjeen mukaan ensin varmuuskopiointi ja kuinkas käytiin, varmuuskopiointi kadotti melkein 3 vuoden viimeisimmät laskutustiedot, ei löydy koneen omalla haulla eikä datamiken omalla haulla, ne vain katos siinä kohdas kun kopiointi sanoi OHJELMA ON SUORITTANUT LAITTOMAN TOIMINNON JA SE LOPETETAAN. Niin lopetti kuin joulusian maallisen olon. Nyt olen yrittänyt poistaa koko ohjelman jotta sais aloittaa uudella päivityksellä puhtaalta pöydältä, mutta se vanhin paska joka jäi, löytyy kyllä aina sotkemaan uuden päivityksen. Jos et päätyöksesi ole tietsikan käyttäja, hommaa joku muu ohjelma.


      • vesipeikko
        puupääseppä kirjoitti:

        Jep, jep samaa mieltä. Joka heleskutin päivityksen jälkeen omaan toimintaan sopiva laskutuslomake pitää rakentaa uudestaan, ja on työläs kun se ei ole omaa toimialaa. Siellä datamikes pitää ajattelu perustaa siihen että TE arvon Nörtit Teette meille taviksille ohjelmat jotka on logistisia ja helppoja käyttää ja me teherähän omia bisneksiä, eikä tottavie takuta päivitysten ja kadonneiden tietojen kanssa. Asensin viimeisen päivityksen ja ohjeen mukaan ensin varmuuskopiointi ja kuinkas käytiin, varmuuskopiointi kadotti melkein 3 vuoden viimeisimmät laskutustiedot, ei löydy koneen omalla haulla eikä datamiken omalla haulla, ne vain katos siinä kohdas kun kopiointi sanoi OHJELMA ON SUORITTANUT LAITTOMAN TOIMINNON JA SE LOPETETAAN. Niin lopetti kuin joulusian maallisen olon. Nyt olen yrittänyt poistaa koko ohjelman jotta sais aloittaa uudella päivityksellä puhtaalta pöydältä, mutta se vanhin paska joka jäi, löytyy kyllä aina sotkemaan uuden päivityksen. Jos et päätyöksesi ole tietsikan käyttäja, hommaa joku muu ohjelma.

        Tota mieltä ollu kans. Jotenki kaikki mitä kokeillu on ollu suht sekavii ja rumia.

        Itellä on täs just työn alla laskutusohjelma joka ei tarvii mitää rakettitieteilijäntutkintoo. Miks ei vois tehä asioista yksinkertasta (niinku ne oikeestaan onki) ja toimivaa. Aikataulusta en osaa mitään sanoo, mutta on työn alla. Todennäkösesti lähiaikoina tuun pyytää yrittäjiä testaamaan sitä - jos jotkut nyt innostuis.

        Kertokaahan vielä mikä esim mättää noissa laskutusohjelmissa..

        Ainaki mitä tulee itte mieleen ni "ominaisuuksilla" on korvattu toiminnallisuuden puute. Ois kiva kuulla mielipiteitä.

        Mitä esim, pienet yritykset kaipaa? Luulisin että nopeaa ja helppoa laskutusta ilman turhaa säätöä.
        Mut en sit tiiä oonko jäljillä. Kertokaahan..


      • markkinoille
        vesipeikko kirjoitti:

        Tota mieltä ollu kans. Jotenki kaikki mitä kokeillu on ollu suht sekavii ja rumia.

        Itellä on täs just työn alla laskutusohjelma joka ei tarvii mitää rakettitieteilijäntutkintoo. Miks ei vois tehä asioista yksinkertasta (niinku ne oikeestaan onki) ja toimivaa. Aikataulusta en osaa mitään sanoo, mutta on työn alla. Todennäkösesti lähiaikoina tuun pyytää yrittäjiä testaamaan sitä - jos jotkut nyt innostuis.

        Kertokaahan vielä mikä esim mättää noissa laskutusohjelmissa..

        Ainaki mitä tulee itte mieleen ni "ominaisuuksilla" on korvattu toiminnallisuuden puute. Ois kiva kuulla mielipiteitä.

        Mitä esim, pienet yritykset kaipaa? Luulisin että nopeaa ja helppoa laskutusta ilman turhaa säätöä.
        Mut en sit tiiä oonko jäljillä. Kertokaahan..

        >> Itellä on täs just työn alla laskutusohjelma joka ei tarvii mitää rakettitieteilijäntutkintoo.

        Onneksi olkoon pyrkimyksellesi! Olet noin kahdessadas suomalaisyrittäjä joka alkaa tehdä sitä helppoa laskutusohjelmaa. Ne muut 199 kappaletta vain ovat jo valmiina ja netissä tyrkyllä, ja Googletettavissa.

        >> Mitä esim, pienet yritykset kaipaa?

        Heh, kysele vaan, niin saat samanlaisia vastauksia kuin ne aikaisemmat 199 muutakin ovat saaneet. Ja sitten alat vaan koodaamaan.

        Lopputuloksesi todennäköisesti muistuttaa _hyvin paljon_ tai melko täydelleenkin ainakin yhtä tai todennäköisesti useampaakin noista aikaisemmista vastaavista ohjelmista.


      • 33
        vesipeikko kirjoitti:

        Tota mieltä ollu kans. Jotenki kaikki mitä kokeillu on ollu suht sekavii ja rumia.

        Itellä on täs just työn alla laskutusohjelma joka ei tarvii mitää rakettitieteilijäntutkintoo. Miks ei vois tehä asioista yksinkertasta (niinku ne oikeestaan onki) ja toimivaa. Aikataulusta en osaa mitään sanoo, mutta on työn alla. Todennäkösesti lähiaikoina tuun pyytää yrittäjiä testaamaan sitä - jos jotkut nyt innostuis.

        Kertokaahan vielä mikä esim mättää noissa laskutusohjelmissa..

        Ainaki mitä tulee itte mieleen ni "ominaisuuksilla" on korvattu toiminnallisuuden puute. Ois kiva kuulla mielipiteitä.

        Mitä esim, pienet yritykset kaipaa? Luulisin että nopeaa ja helppoa laskutusta ilman turhaa säätöä.
        Mut en sit tiiä oonko jäljillä. Kertokaahan..

        Miksi ei kiinnosta ottaa osaa jo olemassaolevan ohjelman kehittämiseen. Projekteja on netti täynnä. Palkkaahan siitä ei makseta koska laskutusohjelma on niin bulkkituote että se on annettava ilmaiseksi.


      • Myös katsellut
        33 kirjoitti:

        Miksi ei kiinnosta ottaa osaa jo olemassaolevan ohjelman kehittämiseen. Projekteja on netti täynnä. Palkkaahan siitä ei makseta koska laskutusohjelma on niin bulkkituote että se on annettava ilmaiseksi.

        >>Projekteja on netti täynnä.

        Mutta onko tiedossa mitään tällaisia projekteja Windows platformille?

        Melkein kaikki Open-projektit ovat jotakin Linuxin päälle tehtyjä PHP-kammotuksia tms. Niiden asentaminen ja jonkin SQL-severin ja sen tietokannan pystytys ja käyttöön saaminen vaatii sitä "rakettitieteen Linux-tukitohtoria" pariksi tunniksi apuun. Ja tietenkin Winkun sijasta sen Linux koneen.

        Suoraan Windowsin päälle koodattuina tällaisia avoimia ohjelmaprojekteja ei juuri taida olla? Ja joihin osallistumiseen riittäisi jotkin Open-työkalusetit.
        -


      • 33
        Myös katsellut kirjoitti:

        >>Projekteja on netti täynnä.

        Mutta onko tiedossa mitään tällaisia projekteja Windows platformille?

        Melkein kaikki Open-projektit ovat jotakin Linuxin päälle tehtyjä PHP-kammotuksia tms. Niiden asentaminen ja jonkin SQL-severin ja sen tietokannan pystytys ja käyttöön saaminen vaatii sitä "rakettitieteen Linux-tukitohtoria" pariksi tunniksi apuun. Ja tietenkin Winkun sijasta sen Linux koneen.

        Suoraan Windowsin päälle koodattuina tällaisia avoimia ohjelmaprojekteja ei juuri taida olla? Ja joihin osallistumiseen riittäisi jotkin Open-työkalusetit.
        -

        Mikä on ohjelmointikieli, millä haluaisit hommaa vääntää. C# on nyt viimeisin, mille löytyy ilmaiset välineet Microsoftilta.
        http://www.microsoft.com/express/

        Sitten on vanhempia projekteja Visual Bacicilla, Delphillä, FileMakerilla, Excelillä, Accessilla, joilla olen vuosien mittaan huomannut sovellutuksia koodatun, näihin kyllä vaatii käytännössä maksulliset työvälineet. Vaikka projektit ei ole Open Sourcea kannattaa kysäistä tekijöiltä, että miten homma on koodattu ja olisiko tarvetta ilmaiskoodarille.

        Seuraavilta sivulta läytyy ainakin yksi GPL .net projekti:
        http://www.vapaatohjelmat.fi/


      • ...mikään este
        Myös katsellut kirjoitti:

        >>Projekteja on netti täynnä.

        Mutta onko tiedossa mitään tällaisia projekteja Windows platformille?

        Melkein kaikki Open-projektit ovat jotakin Linuxin päälle tehtyjä PHP-kammotuksia tms. Niiden asentaminen ja jonkin SQL-severin ja sen tietokannan pystytys ja käyttöön saaminen vaatii sitä "rakettitieteen Linux-tukitohtoria" pariksi tunniksi apuun. Ja tietenkin Winkun sijasta sen Linux koneen.

        Suoraan Windowsin päälle koodattuina tällaisia avoimia ohjelmaprojekteja ei juuri taida olla? Ja joihin osallistumiseen riittäisi jotkin Open-työkalusetit.
        -

        "Melkein kaikki Open-projektit ovat jotakin Linuxin päälle tehtyjä PHP-kammotuksia tms. Niiden asentaminen ja jonkin SQL-severin ja sen tietokannan pystytys ja käyttöön saaminen vaatii sitä "rakettitieteen Linux-tukitohtoria" pariksi tunniksi apuun. Ja tietenkin Winkun sijasta sen Linux koneen.

        Suoraan Windowsin päälle koodattuina tällaisia avoimia ohjelmaprojekteja ei juuri taida olla? Ja joihin osallistumiseen riittäisi jotkin Open-työkalusetit."


        Ainahan voit pystyttää Winukkasi päälle esim. Vmwaren linux -virtuaalimasiinan ja sinne LAMP-stackin pyörimään. Ei ole itse asiassa edes vaikeata. http://www.vmware.com/ Löytyy valmiita paketteja joissa siis koko kasa: Linux, Apache, MySQL, Php elis juurkin tämä LAMP noin etukirjaimista nimettynä tiedoksi niille, jotka ihmettelevät...

        Toinen mahdollisuus on esim. wnindowsissa pyörivä XAMPP ( http://www.apachefriends.org/en/xampp.html ), jolnne voit pystyyttää kehitysympäristösi.

        Vaatii hiemen yritystä, mutta ei todellakaan mitään rakettitedettä.


      • Windows-miäs
        ...mikään este kirjoitti:

        "Melkein kaikki Open-projektit ovat jotakin Linuxin päälle tehtyjä PHP-kammotuksia tms. Niiden asentaminen ja jonkin SQL-severin ja sen tietokannan pystytys ja käyttöön saaminen vaatii sitä "rakettitieteen Linux-tukitohtoria" pariksi tunniksi apuun. Ja tietenkin Winkun sijasta sen Linux koneen.

        Suoraan Windowsin päälle koodattuina tällaisia avoimia ohjelmaprojekteja ei juuri taida olla? Ja joihin osallistumiseen riittäisi jotkin Open-työkalusetit."


        Ainahan voit pystyttää Winukkasi päälle esim. Vmwaren linux -virtuaalimasiinan ja sinne LAMP-stackin pyörimään. Ei ole itse asiassa edes vaikeata. http://www.vmware.com/ Löytyy valmiita paketteja joissa siis koko kasa: Linux, Apache, MySQL, Php elis juurkin tämä LAMP noin etukirjaimista nimettynä tiedoksi niille, jotka ihmettelevät...

        Toinen mahdollisuus on esim. wnindowsissa pyörivä XAMPP ( http://www.apachefriends.org/en/xampp.html ), jolnne voit pystyyttää kehitysympäristösi.

        Vaatii hiemen yritystä, mutta ei todellakaan mitään rakettitedettä.

        > Toinen mahdollisuus on esim. wnindowsissa pyörivä XAMPP
        ...
        > Vaatii hiemen yritystä, mutta ei todellakaan mitään rakettitedettä.

        Xamppi on kyllä koneella, ollut jo muutaman vuoden. Omia PHP-kyhäelmiä ja MySQL:iä on sillä tullut testailtua.

        Mutta nämä eivät nämä tällaiset ole mitään ns. loppukäyttäjän ympäristöjä kuitenkaan. PK-yrittäjän laskutusohjelma pitää saada pystyyn ja tulille 10 minuutissa pelkän oman Asennusohjelmansa ajamisella. Tätä helppoutta tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeata toteuttaa Linuxilla, eri distoihinsa, vastaaviin Windows-ohjelmiin verrattuna.

        Toki jos Linux on alustana ja välineenä ennestään tuttu. Noita NIX-koneita vaan ei myydä Mustan Pörssin liikkeissä kuten Windows-masiinoita. Ja muutenkin aika harvalla ei-IT alan PK-yrittäjällä sellaista linuxperustietoa on, saati haluja alkaa opetella. Siksi itse en kiinnostu, ja vierastan alkaa edes vähääkään omaa aikaa panostaa jonkin Open-sourcen Linux-laskutuspaketin kimpussa.


      • piisaa kaikille
        33 kirjoitti:

        Mikä on ohjelmointikieli, millä haluaisit hommaa vääntää. C# on nyt viimeisin, mille löytyy ilmaiset välineet Microsoftilta.
        http://www.microsoft.com/express/

        Sitten on vanhempia projekteja Visual Bacicilla, Delphillä, FileMakerilla, Excelillä, Accessilla, joilla olen vuosien mittaan huomannut sovellutuksia koodatun, näihin kyllä vaatii käytännössä maksulliset työvälineet. Vaikka projektit ei ole Open Sourcea kannattaa kysäistä tekijöiltä, että miten homma on koodattu ja olisiko tarvetta ilmaiskoodarille.

        Seuraavilta sivulta läytyy ainakin yksi GPL .net projekti:
        http://www.vapaatohjelmat.fi/

        > Mikä on ohjelmointikieli, millä haluaisit hommaa vääntää.

        Ainakaan iste juuri tällä hetkellä persoonakohtaisesti en halua vääntää millään kielellä ilmaisprojekteja. Tai siis ainakaan juuri tälle kyseiselle taloushallinnon sovellusalueelle. Menee niin lähelle yhteen nykyisen kaupallisen duunikoodauksen kanssa, että ei tästä saisi edes mitään vaihtelua päivätyöhönsä, siis niinkuin harrastusmielessä.

        > Seuraavilta sivulta läytyy ainakin yksi GPL .net projekti:

        Tähänkö todennäköisesti viittaat? http://www.katvaconsulting.com/laskuttaja.htm
        Aika karun näköisiähän nämä aivan ilmaisena annettavat ohjelmat ovat, aivan halpoihinkin kaupallisiin versioihin verrattuna. Mutta kyllä tämäkin näyttäisi ruudulla avautuvan, ja ilmeisesti sillä laskutushommansa hoitaa kuten muillakin.

        Tämä on tosiaan tehty Windowsille ja .NET:illä, joten joku (muu) ehkä kiinnostuukin lähtemään tutkimaan tätä tarkemmin.


      • 19
        ...mikään este kirjoitti:

        "Melkein kaikki Open-projektit ovat jotakin Linuxin päälle tehtyjä PHP-kammotuksia tms. Niiden asentaminen ja jonkin SQL-severin ja sen tietokannan pystytys ja käyttöön saaminen vaatii sitä "rakettitieteen Linux-tukitohtoria" pariksi tunniksi apuun. Ja tietenkin Winkun sijasta sen Linux koneen.

        Suoraan Windowsin päälle koodattuina tällaisia avoimia ohjelmaprojekteja ei juuri taida olla? Ja joihin osallistumiseen riittäisi jotkin Open-työkalusetit."


        Ainahan voit pystyttää Winukkasi päälle esim. Vmwaren linux -virtuaalimasiinan ja sinne LAMP-stackin pyörimään. Ei ole itse asiassa edes vaikeata. http://www.vmware.com/ Löytyy valmiita paketteja joissa siis koko kasa: Linux, Apache, MySQL, Php elis juurkin tämä LAMP noin etukirjaimista nimettynä tiedoksi niille, jotka ihmettelevät...

        Toinen mahdollisuus on esim. wnindowsissa pyörivä XAMPP ( http://www.apachefriends.org/en/xampp.html ), jolnne voit pystyyttää kehitysympäristösi.

        Vaatii hiemen yritystä, mutta ei todellakaan mitään rakettitedettä.

        Kuten jo toinen vastaaja sanoi. Ohjelman on oltava asennettavissa klikkaamaalla kuvaketta web-sivulla. Viime viikolla törmäsin erääseen tapaukseen en tiedä, oliko ihan pilasoitto vai mitä, mutta ihmetteli kun ei voinut nettisivuillani oleville näyttökuvin täyttää laskutietoja. Ei varmaan ollut kaikki muumit laaksossa, mutta jos oli yrittäjä niin ei tiennyt kyllä tietotekniikasta mitään. Ohjeistin etä klikkaa sivulla olevaa ohjelman latauslinkkiä niin pääset eteenpäin. mutta ei siitä mitäään tullut mopo karkasi heti alkumetreillä.


    • tilauskone.com

      Olen kehittämässä tilauskone.com nimistä laskutusohjelmaa, joka on vielä beta-vaiheessa (käyttö beta-vaiheessa täysin ilmaista ja tämän jälkeen ilmaista pienillä laskutusmäärillä). Mukana mm. tuote- ja asiakashallinta sekä raportointi.

      Palvelu löytyy osoitteesta http://www.tilauskone.com

      Ilman rekisteröitymistä toimiva pelkän laskun luontiin tarkoitettu palvelu löytyy osoitteesta http://ilmainen.tilauskone.com/free/index.do

    • OhjelmaaEtsivä

      Palautetta Data Miken käyttäjältä.
      Olen nyt pari kuukautta käyttänyt tuota kirjanpitoon. Huomioita matkan varrelta.
      - tehty lasku viety kirjanpitoon mutta ei näy reskontrassa eikä ALV-raportissa

      - ostokuitti viety kirjanpitoon. ei näy tositerivissä eikä kirjanpidossa. Alvit jäävät vähentämättä.

      - ei tapahtumanäyttöä ostoista eikä laskuista. Jotain 80-luvun rivinäyttöjä.

      - ei rivikohtaisia raportteja. Esim kaikki puhelinlaskut ovat reskontrassa vain 1 rivi jossa summa??????? Laske siitä sitten mikä lasku on viemättä ja onko alvit vähennetty.

      Siis koko juttu ja ennen kaikkea käyttöliittymä 80-luvulta. Laskuihin ja kirjanpitoon vietyihin asioihin ei pääse kiinni. Kaksi naurettavaa rivinäyttöä joissa kummassakaan ei ole kaikkea ko. rivin tietoa. Siis yksi tapahtuma on voitava näyttää yhtenä ikkunana josta näkee tapahtuman arvon ja statuksen!

      Olen juuri käyttän
      , yt 1/2 tuntia saadakseni kirjanpitoon ohjeiden mukaan viemäni ostolaskun näkymään reskontrassa tai raporteissa tai ALV-laskelmissa. EI SE VAAN NÄY.
      Mikä olisi fiksu pienyrittäjän kirjanpito-ohjelma järjellisellä hinnalla?

    • amjl

      Itsellä käytössä jo kolmatta vuotta Narvasoft, ja on oikeasti helppo ja mukava käyttää.Eikä ole hinnan kiroissa, ja Yrjön (tekijän) saa näppärästi spostilla/puhelimella kiinni typerämmissäkin asioissa. Toimii suoramaksut, e-laskut jne.Kokeilkaa ilmaista versiota, niin näätte miten helppo käyttöinen :)

      • Mikä-suoramaksu

        >> Toimii suoramaksut, e-laskut jne.Kokeilkaa ilmaista versiota, niin näätte miten helppo käyttöinen :) >>

        Tuon e-laskun tiedän, mutta mikä on suoramaksu? Kuinka sitä käytetään, ja kelle sillä jotakin maksetaan?


    • amjl

      Suoramaksu, eli asiakas voi halutessaan laskun vastaanotettuaan siirtyä yrityksen suoramaksu tai e-lasku asiakkaaksi, ja tuolla ohjelmalla on simppeliä molempia lähettää. Ja suoramaksu on siis entinen suoraveloitus, eli asiakkaan verkkopankkiin tulee lasku ja se veloitetaan automaattisesti asiakkaan tililtä.(esim.vanhukset mielellään käyttävät kyseistä, niin ei tarvitse pankkiohjelmassa käydä hyväksymässä laskuja)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe