TAKKULAN RATSASTUSKESKUS !!!

Auttakaa!!

Moi! Voisiko joku kertoa jotain Takkulan ratsastuskeskuksesta -Eli Takkulasta. Se sijaitsee Lahdessa. Minkälaisia hevoset ja opettajat ovat? Mikä on Tallin osoite? Entä paljonko maksaa yksi ratsastustunti?
Ne, jotka käyvät Takkulassa, voitteko mailailla mulle? Sähköpostini: [email protected] .
Kiitos jo etukäteen avusta, tieto on tärkeää!!

25

5447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirp

      Heips, en viittinyt laittaa emeiliä, kun en enää käy Takkulassa..
      Mutta kuitenkin, paikka on todella hyvä. Opetus (etenkin Kati Rantasen) on erittäin tasokasta. Hinnat eivät välttämäti ole mitkään halvimmat (20e/tunti, tais hinta noustakin joissain kohdin..), mutta hyvästä opetuksesta kannattaa maksaa!
      Hepoista suurin osa on tosi kivoja,(etenkin Cissy, Barbi, Topi, Ville, Tinkku, Tamo jne) mielestäni ainoastaa yksi on sellainen, josta en hirveästi välittänyt.. (pidän sitä oikeastaan tällaisena "yhden ihmisen hevosena")
      Paikassa on kaksi maneesia, uudempi etenkin on valtavan iso, kaksi kenttää, joista toinen on myös jättikokoa.
      Nettisivut on www.takkula.net
      Sieltä löytyy enempi yhteystietoja.

      Hyvää syksynjatkoa!

      • jannike

        kuka se hevonen on josta et pitänyt? Itse ajattelin aloittaa takkulassa kun tosta kiwatchasta en todellakaan pitänyt. onko takkulassa mukavat opettajat? tai onko siellä yhtäkään sellaista ''kahjoa/villiä'' hevosta? saako hevosia toivoa jos haluaisi jonkun tietyn vai onko ne vaan listana jota ei muuteta?

        kiitos jo valmiiksi ja olis kiva saada vastauksia:)


      • emsu??
        jannike kirjoitti:

        kuka se hevonen on josta et pitänyt? Itse ajattelin aloittaa takkulassa kun tosta kiwatchasta en todellakaan pitänyt. onko takkulassa mukavat opettajat? tai onko siellä yhtäkään sellaista ''kahjoa/villiä'' hevosta? saako hevosia toivoa jos haluaisi jonkun tietyn vai onko ne vaan listana jota ei muuteta?

        kiitos jo valmiiksi ja olis kiva saada vastauksia:)

        moi! nii aattelin kysyy et ku oot kerran käynny siel kiwa tallil,nii miks et pitäny siit,ku mä aattelin alottaa siel? oon käynny takkulas ja ne hevoset on siel tosi kivoi


    • Heppahullu

      Itse oon harrastanu vähän aikaa Takkulassa ja vaikuttaa ihanalta paikalta! Hepat ihania ja opetus laadukasta! Tosin täällä netissä monet valittaa huonoista ja vanhoista talleista, itseäni ne eivät kyllä ole haitanneet.. Ja niitäkin kunnostetaan heti, kun on rahaa! En vaihtaisi mihinkään muuhun talliin!

    • HEPPAFANII

      Opettajat huutavat, eivät auta, itkut tirahtaa tunnilla. hinta 28 € huonosta palvelusta

      • Anonyymi

        Miten niin on kauheeta?!?! Itse käyn Takkulassa ja on ihana paikka! Ratsastuksen opettajat auttaa aina kun hätä tulee!!!!!!!!!!! En vaihtais mihinkään muuhun( kaali on paras)!🐴🐎


    • HEPPAFANII

      TODELLA huonoa palvelua. Tunnilta kun tulee itkut silmissä, kukaan ei auta, ja opettajat vain huutaa. Tästä sitten veloitetaan 28 €

    • h

      joo tosiaan se Kati on tosi monen mielestä hirveä ja useat ratsastajat ovat lopettaneet sen tuntien jälkeen tallilla käymisen. Eli siis se huutaa täyttä kurkkua sulle jos teet jotain väärin ..

    • heppatyttö01

      heips. mä käyn itte takkulassa saara salon tunneilla. se on tosi kiva. takkula uudistuu kesän aikana. hevoset vaihtuu ja esim. kati lähtee... ja muuten sitä vanhaa kakkos tallia ei enää käytetä. kaikki hepat ovat mukavssa tallissa. omia lemppareita ovat topi, netta ja nina. jos asut lahdessa tai lahden suunnalla niin suosittelen käymään. ja ei se kati nyt ihan niin paha olekkaan kun täällä mitättömillä nettisivuilla sanotaan. oon ite käyny sen tunneilla ja tosi kivaa.

    • Riikka

      Siis, olenko ymmärtänyt nyt oikein, ettei Kati auta ratsastajia ollenkaan? Siis, ettei auteta vaikka selkään, jos tarvitaan roikkumisapua tai muuta sellaista?

    • minäkoppi

      Eikös Kati lähde johonkin Lappeenrantaan? Minne sinne? Ja miksi? :o

    • ärsyyntyneetponitytöt

      Jos joku vielä tänne jonkun takia eksyy ja miettii millAINEN on takkula nykyään niin tässä omaa mielipidettä : Itse juuri lopetin täällä. Tallin nettisivuilla sanotaan kaikista hevosista vain hyvät puolet, joista suurimmissa osin nämä eivät ole edes totta.
      Tässä vähän omaa tarinaa tapahtuneista; Noin puolisen vuotta sinne tallille tuli ihana, hiukan pukitteleva j a itsepäinen poni Rusina. Minä ja pari muuta kaveriani ihastuimme siihen heti. Menin kolmen kuukauden ajan rusinalla joka tunnin ja olin täysin kiintynyt siihen. KUNNES eräänä päivänä menin tallille ja poni ei ollut siellä! Olin kiintynyt siihen ja yht äkkiä minulle, ponin hoitajalle ei kerrottu että se oli edes myynnissä. Melkein jokaisen ponin joka änne takkulaan tulee, jokaisen kohtalo on sama. Pari kuukautta totutateen sitä talliin ja ratsastajat kiintyy, sitten se jo myydään. Eihän se tee edes hevoselle hyvää muuttaa kokoajan. Ajatelkaa nyt, hepparukka ollu pari tuntia jossai trailerissa tullu virosta, totutetaan uuteen talliin ja heti myydään seuraavalle, sääliksi käy. Listäksi eräs aika tunnettu tallityöntekijä suoraan sanotusti vihaa kaveriani. Tämän nimeltämainitsemattoman henkilön takia talli menetti 2 asiakasta, kun tajusin myös lopettaa. Ärsyttäviä tuollaiset. Jos ja kunpa joskus aa luet tämän niin parannas asennettasi niin moni ei lopettaisi! En ihmettelisi, jos talli olisi pian konkassa ja huonossa rahatilassa, niinkuin jo nyt on.

      Ärsyttää! Onneksi minä ja toinen lopettanut kaverini ssaamme pian vuokraponit <3

    • Anonyymi

      Moni on vaihtanut Takkulasta viime vuosina pois. Syynä lähinnä se, ettei tallilta löydy tarpeeksi sellaisia poneja, joilla aloittelijat voivat ratsastaa; ovat säikkyjä tai hankalia käsitellä. Näin ollen ratsastajan taidot eivät pääse kehittymään.

    • Anonyymi

      Kaali on ihan PARAS!!!!;❤❤💓

    • Anonyymi

      Ferni on parasssa!!!!

    • Anonyymi

      Takkula on ihana talli! Hyvää opetusta ja hevoset on kilttejä sekä osaavia. ❤️

      • Anonyymi

        Jep! Ja opet emmi ja saija IHAN PARHAITA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep! Ja opet emmi ja saija IHAN PARHAITA!

        moi! emmi on kiva mut saijjaa en tajua.. se on ihan hirvee mulle, tiuskii , ei anna mun hoitaa ratsuani ja on törkeä.


    • Anonyymi

      Takkulassa on ihanat, osaavat hevoset sekä ponit ja ammattitaitoiset opettajat. Tunneilla tehdään monipuolisia tehtäviä ja tallilla on lämmin ilmapiiri. Kaikille vauvasta vaariin löytyy sopivat tunnit. Suosittelen ehdottomasti!

    • Anonyymi

      Moi olen käynyt takkulassa siellä tunnit ovat aika kalliita ja heidän hevoset eivät opeta mitään ja siellä on kerran kuukaudessa estetunti ja siellä alkeis tuntilaiset saavat osallistua kisoihin aika huolimatonta

    • Anonyymi

      Takkulan talli on petrannut jatkuvasti. Hevosten hyvinvointi huomioidaan kyllä. ❤️Tarhaavat päivittäin.

      Pidän tärkeänä, ettei hevoset ja ponit ole liian iäkkäitä, säikkyjä/säpsyileviä tai äkäisiä ratsastuskoulukäyttöön. Sellaisesta en välitä maksaa, harrastus on kallis.

    • Anonyymi

      Viime vuonna tallilla työssä oleva miespuolinen hlö löi yksityispuolen hevosta nyrkillä turpaan saadessaan tämän käsiinsä kun pääsi karkuun/irti, useampi silminnäkijä itseni mukaan lukien

    • Anonyymi

      Takkulan talli on ihana!! Minä ja kaverini käyvät siellä kaikki ja en ihan usko että joku olisi lyönyt hevosta nyrkillä turpaan saadessaan sen kiinni. Vanha tallin omistaja oli mies puolinen eikä hän ainekaan ikinä tekisi mitään sellaista

    • Anonyymi

      Takkulan talli on aivan ihana en vaihtaisi mihinkään muuhun opettajat ovat ystävällisiä ja osaavia sekä hevoset ovat kilttejä ja luotettavia erityisesti Kaali hoitohevoseni on parhain tulkaa ihmeessä tutustumaan mahtava talli

    • Anonyymi

      kai se on ihan hyvä talli, mutta itse en pidä siitä ollenkaan. Pienet tarhat ängetään täyteen ja hevoset ovat äkkipikaisia ja arvaamattomia. Esimerkiksi tallilla kulkiessa aikuiset käskevät kiertämään hevoset kaukaa ettei vaan pääse potkaisemaan...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe