Hedelmätön Viinitarha.

sinettisormus1

JESAJA 5
1. Minä laulan ystävästäni, laulan rakkaani laulun hänen
viinitarhastaan. Ystävälläni oli viinitarha lihavalla vuorenrinteellä.
2. Hän kuokki ja kivesi sen ja istutti siihen jaloja köynnöksiä, rakensi sen keskelle tornin ja hakkasi sinne myös kuurnan. Ja hän odotti sen kasvavan rypäleitä, mutta se kasvoi villimarjoja.
3. Ja nyt, te Jerusalemin asukkaat ja Juudan miehet, tuomitkaa minun ja minun viinitarhani välillä.
4. Mitä olisi viinitarhalleni vielä ollut tehtävä, jota en olisi sille tehnyt? Miksi se kasvoi villimarjoja, kun minä odotin sen kasvavan rypäleitä?
5. Mutta nyt minä ilmoitan teille, mitä teen viinitarhalleni: minä poistan siitä aidan, niin että se jää hävitettäväksi, särjen siitä muurin, niin että se jää tallattavaksi.
6. Minä hävitän sen: ei sitä enää vesota eikä kuokita, vaan se on kasvava ohdaketta ja orjantappuraa, ja minä kiellän pilvet sille vettä satamasta.
7. Sillä Israelin heimo on Herran Sebaotin viinitarha, ja Juudan miehet ovat hänen ilo-istutuksensa. Ja hän odotti oikeutta, mutta katso, tuli oikeuttomuus, ja vanhurskautta, mutta katso, tuli vaikerrus.
8. Voi niitä, jotka liittävät talon taloon, yhdistävät pellon peltoon, kunnes ei jää enää tilaa ja te yksin asutte maassa!
9. Minun korviini kuului Herran Sebaotin sana: Totisesti, ne monet talot tulevat autioiksi, ne suuret ja kauniit asujattomiksi.
10. Sillä kymmenen auranalaa viinitarhaa on antava yhden bat-mitan, ja hoomerin kylvö on antava eefan.
11. Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina!
12. Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
15. Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, maahan painuvat ylpeitten silmät;
16. mutta Herra Sebaot on oleva korkea tuomiossa, pyhä Jumala on oleva pyhä vanhurskaudessa.
17. Ja karitsat käyvät siellä niinkuin laitumillansa, ja vieraat syöttävät rikkaitten rauniosijoja.
18. Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
19. niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"
20. Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
21. Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
22. Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
23. jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
24. Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.
25. Sentähden syttyi Herran viha hänen kansaansa kohtaan: hän ojensi kätensä sitä vastaan ja löi sitä, niin että vuoret vapisivat ja heidän raatonsa olivat tunkiona keskellä katuja. Tästä kaikesta ei hänen vihansa asettunut, vaan hänen kätensä on vielä ojennettuna.
26. Ja hän pystyttää viirin kaukaiselle kansalle ja viheltää sen luokseen maan äärestä. Ja katso, se tulee viipymättä, nopeasti.
27. Ei kukaan heistä väsy eikä kompastu, ei kukaan torku eikä nuku, ei vyö kupeilta aukene, eikä kengänpaula katkea.
28. Sen nuolet ovat teroitetut, sen jouset kaikki jännitetyt, sen orhien kaviot ovat kuin pii, ja sen rattaat kuin rajuilma.
29. Sen kiljunta on kuin naarasleijonan, se kiljuu kuin nuoret jalopeurat, se ärjyy ja tempaa saaliin ja vie sen pois, eikä pelastajaa ole.
30. Se ärjyy sille sinä päivänä, niinkuin meri ärjyy. Silloin tähyillään maata, mutta katso, on pimeys, on ahdistus, ja valo on pimennyt sen synkeyteen.

Herran Rauhaa ja Armoa!

85

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

Pyysin Herralta sanaa täältä toipilas vuoteelta, heikkona, syyspöpöt iski. Pyysin sanaa itselleni tai jaettavaksi, ihan sama, mitä hän sitten antaakaan ja avautui tämä Jesaja 5 luku joka on aivan tätä päivää ... Herran viinitarha oli silloin Israel, uudessa liitossa se oli kristillinen seurakunta/ kirkko joka tuotti eneimmäkseen "villimarjoja" syntiä ja epäjumalan palvontaa. Enemmän kuin koskaan aiemmin meidän aikanamme pahaa sanotaan hyväksi ja hyvää pahaksi. Tässä asiassa ei välitetä Jumalan sanasta, vaan noudatetaan lihanmieltä: "Voi niitä jotka ovat viisaita omissa silmissään". (5:21) Siis sopivaa sanaa jaettavaki kaikille ja koska Herran sana sitä ei olisi, kunhan on myös niitä jotka ottaa vastaan.

• sinettisormus1
    • Tapahtukoon Sinun

Niinpä. Ehkä jo vuoden kuluttua ymmärrämme Jumalan sanaa paremmin. Herra näyttää, mikä on hänen tahtonsa ja mikä muiden.

• sinettisormus1
    • sinettisormus1

... kävin äsken postilaatikolla, ulkona moneen päivään ... ja aurinko lämmitti kasvojani hyväillen ja lempeä tuuli pyöri poskieni päillä, sitten näin kuin ihmeen, oliko se sitä, melkein marraskuisessa säässä lensi ylitseni suruvaippa perhonen ja se kierteli pihamme ja kotimme yllä, Herra, kysyin; onko nyt muutoksen aika? Sitä jään hartaasti odottamaan, mitä tuokaan tullessaan, koen että tämä lehti on käännetty ...

• sinettisormus1
    • näkymätön ninni

Mitä kuuluu sinettisormus1? Toivottavasti olet toipunut syyspöpöjen otteesta! Sinua kaivaten sisaresi Ninni!

1.
      Joka aamu on armo uus,
      miksi huolta siis kantaa!
      Varjot väistyy ja vajavuus,
      Jeesus voimansa antaa.
      Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
      meidän kanssamme nyt ja aina on,
      täällä suo Isän suosion,
      rauhan luonansa siellä.

2.
      Joka aamu on armo uus,
      huolet voimme siis heittää.
      Rangaistuksenkaan ankaruus
      ei voi armoa peittää.
      Herran hoidosta kiittäkäämme,
      kun hän taivasta varten kasvattaa,
      murheen allakin armahtaa,
      hänen turviinsa jäämme.

3.
      Kaikki entinen katoaa,
      itkun, riemunkin aiheet,
      moni arvoitus ratkeaa,
      uudet alkavat vaiheet.
      Kohta koittaa jo päivä Herran,
      se on hänellä yksin tiedossaan.
      Siksi kiitosta veisaamaan,
      hänen voitto on kerran!

• Seurailija1

Ninni on kans ihana ja rakastettava, rakastava ihminen joka tuo tänne oikeaa sanaa, Jumalan sanaa.. Kiitos..

• näkymätön ninni
    • sinettisormus1

Kiitos ninni, olet siunattu ihmisten joukossa, rakas sisareni.
      Herran Rauhaa ja Armoa ja Siunausta myös teille kaikille, rakkaat sisaret ja veljet!
      Koen että olemme täällä kuin hedelmättömässä viinitarhassa siitä Herrakin halusi ilmoittaa tuolla aloitus sanallaan ja hän on ollutkin viime päivinä kovin hiljaa, näytkin ovat olleet vähissä ja lähes kokonaan pois. Uskon että nyt on aika, ja meidän tulee enempi olla Herramme läheisyydessä ja rukouksessa hänen kanssaan ja marjat ja hedelmät täällä ovat käyneet täällä niin villeiksi, mitä olsi vielä tehtävä, mitä en olisi jo tehmyt, näin kysytään tuolla sanassakin, aloituksessa. Kun aloin kirjoittaa tänne tänään, pyysin Herralta sanaa tänne teille ja tästä se avautui, jotenkin koen olevan linjassaan aloituksen kanssa ... eli, Ensimmäinen Samuelin Kirja 15:

jatkuu ...

• sinettisormus1

... jatkuu ..

ENSIMMÄINEN SAMUELIN KIRJA 15
        1. Mutta Samuel sanoi Saulille: "Minut Herra lähetti voitelemaan sinut
        kansansa Israelin kuninkaaksi. Kuule siis Herran ääntä.
        2. Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
        3. Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
        4. Saul kuulutti kansan kokoon ja piti heistä katselmuksen Telaimissa: kaksisataa tuhatta jalkamiestä ynnä kymmenentuhatta Juudan miestä.
        5. Kun Saul tuli lähelle amalekilaisten kaupunkia, asettui hän laaksoon väijyksiin.
        6. Ja Saul sanoi keeniläisille: "Tulkaa, erotkaa ja siirtykää pois amalekilaisten joukosta, etten minä hukuttaisi teitä heidän kanssansa; sillä te teitte laupeuden kaikille israelilaisille, kun he tulivat Egyptistä". Niin keeniläiset erosivat amalekilaisista.
        7. Ja Saul voitti amalekilaiset ja ajoi heitä takaa Havilasta Suuriin päin, joka on Egyptistä itään päin.
        8. Ja hän otti Agagin, Amalekin kuninkaan, elävänä vangiksi, mutta kaiken kansan hän vihki tuhon omaksi miekan terällä.
        9. Mutta Saul ja väki säästivät Agagin sekä parhaimmat lampaat, lihavimmat raavaat ja karitsat, kaiken, mikä oli arvokasta; sitä he eivät tahtoneet vihkiä tuhon omaksi. Mutta kaiken karjan, mikä oli halpaa ja arvotonta, he vihkivät tuhon omaksi.
        10. Silloin Samuelille tuli tämä Herran sana:
        11. "Minä kadun, että tein Saulin kuninkaaksi, sillä hän on kääntynyt pois minusta eikä ole täyttänyt minun käskyjäni". Samuel pahastui, ja hän huusi Herraa kaiken sen yön.
        12. Varhain seuraavana aamuna Samuel lähti tapaamaan Saulia. Mutta Samuelille ilmoitettiin: "Saul on mennyt Karmeliin ja pystyttänyt sinne itsellensä muistomerkin; sitten hän on palannut sieltä ja mennyt alas Gilgaliin".
        13. Kun Samuel tuli Saulin luo, sanoi Saul hänelle: "Herra siunatkoon sinua! Minä olen täyttänyt Herran käskyn."
        14. Mutta Samuel sanoi: "Mitä tämä lammasten määkiminen sitten on, joka kuuluu minun korviini, ja tämä raavaiden ammuminen, jonka kuulen?"
        15. Saul vastasi: "Amalekilaisilta ne on tuotu; sillä kansa säästi parhaat lampaat ja raavaat uhrataksensa ne Herralle, sinun Jumalallesi; mutta muut me olemme vihkineet tuhon omiksi".
        16. Silloin Samuel sanoi Saulille: "Lopeta; minä ilmoitan sinulle, mitä Herra on minulle tänä yönä puhunut". Hän sanoi hänelle: "Puhu".
        17. Samuel sanoi: "Sinä olet Israelin sukukuntien päämies, vaikka oletkin vähäinen omissa silmissäsi: Herra on voidellut sinut Israelin kuninkaaksi.
        18. Ja Herra lähetti sinut matkaan ja sanoi: 'Mene ja vihi tuhon omiksi nämä syntiset, amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet tehnyt heistä lopun'.
        19. Miksi et kuullut Herran ääntä, vaan syöksyit saaliin kimppuun ja teit sitä, mikä on pahaa Herran silmissä?"
        20. Saul vastasi Samuelille: "Minähän olen kuullut Herran ääntä ja tehnyt sen matkan, jolle Herra minut lähetti. Minä olen tuonut tänne Agagin, Amalekin kuninkaan, ja vihkinyt tuhon omiksi amalekilaiset.
        21. Mutta väki on ottanut saaliista lampaita ja raavaita, parhaan osan siitä, mikä oli vihitty tuhon omaksi, uhrataksensa ne Herralle, sinun Jumalallesi, Gilgalissa."
        22. Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
        23. Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

• sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

... jatkuu ..

ENSIMMÄINEN SAMUELIN KIRJA 15
        1. Mutta Samuel sanoi Saulille: "Minut Herra lähetti voitelemaan sinut
        kansansa Israelin kuninkaaksi. Kuule siis Herran ääntä.
        2. Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
        3. Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
        4. Saul kuulutti kansan kokoon ja piti heistä katselmuksen Telaimissa: kaksisataa tuhatta jalkamiestä ynnä kymmenentuhatta Juudan miestä.
        5. Kun Saul tuli lähelle amalekilaisten kaupunkia, asettui hän laaksoon väijyksiin.
        6. Ja Saul sanoi keeniläisille: "Tulkaa, erotkaa ja siirtykää pois amalekilaisten joukosta, etten minä hukuttaisi teitä heidän kanssansa; sillä te teitte laupeuden kaikille israelilaisille, kun he tulivat Egyptistä". Niin keeniläiset erosivat amalekilaisista.
        7. Ja Saul voitti amalekilaiset ja ajoi heitä takaa Havilasta Suuriin päin, joka on Egyptistä itään päin.
        8. Ja hän otti Agagin, Amalekin kuninkaan, elävänä vangiksi, mutta kaiken kansan hän vihki tuhon omaksi miekan terällä.
        9. Mutta Saul ja väki säästivät Agagin sekä parhaimmat lampaat, lihavimmat raavaat ja karitsat, kaiken, mikä oli arvokasta; sitä he eivät tahtoneet vihkiä tuhon omaksi. Mutta kaiken karjan, mikä oli halpaa ja arvotonta, he vihkivät tuhon omaksi.
        10. Silloin Samuelille tuli tämä Herran sana:
        11. "Minä kadun, että tein Saulin kuninkaaksi, sillä hän on kääntynyt pois minusta eikä ole täyttänyt minun käskyjäni". Samuel pahastui, ja hän huusi Herraa kaiken sen yön.
        12. Varhain seuraavana aamuna Samuel lähti tapaamaan Saulia. Mutta Samuelille ilmoitettiin: "Saul on mennyt Karmeliin ja pystyttänyt sinne itsellensä muistomerkin; sitten hän on palannut sieltä ja mennyt alas Gilgaliin".
        13. Kun Samuel tuli Saulin luo, sanoi Saul hänelle: "Herra siunatkoon sinua! Minä olen täyttänyt Herran käskyn."
        14. Mutta Samuel sanoi: "Mitä tämä lammasten määkiminen sitten on, joka kuuluu minun korviini, ja tämä raavaiden ammuminen, jonka kuulen?"
        15. Saul vastasi: "Amalekilaisilta ne on tuotu; sillä kansa säästi parhaat lampaat ja raavaat uhrataksensa ne Herralle, sinun Jumalallesi; mutta muut me olemme vihkineet tuhon omiksi".
        16. Silloin Samuel sanoi Saulille: "Lopeta; minä ilmoitan sinulle, mitä Herra on minulle tänä yönä puhunut". Hän sanoi hänelle: "Puhu".
        17. Samuel sanoi: "Sinä olet Israelin sukukuntien päämies, vaikka oletkin vähäinen omissa silmissäsi: Herra on voidellut sinut Israelin kuninkaaksi.
        18. Ja Herra lähetti sinut matkaan ja sanoi: 'Mene ja vihi tuhon omiksi nämä syntiset, amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet tehnyt heistä lopun'.
        19. Miksi et kuullut Herran ääntä, vaan syöksyit saaliin kimppuun ja teit sitä, mikä on pahaa Herran silmissä?"
        20. Saul vastasi Samuelille: "Minähän olen kuullut Herran ääntä ja tehnyt sen matkan, jolle Herra minut lähetti. Minä olen tuonut tänne Agagin, Amalekin kuninkaan, ja vihkinyt tuhon omiksi amalekilaiset.
        21. Mutta väki on ottanut saaliista lampaita ja raavaita, parhaan osan siitä, mikä oli vihitty tuhon omaksi, uhrataksensa ne Herralle, sinun Jumalallesi, Gilgalissa."
        22. Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
        23. Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

... jatkuu ...

24. Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä.
        25. Anna nyt minulle syntini anteeksi ja palaja minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilen Herraa."
        26. Samuel sanoi Saulille: "Minä en palaja sinun kanssasi; sillä sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja Herra on myös hyljännyt sinut, niin että et enää saa olla Israelin kuninkaana".
        27. Kun sitten Samuel kääntyi menemään pois, tarttui Saul hänen viittansa liepeeseen, niin että se repesi.
        28. Ja Samuel sanoi hänelle: "Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi.
        29. Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."
        30. Hän vastasi: "Minä olen syntiä tehnyt; mutta osoita minulle kuitenkin se kunnia kansani vanhimpien edessä ja Israelin edessä, että palajat minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilisin Herraa, sinun Jumalaasi".
        31. Niin Samuel palasi Saulin jäljessä; ja Saul kumartaen rukoili Herraa.
        32. Ja Samuel sanoi: "Tuokaa minun eteeni Agag, Amalekin kuningas". Ja Agag tuli iloisesti hänen eteensä; ja Agag sanoi: "Totisesti on katkera kuolema väistynyt pois".
        33. Mutta Samuel sanoi: "Niinkuin sinun miekkasi on tehnyt vaimoja lapsettomiksi, niin on myös sinun äitisi tuleva lapsettomaksi ennen muita vaimoja". Ja Samuel hakkasi Agagin kappaleiksi Herran edessä Gilgalissa.
        34. Sitten Samuel lähti Raamaan, mutta Saul meni kotiinsa Saulin Gibeaan.
        35. Eikä Samuel enää nähnyt Saulia kuolinpäiväänsä asti, ja Samuel suri Saulia. Mutta Herra katui, että oli tehnyt Saulin Israelin kuninkaaksi.

• sinettisormus1

... jatkuu ...

24. Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä.
        25. Anna nyt minulle syntini anteeksi ja palaja minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilen Herraa."
        26. Samuel sanoi Saulille: "Minä en palaja sinun kanssasi; sillä sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja Herra on myös hyljännyt sinut, niin että et enää saa olla Israelin kuninkaana".
        27. Kun sitten Samuel kääntyi menemään pois, tarttui Saul hänen viittansa liepeeseen, niin että se repesi.
        28. Ja Samuel sanoi hänelle: "Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi.
        29. Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."
        30. Hän vastasi: "Minä olen syntiä tehnyt; mutta osoita minulle kuitenkin se kunnia kansani vanhimpien edessä ja Israelin edessä, että palajat minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilisin Herraa, sinun Jumalaasi".
        31. Niin Samuel palasi Saulin jäljessä; ja Saul kumartaen rukoili Herraa.
        32. Ja Samuel sanoi: "Tuokaa minun eteeni Agag, Amalekin kuningas". Ja Agag tuli iloisesti hänen eteensä; ja Agag sanoi: "Totisesti on katkera kuolema väistynyt pois".
        33. Mutta Samuel sanoi: "Niinkuin sinun miekkasi on tehnyt vaimoja lapsettomiksi, niin on myös sinun äitisi tuleva lapsettomaksi ennen muita vaimoja". Ja Samuel hakkasi Agagin kappaleiksi Herran edessä Gilgalissa.
        34. Sitten Samuel lähti Raamaan, mutta Saul meni kotiinsa Saulin Gibeaan.
        35. Eikä Samuel enää nähnyt Saulia kuolinpäiväänsä asti, ja Samuel suri Saulia. Mutta Herra katui, että oli tehnyt Saulin Israelin kuninkaaksi.

Saul noudatti " kansan" vaatimusta ja edullisuus-laskelmointia, ollen tottelematon Herran käskylle. Kun hän ei nöyrtynyt parannukseen - vaikka näennäisesti pyysikin anteeksi - Samuel julisti hänelle tuomion, että hän ei saanut enää olla kuninkaana. Hän oli tässäkin tottelematon. Herran Henki lähti hänestä ja Hänen sallimanaan paha henki meni häneen ja vaivasi häntä. Hän alkoi verisesti vainota niitä, joiden luuli uhkaavan asemaansa. "Entiset uskovat" ovat tavallisesti pahimpia.
        Tässä nousi mieleeni täällä käytävä "luotsi " keskustelu, haluaako Herra varoittaa tästä, tällä sanalla, niin nyt koen ... edullisuus-laskelmointia....???

• näkymätön ninni

Saul noudatti " kansan" vaatimusta ja edullisuus-laskelmointia, ollen tottelematon Herran käskylle. Kun hän ei nöyrtynyt parannukseen - vaikka näennäisesti pyysikin anteeksi - Samuel julisti hänelle tuomion, että hän ei saanut enää olla kuninkaana. Hän oli tässäkin tottelematon. Herran Henki lähti hänestä ja Hänen sallimanaan paha henki meni häneen ja vaivasi häntä. Hän alkoi verisesti vainota niitä, joiden luuli uhkaavan asemaansa. "Entiset uskovat" ovat tavallisesti pahimpia.
        Tässä nousi mieleeni täällä käytävä "luotsi " keskustelu, haluaako Herra varoittaa tästä, tällä sanalla, niin nyt koen ... edullisuus-laskelmointia....???

Amen Sinetti. Näin myös minä koen!

• sinettisormus1
        näkymätön ninni kirjoitti:

Amen Sinetti. Näin myös minä koen!

.. ehkä jo ninni luitkin osaanottavat sanani tuolla toisessa ketjussa, mutta laitan sinulle vielä tähänkin nuo psalmi 139 lohduttavat sanat, joita voit tutkia Herran läsnäolossa. Herran Rauhaa sinulle ninni, rakas siskoni.

PSALMIT 139
        1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
        minut.
        2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
        7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
        13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
        14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
        15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
        16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
        17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
        18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
        19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
        20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
        21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
        22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
        23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
        24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

• näkymätön ninni

.. ehkä jo ninni luitkin osaanottavat sanani tuolla toisessa ketjussa, mutta laitan sinulle vielä tähänkin nuo psalmi 139 lohduttavat sanat, joita voit tutkia Herran läsnäolossa. Herran Rauhaa sinulle ninni, rakas siskoni.

PSALMIT 139
        1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
        minut.
        2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
        7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
        13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
        14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
        15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
        16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
        17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
        18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
        19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
        20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
        21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
        22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
        23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
        24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

Kiitos Sinetti! Kävin jo lukemassa. Olin laittanut vastauksen sinulle siihen toiseen ketjun täsmälleen samaan aikaan, kuin sinä laitoit vastauksen tähän ketjuun. Kiitos vileä rakas Sinetti! Mikään ei ole sattumaa!!! Nyt ei ole enää voimia kirjoittaa enempää. Lapsetkin tulevat koulusta! Siunausta teille kaikille!

• sinettisormus1
        näkymätön ninni kirjoitti:

Kiitos Sinetti! Kävin jo lukemassa. Olin laittanut vastauksen sinulle siihen toiseen ketjun täsmälleen samaan aikaan, kuin sinä laitoit vastauksen tähän ketjuun. Kiitos vileä rakas Sinetti! Mikään ei ole sattumaa!!! Nyt ei ole enää voimia kirjoittaa enempää. Lapsetkin tulevat koulusta! Siunausta teille kaikille!

... jooo, huomasin tuon saman, vastailimme yhtä aikaa eri ketjuissa, mutta samaa asiaa, se on sitä Herralta saatua yhteyttä, mikään ei ole sattumaa... kerää voimia Herran läsnäolossa. siunausta!

• sinettisormus1
    • Seurailija1

Voi että on ihana nähdä sinetin kirjoitusta. Olet sairas mutta kuitenkin jaksat! ja just sitä sanaa tuot mitä olen viimeajat ajatellut eli ihminen ajattelee tänä aikana hyvää asiaa pahaksi ja pahaa asiaa hyväksi, Jumalan sanaa on romutettu paljon ihmisen omassa viisaudessa ja se tekee kipeää meille jotka uskomme, välillä vaivumme toivottomuuteen mutta niin vaipui Vapahtajammekin, mekin saamme niin tehdä, ei se ole heikkoutta vaan uskoa se on, syvällistä uskoa..

"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus minussa".

On ollut vaikeaa ja tehnyt kipeää mutta eletään Kristuksessa ja kaikki muuttuu hyväksi näitten kärsimysten jälkeen Aamen.. Olet rakas ihminen sinetti ja kiitos tämän aamun sanastasi...

• sinettisormus1

Kiitos Rakas Veljeni, Seurailija!
        Ihana nähdä täällä jotain liikettäkin, etten täällä yksin höpötä, ja niinhän Herra tässä yritti meitä kehoittaakkin, Palvelkaa Herraa, Palvelkaa Häntä Yhdessä! näin hän kehoitti otsikko näyssään, mutta vaisuksi jäi. Siksi seuraava oliki Herralta tuo Hedelmätön viinitarha, hän puhuu niin vahvasti sanassaan kun vain otamme sitä vastaan, joskus sitä on vaikea ymmärtää ja raskastakin ottaa vastaa, mutta emme saa olla korvasyyhyisiä, vaikka mukavampi sellaista hyvää olisi ottaa vastaan, mutta mitä opetusta se on Isältä, jos hän vain hyvää antaa, kyllä meitä kuuluu ojentaakkin, se on hyvän Isän tehtävä, ja viisasta neuvoa näin Isänpäivänkin alla.
        Joo, olin kovassa vatsataudissa, mutta onneks meni jo ohi, pitihän se heikkona jonkin aikaa, ja työt alkoi tos taas alkuviikosta ja väsynny olen ollu, mutta kerätään taas voimia. Niinkuin sanoin, Herrakin on ollut kovin hiljaa, joten en niin kovin halua tuota omaa lihaani tänne tuoda, mutta kun tulee teitä niin ikävä ... Nyt olen saanut kolmen tuntemattoman miehen nimet Herralta ja olen rukoillut heidän puolestaan. Tuosta Antista jo kerroinkin kun on julkisessa seurakunta työssä ja siksi uskalsin tuoda hänet todistuksineen esiin, nämä kaksi muuta on täysin hakusessa, mutta Herra tietää ja näin voin ainakin rukoilla heidän puolestaan. Antti vastasikin minulle ja kertoi että tuo sanoma hänelle kauttani tuli mitä sopivampaan aikaan ja että Herra todella tarkoitti viestin hänelle. Kiitos ja Kunnia Herralle!

• sinettisormus1

Viime torstaina näin näkykuvan, jossa vasemassa reunassa kuvaa kaadettiin valkoisia ryyniä tai siemeniä, ajattelin ensin että nyt sain hyvää, mutta pyysin sanasta vahvistusta ja sain Hesekiel 13 ja etenkin tuo jae 19 osui tuohon näkyyn ... voi meitä poloisia, olkoon Herra meille armollinen, niin villeiksi olemme käyneet...

HESEKIEL 13
      1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:

2. "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.
      3. Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!
      4. Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel.
      5. Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
      6. Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.
      7. Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?
      8. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra.
      9. Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
      10. Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
      11. niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
      12. ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'
      13. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
      14. Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
      15. Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita,
      16. Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.
      17. Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
      18. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
      19. Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.
      20. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti - sielut, jotka te olette pyydystäneet - niinkuin linnut.
      21. Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
      22. Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
      23. sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."

• sinettisormus1

Jeremian että Hesekielin työtä vaikeuttivat väärät profeetat, jotka ennustelivat oman sydämensä voimasta ja tuudittelivat ihmisiä väärään rauhaan. He valkaisivat kalkilla kansan rakentamia seiniä hyväksymällä, muka Herran nimessä kansan ajatus- ja elämäntavat ilman parannuksen nöyrtymistä ja Jumalan sanan kuuliaisuuteen taipumista. Ihmisten korvasyyhyn mukaisia saarnaajia ja opettajia eli vääriä profeettoja on ollut kaikkina aikoina, nykyäänkin ....

• Seurailija1

Vähän on vaisua mutta niinhän se on aina ennen myrskyä. Kiitos

On joitain ihmisiä jotka eivät herää sanan voimasta, minun lapsuuden kaverini on sellainen, hän tarvii todisteita, hän ajattelee kaiken kuin professori että kaiken voi selittää, mitään yliluonnollista ihmettä ei ole.. Olimme muutamia päiviä sitten katsomassa paikallista kristillistä elokuvaa joka käsitteli Jumalan ihmetekoja siinä oli parantuneiden todistuksia, elokuva oli hyvä, minä itkin hän puisteli päätään..

Hän sanoi että miksei ollut kirjallisia lääkärinlausuntoja hän ei usko muuten, kuka vain voi todistaa ja puhua lööperiä hän sanoi...

Viimeksi tänä aamuna pyysin Jumalalta hänen Poikansa nimissä että näytä hänelle ihme!!!... Tuo lapsuuden ystäväni työskentelee sairaalassa vahtimestarina ja joutuu kärräämään kuolleita kylmiöön... Pyysin Jumalalta että herätä yksi sellainen joka on oikein tääydelliseti kuollut, mieluummin sellainen jolla ei ole sydäntäkään eikä mitään mikä voisi enää lähteä toimimaan, koska sinulle Jumala ei ole mikään mahdotonta niin herätä sellainen vainaja silloin kun tuo ystäväni on viemässä tätä vainajaa kylmiöön, ystäväni ei usko muuten!... Tyhmä hän ei ole, hän uskoo kyllä jos todisteet ovat selvät, tuo olisi sellainen todiste.. Ei hän muuten usko eikä tule uskoon Aamen... Rukoile sinäkin sinetti ja ninni ja kaikki jotka uskotte että tuo tai vastaava tapahtuu.. Jumalalle on kaikki mahdollista ja Jeesus on luvannut että hänen jälkeensä tulee ihmisiä jotka tekevät samoja ja suurempiakin ihmetekoja kuin Hän.. ja onkin aiheellista tähän uskomattomaan aikaan näin tapahtua Aamen.

• Seurailija1

Paha aika, pastoritkin käyvät seksimessuilla mielistelemässä, jotain on tapahduttava että tämä kansa herää. Jumala saa päättää mitä tapahtuu mutta jotain on tapahduttava tämän pimeyden keskellä! tämmöstä jaksa..

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Paha aika, pastoritkin käyvät seksimessuilla mielistelemässä, jotain on tapahduttava että tämä kansa herää. Jumala saa päättää mitä tapahtuu mutta jotain on tapahduttava tämän pimeyden keskellä! tämmöstä jaksa..

Tuota samaa on tullut minulle vastaan, olen mieltei kyynelissäni jostakin ihanasta todistuksesta ja ei uskova vierellä tivaa lääkärin todistusta, he eivät usko vaikka rautalangasta väännettäisiin, ja niinhän Jeesuskin uskomattomista sanoi, että ei he usko ... ja kaikelle on löydyttävä se tieteellinen selitys, mutta Jeesus sanoi myös ettei meitä kaikkia ole uskoon luotu. Uskon, että he ovat niitä, kyseenalaistajia, jotka hiovat sitten meistä uskovista niitä piinkovia timantteja, kun sen oikein ymmärrämme, mutta jaksamista se vaatii ja siksi meidän tuleekin kylpeä alati hänen läsnäolossaan.

• Seurailija1

Tuota samaa on tullut minulle vastaan, olen mieltei kyynelissäni jostakin ihanasta todistuksesta ja ei uskova vierellä tivaa lääkärin todistusta, he eivät usko vaikka rautalangasta väännettäisiin, ja niinhän Jeesuskin uskomattomista sanoi, että ei he usko ... ja kaikelle on löydyttävä se tieteellinen selitys, mutta Jeesus sanoi myös ettei meitä kaikkia ole uskoon luotu. Uskon, että he ovat niitä, kyseenalaistajia, jotka hiovat sitten meistä uskovista niitä piinkovia timantteja, kun sen oikein ymmärrämme, mutta jaksamista se vaatii ja siksi meidän tuleekin kylpeä alati hänen läsnäolossaan.

Eli kaikki eivät voi tulla uskoon eivätkä voi näinollen pelastua. Mutta Jumala kutsuu kuitenkin kaikkia yhteyteensä, eli he kieltävät kaiken systemaattisesti.. Ei hyvältä näytä!..Vain muutama ihminen sadasta pelastuu.. Joku asia kuitenkin aukaisisi muutaman silmät.. Sellainen armolahja pitää saada joka aukaisisi edes muutaman kieltäjän silmät.. Anna Jumala sellainen Armolahja Aamen.

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Eli kaikki eivät voi tulla uskoon eivätkä voi näinollen pelastua. Mutta Jumala kutsuu kuitenkin kaikkia yhteyteensä, eli he kieltävät kaiken systemaattisesti.. Ei hyvältä näytä!..Vain muutama ihminen sadasta pelastuu.. Joku asia kuitenkin aukaisisi muutaman silmät.. Sellainen armolahja pitää saada joka aukaisisi edes muutaman kieltäjän silmät.. Anna Jumala sellainen Armolahja Aamen.

... nii-in, Herran pelastus suunnitelma on niin valtava ja ihmeellinen, ettei ihminen sitä kaikkea voi ymmärtää, eikä ole tarkoituskaan, vaikka itse sitä haluaisimmekin, Herra kehoitti meitä menemään kaikkeen maailmaan ja levittää hänen sanomaansa ja jos tietäisimme etukäteen, aina ihmisen vastaan tulessa onko tämä niitä jotka ei koskaan uskoon tulekkaan, jäisi työmme vajaaksi, ohittaisimme helposti tämänkin ihmisen ja kävisimme vain niiden luo jotka siitä oikeasti hyötyisivät, jakaisimme ihmiset ominn kasteihin, emmekä kävisi heidän vierelleen samanvertaisessa asemassa, me aivan kuin lunttaisimme koulun kokeisiin. Herra on ihmeellinen, kun hän kouluttaa meitä mielensä mukaiseksi, oikea sydämisiksi.
        Aamen.

• Seurailija1

... nii-in, Herran pelastus suunnitelma on niin valtava ja ihmeellinen, ettei ihminen sitä kaikkea voi ymmärtää, eikä ole tarkoituskaan, vaikka itse sitä haluaisimmekin, Herra kehoitti meitä menemään kaikkeen maailmaan ja levittää hänen sanomaansa ja jos tietäisimme etukäteen, aina ihmisen vastaan tulessa onko tämä niitä jotka ei koskaan uskoon tulekkaan, jäisi työmme vajaaksi, ohittaisimme helposti tämänkin ihmisen ja kävisimme vain niiden luo jotka siitä oikeasti hyötyisivät, jakaisimme ihmiset ominn kasteihin, emmekä kävisi heidän vierelleen samanvertaisessa asemassa, me aivan kuin lunttaisimme koulun kokeisiin. Herra on ihmeellinen, kun hän kouluttaa meitä mielensä mukaiseksi, oikea sydämisiksi.
        Aamen.

Kait sitä pitää sitten olla muuallakin kuin täällä nettimaailmassa, vai voiko sanoa että menkää kaikkialle nettimaailmaan ja saarnatkaa täällä evankeliumia?.... Nuo uskottomat jotka eivät mitenkään usko kiinnostavat nyt..

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Kait sitä pitää sitten olla muuallakin kuin täällä nettimaailmassa, vai voiko sanoa että menkää kaikkialle nettimaailmaan ja saarnatkaa täällä evankeliumia?.... Nuo uskottomat jotka eivät mitenkään usko kiinnostavat nyt..

... hän sanoi, kaikkeen maailmaan, miksei myös tänne nettimaailmaan, sillä täällä on omaryhä ihmisiä, jotka ovat täysin tässä maailmassa, mutta hekin ovat aitoja ihmisiä, eivät virtuaali todellisuutta, eikä heitä muuaalla välttämättä kohtaa kuin täällä, kaikki ei edes vastaa vaan seuraavat vain taustalla hiljaa, ja voivat saada tätä kautta jotain tärkeää sydämiinsä, joka avaa heille uuden maailman ja saavat tulla uusiksi luoduiksi, Herrassa ja ehkä rohkenevat etsimään sitä omaa seurakuntaansa, seurakunta yhteyttä, kuka tietää mitä he saavatkaan, vain Herra tietää, siksi olisi tämäkin työ tärkeää täällä, vaikka usein niin hedelmättömältä tuntuukin, toki ,meidän tulee julistaa aina kun on tilaisuus, muuallakin kuin täällä. Mutta pitää yrittää välttää sellaista väittelyä ja pilkkaa mikä ei johda mihinkään, eikä ole kasvattavaa ....

• Niinpä niin

... hän sanoi, kaikkeen maailmaan, miksei myös tänne nettimaailmaan, sillä täällä on omaryhä ihmisiä, jotka ovat täysin tässä maailmassa, mutta hekin ovat aitoja ihmisiä, eivät virtuaali todellisuutta, eikä heitä muuaalla välttämättä kohtaa kuin täällä, kaikki ei edes vastaa vaan seuraavat vain taustalla hiljaa, ja voivat saada tätä kautta jotain tärkeää sydämiinsä, joka avaa heille uuden maailman ja saavat tulla uusiksi luoduiksi, Herrassa ja ehkä rohkenevat etsimään sitä omaa seurakuntaansa, seurakunta yhteyttä, kuka tietää mitä he saavatkaan, vain Herra tietää, siksi olisi tämäkin työ tärkeää täällä, vaikka usein niin hedelmättömältä tuntuukin, toki ,meidän tulee julistaa aina kun on tilaisuus, muuallakin kuin täällä. Mutta pitää yrittää välttää sellaista väittelyä ja pilkkaa mikä ei johda mihinkään, eikä ole kasvattavaa ....

Kylväminen riittää. Muuhun ei ole valtuuksia. Toinen kylvää ja toinen kastelee, mutta Herra antaa kasvun. Myös leikkaajat ovat toiset.
        Tuloksia kylvämisestä ei välttämättä näe, eikä kaikki pahan vallassa trollina pyörivät tulekaan kylvöstä osalliseksi. Jumalan tahto ei ole, että hänen sanaansa viljeleviä pilkataan, solvataan ja ivataan. Herran tahto on, että hänen sanaansa pidetään esillä. Erottuminen pahasta on tärkeää. Ei pahuutta tarvitse ymmärtää, eikä lässyttää, sillä heillä on omat ohjeensa syvyydestä.
        Ei kukaan tule minun tykö, ellei Isä häntä vedä, sanoo Jeesus. Siispä jätämme heidät Herran haltuun. Emme luovuta heille tilaa yhtään lisää.
        Arvatkaapa minkä vastauksen sain kun sanoin, että nyt loppu minun osaltani pahuuden lukeminen täältä. Siirryn veks'. Vastauksesta ymmärsin, että ei ole lupaa siihen, koska Hän on antanut tehtävän. Sitä en tiennytkään. Sanottiin vielä, että ole rohkea. Älä itke. Pimeys tulee lisääntymään.

• Seurailija1

En minäkään olisi tullut uskoon jos ei Jumala olisi pyytänyt näkyjen kautta, tuskin kukaan olisi kieltäytynyt?.. Ei näitä aioita voi ymmärtää.. ihmisen järki ei riitä, on viisainta pysyä siinä yksinkertaisessa evankeliumissa eikä ajatella yhtään enempää..
        No kyllä tämä tästä, mutta en anna periksi ainakaan oman perheeni kohdalla enkä tuon ystäväni kohdalla enkä kenenkään muunkaan kohdalla niin kauan kuin elän Aamen..

• sinettisormus1
        Niinpä niin kirjoitti:

Kylväminen riittää. Muuhun ei ole valtuuksia. Toinen kylvää ja toinen kastelee, mutta Herra antaa kasvun. Myös leikkaajat ovat toiset.
        Tuloksia kylvämisestä ei välttämättä näe, eikä kaikki pahan vallassa trollina pyörivät tulekaan kylvöstä osalliseksi. Jumalan tahto ei ole, että hänen sanaansa viljeleviä pilkataan, solvataan ja ivataan. Herran tahto on, että hänen sanaansa pidetään esillä. Erottuminen pahasta on tärkeää. Ei pahuutta tarvitse ymmärtää, eikä lässyttää, sillä heillä on omat ohjeensa syvyydestä.
        Ei kukaan tule minun tykö, ellei Isä häntä vedä, sanoo Jeesus. Siispä jätämme heidät Herran haltuun. Emme luovuta heille tilaa yhtään lisää.
        Arvatkaapa minkä vastauksen sain kun sanoin, että nyt loppu minun osaltani pahuuden lukeminen täältä. Siirryn veks'. Vastauksesta ymmärsin, että ei ole lupaa siihen, koska Hän on antanut tehtävän. Sitä en tiennytkään. Sanottiin vielä, että ole rohkea. Älä itke. Pimeys tulee lisääntymään.

Aamen. Älkäämme ylittäkö valtuuksiamme, vaikka se onkin niin helppoa, alkaa touhuamaan omassa lihassa, Herran sanan vastaisesti, kaikessa on maltti valttia, kaikessa mihin ryhdymme, tehkäämme se rauha sydämissämme ja rakkaus, Herramme Rakkaus ...

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

En minäkään olisi tullut uskoon jos ei Jumala olisi pyytänyt näkyjen kautta, tuskin kukaan olisi kieltäytynyt?.. Ei näitä aioita voi ymmärtää.. ihmisen järki ei riitä, on viisainta pysyä siinä yksinkertaisessa evankeliumissa eikä ajatella yhtään enempää..
        No kyllä tämä tästä, mutta en anna periksi ainakaan oman perheeni kohdalla enkä tuon ystäväni kohdalla enkä kenenkään muunkaan kohdalla niin kauan kuin elän Aamen..

Aamen.

• Mitäpä jos kaverisi saa slaagin ja kuolee järkytykseen, kun vainaja alkaa heräillä? Ateistinahan hän joutuu varmasti vartaaseen. Kestätkö ottaa vastuun tästä mahdollisuudesta?

• sinettisormus1
    • sinettisormus1

Tässä teille kaikille rakkaille, siskoille ja veljille, teille kaikille jotka ajattelette samanlaisella sydämellä kuin minä, sydämellä joka on Herran rakkautta täynnä, sitä kaikkea hyvää toivotan tämän ihanan kappaleen myötä!

https://www.youtube.com/watch?v=N2gXR3jEaJo

• Seurailija1

Tuosta kappaleesta olen aina tykännyt, minulla on tuo kyseinen levy "Toivon ja Hiljaisuuden lauluja" 3.. joo o samallaisella syrämellä ollaan liikenteessä..
        "Taas kun ilta saa" sopii sitten illemmaksi..

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Tuosta kappaleesta olen aina tykännyt, minulla on tuo kyseinen levy "Toivon ja Hiljaisuuden lauluja" 3.. joo o samallaisella syrämellä ollaan liikenteessä..
        "Taas kun ilta saa" sopii sitten illemmaksi..

... laitetaanpa sitten tämä kaikille siunaukseksi, tähän iltapäivään ja katsotaan mitä ilta tuo tullessaan ...

https://www.youtube.com/watch?v=WVOfAvrcJqo

• Seurailija1

... laitetaanpa sitten tämä kaikille siunaukseksi, tähän iltapäivään ja katsotaan mitä ilta tuo tullessaan ...

https://www.youtube.com/watch?v=WVOfAvrcJqo

Melkeimpä arvaan mitä ilta tuo?.. no ei sanota, pitää olla hiljaa näin ennen joulua......
        Hyvä on tuo välikappalekkin... Siunauksia kaikki täynnä..

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Melkeimpä arvaan mitä ilta tuo?.. no ei sanota, pitää olla hiljaa näin ennen joulua......
        Hyvä on tuo välikappalekkin... Siunauksia kaikki täynnä..

.... :-D ...................

• sinettisormus1

... minua jäi vaivaamaan tuo -jarmo-, muista ettei tunteeni tuosta aamullisesta sanomasta ollut mitään henkilökohtaista sinua itseäsi kohtaan, uskon että hyvinkin pystyisit tuohon tehtävään, mutta koen, että Herra on erimieltä ja varoitus siksi, ennenkuin kerkiät ottamaan seuraavan askeleen, että punnitse tarkkaan mitä Herra tahtoisi, ei se mitä sinä tahdot tai ihmiset ympärillä, hyötyäkseen tilanteesta. Kärsisikö sinun oma tehtäväsi, jonka Herra mitä ilmeisemmin sinulle on antanut; - Pelastussanomat!" Menit niin hiljaiseksi, etkä vastannut mitään ja ilmeisesti poistitkin nuo "luotsiketjut". Sillä se mitä itse tahdomme, voi todella muodostua epäjumalan palveluksi .... Herran rauhaa rakas veliseni, Siunausta mitä teetkään ja päätätkään. Anna anteeksi, jos loukkasin, mutta tein niinkuin sydän neuvoi Pyhän Hengen kautta.

• sinettisormus1

... huomasit myös varmaankin, että myös ninni koki samoin ja se vahvistaa sitä mitä koin tästä asiasta, pyysithän mielipidettämme ... tämä tosin oli tunne siitä mitä Herra halusi sanoa ....

• Nim. kokemusta on

... huomasit myös varmaankin, että myös ninni koki samoin ja se vahvistaa sitä mitä koin tästä asiasta, pyysithän mielipidettämme ... tämä tosin oli tunne siitä mitä Herra halusi sanoa ....

Luotsi keskustelua sikäli, että merkkinä myös se, että mikäli Herra on kunkin hankkeen takana, sen tietää ja tuntee uskova tahtomisena. Se on voimakasta juuri ko. tehtävään, eikä silloin nojaa enää muihin ihmisiin, sillä tunnistaa sen olevan Herran tahto. Silloin kyselee vain Jumalalta opastusta, ei välitä ihmisten mielipiteistä enää, sillä haluaa toteuttaa vain Herransa tahtoa.

• sinettisormus1
        Nim. kokemusta on kirjoitti:

Luotsi keskustelua sikäli, että merkkinä myös se, että mikäli Herra on kunkin hankkeen takana, sen tietää ja tuntee uskova tahtomisena. Se on voimakasta juuri ko. tehtävään, eikä silloin nojaa enää muihin ihmisiin, sillä tunnistaa sen olevan Herran tahto. Silloin kyselee vain Jumalalta opastusta, ei välitä ihmisten mielipiteistä enää, sillä haluaa toteuttaa vain Herransa tahtoa.

Aamen.

• ...

...

• sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • Seurailija1

Kiitos ja Hyvää ja Siunattua Yötä Kaikille, (itse menen vielä saunaan)...

• sinettisormus1

... minä kävin jo, siis kerkesin taas ensin, ja nyt rauhoitutaan.... :)

• Seurailija1

... minä kävin jo, siis kerkesin taas ensin, ja nyt rauhoitutaan.... :)

Aijaa.. Rauhotutaan, minuutin päästä on pää tyynyllä...

• sinettisormus1

Huomenta Rakkaat, Herran Rauhaa ja Siunausta, olkoon Hän meille Armollinen!
      Tänä aamuna herätessäni näin avoimen kirjan, en saanut selvää mitä siinä luki ja mikä kirja se oli, tuli vain mieleeni että se oli kuin laki tekstiä tai jotain säädöksiä. Pyysin rukouksessa Herralta että hän vahvistaa tämän näyn jos se on näky ja vahvistaa sen tekstillä jossa kerrotaan tuosta kirja kuvasta. Nousin ylös ja avasin Raamatun ja se avautui Jesaja 34. Todella vahvaa sanomaa tuli, ajattelin uskallanko tänne jakaakaan, mutta tuossa tekstissä oli kaksi jaetta, 4 ja16 jotka vahvistivat pyyntöni mukaan tuon näky kuvan, joten ei ole minun kieltäminen sitä minkä Herra antaa. Lukekaa se ymmärryksellä.

JESAJA 34
      1. Astukaa esiin, te kansat, ja kuulkaa; te kansakunnat, tarkatkaa.
      Kuulkoon maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja kaikki, mikä siitä kasvaa.
      2. Sillä Herra on vihastunut kaikkiin kansoihin ja kiivastunut kaikkiin heidän joukkoihinsa; hän on vihkinyt heidät tuhon omiksi, jättänyt heidät teurastettaviksi.
      3. Heidän surmattunsa viskataan pois, ja niitten raadoista nousee löyhkä, ja vuoret valuvat heidän vertansa.
      4. Kaikki taivaan joukot menehtyvät, taivas kääritään kokoon niinkuin kirja, ja kaikki sen joukot varisevat alas, niinkuin lehdet varisevat viinipuusta, niinkuin viikunapuusta raakaleet.
      5. Sillä minun miekkani taivaassa on juopunut vimmaan; katso, se iskee alas Edomiin, tuomioksi kansalle, jonka minä olen vihkinyt tuhoon.
      6. Herran miekka on verta täynnä, rasvaa tiukkuva, karitsain ja kauristen verta, oinasten munuaisrasvaa. Sillä Herralla on uhri Bosrassa, suuri teurastus Edomin maassa.
      7. Villihärkiä kaatuu yhteen joukkoon, mullikoita härkien mukana. Heidän maansa juopuu verestä, ja heidän multansa tiukkuu rasvaa.
      8. Sillä Herralla on koston päivä, maksun vuosi Siionin asian puolesta.
      9. Edomin purot muuttuvat pieksi ja sen multa tulikiveksi; sen maa tulee palavaksi pieksi.
      10. Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu; se on oleva raunioina polvesta polveen, ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen.
      11. Sen perivät pelikaanit ja tuonenkurjet, kissapöllöt ja kaarneet asuvat siellä; ja hän vetää sen ylitse autiuden mittanuoran ja tyhjyyden luotilangan.
      12. Ei ole siellä enää ylimyksiä huutamassa ketään kuninkaaksi, kaikki sen ruhtinaat ovat poissa.
      13. Ja sen palatsit kasvavat orjantappuroita, sen linnat polttiaisia ja ohdakkeita; siitä tulee aavikkosutten asunto, kamelikurkien tyyssija.
      14. Siellä erämaan ulvojat ja ulisijat yhtyvät, metsänpeikot toisiansa tapaavat. Siellä yksin öinen syöjätär saa rauhan ja löytää lepopaikan.
      15. Siellä nuolikäärme pesii ja laskee munansa, kuorii ne ja kiertyy kerälle pimentoonsa. Sinne haarahaukatkin kokoontuvat yhteen.
      16. Etsikää Herran kirjasta ja lukekaa: ei yhtäkään näistä ole puuttuva, ei yksikään toistansa kaipaava. - "Sillä minun suuni on niin käskenyt." - Hänen henkensä on ne yhteen koonnut.
      17. Hän on heittänyt arpaa niitten kesken, ja hänen kätensä on sen niille mittanuoralla jakanut; ne perivät sen ikiajoiksi, asuvat siellä polvesta polveen.

• sinettisormus1

Tämä kohta näyttää puhuvan Harmagedonin sodasta, sillä sen sanat muistuttavat Kristuksen toista tulemista koskevia UT:n profetioja sekä ennustaa "Edom ja Bosra" ovat tässä nähtävästi Kristuksen seurakunnan vihollisten tyyppejä/ esikuvia, eikä niitä ole ymmärettävä maantieteellisesti. Villiharät tarkoittavat tässä nähtävästi oryxantilooppeja. Ne ja mullikat kuvaavat vihollisen päällikköjä ja sotilaita.

• sinettisormus1

Tämä kohta näyttää puhuvan Harmagedonin sodasta, sillä sen sanat muistuttavat Kristuksen toista tulemista koskevia UT:n profetioja sekä ennustaa "Edom ja Bosra" ovat tässä nähtävästi Kristuksen seurakunnan vihollisten tyyppejä/ esikuvia, eikä niitä ole ymmärettävä maantieteellisesti. Villiharät tarkoittavat tässä nähtävästi oryxantilooppeja. Ne ja mullikat kuvaavat vihollisen päällikköjä ja sotilaita.

http://www.ourchurch.com/member/a/Act/web_images/battle_of_armageddon_2_ls.jpg

• sinettisormus1

http://www.ourchurch.com/member/a/Act/web_images/battle_of_armageddon_2_ls.jpg

4. Kaikki taivaan joukot menehtyvät, taivas kääritään kokoon niinkuin kirja, ja kaikki sen joukot varisevat alas, niinkuin lehdet varisevat viinipuusta, niinkuin viikunapuusta raakaleet.

16. Etsikää Herran kirjasta ja lukekaa: ei yhtäkään näistä ole puuttuva, ei yksikään toistansa kaipaava. - "Sillä minun suuni on niin käskenyt." - Hänen henkensä on ne yhteen koonnut.

• sinettisormus1
    • sinettisormus1

Johanneksen ilmestys 6
      1. Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
      2. Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
      3. Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
      4. Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.
      5. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
      6. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
      7. Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
      8. Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
      9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
      10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
      11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
      12. Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
      13. ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
      14. ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
      15. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
      16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
      17. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"

• sinettisormus1

tässäkin jae 14 avaa aamuista näkyä ja nämä puhuu samaa kieltä ja samasta taistelusta .....

14. ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.

• sinettisormus1
    • Amen

Sitä lopunajan loppua kun elämme, niin Herra puhuu tavalla jos toisellakin, mutta etenkin sanansa kautta.

• sinettisormus1

Aamen, ja niin vahvasti Hän puhuu!

• sinettisormus1
    • Seurailija1

Herra puhuu sanansa kautta eikä mikään ole sattumaa.. Eilen puhuin ystävästäni joka ei usko millään ja pyysin Jumalaa oikaisemaan hänen käsityksiään suuren ihmeen kautta koska hän ei muuten usko!..

Taisin pyytää liikaa koska tuli samantapaiset ja vielä pahemmat hyökkäykset kuin Jeesuksen tunnustaessani vuonna 2009.. silloin tuli kolme tapahtumaa yhtäaikaa.. kaveri ruttasi peräkärryni.. Dvd soitin hajos, samoin tietokone.. Pahan voimat eivät tykänneet kun menin Jeesuksen tunnustamaan Herrakseni, kovin kovaa ei pystynyt hyökkäämään koska Jeesus esti sen, mielensä toki teki tehdä pahempaakin, tuhota koko äijä!!!..

Nyt tuli taas kolme tapahtumaa, rukoukseni kuuli muutkin kuin Jumala.. Tyttäreni laittoi tekstiviestin =Mua ahistaa haluan kuolla.. Hän sai pahan kohtauksen, mielenterveytensä horjui pahoin, kohtaus kesti pari tuntia.. Sitten poika soitti alkuyöstä hänellä oli hammas niin kipeä ettei pysty olemaan eikä auta vaikka on heittänyt kourallisen buranaa.. Hän on parasta aikaa hammaslääkärissä, töihin hän ei voinut mennä... Kolmas tapahtuma oli se että heräsin yöllä mielettömään moottorin ulinaan, naapuri oli seonnut, nousin ylös ja näin että kaksi hälytysajoneuvoa meni hänen pihaansa, he veivät naapurini mennessään..

Mikään ei ole sattumaa, pahat voimat vastasi noin, nähtäväksi jää miten Jumala vastaa.. Teinkö jotain väärin?.. vaadeinko liikaa koska pyysin vielä armolahjaa näitten täysin uskomattomien auttamiseksi ja kun tuo rukoukseni oli sitä luokkaa että herätä Jumala vainaja jota hän kärrää kylmään huoneeseen..(ystäväni joutuu tekemään ammattinsa puolesta sellaista työtä).. hän ei muuten usko!!!... Pahan voimat hyökkäsi, olen siitä sata varma, tuli sama tunne kuin silloin alttarilla kun Jeesuksen Herrakseni tunnustin.. Henget rukoukseni ainakin sai liikkeelle mutta onko tämä huono vai hyvä asia?, en tiedä.. Olen ehkä liian raju vaatimuksissani/rukouksissani, rukoukseni menee aivan mielettömiksi, melkein
      seinille hypin .. Kerran yksi uskova tuli sanomaankin että hän näkee että minä olen voimarukoilija.. Mutta onko kyseessä hyvä vai paha... En paljoa nukkunut viimeyönä, asiat kiersi niin mieltäni.. Kiitos sinetille hyvistä viesteistä Jumalata..

• Seurailija1

Niin se selvä erohan noissa tapahtumissa on että Jeesuksen tunnustaessani hyökkäykset olivat maallista, mekaanista tavaraa kohtaan mutta nyt ihmisen terveyteen liittyviä, se tässä hirvittää mutta en pelkää kuitenkaan sillä Jeesuksen verensuoja on päällä jatkiuvasti, oikein pahaa ei tapahdu , näpäutyksiä vain.. mutta ajattelemaan ne laittaa, teinkö jotain väärin?

• sinettisormus1

Enpä usko että väärin teit, Herra tuntee sinut ja ymmärtää mitä oikeasti tarkoitit, hän tietää hiustesi määrän ja kaikki ajatuksesi ei pysy häneltä salassa. hän kehoittaa meitä anomaan armolahjoja, siis anotaan ja rukoilemme asioita toisten auttamiseksi, Jumalakin voi joskus herätellä rajummillakin otteilla, Jeesus herätti kuolleista hyvän ystävänsä Lasaruksen, ja miltä tuntuikaan heistä jotka sitä saivat todistaa. Saatana kiljuu ja huutaa hyökäten alati, sillä ei ole rauhaa ja sen on niin kovin kiire. Haluan sinunkin, niinkuin eilen ninnille, annoin tehtäväksi hiljentyä Herran ääreen, ota Raamattu ja lue Psalmi 139, lue ääneen ja vaikka laulat sen omalla äänelläsi ja sävelelläsi, ylistykseksi Herralle, ota se läsnä olon rauha vastaan jonka hän Hengessään sinulle vuodattaa. tuon Psalmin ääressä usein itse olen kyyneliin itseni itkenyt ja saanut rauhan ja tämä on myös teille kaikille jotka nyt koette itsenne jostain syystä väsyneeksi, tässä olisi tällainen resepti jaettavaksi.
        Aamen.

• Seurailija1

Enpä usko että väärin teit, Herra tuntee sinut ja ymmärtää mitä oikeasti tarkoitit, hän tietää hiustesi määrän ja kaikki ajatuksesi ei pysy häneltä salassa. hän kehoittaa meitä anomaan armolahjoja, siis anotaan ja rukoilemme asioita toisten auttamiseksi, Jumalakin voi joskus herätellä rajummillakin otteilla, Jeesus herätti kuolleista hyvän ystävänsä Lasaruksen, ja miltä tuntuikaan heistä jotka sitä saivat todistaa. Saatana kiljuu ja huutaa hyökäten alati, sillä ei ole rauhaa ja sen on niin kovin kiire. Haluan sinunkin, niinkuin eilen ninnille, annoin tehtäväksi hiljentyä Herran ääreen, ota Raamattu ja lue Psalmi 139, lue ääneen ja vaikka laulat sen omalla äänelläsi ja sävelelläsi, ylistykseksi Herralle, ota se läsnä olon rauha vastaan jonka hän Hengessään sinulle vuodattaa. tuon Psalmin ääressä usein itse olen kyyneliin itseni itkenyt ja saanut rauhan ja tämä on myös teille kaikille jotka nyt koette itsenne jostain syystä väsyneeksi, tässä olisi tällainen resepti jaettavaksi.
        Aamen.

Kiitos sinetti, kiljuen paholainen kävikin kimppuun.. Herran on helppokin laskea hiusteni määrän koska olen puolittain kalju ja leikkasin loput 3 millin sängelle heh.. Leikki leikkinä, otan tosissani tuon psalmin ohjeet. Rukouksiani enkä aiheita niihin muuta. lisään vain Aamen.

• sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

Kiitos sinetti, kiljuen paholainen kävikin kimppuun.. Herran on helppokin laskea hiusteni määrän koska olen puolittain kalju ja leikkasin loput 3 millin sängelle heh.. Leikki leikkinä, otan tosissani tuon psalmin ohjeet. Rukouksiani enkä aiheita niihin muuta. lisään vain Aamen.

... ja kun tämän teet, käsi sydämellä, tunnustele ja kuuntele sitä rakkauden tunnetta joka kirpoaa sydämestäsi, se on Jeesuksen Rakkaus sinua kohtaan. Aamen.

• AOAOAOAOAOAOAO

Tiedätkö miksi sait kokea vastoinkäymisiä rukouksesi jälkeen ?

Koska, sinä pyysit TOSISSASI !

Sinä et teeskennellyt, vaan olit aito itsesi ! Rukouksesi oli aito.

Raamattu kertoo meille, että Jumala HALUAA sellaisia rukoilijoita, ja rukouksia, jotka ovat Hengessä ja Totuudessa.

Itse koin vuosia sitten yöllä Israelissa ollessa fyysisen hyökkäyksen unessa ollessani, koska olin rukoillut illalla hartaasti ja TOSISSANI eri ihmisten pelastumisen puolesta, joita olin Israelin matkallani tuohon mennessä tavannut. Kaikki he olivat, ja ovat, minulle täysin ventovieraita.

Paha voi kiusata, ja tekeekin niin, mutta enempään sen valta ei riitä.

Jatka vain "huutamista" edelleen !

• sinettisormus1
    • sinettisormus1

Evankeliumi Johanneksen mukaan 11
      1. Ja eräs mies, Lasarus, Betaniasta, Marian ja hänen sisarensa Martan kylästä, oli sairaana.
      2. Ja tämä Maria oli se, joka hajuvoiteella voiteli Herran ja pyyhki hiuksillaan hänen jalkansa; ja Lasarus, joka sairasti, oli hänen veljensä.
      3. Niin sisaret lähettivät Jeesukselle tämän sanan: "Herra, katso, se, joka on sinulle rakas, sairastaa".
      4. Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".
      5. Ja Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan ja Lasarusta.
      6. Kun hän siis kuuli hänen sairastavan, viipyi hän siinä paikassa, missä hän oli, vielä kaksi päivää;
      7. mutta niiden kuluttua hän sanoi opetuslapsilleen: "Menkäämme taas Juudeaan".
      8. Opetuslapset sanoivat hänelle: "Rabbi, äsken juutalaiset yrittivät kivittää sinut, ja taas sinä menet sinne!"
      9. Jeesus vastasi: "Eikö päivässä ole kaksitoista hetkeä? Joka vaeltaa päivällä, se ei loukkaa itseänsä, sillä hän näkee tämän maailman valon.
      10. Mutta joka vaeltaa yöllä, se loukkaa itsensä, sillä ei hänessä ole valoa."
      11. Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta".
      12. Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
      13. Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan; he taas luulivat hänen puhuneen unessa-nukkumisesta.
      14. Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,
      15. ja minä iloitsen teidän tähtenne siitä, etten ollut siellä, jotta te uskoisitte; mutta menkäämme hänen tykönsä".
      16. Niin Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, sanoi toisille opetuslapsille: "Menkäämme mekin sinne, kuollaksemme hänen kanssansa".
      17. Niin Jeesus tuli ja sai tietää, että hän jo neljä päivää oli ollut haudassa.
      18. Ja Betania oli lähellä Jerusalemia, noin viidentoista vakomitan päässä.
      19. Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.
      20. Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
      21. Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
      22. Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
      23. Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".

jatkuu....

• sinettisormus1

... jatkuu ...

24. Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
      25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
      26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
      27. Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".
      28. Ja tämän sanottuaan hän meni ja kutsui salaa sisarensa Marian sanoen: "Opettaja on täällä ja kutsuu sinua".
      29. Kun Maria sen kuuli, nousi hän nopeasti ja meni hänen luoksensa.
      30. Mutta Jeesus ei ollut vielä saapunut kylään, vaan oli yhä siinä paikassa, missä Martta oli hänet kohdannut.
      31. Kun nyt juutalaiset, jotka olivat Marian kanssa huoneessa häntä lohduttamassa, näkivät hänen nopeasti nousevan ja lähtevän ulos, seurasivat he häntä, luullen hänen menevän haudalle, itkemään siellä.
      32. Kun siis Maria saapui sinne, missä Jeesus oli, ja näki hänet, lankesi hän hänen jalkojensa eteen ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, ei minun veljeni olisi kuollut".
      33. Kun Jeesus näki hänen itkevän ja hänen kanssaan tulleiden juutalaisten itkevän, joutui hän hengessään syvän liikutuksen valtaan ja vapisi;
      34. ja hän sanoi: "Mihin te panitte hänet?" He sanoivat hänelle: "Herra, tule ja katso".
      35. Ja Jeesus itki.
      36. Niin juutalaiset sanoivat: "Katso, kuinka rakas hän oli hänelle!"
      37. Mutta muutamat heistä sanoivat: "Eikö hän, joka avasi sokean silmät, olisi voinut tehdä sitäkin, ettei tämä olisi kuollut?"
      38. Niin Jeesus joutui taas liikutuksen valtaan ja meni haudalle; ja se oli luola, ja sen suulla oli kivi.
      39. Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois". Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää".
      40. Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
      41. Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
      42. Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
      43. Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
      44. Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä".
      45. Niin useat juutalaisista, jotka olivat tulleet Marian luokse ja nähneet, mitä Jeesus teki, uskoivat häneen.
      46. Mutta muutamat heistä menivät fariseusten luo ja puhuivat heille, mitä Jeesus oli tehnyt.
      47. Niin ylipapit ja fariseukset kokosivat neuvoston ja sanoivat: "Mitä me teemme, sillä tuo mies tekee paljon tunnustekoja?
      48. Jos annamme hänen näin olla, niin kaikki uskovat häneen, ja roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä maan että kansan."
      49. Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille: "Te ette tiedä mitään
      50. ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu".
      51. Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
      52. eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.
      53. Siitä päivästä lähtien oli heillä siis tehtynä päätös tappaa hänet.
      54. Sentähden Jeesus ei enää vaeltanut julkisesti juutalaisten keskellä, vaan lähti sieltä lähellä erämaata olevaan paikkaan, Efraim nimiseen kaupunkiin; ja siellä hän oleskeli opetuslapsineen.
      55. Mutta juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja monet menivät maaseudulta ylös Jerusalemiin ennen pääsiäisjuhlaa, puhdistamaan itsensä.
      56. Ja he etsivät Jeesusta ja sanoivat toisilleen seisoessaan pyhäkössä: "Mitä arvelette? Eikö hän tullekaan juhlille?"
      57. Mutta ylipapit ja fariseukset olivat antaneet käskyjä, että jos joku tietäisi, missä hän oli, hänen oli annettava se ilmi, jotta he ottaisivat hänet kiinni.

• Tarina ei kuitenkaan kerro, mitä Lasarukselle sitten tapahtui. Heppu ilmeisesti kuoli toisen kerran. Sanoiko Lasarus kuollessaan toistamiseen: "Ei viddu, joko taas?"

• sinettisormus1
    • Siunausta

Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on, emme pelkää mitään. Emme sitä kään, vaikka kulkisimme pimeissä laaksoissa.

• sinettisormus1
    • sinettisormus1

... ja Herran sana avautui samasta kuin eilen, rukoilin ja pyysin josko Hänellä olisi jotain muutakin sanottavaa ja tämän sain:

PSALMIT 19
      1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

2. Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
      3. Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
      4. Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
      5. Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
      6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
      7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
      8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
      9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
      10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
      11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
      12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
      13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
      14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
      15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.

Olkaa Siunattuja, Herramme, Jeesuksen Kristuksen nimeen, te jotka Hänet tunnustatte!
      Aamen.

• sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • Tänäänkin

Siunausta palstalle.

• Seurailija1

Kiitos sinetti lauluista ja sanasta. Minulla on automaatti päällä, jatkuvasti soi päässäni "Mä tahdon riemuin herraa ylistää" Pari kolme päivää jo soinut tuo ylistyslaulu, mukava sitä onkin kuunnella. Jos ei itse jaksa niin Henki auttaa.. Kiitos Jumala.

• sinettisormus1

Tänään on vähän vaisu olo. eilen ilmoitettiin hoitokodista, että äiti sairastelee, liekö jo aika hänelle tullut. Tämä kappale on ollut nyt lähellä sydäntäni.

https://www.youtube.com/watch?v=f3TMXDKrh3g

Tämän kappaleen myötä, myös hyvää yötä, teille kaikille, levätään Hänen läsnäolossaan.

• sinettisormus1
    • sinettisormus1

Isä meidän -rukous

Isä meidän, joka olet taivaissa.
      Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      Tulkoon sinun valtakuntasi.
      Tapahtukoon sinun tahtosi,
      myös maan päällä niin kuin taivaassa.
      Anna meille tänä päivänä
      meidän jokapäiväinen leipämme.
      Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
      niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
      jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
      Äläkä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Sillä sinun on valtakunta
      ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
      Aamen.

(Matt. 6:9–13; Luuk. 11:2–4)

• sinettisormus1
    • Amen

Amen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8226
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      91
      6342
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6233
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4821
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3284
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2892
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2819
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      48
      2770
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2750
    Aihe