Mitähän teki sosiaalitoimisto poliisin tekemän lastensuojelu ilmoituksen saatuaan ???
Sosiaalijohtaja ei tiedä mitä sosiaalitoimistossa yleensäkään tehdään ???
Näin lukee ilta sanomissa 30.10. 2014 !!!
KÄRY KÄVI SOSIAALITOIMISTO !!! ILTASANOMAT 30.10 2014
71
2515
Vastaukset
- LX4
Oliko lapsiperheestä tehty ilmoitus lastensuojeluviranomaisille?
- EU-Finn
Edelleen mietityttää oliko lapsiperheeltä yritetty ulosmitata kotitaloa?
Jos on avioliitossa ja pitkä ulso-ottorekisteri niin todennäköisesti...
Näinhän kävi mm. Porvoon perhetragediassa v. 2004 kun äiti surmasi perheensä; ulosotto painoi päälle. Suomen yhteiskunta antoi ulosottoviranomaiselle kriisiapua tapahtuman jälkeen.- ssghs88wujjamnxcz
sxwidiufui3fuiuifguergfyuef
- sgsduqguwdyq2oe2wa
ssghs88wujjamnxcz kirjoitti:
sxwidiufui3fuiuifguergfyuef
cjkwefhifhwfjöqjfcöo123j4frirfcheuifri3h1edieidhed
- faqhqiwu12uw2
sgsduqguwdyq2oe2wa kirjoitti:
cjkwefhifhwfjöqjfcöo123j4frirfcheuifri3h1edieidhed
swgi2whs2wswgh2oswowgts2ywst23tyst
- XDDECJILFJKCQEIOF
faqhqiwu12uw2 kirjoitti:
WCDVJO WJBVOL JBJLLJKLÄWDKCK AELJKCVKLQ3EFJCQWEHIODE
- DECCFUI JQO3JVR
faqhqiwu12uw2 kirjoitti:
DCWE IOPFCVJOÅ WJEFOPVJ WELAJSDMC LAJCMKL
- jp64
Siis... poliisi oli tehnyt lapsensuojeluilmoituksen, mutta ilmeisesti lastensuojelutoimi ei ollut liikahtanut asian suhteen.
- Sotkuli
Missään ei lue tuollaista, eteneminen on vielä tutkinnassa. Olivat avopari, jos asuivat omassa talossa, on voinut olla vain miehen nimissä.
- Byrocracy
Sotkuli kirjoitti:
Missään ei lue tuollaista, eteneminen on vielä tutkinnassa. Olivat avopari, jos asuivat omassa talossa, on voinut olla vain miehen nimissä.
Hmm...
Jos tässä vähän ynnää... äiti oli mahdollisesti menettämässä kaiken!?
Nimittäin... jos talo oli miehen nimissä ja mies oli eroamassa niin äidiltä oli menossa koti alta, siis eron vuoksi.
Ja sellainen äiti joka käy huoltajuuskiistaa, on lastensuojeluviranomaisten hampaissa jolla ei ole kotia... tuskin saisi lapset huoltajuuskiistassa ...vai? - lehdessä luki
Byrocracy kirjoitti:
Hmm...
Nimittäin... jos talo oli miehen nimissä ja mies oli eroamassa niin äidiltä oli menossa koti alta, siis eron vuoksi.
Ja sellainen äiti joka käy huoltajuuskiistaa, on lastensuojeluviranomaisten hampaissa jolla ei ole kotia... tuskin saisi lapset huoltajuuskiistassa ...vai?Asuivat vuokralla omakotitalossa.
- ymmärrys hoi
Byrocracy kirjoitti:
Hmm...
Ja sellainen äiti joka käy huoltajuuskiistaa, on lastensuojeluviranomaisten hampaissa jolla ei ole kotia... tuskin saisi lapset huoltajuuskiistassa ...vai?Höpö höpö, kyllähän lapsiperheet ovat etusijalla asunnonsaannissa.
- hoi hoi
ymmärrys hoi kirjoitti:
Höpö höpö, kyllähän lapsiperheet ovat etusijalla asunnonsaannissa.
Ihmiset asuvat haluamallaan tavalla, turha ulkopuolisten höpö höpötellä.
- ssguqw1y2821289yhsah
wsqdh2id2i3uiegdgweyfdfyqyfswqyfwytwtyd
- ssguqw1y2821289yhsah
ssguqw1y2821289yhsah kirjoitti:
wsqdh2id2i3uiegdgweyfdfyqyfswqyfwytwtyd
Olen juovuksiaas:)
- AnF
Miten tuo "virkamiesyhteistyö" nykyään sitten toimii: jos samalla henkilöllä on ollut huoltajuuskiista yhtäaikaa niin, liekö ollut mitä valmisteilla äidin varalle...
Vähän mietityttää että olisiko saanut pitää huoltajuuden jos Poliisit käy kotona hälyllä ja lastensuojeluviranomaisillekkin oli tehty ilmoitus, mutta...
Sitä taloudellista ahdinkoa ja pahaa oloa mitä perintäfirmat tuottavat lapsiperheille ei kukaan oikein näytä ymmärtävän: ehkä suuri osa sitten tienaa niin paljon. - istuvat palleillaan
Monissa muissakin Suomen kunniassa sossun toiminta hidasta asiassa kuin asiassa.
- Blue rose
Ahdistavaa kaiken kaikkiaan tuo itse perhe strategia.
Voin vain kuvitella miten ahdistavaa se on ollut siellä pimeällä tiellä kaikilla osapuolilla.
Pimeää kylmää lohdutonta....
Voimia kaikille perheille, pienten lasten vanhemmille......
Rakkaus on voimavara, se on lämmin, kun rakastaa niin viha astuu sivuun. - pimeätie
Kyllä siellä helv...ssä on itse paholainen ollut irti...
- leipätyö
Pitäisi noissa virastoissa ja toimistoissakin harjoittaa henkilökunnan kierrätystä kaikilla tasoilla,niin ei leipäytyisi niin siihen pöytänsä ääreen. Tulos tai ulos.
- voi hyvä hyssykät
Eikö hävetä Nur
Kyllä hävettää tuo Nurmeksen sosiaaljohtaja. - Käytäntö
voi hyvä hyssykät kirjoitti:
Eikö hävetä Nur
Kyllä hävettää tuo Nurmeksen sosiaaljohtaja.Kriisiapua sosiaalitoimiston väelle, ja Tikka vuodeksi sairauslomalle tuplapalkalla. Eikös se ole käytäntö kun ei pysty hoitamaan työtään vastuuttomasti??
- vai apua sossusta
Käytäntö kirjoitti:
Kriisiapua sosiaalitoimiston väelle, ja Tikka vuodeksi sairauslomalle tuplapalkalla. Eikös se ole käytäntö kun ei pysty hoitamaan työtään vastuuttomasti??
Kriisiapua ? Olen eri mieltä, niillä on hermot RAUTAA, ei niitä tälläiset jutut hätkäytä...
Omatuntokin on kuoletettu, vai onko jo kriteereissä mainittu jos haluaa sossuun töihin ?
Ei niillä ole omaatuntoa, tiedän eräästä kunnon perheestä sen, he ovat kunnon ihmisiä, töissä käyviä, ei viinaongelmaa, äiti vaan väsyi..
Ottivat sossuun yhteyttä, olivat alussa niin niin empaattisia, kieroja kun ovat.
Lopputulema oli se että lapsi pois.
Ei kukaan joka tietää sossun käytännöt, niin eivät varmasti uskalla pyytää apua, jos haluavat lapsen pitää.
Ja niin kuin tälläkin palstalla lukee: NIILLÄ ON RAJATON VALTA.
Leikkivät Jumalaa. Ehkä saavat tyydytystä vallastaan.
Voi siellä joku kunnollinenkin olla, joka haluaa auttaa, ne kyllä jyrätään oikein joukolla.
En kyllä kehoittaisi ketään apua heiltä pyytämään, jos haluaa lapsensa pitää.
Eri asia on ne joilta pitäisikin ottaa lapset pois, se onkin sitten jo toinen stoori.. - Psykologi_35v
vai apua sossusta kirjoitti:
Kriisiapua ? Olen eri mieltä, niillä on hermot RAUTAA, ei niitä tälläiset jutut hätkäytä...
Omatuntokin on kuoletettu, vai onko jo kriteereissä mainittu jos haluaa sossuun töihin ?
Ei niillä ole omaatuntoa, tiedän eräästä kunnon perheestä sen, he ovat kunnon ihmisiä, töissä käyviä, ei viinaongelmaa, äiti vaan väsyi..
Ottivat sossuun yhteyttä, olivat alussa niin niin empaattisia, kieroja kun ovat.
Lopputulema oli se että lapsi pois.
Ei kukaan joka tietää sossun käytännöt, niin eivät varmasti uskalla pyytää apua, jos haluavat lapsen pitää.
Ja niin kuin tälläkin palstalla lukee: NIILLÄ ON RAJATON VALTA.
Leikkivät Jumalaa. Ehkä saavat tyydytystä vallastaan.
Voi siellä joku kunnollinenkin olla, joka haluaa auttaa, ne kyllä jyrätään oikein joukolla.
En kyllä kehoittaisi ketään apua heiltä pyytämään, jos haluaa lapsensa pitää.
Eri asia on ne joilta pitäisikin ottaa lapset pois, se onkin sitten jo toinen stoori..Tää on ihan totta. Minusta piti tulla sosiaalityöntekijä. Työharjoittelussa huomasin, että olen liian empaattinen siihen työhön. Ne työntekijät todellakin olivat ilkeimpiä ja pahantahtoisimpia ihmisiä, joihin koskaan olen törmännyt.
- vai apua sossusta
Psykologi_35v kirjoitti:
Tää on ihan totta. Minusta piti tulla sosiaalityöntekijä. Työharjoittelussa huomasin, että olen liian empaattinen siihen työhön. Ne työntekijät todellakin olivat ilkeimpiä ja pahantahtoisimpia ihmisiä, joihin koskaan olen törmännyt.
No se vahvistaa tuossa ylempänä kerrotun tarinan. Itse en ole sossuja tarvinnut mutta olen se joka 30 vuotta sitten tai taitaa olla ylikin kun lopulta sain yksinhuoltajuuden itselleni, ja silloin oli miespuolinen sossu kyseessä, ei ole enää Nurmeksessa, onneksi.
Toinen sossuun liittyvä asia oli kun todistin että naapurini elää kunnon elämää ja alko ei kuulu kuvioihin, ei siitä mitään apua ollut, lapset vain kylmästi pois. Aiheettomasti. Olen täysin varma siitä.
Nurmeksen sossussa on kaksi saman nimistä, sukunimeltään tarkoitan, niin niihin älkää luottako, ovat kieroja, empaattisia aluksi. Lopuksi iskee puukon selkään. KAHVAA MYÖTEN. Niin lapset on jo täysi ikäisiä ja ihan kunnon ihmisiä heistä tuli, vaikka ei se kovin helppoa ollut kun piti olla " isänä ja äitinä.."!
Se juttu missä todistin niin lapset olisi halunnut jäädä KOTIIN.
Ei niiden mielipidettä otettu huomioon. Joutuivat kodistaan pois, eroon vanhemmistaan.. - lopettakaa heti
voi hyvä hyssykät kirjoitti:
Eikö hävetä Nur
Kyllä hävettää tuo Nurmeksen sosiaaljohtaja.Yleensä perheet pärjää keskenää.
Älkää sotkeko ventovieraita .
- suojainenpaikka
Tikka ei tiedä, Ja kuitenkin rupesi muistamaan. Se on virkamiehen tehtävä, ollut ja tulee olemaan??
- Näinhän se menee
Jos tämä sekopää äiti olisi kutsunut poliisit paikalle miehen takia ni johan olisi sosiaalitantat jo rynniny paikalle samoin tien! Miksi miksi ja vielä kerran miksi isän hätähuutoon ei sosiaalitantat reagoinu??!! Niin siksi koska mies kutsui poliisit paikalle tämän sekopään takia!!!
- näin se menee.......
On suuri ero kumpi pyytää apua, mies vai nainen. Jos nainen pyytää, miehestä tehdään väkivaltainen, ehkä vedetään insestikortti peliin vaikka mies olisi kuinka rakastava isä.
- Syvärin Impi
Tikka mediakoulutukseen, lomps! Olisi voinut sanoa jotain ympäripyöreää ja lohduttavaa, mutta "empä tiijjä, empä oo kuullu" -lausunnot antavat vähän epäpätevän kuvan.
- turvatonna
Kyllä se viiden vuoden työsuhdeturva on todella turva moneen asiaan.
- uskomatonta touhua
Niin kyllä kaikki kaupungin suojatyöpaikat.
- tietäjä iän ikuinen.
Eipä arvostella, kun ei tiedä. Työ tehdään virkavastuulla. Heidän ei kuulu juoruta asioita näillä palstoilla. Eikä iltapäivälehdille !
- RAJATON VALTA..!
Virkavastuulla, hahah! Vaitiolovelvollisuus, siihen toinen hahah..!
Aina piiloudutaan vaitiolovelvollisuuden taakse.
Jota ei OIKEASTI OLE, TIEDÄN KOKEMUKSESTA.
AINUT APU MITÄ SAA SOSSUSTA ON LASTEN HUOSTAAN OTTAMINEN, TÄSSÄ TAPAUKSESSA SE OLISIKIN OLLUT OIKEIN..
TIEDÄN TAPAUKSIA ETTÄ KUNNON VANHEMMILTA VIEDÄÄN LAPSET POIS.
SE ON AINUT "APU" MITÄ SOSSUSTA SAA...
HELPOIN HOMMA HEILLE:SIINÄ ON SYY !!
EI APUA TARVITSEVA KUNNOLLINEN PERHE USKALLA, SIIS KERTAKAIKKIAAN USKALLA PYYTÄÄ APUA SOSULTA KOSKA MELKO VARMAA ON ETTÄ LAPSET VIEDÄÄN...
SE ON SE " APU" JA AINUT TOIMENPIDE SIELTÄPÄIN: LAPSET POIS JA SILLÄ SIISTI..
SITTEN ON NIITÄ JOILTA OIKEASTI PITÄISI VIEDÄ LAPSET.
JA SOSSUN NAISET HYVIN KÄRKKÄÄSTI ASETTUVAT NAISEN PUOLELLE JOS MIES ON KOMEAN NÄKÖINEN, FLIRTTAILEE VÄHÄN NIIN SE TEPSII..
ITSE MIEHENÄ SAIN 30 VUOTTA SITTEN YKSINHUOLTAJUUDEN, VAIKKA OLEN MIES JA OLTIIN AVOLIITOSSA, SE OLI HARVINAISTA SIIHEN AIKAAN, NO AVOVAIMO OLI SUHT NÄTTI JA SILLOIN OLI MIES SOSSU ASIALLA, OLI NAISEN PUOLTA, LOPUKSI VAAKA KÄÄNTYI MINUN EDUKSI..!
OLISKOHAN OLLUT OSA SYYNÄ SE KUN KÄVIN TÖISSÄ, EN JUONUT ALKOHOLIA, AVOVAIMO JOI PÄIVITTÄIN, EIKÄ KÄYNYT TÖISSÄ..!
ASIAA VÄÄRYYKSISTÄ OLISI PALJON MUTTA OLKOON, SOSSU EI MUUTU. EI SITTEN IKINÄ. EI IKINÄ.
Todellisuus on. Isän soittaessa poliisit kotiin "rauhoittamaan" äitiä, niin todellisuudessa KUKAAN ei edes ymmärtänyt mikä on ongelma. Ei edes henkilö, jolle poliisit tiedottivat asiasta.
Jos perheessä olisi ollut väkivaltaista käyttäytymistä tai lasten kaltoin kohtelua, niin uskon viranomaisten tarkistaneen tilanteen.
Sekin on todellisuutta, miten maassamme on erittäin eritasoista lasten/perheen suojelua. Eerikat saa kiduttaa ja surmata rauhassa, vaikka lapsi todistettavasti on kertonut viranomaisille ahdiostuksestaan ja pelkotilaoistaan, mutta silti lapsi passitettiin surmattavaksi.
Taas tosessa tapauksessa lapsi otettiin huoastaan, vastoin lapsen tahtoa ja ilman syvällisempää puolueetonta tutkimusta.
Ongelma on siis näkökyvyssä nähdä tilanne oikeassa valossa.- tiedän!
Ongelma voi olla näkökyvyssä, mutta enempi se on kysymys siitä kuka pyytää apua.
Jos nainen niin rynnätään heti ja mies on se "paholainen."
Jos mies niin välttämättä ei tehdä mitään. tiedän! kirjoitti:
Ongelma voi olla näkökyvyssä, mutta enempi se on kysymys siitä kuka pyytää apua.
Jos nainen niin rynnätään heti ja mies on se "paholainen."
Jos mies niin välttämättä ei tehdä mitään.Niimpä. Yleensä mieheen liitetään väkivaltainen käyttäytyminen ja siksi soitto otetaan vakavammin.
Mitä mediassa on kerrottu, niin tässä tapauksessa miehen motiivi soittamiseen poliisille oli tulla rauhoittamaan äitiä, koska äiti ei laskenut miestään töihin. Siis väkivallan käyttämisestä ei ollut pelkoa.
- 361
tässä tapauksessa äidillä oli oma itsekkyys takana koko tragediassa, isä pois töistä ja kotiin hoitamaan lapsia. Kyse oli itsekkyydestä ja lapsellisuudesta ja uhmasta. Että jos et mies tule kotiin, niin sitten..mutta millä perhe elätetään ja talo maksetaan, sitä rouva ei ehtinyt ajatella.
En ymmärrä, miksi tehdään lapsia, eikö voisi ajatella ensin niitä edellytyksiä lasten kasvattamiselle ennenkuin niitä tehdään kärsimään riitoja ym?
Näitä tulee riittämään tulevaisuudessa, lapset kärsivät ja aikuiset ovat itsekkäitä lapsellisia raasuja- Anneanne20
Oma kokemukseni erään kaupungin sosiaalitoimesta tämä. Olin sairastunut syöpään ja ison leikkauksen ja sytostaattien takia olin todella huonossa kunnossa. 33 vuotia enkä jaksanut kävellä korttelin ympärikunnolla mutta töissä kävin lähes koko ajan kun yksinhuoltajana en olisi pärjännyt. Asuin poikani kanssa keskeneräisessä omakotitalossa ja olisin tarvinnut apua lähinnä poikani takia. Ajattelin että olisi voinut saada vaikka kerran viikossa kodinhoitajan. Olin aivan loppu ja mielessä kävi aika lopulliset ratkaisut ja ongelmana oli että lasta en olisi voinut alkoholisti isälle antaa. I
Soitin huonona päivänä sossuun ja esitin asiani. Noin kolmen lauseen sisällä minulle kertoi virkailija hänestä ainoasta mahdollisuudesta eli huostaanotosta. Lopetin kohteliaasti puhelun ja valehtelin soittavani vanhemmat apuun.
Järkyttävää minusta että ihmiselle joka käy työssä, hyvä koulutus ja elämä muuten kunnossa kuin että syöpä aiheutti noin vuoden hoitojakson ehdotetaan huostaanottoa.
Usko sosiaalitoimeen meni kertaheitolla ja sinne ei ihan huvin vuoksi kannata soitella.
Me selvittiin, rakennettiin talo valmiiksi, löysin ihanan puolison mutta talo meni lähes heti myyntiin. Oli liikaa mörköjä nurkissa..
Itse voin hyvin kuvitella tämän äidin tuskan kun silmukka kiristyy joka puolelta ja ulospääsyä ei enää keksi. Ei minusta ole meillä kenelläkään oikeasti varaa äitiä tuomita sillä kyllä hän ahtaassa paikassa oli. Hyvä jos sinua on elämä kohdellut hellemmin mutta minua ei joten yritän edes olla empaattinen. - ÄLÄLUOTASOSSUUN
Anneanne20 kirjoitti:
Oma kokemukseni erään kaupungin sosiaalitoimesta tämä. Olin sairastunut syöpään ja ison leikkauksen ja sytostaattien takia olin todella huonossa kunnossa. 33 vuotia enkä jaksanut kävellä korttelin ympärikunnolla mutta töissä kävin lähes koko ajan kun yksinhuoltajana en olisi pärjännyt. Asuin poikani kanssa keskeneräisessä omakotitalossa ja olisin tarvinnut apua lähinnä poikani takia. Ajattelin että olisi voinut saada vaikka kerran viikossa kodinhoitajan. Olin aivan loppu ja mielessä kävi aika lopulliset ratkaisut ja ongelmana oli että lasta en olisi voinut alkoholisti isälle antaa. I
Soitin huonona päivänä sossuun ja esitin asiani. Noin kolmen lauseen sisällä minulle kertoi virkailija hänestä ainoasta mahdollisuudesta eli huostaanotosta. Lopetin kohteliaasti puhelun ja valehtelin soittavani vanhemmat apuun.
Järkyttävää minusta että ihmiselle joka käy työssä, hyvä koulutus ja elämä muuten kunnossa kuin että syöpä aiheutti noin vuoden hoitojakson ehdotetaan huostaanottoa.
Usko sosiaalitoimeen meni kertaheitolla ja sinne ei ihan huvin vuoksi kannata soitella.
Me selvittiin, rakennettiin talo valmiiksi, löysin ihanan puolison mutta talo meni lähes heti myyntiin. Oli liikaa mörköjä nurkissa..
Itse voin hyvin kuvitella tämän äidin tuskan kun silmukka kiristyy joka puolelta ja ulospääsyä ei enää keksi. Ei minusta ole meillä kenelläkään oikeasti varaa äitiä tuomita sillä kyllä hän ahtaassa paikassa oli. Hyvä jos sinua on elämä kohdellut hellemmin mutta minua ei joten yritän edes olla empaattinen.Arvasin heti alusta kun olin lukenut muutaman sanan !!! Järkyttävä on sun tarinasi monen mielestä: MUTTA EI MINUN: TIEDÄN NÄIDEN JUMAL-OLENTOJEN KÄYTÄNNÖN, LAPSI POIS JA HETI ON VAKIOKAAVA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liian moni on mennyt retkuun sossujen kanssa, EI NIILTÄ VOI APUA PYYTÄÄ VAIKKA KUIN HYVÄ ÄITI/ISÄ OLISIT: NE OTTAVAT LAPSEN/LAPSET POIS.
Kannattaa turvautua hyviin ystäviin jos niitä on, tai vanhempiin.
On se ihan ihmeellistä millaista sossuleiden kaava ja käytäntö on.
Ei sieltä apua saa. Tai jos haluaa lapsen pois niin senkun soittaa sossuun, heti on sossut ehkä jopa poliisien kanssa hakemassa lasta.
Ja kun sossut on oikeastaan KOKO SUOMESSA SAMANLAISIA.
Sokaiseeko se RAJATON VALTA josta täällä on puhuttu ?
Entäs jos ei ole ystäviä kun juuri on muuttanut, tai ei vanhempia elossa, mistä silloin apua?
Sossusta ei saa muuta apua kuin lapsi otetaan pois. Onko se apua?
Ja se vätkytys: En voi kommentoida kun meillä on salassa pito velvollisuus.
Ei tietenkään voi kommentoida, silloinhan sossun väärinkäytökset tulisi ilmi eli salassapito velvollisuus suojaa sossuja OMILTA VIRHEILTÄ. - veronmaksaja01
ÄLÄLUOTASOSSUUN kirjoitti:
Arvasin heti alusta kun olin lukenut muutaman sanan !!! Järkyttävä on sun tarinasi monen mielestä: MUTTA EI MINUN: TIEDÄN NÄIDEN JUMAL-OLENTOJEN KÄYTÄNNÖN, LAPSI POIS JA HETI ON VAKIOKAAVA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liian moni on mennyt retkuun sossujen kanssa, EI NIILTÄ VOI APUA PYYTÄÄ VAIKKA KUIN HYVÄ ÄITI/ISÄ OLISIT: NE OTTAVAT LAPSEN/LAPSET POIS.
Kannattaa turvautua hyviin ystäviin jos niitä on, tai vanhempiin.
On se ihan ihmeellistä millaista sossuleiden kaava ja käytäntö on.
Ei sieltä apua saa. Tai jos haluaa lapsen pois niin senkun soittaa sossuun, heti on sossut ehkä jopa poliisien kanssa hakemassa lasta.
Ja kun sossut on oikeastaan KOKO SUOMESSA SAMANLAISIA.
Sokaiseeko se RAJATON VALTA josta täällä on puhuttu ?
Entäs jos ei ole ystäviä kun juuri on muuttanut, tai ei vanhempia elossa, mistä silloin apua?
Sossusta ei saa muuta apua kuin lapsi otetaan pois. Onko se apua?
Ja se vätkytys: En voi kommentoida kun meillä on salassa pito velvollisuus.
Ei tietenkään voi kommentoida, silloinhan sossun väärinkäytökset tulisi ilmi eli salassapito velvollisuus suojaa sossuja OMILTA VIRHEILTÄ.Joopa, tiedän monta tapausta myös Lieksasta..Ongelmien ratkaisu on heti lapsen/nuoren huostaanotto..Ei varmaan sos.toimen työntekijöillä ole tulosvastuuta. Ei lapsen suhteen, siis mitkä jäljet jää kun heitellään..Eikä myös kaupungin/veronmaksajien rahojen..Sijotellaan vaan yksityisiin "kovan" rahan koteihin ja perheisiin..Edullisinta olisi tuki ja apu kohdentaa lapsen/nuoren kotiin ja perheelle, ei yksityiseen hoitobisnekseen!!
- Viiksitimali
Anneanne20 kirjoitti:
Itse voin hyvin kuvitella tämän äidin tuskan kun silmukka kiristyy joka puolelta ja ulospääsyä ei enää keksi. Ei minusta ole meillä kenelläkään oikeasti varaa äitiä tuomita sillä kyllä hän ahtaassa paikassa oli. Hyvä jos sinua on elämä kohdellut hellemmin mutta minua ei joten yritän edes olla empaattinen.Taisi kaupunki olla nimeltään ns. neljäntienristeys.
- Anneanne20
Viiksitimali kirjoitti:
Taisi kaupunki olla nimeltään ns. neljäntienristeys.
Jep
- kukkis 22
Jos Nurmeksen kaupungin toimintaa yhtään tunnen, niin ilmoitukseen ei olla reagoitu millään tavalla. Onneksi AVI selvittää asiaa niin saisi jonkun tästä vastuuseen ja vaikka kengän kuvan persauksiin.
- pahpyh
Ja toisaalta sitten se pahoinpidelty lapsi, josta on tehty useitakin ls-ilmoituksia laitetaan takaisin sekopäisten vanhempien/sekopäisen vanhemman pahoinpideltäväksi, jos sekopää on hyvä puhumaan ja osaa esittää asiansa.
- VeronMaksaja 02
Sosiaalitanttojen toiminta - ei mitään tulosvastuuta heillä työstään..Muutaman kotikäynnin jälkeen lapsi sijoitetaan isolla rahalla "yksityiseen hoitobisnekseen"..Eikö APUA JA TUKEA saa kotiin, että perhe säilyisi ehjänä??? ..-Lasten sijoittaminen kodin ulkopuolelle on hektinen (hyvä) ratkaisu, mutta tuottaa myöhemmin elämässä traumaattisten muistojen läpikäymistä, masennusta, ahdistusta..Niin lapsille kuin vanhemmille...
Löytyyhän täältä helmiäkin. Juuri noin. Perheen ongelmoituessa, niin yhteiskunnalle edullisin ja lapsen kehityksen kannalta parhain olisi lähteä kasvattamaan perheen tilöannetta niistä palikoista, joita todellisuudessa on. Näin toiminen kaikki perheen jäsenet tulisi huomioitua tasapuolisesti.
Niin, sijoitusperheet / hoitolaitokset tulevat todella kallikisi yhteislunnalle ja erikoisesti huomioiden näiden surkea kasvattava tulos ihmisessä.
PS.
Muuten olisipa mielenkiintoinen tutkimusalue. Miten paljon ja laaja-alaisesti lastensuojelun viranomaisissa esiintyy psykopaattista käyttäytymistä. Monasti eri tilanteissa "vakka kantensa valitsee".- Muistinvirkistystä
markkulievonen kirjoitti:
Löytyyhän täältä helmiäkin. Juuri noin. Perheen ongelmoituessa, niin yhteiskunnalle edullisin ja lapsen kehityksen kannalta parhain olisi lähteä kasvattamaan perheen tilöannetta niistä palikoista, joita todellisuudessa on. Näin toiminen kaikki perheen jäsenet tulisi huomioitua tasapuolisesti.
Niin, sijoitusperheet / hoitolaitokset tulevat todella kallikisi yhteislunnalle ja erikoisesti huomioiden näiden surkea kasvattava tulos ihmisessä.
PS.
Muuten olisipa mielenkiintoinen tutkimusalue. Miten paljon ja laaja-alaisesti lastensuojelun viranomaisissa esiintyy psykopaattista käyttäytymistä. Monasti eri tilanteissa "vakka kantensa valitsee".http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lasten_huostaanotoista_tuli_bisnesta_81551.html#media=81553
- 7+18
Muistinvirkistystä kirjoitti:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lasten_huostaanotoista_tuli_bisnesta_81551.html#media=81553
Tässä lisää:
http://www.youtube.com/watch?v=FOYOzPkcu8k - Puistattaa!
7+18 kirjoitti:
Tässä lisää:
http://www.youtube.com/watch?v=FOYOzPkcu8kOn sitä Porissakin osattu.
http://www.stara.fi/2014/04/14/porin-sosiaaliviranomaiset-huijasivat-aitia-porissa/
- avutonta
Onko sosiaalitoimella keskustelukykyistä henkilökuntaa,joka kävisi hädässä olevassa ongelmakodissa ihan vain juttelemassa perheen kanssa ilman suurempaa hälyä. Lukkiutuneen tilanteen alussa pelkkä keskusteluapu saattaisi auttaa,jos perheessä on menossa vain huutokoulu. Toimistossa tiiliseinien sisällä ongelmia ei helpoteta,siellä täytetään vain kaavakkeita ja ei olla tietävinään mitään.
- EREHTYMYMÄTTÖMÄT
AVUTONTA, VASTAUS SINULLE: EI OLE KESKUSTELUKYKYISTÄ HENKILÖKUNTAA NURMES-SOSSUSSA.
MINKÄ KANNAN HE OTTAA SIITÄ EIVÄT PERÄÄNNY. PISTE.
- jobi
Nurmeksen sosiaalitoimi on täysin hukassa ja johtajaa myöten epärehellistä. Toivon,että johtaja saa potkut. Huostaanotto bisnes vain kiinnostaa.
- totuuden torvi
Täysin totta! Johtajan paikalla kukkoilee täysin tietämättömät henkilöt, jotka lapsista ei mitään tiedä.
- seuraavaksi kuka
Säästöjen paineessa kuntien järjestämästä palvelusta on tullut irvikuva. Ei kait nämä resurssipaineet ole sjohtajan vika? Asko ja päättäjät apuun. Pökköä pesään lapsiperheiden tukemiseksi.
- ei-wisser
Lopettakaa jo besserwisserit Jankkaamasta asiaa, josta ette tiedä oikeastaan mitään. Iltapäivälehdet kirjoittavat, mitä kirjoittavat, niihin ei kannata luottaa. Se, että sosiaalijohtaja ei kommentoi yksittäistapauksia, on aivan oikein. Ne eivät kuulu kenellekään muille kuin asianomaisille itselleen. Ei kuulu teille korppikotkille, onko perheessä käynyt sosiaalityöntekijät vai ei. Tai onko perhe halunnut ottaa vastaan apua vai ei. Asettukaa perheen asemaan, jos kykenette, ja miettikää, haluaisitteko, että asioitanne levitellään turuilla ja toreilla.
- ei olla venättä
Hyvähän se vain jos mahdolliset epäkohdat tulevat julki, niistä saa ja pitääkin keskustella.
- Driver deaths in mot
ei olla venättä kirjoitti:
Hyvähän se vain jos mahdolliset epäkohdat tulevat julki, niistä saa ja pitääkin keskustella.
Due to the inherently dangerous nature of auto racing, many individuals, including drivers, crew members, officials and spectators, have been killed in crashes related to the sport, in races, in qualifying, in practice or in private testing sessions. Deaths among racers and spectators were numerous in the early years of racing. However advances in safety technology, and specifications designed by sanctioning bodies to limit speeds, have reduced deaths in recent years. Spectacular accidents have often spurred increased safety measures and even rules changes. The worst motorsports accident was Pierre Levegh's 1955 crash at Le Mans that killed him and around 80 spectators with over 100 being injured.
This is a list alphabetically sorted, and structured after the kind of competition, of the more notable drivers, excluding motorcycle riders. In addition, several famous racing drivers have been killed in public road crashes; see List of people who died in road accidents.
- Suicide Car Accident
Drivers who commit suicide while driving are often difficult to detect as most of these "accidents" are believed to be single car accident scenarios with a single driver. These crashes often involve high speed, alcohol and may not easily be distinguished from sheer reckless conduct, or unconscious, self-destructive impulses. However academic studies have concluded that about 1.7% of all fatal crashes are suicides with nearly 2.7% of fatal single-car crashes believed to be drivers with suicidal intent, and about 1% of all nonfatal crashes may be suicide attempts. These studies have fueled speculation that a significant unknown proportion of vehicular deaths classified as accidents are in fact suicides, especially single-car, single-occupant fatal crashes. We first became aware of this issue from the two submissions below which involve multi-vehicle crashes where the suicidal driver chose to drive head on into a truck - where the intent is reasonably clear from witnesses who sent in their stories and pictures. Send us your Suicide Car Accident story:
- maan korvessa
Ritva Tikka osaa varmasti työnsä, vastuualueet on jaettu, eikä tosiasiassa kukaan voi ennustaa, mikä perhe on niin suurissa vaikeuksissa, kuin nyt oltiin. Yleensä asioita tahdotaan kaunistella ulkopuolisille. Epäonnistuminen on kova paikka. Niin kuin pappi puheessaan muistotilaisuudessa sanoi, ettei tiedotusvälineet ja sitä kautta lukijat olettamuksillaan lisäisi jäljelle jääneiden omaisten tuskaa. Nyt kaikki on ohi, on suru ja murhe siitä, että on helppoa ummistaa silmät toisten huolilta, eli mitä Se minulle kuuluu. Hiljennytään ja toivotaan,että tämä tapaus poikisi jotain hyvää. Avatkaamme sydämemme äänettömille hätähuudoille toisten kasvoilla. Vilpitön kysymys voinko auttaa saattaa olla avaus avun antamiselle. Tosiasiassa vain osapuolet tiesivät missä mennään.
- Tapakoulua
maan korvessa kirjoitti:
Ritva Tikka osaa varmasti työnsä, vastuualueet on jaettu, eikä tosiasiassa kukaan voi ennustaa, mikä perhe on niin suurissa vaikeuksissa, kuin nyt oltiin. Yleensä asioita tahdotaan kaunistella ulkopuolisille. Epäonnistuminen on kova paikka. Niin kuin pappi puheessaan muistotilaisuudessa sanoi, ettei tiedotusvälineet ja sitä kautta lukijat olettamuksillaan lisäisi jäljelle jääneiden omaisten tuskaa. Nyt kaikki on ohi, on suru ja murhe siitä, että on helppoa ummistaa silmät toisten huolilta, eli mitä Se minulle kuuluu. Hiljennytään ja toivotaan,että tämä tapaus poikisi jotain hyvää. Avatkaamme sydämemme äänettömille hätähuudoille toisten kasvoilla. Vilpitön kysymys voinko auttaa saattaa olla avaus avun antamiselle. Tosiasiassa vain osapuolet tiesivät missä mennään.
Suoriin uteluihin on vaikea vastata vaikka elämä olisi kuinka pielessä ja apua tarvis.Oikeampi tapa on olla ihminen ihmiselle,jakaa omaa elämäänsä ja kokemuksiaan,luottamus syntyy molemminpuolisesta keskustelusta.
- näinhän se menee
maan korvessa kirjoitti:
Peen marjat. Apua ei tarjoa kukaan. Sanotaan vaan että mitäs valitat.
Täällä kovassa maailmassa on meidän jokaisen pärjättävä. Ihan turha lähtee jälkiviisastelemaan. Juorutaan vaan ja ilkutaan kun jollain menee huonosti.
- Media Nuuskija
Nurmeksen sossun toimia tutkimassa.
- Huomattu jo KAUN
Että NURMEKSEN sosiaali toimi pyörittää bisnestään vain rahan perässä. Sijaisperheen kanssa tiiviissä yhteistyössä, kieroilemalla saadaan lapsi vaikka väkisin irti perheestä vaikka näyttöä sille ei yksinkertaisesti löydy. Raivostuttavaa vaan kun mikään ei tätä vastaan tunnu auttavan. Raastavaa kun lapsi vieroitetaan vuosien saatossa omista vanhemmistaan, tapaamispaikat järjestetään kokoajan kauemmas ja kauemmas. Syystä ja toisesta tapaamiset harvenee ja annetaan erittäin valheellisia lausuntoja siitä miten miten lapsi on sanonut ettei hän haluaisi nähdä omia vanhempiaan, vaikka juuri viimeisellä tapaamisella itkee kun ei halua erota vielä.
- 4 lapsen isoisä
Miksi tehdä lapsia jos ei niistä pysty huolehtimaan??
- jobi
"4 lapsen isoisä",miksi kommentoit,jos et ymmärrä kirjoitusta?Lapsesta huolehtiminen ei soskun ämmiä kiinnosta,vaan huostaanotto bisneksen täytyy pyöriä yhteistyössä sijaiskotien kanssa. Lapset viedään perheiltä tekosyillä ja väärennetyillä todisteilla.
- niin se menee sossus
jobi kirjoitti:
"4 lapsen isoisä",miksi kommentoit,jos et ymmärrä kirjoitusta?Lapsesta huolehtiminen ei soskun ämmiä kiinnosta,vaan huostaanotto bisneksen täytyy pyöriä yhteistyössä sijaiskotien kanssa. Lapset viedään perheiltä tekosyillä ja väärennetyillä todisteilla.
Tuo on aivan totta. Lapsen hyvinvointi ei kiinnosta ja jos joku erehtyy apua hakemaan nurmes-sossusta niin on vain ajan kysymys kun lapsi tai lapset otetaan pois. Sijaiskotiin jossa on melko varmasti huonommat olot kuin vanhempien luona.
- tuottaakos
hyvinkin noi sijaiskodit?
- Mitenkähän on
http://www.uusisuomi.fi/raha/52601-kylma-kuva-suomalaisesta-korruptiosta-laki-ei-suojele-verottaja-haluton
Rautavaara-Nurmes???! - päivitys
Näinpähän tulee tämäkin ihmisen elämisen osa-alue käytyä läpi kaikissa portaissa,ehkäpä aivotoiminta vähän virkistyy ja asioita mietitään vähän perusreellisemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199