pystylyhty vai siipimersu käyttö autoksi?

perustekniikkaa

olen hankkimassa vanhempaa mersua käyttöautoksi. kumpi mielestänne olisi parempi w110 200d vai w115 200d? mitä kokemuksia näistä on?

23

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma valinta

      Osta 220d. Lähtee valoista ihan eri tavalla, kuin tuo 200d...........

    • w- 201

      Museoautoja, ei käyttöautoja.

      Hyvät yksilöt turhan harvinaisia pilattavaksi. Aloitus tietenkin oli trolli. Mutta vanha ja hyväkuntoinen mersu on hieno auto, eikä niitä ole helppo löytää myytävänä. Harrasteautoja alan ja merkin harrastajilla, niitä näkee aina joskus kesäisin.

      Suosittelen käyttöautoksi mopoautoa, sopii varmaan parhainten Sinulle.

    • mopedilla maailmalle

      No tuo 200d tai 220d OVAT mopoautoja.......

    • perustekniikkaa

      ei ole trolli vaan tarkoitus on hankkia vähä vanhempi mersu jossa ei oo kalliit huollot eikä monimutkaista tekniikkaa. ainakin pystylyhty on tyylikäs liikenteessä. en tarvitse mopo autoa. millainen ois w115 240d?

    • hölmöidea

      Eiköhän noita ensimmäisiä B mersuja saa ulosheittohintaan..

      Nuo vanhemmat taas ei käyttöautoja, bensaa palaa sellaset 15 l/100 ja vakuutusmaksut taivaissa juur päästöjen ja massan takia.

      • Tajuatko yhtään

        mistä oikein puhelet? Kuusikymmentäluvun W110 tai W115-Mersut maksavat jo enemmän kuin hyvä Väyrynen. Dieselit kuluttavat saman kuin nykyinen C tai E-sarjan autot. Teho on tietysti vähän erilaista kuin uusissa mutta mihinkäs täällä kenelläkään kiire olisi, melkein valmiissa maailmassa.


    • Paavo Pesusieni

      Tosiaan koriltaan ja tekniikaltaan hyväkuntoiset oldtimerit kuten termi kuuluu eli yli 25 v vanhat autot ovat jo suhteellisen arvokkaita. 50 - 40 vuotta vanhat vielä arvokkaampia, raadoistakin pyynnit ovat työmäärään nähden suhteelisen kovia, kuvitelma että löytäisin joltain perikunnalta pakasta vetämättömän aarteen tarkoittaisi sitä että se pitäisi purkaa kokonaan ja vaihtaa kaikki kumi- ja muoviosat, tiivisteet, siivota moottori alkaen vesikanavista etc. Sitten kaikkein hauskin asia onkin etsiä maailmalta jotain hemmetin sondernippeliä jota on viimeksi valmistettu ennen 1980 lukua. Nykyisessä liikenteessä näiden sukupolvien autojen kiihtyvyyttä voidaan lähinnä mitata kuskin verenpaineen nousuna ja kulutettuina savukkeina.

      Kesällä näin 5500 euron pyynnin 200 dieselistä joka oli maalattu useampaan kertaan yli ja kupli kauniisti, todettiin kaverin kanssa että tuon kun siivoaa niin ei ole vapaa-ajan ongelmia lähimpään vuoteen tai kahteen. Jos sinua kiinnostaa vanhat klassikot niin Tähdellinen ja Mercedes Benz Classic lehdistä näkee kunnostettujen ja kunnostamattomien yksilöiden myynti-ilmoituksia.

      Jos vuotuinen ajosuorite on luokkaa 10 - 25 tkm:ä niin tuollaisen 100000 km:n ajoon menee 4 - 10 vuotta jolloin jos esim. suhteellisen tuoreen (Cdi koneet) paljon ajetun yksilön kone kukkuu ja muu tekniikka on kunnossa niin kyllä sillä tuollaisen suorittaa.

    • perustekniikkaa

      minkä korimallin 200 diesel oli kyseessä? klassikko mersu se olla pitää. hyväkuntoinen mielellään. peltien hitsaaminen ei ole vierasta. w136 on jo näyttely auto

    • Paavo Pesusieni

      W115 eli Stricht Acht oli varmaankin viimeistä sarjaa noista kun takavalot oli uritettu, taikka mistä sitä pystyy sanomaan tuonikäisestä.

    • Paavo Pesusieni

      ei enää koskaan ruosteisia mersuja

    • Paavo Pesusieni

      Katos troolajakin liikkeellä, onko muistettu ottaa aamulääkkeet laitettu foliohattu päähän vakoilusatelliittien varalta entä maasäteilyn varalta kengän pohjat maadoitettu ja hampaista etsitty radiolähettimiä. Keksi oma nicci äläkä häiriköi muiden nimissä kun nuo evääsi ovat muutenkin aika heikonpuoleiset.

    • perustekniikkaa

      mitä kannattaa katsoa w110 ostaessa?

    • Paavo pesusieni

      ei kannata ostaa ne on jo lahoja ei enää koskaan mersua mulla lähti justiin väyrynen paaliin ku oli koko pohja ruostetta täynnä ei enää koskaan

      • Paavo Pesusieni

        Troolaaja näemmä liikkeellä, kun on siivilälusikalla annettu niin paljoa ei voi vaatia rievulta.


    • Paavo Pesusieni

      Ei mulle autoo kun oon niin pöljö. kaikki luulen tietäväni mutta mittään en tiiä! Ja ihan itte oon keksiny että nimeni on Paavo, ja että pesusieni olen.

      • Paavo Pesusieni

        Oli mulla väyrys mersu mutta se mätäni kovaa vauhtia vein se paalattavaksi nyt ajelen samaralla kun ei ole varaa enää mersuun


      • Esikuvia
        Paavo Pesusieni kirjoitti:

        Oli mulla väyrys mersu mutta se mätäni kovaa vauhtia vein se paalattavaksi nyt ajelen samaralla kun ei ole varaa enää mersuun

        Samara juuri sopiva kulkuneuvo, ei siis auto sinunlaiselle


    • naapuria varten

      Tekstisi kertoo että ostat sen näyttöautoksi.

    • Paavo Pesusieni

      Trolli vauhdissa, hanki oma elämä ja käske äipän lopettaa energia juomien sekä keppanan kanto sinulle.

    • 63 amg

      W 115 niissä hehkutus jo avaimesta ei tarvii nappulasta vetää mikä tosin ei ylivoimaisen raskas tehtävä

      • Anonyymi

        Vain 3.0 dieselissä avain hehku,pieninmät vetohehku.


    • Paavo Pesusieni

      Koko aihe on enempi teoreettinen nuorimmat W115 yksilöt ovat vuodelta 1975 joten tosiaan kunnostaminen käyttöautoksi vaatii rahaa ja aikaa sekä ylläpito varaosien suhteen on vaikeaa. Kuten aiemmin totesin että halvemmaksi ja helpommaksi tulee käyttöautoksi W124,W210 tai W211 kalustosta. Mutta saahan näitä hypoteettisia ketjuja aloittaa.

    • Anonyymi

      220SE OIS JOTAIN TAI SIT 300 ADENNAUER... SIINÄ ON MUN MIELESTÄ JO TODELLA TYYLIÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe