Ensin kannattaa kokeilla vastauksen löytymistä ongelmaansa tuolla ylhäällä olevalla "HAE" toiminnolla jolla melko kattavasti vastaus löytyy eli jos kyseessä vaikka SP2 päivityksestä tulleita ongelmia riittää kun laittaa hakuriville tuon kyseisen tekstin.
Erehdyksien estämiseksi ei auta sekoittaa suomi24 keskustelupalstojen hakutoimintoon tuota vielä ylempänä olevaa "hae" toimintoa joka hakee internetistä.
Kokeilin tuolla hakusanalla ja osumia tuli 1286kpl joten asiasta on keskusteltu melkoisen paljon ja varmaan vastaus löytyy siitä tosin hakujen runsaus on ongelmallinen joten silloin kannattaa käyttää "laaja" haku systeemiä jolloin voi rajoittaa hakuaan tietylle aikavälille tai karsia tiettyjä sanoja pois.
Kannattaa kokeilla tuota systeemiä niin ei samat asiat toistuisi päivästä toiseen. Lisäksi vielä tätä ominaisuutta käyttämällä saa mahdollisesti vastauksen heti pienellä selaamisen vaivalla kuin että odottaa päivän tai parikin ennenkuin saa oikean vastauksen.
Ja jos vaan viitsitte niin laittakaapa kommenttejanne tuosta hausta kuinka on onnannu tai sitten mikä mättää.
Taas asiaa kaikille
10
935
Vastaukset
- Kirsi-Leena
www.google.fi auttaa usein.
- hmm
tonne forumin yläreunaan ois muute hyvä laittaa jotku tutoriaalit näistä yleisimmin kysytyistä kysymyksistä, haun käytöstä jne jne kuten aika monilla muillakin forumeilla on tehty..
- oikein
Pikku selvennys ois ihan hyvä tohon hakusysteemiin tehä, jos siihen kirjoittaa esimerkiksi "messenger" niin se hakee kaikilta senssi palstoilta.!
Silloin kannattaa käyttää tuota laajennettua hakua jossa voi valita miltä keskustelualueelta haluaa rajata tuon hakunsa.
Eli mene siihen "laaja haku" suotimeen ja liitä tuo sana "messenger" siihen ylimpään riviin ja rajoita haku kirjoittamalla riville "Hae viestejä ainoastaan keskustelusta" keskustelualue "Yleistä windowsista" niin tällä suodatuksella saa rajattua hakunsa tiettyyn palstaan.
Saakohan tuosta mun selityksestä nyt tolkkua mutta se selvenee varmaan kun menee vilkaseen ensin koko "Laaja haku" suodinta.- hakija
SagittariusM-61 kirjoitti:
Silloin kannattaa käyttää tuota laajennettua hakua jossa voi valita miltä keskustelualueelta haluaa rajata tuon hakunsa.
Eli mene siihen "laaja haku" suotimeen ja liitä tuo sana "messenger" siihen ylimpään riviin ja rajoita haku kirjoittamalla riville "Hae viestejä ainoastaan keskustelusta" keskustelualue "Yleistä windowsista" niin tällä suodatuksella saa rajattua hakunsa tiettyyn palstaan.
Saakohan tuosta mun selityksestä nyt tolkkua mutta se selvenee varmaan kun menee vilkaseen ensin koko "Laaja haku" suodinta.on nimityksenä harhaanjohtava. Pitäisi olla just esim. *tarkennettu haku* tai *rajaa hakua*, niin sen erkkikin ymmärtäis
- Ryo_Yung
Itse olen etsinyt muutaman kerran sillä ja toimii hyvin. ^^
Kiitos tuon keksijöille :PItekkin olen löytänyt sillä vastauksen kun olen pari kertaa ettinyt. Se vaan tuppaa unohtumaan toi haku. Kaikki ei ole edes huomannut sitä.
- Ryo_Yung
lammas-jr kirjoitti:
Itekkin olen löytänyt sillä vastauksen kun olen pari kertaa ettinyt. Se vaan tuppaa unohtumaan toi haku. Kaikki ei ole edes huomannut sitä.
Se on kyllä huomattu, että jotkut ei edes tiedä että hakua on, taikka ne luulee että tuo yllä oleva haku on kuin googlen.
Mutta sen huomasin äsken, että joskus se ei löydä jotain asiaa mitä etsit. Ryo_Yung kirjoitti:
Se on kyllä huomattu, että jotkut ei edes tiedä että hakua on, taikka ne luulee että tuo yllä oleva haku on kuin googlen.
Mutta sen huomasin äsken, että joskus se ei löydä jotain asiaa mitä etsit.Ei googlekaan aivan kaikkea löydä.
- onnasi
Just aamusella sain oivat neuvot kauan häiritsevään ongelmaan. Olisinpa aiemmin äkännyt hyödyntää hakua. Jatkossa olen viisaampi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998626Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682971- 151343
- 761028
- 67990
- 25946
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61923- 55913
- 64862
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73854