pärjäisitkö ilman nettiä?

....................

Sain elää nuoruuteni ilman nettiä ja silloin tekemistä riitti. Mutta tänä päivänä työttömänä ei pärjää ilman nettiä.
Ainakin meillä te-toimisto lähettää kaikki kirjeensä netpostiin nykyisin ja joudun katsomaan arkisin netin kautta onko sinne tullut kirjeitä kun ei enää tule paperista kirjettä postissa. Pankissa laskujen maksaminen maksaa ja kassapalvelut vähentyvät. Niin köyhänä tulee halvemmaksi nettipankissa maksaminen.

Monet asiat hoituvat netissä tänä päivänä nopeasti.

15

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karjalan ruusu

      Ei työkkäri mitään netpostiin lähetä, jos et tee netposti-sopimusta, joka on täysin vapaaehtoinen. Itse en ole käynyt kertaakaan työkkärin nettipalvelussa, enkä ole niille antanut edes sähköpostiosoitettani. Puhelinnumero ja osoite riittää, joskaa se puhelimen omistaminenkaan ei ole pakollista. Kyllä ne työkkärin virkailijat saa asiansa ilmaistua kirjeelläkin.

      Muuten kyllä itsellä on tietokone kovassa käytössä. Luen päivittäin lehdet, juttelen kavereiden kanssa facebookissa, pelaan, seurailen muutamaa blogia sekä keskustelupalstaa ja hoidan pankkiasiatkin siinä sivussa.

    • aloittajalle

      maksuautomaatilla ei laskujen maksaminen maksa mitään.

      • Pitkäaikatyötön

        Kyllä minun pankissa maksaa myös maksuautomaatin käyttö, tosin kohtuulliset 0,75 euroa per maksupalvelulasku. Olen tehnyt laskuttajien kanssa ensin veloituksettomia suoramaksusopimuksia. Loppujen kanssa sovin isoja kertalaskuja, jotka ripottelen eri kuukausille. Niin vakuutuslaskut eivät eräänny samassa kuussa ajoneuvoveron kanssa, ja myös opintolainan lyhennykset ovat omina kuukausinaan.

        Nettiä voin käyttää ilmaiseksi kirjastossa, sosiaalitoimiston aulassa ja sukulaisilla.


      • avainas
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Kyllä minun pankissa maksaa myös maksuautomaatin käyttö, tosin kohtuulliset 0,75 euroa per maksupalvelulasku. Olen tehnyt laskuttajien kanssa ensin veloituksettomia suoramaksusopimuksia. Loppujen kanssa sovin isoja kertalaskuja, jotka ripottelen eri kuukausille. Niin vakuutuslaskut eivät eräänny samassa kuussa ajoneuvoveron kanssa, ja myös opintolainan lyhennykset ovat omina kuukausinaan.

        Nettiä voin käyttää ilmaiseksi kirjastossa, sosiaalitoimiston aulassa ja sukulaisilla.

        ei maksa koko pankkki palvelut yhtään mitään kun on avainasiakas


      • Pitkäaikatyötön
        avainas kirjoitti:

        ei maksa koko pankkki palvelut yhtään mitään kun on avainasiakas

        Aha. No, minulla ei ole 30.000 euroa velkaa/talletuksia. Eikä Nordean asiakkuuttakaan sen puoleen.


      • avainas
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Aha. No, minulla ei ole 30.000 euroa velkaa/talletuksia. Eikä Nordean asiakkuuttakaan sen puoleen.

        eipä oo velkaa mullakaan, ole ollut sitten 1989, jolloin tuli tää talo maksetuksi.


      • Pitkäaikatyötön
        avainas kirjoitti:

        eipä oo velkaa mullakaan, ole ollut sitten 1989, jolloin tuli tää talo maksetuksi.

        Koska 30 tonnin sidonnaisuus on avainasiakkuuden edellytys, on oltava sen verran säästöjä tai lainaa. Tai sitten ikää yli 64 vuotta itsellä tai puolisolla, jos etuohjelmataso oli saavutettu aiemmin.

        Katsotko kuuluvasi köyhiin?


      • avainas
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Koska 30 tonnin sidonnaisuus on avainasiakkuuden edellytys, on oltava sen verran säästöjä tai lainaa. Tai sitten ikää yli 64 vuotta itsellä tai puolisolla, jos etuohjelmataso oli saavutettu aiemmin.

        Katsotko kuuluvasi köyhiin?

        tulotasoltani olen köyhä...ansiosidonnaiseni on 1080e/kk käteen ja eikös se köyhyysraja ole jotain 1170e/kk käteen. Joten olen tuloitani köyhä, vaikka en muuten olekaan.


      • Pitkäaikatyötön
        avainas kirjoitti:

        tulotasoltani olen köyhä...ansiosidonnaiseni on 1080e/kk käteen ja eikös se köyhyysraja ole jotain 1170e/kk käteen. Joten olen tuloitani köyhä, vaikka en muuten olekaan.

        No sitten meillä on samankaltainen tilanne. Omaisuutta on, mutta tuloja ei niinkään. Itselle tulee työmarkkinatuki 32,66 euroa korotusosan 4,78 e kanssa eli 37,44 e brutto per arkipäivä ylläpitokorvaus 9 e. Kk-tulot käteen noin 716 e reilu parisataa asumistukea. Kympin tarkkuudella ehkä sellainen 930 euron kokonaisuus.


    • Minä voisin ihan hyvin olla ilman nettiä, mutta en ilman kirjoja.

      • toinenvanha

        mullakii on yli 7000kpl kirjoja, osa lukemattomia....sitten kun on asikaa-kaudelle varattuja.


    • joog

      Netposti ulkoistaa hommansa Intiaan, joten eip tiedä, miten mielenkiintoiseksi sinun arkesi muuttuu :D Luultavasti sinne kirjeitä tulee edelleenkin!

      TE-toimisto lähettää sut Intiaan Shitsaamaan?

      • 17 vuotta jo netissä

        Ei ne TE-toimistossa tiedä, millä tavalla työtön saa postinsa. Netpostiin saapunut posti on päivää nopeammin luettavissa kuin paperinen posti ja sen voi lukea, vaikka olisi matkalla tai vaikka mökillä. Netposti käsittääkseni ulkoistaa tukitoimintojaan Intiaan, TE-toimistojen kirjeet ei tule koskaan Intian kautta kiertämään. Itse saan sähköposti-ilmoituksen Netpostiin saapuneesta kirjeestä, ei sinne tarvitse kirjautua kuin tarvittaessa.


    • lähitapiolassa ei ole kuin verkkopankki,ja saan e laskuja ja netpostia että kyllä aika hankalaksi elämä tulisi ilman nettiä.ilman nettiä en siis pärjää mutta pärjäisinkö ilman omaa konetta on toinen kysymys.maksaa se kaupungin kirjastolle menokin ja ainakin 3 kertaa kuukaudessa mun täytyy laskuja maksaa...hankkisin ekan oman koneen ja netin vasta 25 vuotiaana siihen asti pärjäilin täysin ilman nettiä.

    • arbetslös

      Pärjäsin yli kuukauden. Sen jälkeen kävin nettikuppilassa pari kertaa viikossa.
      En kuskannut omaa konetta mukana.
      Lähtiessä hoidin kaikki mahdolliset asiat valmiiksi.

      Työkkäristä ei tarvinnut välittää koska 3kk:n aikana en ollut Suomen työmarkkinoiden käytettävissä eikä Espanjan viranomaiset taatusti tee mitään hullunkurisia ehdotuksia.

      Päivärahat tulivat jokaisen kuukauden toisella viikolla lähimpään CAM:n konttoriin josta nostin ne passia ja espanjalaisen työkkärin paperia näyttämällä.
      Tilini on toisessa pankissa eivätkä suostuneet siirtämään rahoja suoraan sinne.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe