Hei!
Eli ajoin tuossa viikko sitten lauantaina ojaan tien jään takiaa ja aika rajustihan sinne mentiin, mutta autolle ei ulkoisesti käynyt oikein mitään, rapakaari lähti molemmista eturenkaista irti ja osa edessä olevasta jutusta irtosi. Nyt kun ajan ja kiihdytän niin auto nykii oudosti ja nyt pelottaa että moottorissa on suurempi vika, joka maksaakin sitten paljon. Olin ojassa auton vasenpuoli ylhäällä ja auton etuosa kärsi hieman. yksi pieni lommo on vasemmalla sivulla. Mistä tämä voisi johtua? auto myös nykii, kun ajaa ylämäkeen. Olen siis 19-vuotias nainen, enkä tiedä autoista mitään!
ojaan ajamisesta aiheutunut vika
11
205
Vastaukset
- vikakoodit esille
Vikakoodin lukuun katsomaan mikä on vialla. voi olla jonkin anturin johto irronnut tai vaurioitunut mikä aiheuttaa kyseisen vian kun moottorin ohjausyksikkö ei saa oikeaa tietoa mitä moottorissa tapahtuu.
- aika entinen parempi
olisi hyvä jos nykyäänkin saisi vielä autoja kaasarilla ja katkojan kärjillä ilman turhia hevon paska tikipokseja ja antureita jotka aiheuttaa pelkkiä ongelmia eikä niistä saa mitään hyötyä.
kaikki polttoaineen suihkutukset, hiukkasloukut, katalysaattorit, abs jarrut, ajonvakautukset, luistonestot, sähköiset ohjaustehostimet, automaattilaatikot, automaatti ilmastoinnit, väyläohjaukset jne. kaatopaikalle.
yksinkertainen kaasari käsiryypyllä, katkojan kärjet ja virran jakaja sytytykseen, suurin elektroniikka yksinkertaisessa autoradiossa mitä koko kotterossa on.
ja kaikki ongelmat katoaa sen siliän tien! ei mitään nykimisiä, vikavaloja, testerikäyntejä ym.. aina toimii. - wanhat pommit
aika entinen parempi kirjoitti:
olisi hyvä jos nykyäänkin saisi vielä autoja kaasarilla ja katkojan kärjillä ilman turhia hevon paska tikipokseja ja antureita jotka aiheuttaa pelkkiä ongelmia eikä niistä saa mitään hyötyä.
kaikki polttoaineen suihkutukset, hiukkasloukut, katalysaattorit, abs jarrut, ajonvakautukset, luistonestot, sähköiset ohjaustehostimet, automaattilaatikot, automaatti ilmastoinnit, väyläohjaukset jne. kaatopaikalle.
yksinkertainen kaasari käsiryypyllä, katkojan kärjet ja virran jakaja sytytykseen, suurin elektroniikka yksinkertaisessa autoradiossa mitä koko kotterossa on.
ja kaikki ongelmat katoaa sen siliän tien! ei mitään nykimisiä, vikavaloja, testerikäyntejä ym.. aina toimii.Hehheh. Pahimmat itselle/sukulaisille eteen tulleet pommit
- iäkkäämmän tojotan automaattiryyppy ... pakkasilla piti kaasupoljinta pumpata pari kertaa ennen käynnistystä (kiihdytyspumpulla bensaa koneeseen) sitten käynnistys, kone kävi muutaman sekunnin ja sammui ... sitten sama uusiksi ... puolenkymmentä kertaa ja sitten saatto jo jäädä kone käymään
- koneen käydessä kaasuun ei saanut koskea, koska se tiputti automaattiryypyn pois ja sen jälkeen ei enää toivoakaan käynnistymisestä, jos kone pääsi sammumaan uudelleen
- koneen lämmetessä ryyppy niksahti pienemmälle ja kone sammui samalla ... mutta lähti toki aina uudelleen käyntiin, tämä(kin) toistui pariin kertaan ennen kuin oltiin normi lämmöissä
- elektronisella sytyksellä varustettu pikkuvolvo .... joka ma aamu 10 min huilitauko keskellä samaa risteystä. Huolto oletti, että ongelmaa bensansaannissa / ruostetta tankissa -> palikkaa vaihdettiin isolla rahalla, vailla tuloksia. Tais kuitenkin vika olla siinä sytkäboxissa, mutta kun ei mitään väyliä eikä vikakoodeja ollut, niin huoltotoimet aloitettiin noista "todennäköisimmistä".
Ja olihan se ylipäätään menneinä vuosina saavutus, jos lähti auto käyntiin -25 pakkasella. Muistelen, että kovimmilla keleillä jopa kolmasosa taloyhtiön parkkipaikan autoista jäi arkipäivinä seisontaan ts. kuskit siirtyivät joukkoliikenteen kannattajiksi. Silloin kultaisella 70-luvulla, kun autot oli parempia ja luotettavampia ;-D - sitroen.
wanhat pommit kirjoitti:
Hehheh. Pahimmat itselle/sukulaisille eteen tulleet pommit
- iäkkäämmän tojotan automaattiryyppy ... pakkasilla piti kaasupoljinta pumpata pari kertaa ennen käynnistystä (kiihdytyspumpulla bensaa koneeseen) sitten käynnistys, kone kävi muutaman sekunnin ja sammui ... sitten sama uusiksi ... puolenkymmentä kertaa ja sitten saatto jo jäädä kone käymään
- koneen käydessä kaasuun ei saanut koskea, koska se tiputti automaattiryypyn pois ja sen jälkeen ei enää toivoakaan käynnistymisestä, jos kone pääsi sammumaan uudelleen
- koneen lämmetessä ryyppy niksahti pienemmälle ja kone sammui samalla ... mutta lähti toki aina uudelleen käyntiin, tämä(kin) toistui pariin kertaan ennen kuin oltiin normi lämmöissä
- elektronisella sytyksellä varustettu pikkuvolvo .... joka ma aamu 10 min huilitauko keskellä samaa risteystä. Huolto oletti, että ongelmaa bensansaannissa / ruostetta tankissa -> palikkaa vaihdettiin isolla rahalla, vailla tuloksia. Tais kuitenkin vika olla siinä sytkäboxissa, mutta kun ei mitään väyliä eikä vikakoodeja ollut, niin huoltotoimet aloitettiin noista "todennäköisimmistä".
Ja olihan se ylipäätään menneinä vuosina saavutus, jos lähti auto käyntiin -25 pakkasella. Muistelen, että kovimmilla keleillä jopa kolmasosa taloyhtiön parkkipaikan autoista jäi arkipäivinä seisontaan ts. kuskit siirtyivät joukkoliikenteen kannattajiksi. Silloin kultaisella 70-luvulla, kun autot oli parempia ja luotettavampia ;-DNoista mainitsemistasi käyntihäiriöistä.
Automaattiryypyn ja tyhjäkäynnin säädöllä olisi harmeista päässyt. Aikaa olisi mennyt ehkä se 15 minuuttia. Melkoisen monta aikanaan korjaamolla säädin kuntoon, tosin en Tojotasta.
Tuo pikkuvolvon juttu haiskahtaa joltakin elektroniikkakomponentin liitos/juotosvialta joka ilmenee lämpötilan muuttuessa. Mainitsemasi sytkäboksi on todennäköisin vikapaikka. - vastus ja diodi
sitroen. kirjoitti:
Noista mainitsemistasi käyntihäiriöistä.
Automaattiryypyn ja tyhjäkäynnin säädöllä olisi harmeista päässyt. Aikaa olisi mennyt ehkä se 15 minuuttia. Melkoisen monta aikanaan korjaamolla säädin kuntoon, tosin en Tojotasta.
Tuo pikkuvolvon juttu haiskahtaa joltakin elektroniikkakomponentin liitos/juotosvialta joka ilmenee lämpötilan muuttuessa. Mainitsemasi sytkäboksi on todennäköisin vikapaikka.Elektroniikka kun säätää niin eipä tule moisia harmeja tai käyntihäiriöitä ellei jotain ole oikeasti rikki. Ja jos on niin usein elektroniikka osaa vielä kertoa että mikä siellä on rikki.
- sitroen.
vastus ja diodi kirjoitti:
Elektroniikka kun säätää niin eipä tule moisia harmeja tai käyntihäiriöitä ellei jotain ole oikeasti rikki. Ja jos on niin usein elektroniikka osaa vielä kertoa että mikä siellä on rikki.
Ei minulle osannut elektroniikka kertoa taannoisen auton eikun Fiatin hall-anturin johdon poikkisyöpymää eristeen sisältä. Itse se piti löytää ja syy selvittää sekä korjata luotettavasti.
- vai kuis
Jaa että rapakaari lähti irti renkaista, se on oikeastaan ihan hyvä, eipähän ainakaan kihnuta.
Ja minkäs jään takia sinne ojaan mentiin, tippuiko rommilasista jäät pimpan päälle.- opopop
Jostain kumman syystä arvasin että tullaan syyttämään rattijuopoksi. :)
Asiastahan et mitään tiedä, mutta jätän tälläiset kommentit omaan arvoonsa. - nähty on
opopop kirjoitti:
Jostain kumman syystä arvasin että tullaan syyttämään rattijuopoksi. :)
Asiastahan et mitään tiedä, mutta jätän tälläiset kommentit omaan arvoonsa.Juuei, neidithän ei juopottela, vaan keskittyvät tiiviisti kännykkään lätisemiseen ja/tai naamakirjapäivitysten seurantaan. Liikenteellä ei sitten niin väliä olekaan.
- opopopop
nähty on kirjoitti:
Juuei, neidithän ei juopottela, vaan keskittyvät tiiviisti kännykkään lätisemiseen ja/tai naamakirjapäivitysten seurantaan. Liikenteellä ei sitten niin väliä olekaan.
anteeksi, jos toistan itseäni, mutta niinkuin sanoin että tilannetta et ollut kokemassa ja olin kyllä aivan paineissa jäisen tien vuoksi. :)
- ödmmxmx
Menikö jäähdytin rikki? Ei kannata ajella jos meni....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4578202Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165667Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1164691Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2084558Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli344500Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s523992Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603880Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan783765Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava443700SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha873518