Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuriiri yritys

Työtön ainakin vielä

Ajattelin kysyä että kannattaako kuriiri yritys tänä päivänä? Normi kuormaauto puoli on niin kilpailtu että sinne en ole menossa, mutta kuriiri puolelle paketin jakoon pääsis käytännössä pakun hankinnalla eli alku kustannukset olis vaan murto osan. ja onko alihankinta ketjuun vaikeaa päästä? toki ymmärrän ettei tälläkään rikastumaan pääse mutta eipä sitä muullakaan rehellinen työntekijä/yrittäjä suomessa pääse siitä pitää verottaja huolen. ;)

5

2789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erfgthyjuik8lo9

      Pakulla alihankkijana saattaa työllistyä. Yhteys itella, ups, yms iso firma joka jakaa pientä nyyttiä. Liikennelupa tietenkin pakussa pitää olla niin kuin muissakin ammattiliikenneautoissa, eli ensin pakolliselle tavaraliikenteen yrittäjäkurssille, lupa elystä, sopimus alihankinnasta ja sitten vasta autokauppaan.

      Vaikka aloituskustannukset onkin pienet, on pakulla pieni myös tuntiveloitus. Sanoisin että noin puolet oikean kuorma-auton veloituksesta. Tuon kaltaisella toiminnalla saattaa just ja just itsensä työllistää kun elää kädestä suuhun eikä satu mitään joka vaatisi rahan voimalla tehtyä korjausta.

      Autohommat on suht paskoja hommia ja jonkun ison talon alihankkijana olet hierrarkiassa varaston siivoojan apumiehen sekarotuisen kissan alapuolella. Sinulle sanellaan mitä saat ja siihen on tyytyminen. Jos alat esittämään omia toiveitasi saattaa velkainen hiace muuttua ongelmaksi.

      Olen ollut autoalalla 25 vuotta, tavaraliikennettä, taksiliikennettä, maansiirtoa, pikkubusseja. Tällä hetkellä maansiirtoajoa. Perse on aina auki kuin tuuranputki. Jos joskus näyttää siltä että jotain saattaisi jäädäkin, niin se tunne ei kestä kovin kauaa. Viime kuussakin korjattiin kalustoa 15 tonnilla. Vehkeet seisoo, jätkillä liksa juoksee ja siihen päälle vielä kunnon lasku korjaamolta. Tervetuloa autoalalle!

    • eikohta enää

      Mietippä tätäkin. Itse olen ollut yrittäjä ja tehnyt hommia melko laidasta laitaan, on ollut keikkaa autolla, omaa liiketilaa eri paikkakunnilla jne.

      Sen voin sanoa että autossa kiinteät kulut ovat toki pienemmät kuin kivijalkaliikkeessä, mutta niin on varmasti tulotkin ja ihan sama mitä teet sillä autollas, ootku muuttoapufirma, paketinkuljetusfirma tai minibussin kuski.

      Sen takia olen joutunut huoltamaan kalustoa ihan itse kun ei kertakaikkiaan ole vara viedä huoltoon. Ei ole varaa vuokrata hallipaikkaa korjaukseen, eli suoritan korjaukset varsinaisen työni jälkeen pihalla. Juu ja olen joutunut 20v pakkasessa lojumaan näpit jäässä vaihtaen niveliä sun muuta paskaa jotta saan auton katsastettua.

      Kuvittelin viis vuotta sitten että toimitusjohtajana voisin alkaa ottaa hieman rennommin ja ehkä palkata lisäväkeä paikkaamaan, mutta paskat. Tuli lama, lähti liikkeet ja jouduinkin itse taas auton rattiin. Tällä iällä joudunkin lojumaan myös auton alla ja se alkaa jo rasittaa. Pelkään että kauanko fyysinen kuntoni kestää.

      Onko siinä sitten mitään järkeä kun naapurin työtön katselee sisältä lämpimästä korjausprojektia firman pakulle ja naureskelee, hän kun saa saman tai enemmänkin tekemättä mitään. Mulle jää joskus palkaksi leivän päälle vain ylähuuli.

      Tälläistä on karu totuus tässä kylmässä, laman raiskaamassa suomessa.

    • dsa dsa

      olen nähnyt liikenteessä DHL:n väreihin maalatun pakun jossa oli yrityksen (ei DHL) nimi ja puh-nro ovessa.

    • autokaupoille vaan

      Kyllä pääkaupunkiseudulla on edelleen tarvetta pakettiautokuljetuksille. Alussa joudut ehkä tekemään myös muuttokeikkaa tms, jolloin olisi hyvä, jos sulla olisi tarvittaessa mahdollisuus ottaa mukaan joku kantajaksi. On paljon esim. yrityksiä, jotka tekevät vaikkapa laitekorjauksia ja -asennuksia, jolloin isompi 80-100 kg painava laite ei mahdukaan huoltomiehen farmariautoon ja pitää tilata paku. Tai että pyykinpesukonetta ei mummo jaksa kantaa, vaan pitää hommata joku kuljetusliike, joka sen kuskaa.

      Onhan noita kaikenlaisia firmoja, jotka ovat kyllästyneet Itellaan ja sen harvenevaan toimipisteverkostoon. Ainaski isoimmissa kaupungeissa luulisi kuljetusyrittäjälle riittävän töitä joko itsenäisenä tai alihankintana. Luotettavuus on elintärkeää. Viinaan menevä ja maanantaisin krapulaisena ajava kuski taas ei ole sitä, mitä halutaan.

      • sdvfbgnthjykiu

        "Kyllä pääkaupunkiseudulla on edelleen tarvetta pakettiautokuljetuksille."

        Niin on, mutta niin on jakajiakin.

        "vaikkapa laitekorjauksia ja -asennuksia, jolloin isompi 80-100 kg painava laite ei mahdukaan huoltomiehen farmariautoon ja pitää tilata paku."

        Aika harva huoltomies ajelee farkulla tai henkilöautolla just ton takia. Tämän kortin varaan en kuljetusbisnestä laskisi.

        "pyykinpesukonetta ei mummo jaksa kantaa, vaan pitää hommata joku kuljetusliike, joka sen kuskaa."

        Tämänkään varaan en laskisi. Silkkaa näpertelyä.

        " Ainaski isoimmissa kaupungeissa luulisi kuljetusyrittäjälle riittävän töitä joko itsenäisenä tai alihankintana."

        Pakettiautolla liikennettä harjoittavan yrittäjän elin ehto on päästä johonkin isoon taloon alihankkijaksi muuten ei tule hommasta yhtään mitään. vakituisista ajoista tarvitaan se säännöllinen tulo ja sitten nämä muuttokeikat sun muut mummojen pesukoneet on siihen hyvää päälle jos sattuu keikka tulemaan.

        Kulut on kuitenkin sellaiset että jos meinaa pärjätä sillä että tekee nettisivut ja ottaa ilmoituksen keltaisilta sivuilta ja jää odottamaan yksittäisten kuljetuksen tarvitsijoiden soittoa, ehtii kuolla nälkään ennen kuin puhelin soi.

        Nimimerkillä: Tavaraliikennettä PK seudulla vuodesta 1994


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe