Jehovan todistajat Yhdysvaltain puolesta

tutkija.

Vartiotorni ylisti Yhdysvaltain menestystä ensimmäisessa maailmansodassa. Ihmisiä kehotettiin osallistumaan kansalliseen rukouspäivään.

1 June 1918 Watch Tower, p. 174

"30 TOUKOKUUTA RUKOUKSILLE JA PYYNNÖILLE

Kongressin 2. huhtikuuta julistaman päätöslauselman ja Yhdysvaltain presidentin 11. toukokuuta julistaman päätöksen mukaan ehdotetaan, että Herran kansa kaikkialla tekevät toukokuun 30. päivästä rukousten ja pyyntöjen päivän. Jumala on suuremmoisesti siunannut saattaakseen kansakunnan muodostumaan ja kasvamaan maailman parhaissa olosuhteissa vapauden, siviilioikeuksien ja uskonnonvapauden säilyttämiseksi.

Tämä maa on jumalallisesti "siipien varjossa", varjostettuna Jumalan sanan kaitsemuksen huolenpidolla-- missä Jumala on kohottanut ylös lippunsa vuorelle (valtakunta)..

Lukemattoman siunaukset ovat virranneet hurskaille ihmisille Yhdysvaltain viisaiden säännösten ja lakien kautta..

Olkoon siellä ylistystä ja kiitoksen antoa Jumalalle luvatusta loistoisasta sodan lopputuloksesta, yksinvaltiuden kahleiden rikkomisesta, vankien vapauttamisesta (Jesaja 61:1) ja maailman tekemisestä turvallisemmaksi paikaksi tavallisille ihmisille--siunaukset kaikille Jumalan Sanan vakuttamille tässä maassa ja koko maailman ihmiskunnalle."

Alkuperäinen artikkeli englanniksi
http://watchtower.observer.org/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040601/JWANDSOCIETY8/40601006

5

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alk. Sit. Or.

      Kyllä. Tuo on niitä harvoja asioita, joissa lopun ajan 144 000:n jäännös on ilmoittanut erehtyneensä ja menettäneensä tilapäisesti puolueettomuutensa maailman asioihin nähden.

      Jäännös joutuikin samoin tilapäisesti tästä syystä, puolueettomuuden menettämisen johdosta, pois Jehovan suosiosta, mikä näkyi sen johtavien virkailijoiden vangitsemisena, ns. jäännöksen Babylonin vankeutena, 1918, mutta kuten alkuperäinen juutalainen Babylonissa ollut jäännöskin ennallistettiin Jehovan suosioon ja Jerusalemiin rakentamaan Jehovan temppeliä 537 eaa, niin myös lopun ajan jäännös ennallistettiin hengelliseen toimintaan 1919 entistä ehompana kristikunnan papiston kauhuksi.

      Koska Jumalan valtakunnan hallitus (144 000 Kristus) on niin tärkeä Jumalan tarkoituksissa, tätä jäännöksen hetkellistä heikentymistä 1918 ja nopeaa 1919:n elpymistäkin on kuvattu etukäteen Ilmestyskirjan 11:10-12:ssa.

      Lähde: JT:t "Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma", Vantaa, 1988, s 167-170.

      Raamatun Ilmestyskirja toteutuu suuressa määrin vain JT:issa. Siksi kristikunta ei pysty ymmärtämään oikein koko kirjaa.

      Lähde JT:ien puolueettomuuden menetyksestä: JT:ien "Jehovan todistajat Jumalan päätöksissä" (Tikkurila, 1962, s 91, 92).

      ASO

      • tutkija.

        >>Kyllä. Tuo on niitä harvoja asioita, joissa lopun ajan 144 000:n jäännös on ilmoittanut erehtyneensä ja menettäneensä tilapäisesti puolueettomuutensa maailman asioihin nähden

        Toiset Jehovan todistjat taas sanovat, että hallintoelin on MONESTI myöntänyt erehdyksensä?

        Olen kanssasi samaa mieltä siinä, että harvoin on todellakin mitään myönnetty, vaikka aihetta olisi ollut kymmeniä ellei satoja kertoja.

        Hallintoelimellä tai "jäännöksellä" kuten sitä kutsutte, on todellakin suuri verivelka. Se on sodan siunaamisen lisäksi tappanut epäraamatullisilla opeilla.


      • fger
        tutkija. kirjoitti:

        >>Kyllä. Tuo on niitä harvoja asioita, joissa lopun ajan 144 000:n jäännös on ilmoittanut erehtyneensä ja menettäneensä tilapäisesti puolueettomuutensa maailman asioihin nähden

        Toiset Jehovan todistjat taas sanovat, että hallintoelin on MONESTI myöntänyt erehdyksensä?

        Olen kanssasi samaa mieltä siinä, että harvoin on todellakin mitään myönnetty, vaikka aihetta olisi ollut kymmeniä ellei satoja kertoja.

        Hallintoelimellä tai "jäännöksellä" kuten sitä kutsutte, on todellakin suuri verivelka. Se on sodan siunaamisen lisäksi tappanut epäraamatullisilla opeilla.

        Kuten jo tuli mainittua, kukaan ei täällä vielä ole tarjonnut vaihtoehtoa. Missä se poppoo on, kerro, että saan hieman tarkastella taustoja.


      • tutkija.
        fger kirjoitti:

        Kuten jo tuli mainittua, kukaan ei täällä vielä ole tarjonnut vaihtoehtoa. Missä se poppoo on, kerro, että saan hieman tarkastella taustoja.

        >>Kuten jo tuli mainittua, kukaan ei täällä vielä ole tarjonnut vaihtoehtoa. Missä se poppoo on, kerro, että saan hieman tarkastella taustoja.

        Sinä jatkuvasti kyselet sellaisia asioita jotka eivät kuulu tälle palstalle.

        Muutenkin, pitääkö jonkun muun aina olla sinulle olla aina näyttämässä ja kertomassa mitä tehdä ja minne mennä? Laittaako äitisi sinut töihin aamuisin, peitteleekö nukkumaan? Meneekö elämäsi sekaisin jos sinulla ei ole mieleistäsi vaihtoehtoa valheelle?

        Suomi24:ssakin näyttäisi olevan vaikka kuinka monta uskonto-aiheista palstaa, kannattaa mennä vaikka niille kyselemään muista uskonnoista jos et muuta keksi.


      • tutkija. kirjoitti:

        >>Kyllä. Tuo on niitä harvoja asioita, joissa lopun ajan 144 000:n jäännös on ilmoittanut erehtyneensä ja menettäneensä tilapäisesti puolueettomuutensa maailman asioihin nähden

        Toiset Jehovan todistjat taas sanovat, että hallintoelin on MONESTI myöntänyt erehdyksensä?

        Olen kanssasi samaa mieltä siinä, että harvoin on todellakin mitään myönnetty, vaikka aihetta olisi ollut kymmeniä ellei satoja kertoja.

        Hallintoelimellä tai "jäännöksellä" kuten sitä kutsutte, on todellakin suuri verivelka. Se on sodan siunaamisen lisäksi tappanut epäraamatullisilla opeilla.

        ja milloin?

        >>Hallintoelimellä tai "jäännöksellä" kuten sitä kutsutte, on todellakin suuri v e r i v e l k a. Se on sodan siunaamisen lisäksi t a p p a n u t epäraamatullisilla opeilla.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe