Nauticat 33

rig

Pyytäisin kertomaan kokemuksia veneestä Nauticat 33. Minkälainen se on merellä - rullaako pahasti. Ja onko purjeista joskus merellä hyötyä, vai vain näöksi puomilla pakattuna.

37

5406

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cautinac
      • Cautinac

      • lisää nc videoita

      • Kallekaappari
        lisää nc videoita kirjoitti:

        Onhan tuollaisella hyvät puolensa varsinkin huonolla ilmalla:
        http://www.youtube.com/watch?v=tOx00sBt9vI
        Mistä johtuu että meikäläiset Nauticatit kulkevat melkein aina koneella? Kyllähän niillä voi purjehtia vaikka sivuvastaista kurssia:
        http://www.youtube.com/watch?v=lavBkv_iyqo

        Kyllä nykyajan Nauticatit ovat kaikin tavoin upeita ja laadukkaita veneitä!

        T. Entinen skeptikko


      • Yksimastoinen
        Cautinac kirjoitti:

        Uudestaan
        http://www.youtube.com/watch?v=zd1ETvC0zgY

        En ole koskaan purjehtinut kaksimastoisella, mutta näytti aika oudolta tuo ison jalustaminen noinkin runsaasti tuulen puolelle? Genua ei todellakaan näytä hyvältä kryssipurjeelta. Vielä silloinkin, kun hieman laskettiin, oli iso edelleen keskilinjaan jalustettuna? Vauhtia ei paljon ollut aistittavissa. Koneajoon suunniteltu on tuo 33.


      • Vanha Ohlson
        Yksimastoinen kirjoitti:

        En ole koskaan purjehtinut kaksimastoisella, mutta näytti aika oudolta tuo ison jalustaminen noinkin runsaasti tuulen puolelle? Genua ei todellakaan näytä hyvältä kryssipurjeelta. Vielä silloinkin, kun hieman laskettiin, oli iso edelleen keskilinjaan jalustettuna? Vauhtia ei paljon ollut aistittavissa. Koneajoon suunniteltu on tuo 33.

        Vanhat NC:t olivat enemmän moottoripurjehtijoita kuin uudemmat, joissa syvempi köli.

        Mutta eihän sitä venettä nyt suunniteltu vain moottorilla ajettavaksi, eihän "koristerikistä" kukaan halua maksaa.


      • m.o.t?
        Yksimastoinen kirjoitti:

        En ole koskaan purjehtinut kaksimastoisella, mutta näytti aika oudolta tuo ison jalustaminen noinkin runsaasti tuulen puolelle? Genua ei todellakaan näytä hyvältä kryssipurjeelta. Vielä silloinkin, kun hieman laskettiin, oli iso edelleen keskilinjaan jalustettuna? Vauhtia ei paljon ollut aistittavissa. Koneajoon suunniteltu on tuo 33.

        Tarkoitit ilmeisesti "True Blue:n" soolopurjehdusvideota, jossa tuuli näytti aalloista ja lipuista päätellen heikolta (siksi kai isoa oli vedetty luuvarttiin). Veneen nopeuslokia ei näytetty, ei myöskään mahdollista tuulimittarin näyttöä.Purjetrimmi olisi ollut helpompi arvioida, jos sitä olisi videoitu toisesta veneestä käsin.
        Jos purjeet oli mielestäsi trimmattu väärin, se kai ei ole veneen vika ;-)


      • blogejakin löytyy
        Yksimastoinen kirjoitti:

        En ole koskaan purjehtinut kaksimastoisella, mutta näytti aika oudolta tuo ison jalustaminen noinkin runsaasti tuulen puolelle? Genua ei todellakaan näytä hyvältä kryssipurjeelta. Vielä silloinkin, kun hieman laskettiin, oli iso edelleen keskilinjaan jalustettuna? Vauhtia ei paljon ollut aistittavissa. Koneajoon suunniteltu on tuo 33.

        Jos jotakuta kiinnostaa, netistä löytyy nauticattien pitkien matkapurjehdusten blogeja. Tässä yksi 33 ft NC:n juttusivusto:
        http://www.katanne.co.uk


    • vpmm

      Mitkä ovat tavallisimpia vikoja käytetyissä vanhemmissa 33:ssa? Millä tavalla on mahdollista havaita mahdolliset pohjan kolhimiset/korjaukset?
      Haluaisin myös mielipiteitä/kokemuksia kannattaako ostaa vanhempaa 33 puuhytillä vai onko lasikuituhytillä varustettu huomattavasti helppohoitoisempi?

      • Ei päivää ilman murh

        Ihan kaikki viat on mahdollisis, oikosulut hapettuneissa sähköissä, tukkeutuneet paskaputket, läpivienneissä kahva jää käteen, kone ruostunut puhki ihan joka paikasta, vaihdelaatikkoon ei varmasti saa enää osia, kuin romuttamosta!


      • vikoja

        Tavallisimmista vioista en tiedä mutta tässä nyt 40-vuotiaan 33sen vikoja viimeiseltä 20 vuodelta. Lämmönvaihtimen kenno alkoi vuotaa 30v kohdalla (Perkins 4.236), vaihdettu pari vuotta käytettyyn 300e. Pakoputken haitariosa puhki 37v kohdalla, alkuperäistä ei löytynyt enää, tehty autopajalla uusi välikappale 79e. Kattoluukun ikkuna (muovia tms?) samentunut, vaihdan sen tänä talvena. Nyt pakosarjasta irtoaa ruostetta ja joskus rassattava kauden alussa. Uusi olisi 750e. Koneella ajettu 4500 - 5000h. Vaijeriloki näyttää liian pientä lukemaa, ehkä potkuri kulunut tms. Puuhytissä on enemmän työtä mutta se on kauniimpi
        ja ehkä auringossa lämpimämpi, joskus hyvä joskus huono asia. Yksi tuulilasin pyyhkijän moottori vaihdettu väsymisen vuoksi. Isomaston spriidarit uudet, vanhat alkoivat vääntyä (puumastot).


    • X442

      Ihan kiva mastonkuljetusalus, mesaanissa tilaa tutkalle ja lipputangolle!

    • NCskipper

      Alkuperäisiä kolmekolmosia tosiaan näkee harvoin liikkeellä purjevoimin, mutta onnistuuhan sekin kunhan tuulta on edes 8 m/s ja mieluummin jostain takaa. Joku oli linkittänyt Katannen sivut tänne. Vene on 331 ja purjehtii paremmin kuin aiemmat 33:t. Pasaatissa seilaa varmasti se mitä pitääkin.

      Nauticatin mopuja tuskin kukaan ostaa purjehtiakseen lujaa Saaristomerellä. Sinne se ostetaan pelkästään ylivertaisen asuttavuutensa takia. Ohjaamo on erinomainen asia oltaessa ankkurissa vaikka kylmemmilläkin säillä. Merikauden pituus on mukavasti elellen yli 6 kk vuodessa.

      Itse purjehdin isommalla ja uudemmalla ohjaamollisella purjevene- Nauticatillani yksin kuluvan kauden aikana eteläisille vesille. En usko millään toisella veneellä sen sujuvan yhtä helposti, ongelmitta ja mukavasti kuin Nauticatilla.
      33:lla on hyvä aloitella ja siirtyä sitten mailinälän kasvaessa vaikka malleihin 37, 39 tai 385. Hintaa tulee, mutta homma toimii ja on mukavaa aina. Se lienee olosuhteiden armoilla tapahtuvassa harrastuksessa kaikkein tärkeintä.

      • 17+9

        Hyvä että tuli yksi omistajan puheenvuorokin palstalle. Itsekin hankkisin ao veneen jos vain rahat piisaisi. Kyydissä olen ollut ja mukavaa
        oli kuten itsekin kuvailit.


      • Malö 43

        Valmistatko/myytkö NC:teja, nyt tulee jo niin paksua ryyniä torvesta, "purjehdin eteläisille vesille" Tallinnassa on siis käyty!


      • muuallakin tunnettu
        Malö 43 kirjoitti:

        Valmistatko/myytkö NC:teja, nyt tulee jo niin paksua ryyniä torvesta, "purjehdin eteläisille vesille" Tallinnassa on siis käyty!

        Lueskelepa englantilaisen Katannen reissuista, jos NCskipperin jutut olivat liian "paksua ryyniä". Eikö suurin osa Siltalan Nauticat-tuotannosta ole mennyt muualle kuin Suomeen?


      • Malö vs NC tuotanto?
        Malö 43 kirjoitti:

        Valmistatko/myytkö NC:teja, nyt tulee jo niin paksua ryyniä torvesta, "purjehdin eteläisille vesille" Tallinnassa on siis käyty!

        Kun Malö43 nimimerkilläsi epäilit NCskipperin valmistavan/myyvän NC:teja, onko takana huoli Malön ja NC:n kilpailusta? Molemmilla kai on ollut taloudellisia vaikeuksia niinkuin monilla muillakin venevalmistajilla.

        Kauppalehden mukaan Nauticat Yachts Oy kasvu oli viime tilikaudella nopeaa ja supisti tappiota.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20140901/14110551960380


        Nauticatteja lienee valmistettu kaikkiaan n. 3000, joista Finnboatin vanhan jutun mukaan vuosittain 95-100% oli mennyt vientiin. Olisi kiva tietää paljonko Nauticatteja on Suomessa.

        Ei taida Malö Yachtsilla mennä ainakaan paremmin, koska uutisten mukaan se on konkurssin partaalla.
        http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2347301-ackordsuppgorelse-kan-radda-malo-yachts

        Malö-veneiden valmistusmääristä en pikaisella haulla löytänyt tietoa. Jossakin lähteessä mainittiin vuosituotannon olleen 25 veneen luokkaa, kun Nauticatetteja valmistui yli 40/v.


      • Eläkeläspariskunta
        Malö vs NC tuotanto? kirjoitti:

        Kun Malö43 nimimerkilläsi epäilit NCskipperin valmistavan/myyvän NC:teja, onko takana huoli Malön ja NC:n kilpailusta? Molemmilla kai on ollut taloudellisia vaikeuksia niinkuin monilla muillakin venevalmistajilla.

        Kauppalehden mukaan Nauticat Yachts Oy kasvu oli viime tilikaudella nopeaa ja supisti tappiota.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20140901/14110551960380


        Nauticatteja lienee valmistettu kaikkiaan n. 3000, joista Finnboatin vanhan jutun mukaan vuosittain 95-100% oli mennyt vientiin. Olisi kiva tietää paljonko Nauticatteja on Suomessa.

        Ei taida Malö Yachtsilla mennä ainakaan paremmin, koska uutisten mukaan se on konkurssin partaalla.
        http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2347301-ackordsuppgorelse-kan-radda-malo-yachts

        Malö-veneiden valmistusmääristä en pikaisella haulla löytänyt tietoa. Jossakin lähteessä mainittiin vuosituotannon olleen 25 veneen luokkaa, kun Nauticatetteja valmistui yli 40/v.

        Anteeksi, että vien keskustelua vähän sivuun, mutta minuakin kiinnostaisi ostaa NC 33, mutta vanhatkin ovat minulle liian kalliita.

        Haluaisin siis leppoisaan matkapurjehdukseen soveltuvan moottoripurren, joka olisi kuitenkin laadukkaasti tehty. Siinä pitäisi olla kuitenkin kohtalaiset purjehdusominaisuudet, eli pitäisi pystyä vähän kryssimäänkin.

        Tulee kahden hengen miehistölle. 80 - 90 luvulta


      • tigras
        Eläkeläspariskunta kirjoitti:

        Anteeksi, että vien keskustelua vähän sivuun, mutta minuakin kiinnostaisi ostaa NC 33, mutta vanhatkin ovat minulle liian kalliita.

        Haluaisin siis leppoisaan matkapurjehdukseen soveltuvan moottoripurren, joka olisi kuitenkin laadukkaasti tehty. Siinä pitäisi olla kuitenkin kohtalaiset purjehdusominaisuudet, eli pitäisi pystyä vähän kryssimäänkin.

        Tulee kahden hengen miehistölle. 80 - 90 luvulta

        Voisivatkohan Targa 96 ja erilaiset Finnsailorit olla vaihtoehtoina? Ohjaamohyttiähän ei ole, mutta pappateltta löytyy. Purjehdusominaisuudetkin ovat ihan ok.


      • Jurmo....
        Eläkeläspariskunta kirjoitti:

        Anteeksi, että vien keskustelua vähän sivuun, mutta minuakin kiinnostaisi ostaa NC 33, mutta vanhatkin ovat minulle liian kalliita.

        Haluaisin siis leppoisaan matkapurjehdukseen soveltuvan moottoripurren, joka olisi kuitenkin laadukkaasti tehty. Siinä pitäisi olla kuitenkin kohtalaiset purjehdusominaisuudet, eli pitäisi pystyä vähän kryssimäänkin.

        Tulee kahden hengen miehistölle. 80 - 90 luvulta

        Suosittelen lämpimästi Jurmo 29:ä. Laadukas ja tukevasti tehty vene hintaisekseen. Hyvät tilat ja purjehtiikin tarvittaessa, todennäköisesti paremmin kuin Nauticat 33.
        Tehty 70-luvulla myös Finncraft 28-nimellä.
        Kts. esim http://www.nettivene.com/moottoripursi/jurmo/541522
        Kannattaa panostaa yksilöön, jossa moottori päivitetty. Vaihto töineen noin 7000-10000.


      • asiassa pysyminen
        Jurmo.... kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi Jurmo 29:ä. Laadukas ja tukevasti tehty vene hintaisekseen. Hyvät tilat ja purjehtiikin tarvittaessa, todennäköisesti paremmin kuin Nauticat 33.
        Tehty 70-luvulla myös Finncraft 28-nimellä.
        Kts. esim http://www.nettivene.com/moottoripursi/jurmo/541522
        Kannattaa panostaa yksilöön, jossa moottori päivitetty. Vaihto töineen noin 7000-10000.

        jurmot, targat finnsailorit eivät mitenkään liity ketjun aiheeseen. Eivätkä ole vaihtoehtoja NC33:lle.
        Aloita uusi ketju, tai laita veneesi ihan normaalsti myyntiin.


      • NCskipper
        muuallakin tunnettu kirjoitti:

        Lueskelepa englantilaisen Katannen reissuista, jos NCskipperin jutut olivat liian "paksua ryyniä". Eikö suurin osa Siltalan Nauticat-tuotannosta ole mennyt muualle kuin Suomeen?

        95% Nauticateista tehtäneen vientiin ja on vuosia, jolloin ei jää ainuttakaan uutta venettä Suomeen.


      • Anonyymi
        Jurmo.... kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi Jurmo 29:ä. Laadukas ja tukevasti tehty vene hintaisekseen. Hyvät tilat ja purjehtiikin tarvittaessa, todennäköisesti paremmin kuin Nauticat 33.
        Tehty 70-luvulla myös Finncraft 28-nimellä.
        Kts. esim http://www.nettivene.com/moottoripursi/jurmo/541522
        Kannattaa panostaa yksilöön, jossa moottori päivitetty. Vaihto töineen noin 7000-10000.

        Jurmo 29 surkein mastonkuljetusalus joka on tehty. Ei kulje purjeilla eikä moottorilla. Suoraan ei mene ohjaamatta metriäkään, sellaista autopilottia ei vielä ole keksittykään jolla kyseinen amme kulkisi suoraan (vaikka kuussa on jo käyty). En solvaa venettä vaan kerron omasta kokemuksesta jonka sain omistaessani kyseisen purkin kahden kesän ajan.


      • Anonyymi
        Malö 43 kirjoitti:

        Valmistatko/myytkö NC:teja, nyt tulee jo niin paksua ryyniä torvesta, "purjehdin eteläisille vesille" Tallinnassa on siis käyty!

        Malö 43 sinä olet nähnyt vain valokuvista, purjehtinut et ole ikinä. Miksi suollat tälläistä paskaa tuutin täydeltä aina? Onko kaikki hyvin?


    • tigras

      Tietty myös Degerö 28.

    • NC yes

      Erittäin tukeva rakenne. Joku kysyi karilleajovaurioista. NC 33 köli on vahva, ei muuta kuin lasikuidun pintakorjausta isonkaan kolhun seurauksena. Kölin kohdalla paksuutta riittää, pohja on n 4 cm, kylki kannen kohdalta toista senttiä (näkyy valumarei'istä. Vahvat palkistot, laipiot ei todellakaan liimattuja ;).
      Merellä liiikkeet rauhallisia. Purjetta kannattaa aina olla, vaikka edes mesaani. Silloin ei rullaa, ilman purjeita kyllä.
      Purjehtii kyllä, kunhan ei hötkyile. Ihan kiva sivutuulessa, kryssääkin, mutta isossa aallokossa ei nousukulma sorto ole "maailmanluokkaa".
      Moottoritilaan pääsee hyvin hommailemaan, mutta vain satamissa. Merellä, jos sinne tulee asiaa, isojen luukkujen kanssa ja päähytin lattia aukaistuna ollaan vaikeuksissa
      Vene on hyvä, haluaako sellaisen, vai jonkun muun, on lähinnä makuasia. Itse olen purjevenemiehiä, enkä osaa arvostaa sisäohjaamoa.
      Edellä mainittiin 40 -vuotiaan NC:n vikalista -vaikuttavaa tekstiä, isoimmat ongemta 40-v jälkeen ovat sähkölaitteissa ja moottorissa.
      Tankit kannattaa tsekata tarkkaan. Alkuperäiset olivat "mustaa rautaa". Mikäli ne ovat tallella, lienevät 40-vuodessa jo vaihtokunnossa.

      • 453534

        Olen nähnyt karilleajon seurauksena uponneen vanhemman NC38.
        Kryssiminen näillä lienee pelkkää ajanvietettä... eteenpäin ei näillä pitkäkölisen nousu ja sortokulmilla pääse. Avotuulilla toiminee jotenkin leppoisaan matkantekoon.
        Konetunteja tulee näihin moninkertaisesti tavalliseen purjeveneeseen (


      • Bossu
        453534 kirjoitti:

        Olen nähnyt karilleajon seurauksena uponneen vanhemman NC38.
        Kryssiminen näillä lienee pelkkää ajanvietettä... eteenpäin ei näillä pitkäkölisen nousu ja sortokulmilla pääse. Avotuulilla toiminee jotenkin leppoisaan matkantekoon.
        Konetunteja tulee näihin moninkertaisesti tavalliseen purjeveneeseen (

        Syyskuussa satuin samalle kurssille Nauticatin kanssa. Taisi olla samaa ikäluokkaa kuin alkuperäinen 33, mutta isompi. Minun veneeni on aika hidas pitkäkölinen ketsi, runko on hieman lyhyempi kuin tuolla Nauticatilla. Tuulta oli molemmilla sivusta-takaviistosta 8-10 m/s. Minä pääsin ehkä 7 solmua turhan pienellä purjekerralla, purjeita oli ylhäällä jotain 40-50%. Nauticat tuntui seisovan paikallaan, mutta ehkä se sentään 4 solmua eteni, sillä oli koko purjepinta-ala esillä.


    • HÖPÖ-HÖPÖ

      Kyllä tukkilaudallakin voi purjehtia mutta NC 33 häviää sillekin. Olkaa nyt realistejä, - ei sitä purjeveneeksi voi kutsua...

      Kokemuksia on!

      • Tuossa

        kaikkien Nauticat-threadien vakiokommentti :) Ei saa purjehtia väärin!


      • kullekin sopiva paatti

        Voi höpöttäjä, kyllähän palstan porukka sen tietää että NC ei ole aito purkkari. Kysymyshän ei ollut siitä mitä NC ei ole vaan mitä se on!

        Eipä silti, kyllä muakin harmittaa kun ei raha riitä NC ostamiseen....


      • tässä...
        Tuossa kirjoitti:

        kaikkien Nauticat-threadien vakiokommentti :) Ei saa purjehtia väärin!

        Liki totta se höpöhöpö kuitenkin on. Monet muut NC:t purjehtivat, mutta 33 ei. Sen totesi jo Yachting World joskus, kun NC 33 oli vielä uusi malli ja koepurjehdittavana. Todella harvinainen näky siksi on NC 33 purjeet ylhäällä.


      • Luet
        tässä... kirjoitti:

        Liki totta se höpöhöpö kuitenkin on. Monet muut NC:t purjehtivat, mutta 33 ei. Sen totesi jo Yachting World joskus, kun NC 33 oli vielä uusi malli ja koepurjehdittavana. Todella harvinainen näky siksi on NC 33 purjeet ylhäällä.

        siis lehdistä mitä jollakin veneellä voi tehdä? Montako kertaa olet kokeillut?


      • ymmärrätkös
        Luet kirjoitti:

        siis lehdistä mitä jollakin veneellä voi tehdä? Montako kertaa olet kokeillut?

        Kaikkea pitää kokeilla, paitsi Väyrystä ja kansantanhuja... Pitäisikö todella itse todeta luonnonlakien vääjäämättömyys NC33:n kohdalla? Märkäpinta, purjepinta, uppouma, runkomuoto, köli, peräsin ja muut tekijät kun pannaan yhteen, saadaan erittäin huonosti purjehtiva vene. Se on sitä kokeilemattakin. Paljon paremmin purjehtivaa NC:a olen kokeillut, eikä sekään hyvä purjehtija ollut, mutta vastakäännös sentään sujui ongelmitta. NC33:lle se temppu jää monissa oloissa tekemättä. Sen muun muassa totesivat YW:n koepurjehtijat.

        Muutaman kerran olen 33:n nähnyt vuosikymmenien kuluessa purjehtivan. Tai pitäisi sanoa, lyllertävän eteenpäin purjeiden vetämänä. Mutta hieno venehän se muuten on, sitä vain alunperinkään tehty purjehtimaan. Oikealle omistajalle hyvinkin suositeltava vene, joka kestää isältä pojalle.


    • 16-16
    • vpmm

      Mukavaa kun löytyy muutama asiallinenkin vastaus. Suuri kiitos niistä teille jotka vaivauduitte tänne kirjoittamaan. Jos vielä jollakin tulee mieleen lisättävää niin antaa tulla.

    • Anonyymi

      Nauticatin mainos joskus aikoja sitten: Näin meidän veneen ajavan Airistolla moottorilla ja menin ihmettelemään että miksi. Aluksen kapteeni ei osannut purjehtia. Siksi me kustannammekin kaikille uusille omistajille purjehduskurssin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      68
      3853
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2712
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2634
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1866
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1646
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      123
      1403
    7. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      130
      1353
    8. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      282
      1344
    9. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1299
    10. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

      Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      91
      1291
    Aihe