Ottakaa hyvät ihmiset villieläimet huomioon

Bougainville

Orava oli kerännyt talvea varten ruokaa pesäänsä. Sitten tuli koneet ja pistivät metsikön matalaksi. Arvatkaa selviääkö orava talen yli... Minua on ihmetyttänyt suomalaisten välinpitämättömyys luontoa ja eläimiä kohtaan rakentamisessa, vaikka yleisesti tiedetään, että täälläkin eläinten ja niiden hyvän elinympäristön määrä on vähentynyt. Onko nyt niin, että tietoa ja hyvää tahtoa ei vaan riitä. Haastan kuitenkin nyt rakentajat ideoimaan, miten rakentaa luontoa rasittamatta.

9

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurree

      Omien havaintojeni mukaan orava kerää maahan useaan eri paikkaan männynkäpyjä varastoon.
      Ja en jaksa uskoa oravan olevan vaarassa, jos vaikka osa varastoista tuhoutuisikin.
      Kyllä orava löytää ruokaa metsästä myös talvella.

      • Bougainville

        Öö.Mistä metsästä? Orava siis katsoo keepeeässästä uuden metsän, kaivaa ruat koneen tasaamasta maasta reppuun. Ei tosielämä mene kuten piirretyissä.


      • Bougainville kirjoitti:

        Öö.Mistä metsästä? Orava siis katsoo keepeeässästä uuden metsän, kaivaa ruat koneen tasaamasta maasta reppuun. Ei tosielämä mene kuten piirretyissä.

        Ei niin, vaikka näytät uskovan niin. Todellisuudessa se orava selviää jos on vahva yksilö, luonto karsii muutenkin heikot. Eläin on kuitenkin eläin ja ihmistä alempi meidän eläinten välisessä hierarkiassa. Orava on eläinkunnassakin kohtuullisen alhaalla ja sen ainoa tehtävä on toimia petoeläinten ravintona.


    • Nirri pois

      NIki ja Henkka teki oravasta maittavaa ruokaa eli jos sattuu kurre olemaan tontillasi niin ammu se ja tee siitä lihakastike.

      • liika on liikaa

        Täysin samaa mieltä. Melkoisia tuhoeläimiä ne oikeasti ovat & niistä ei todellakaan ole pulaa.

        Kas kun ei vaadittu, että pitää ruveta myös rottia suojelemaan....

        Elämästä vieraantuneiden mielestä orava on iiiiihana ja niitä pitää suojella, koska ne ovat söpön näköisiä. Rotat eivät ole söpöjä, joten niitä saa loukuttaa.

        Muualla maailmassa muuten tapetaan oraviakin loukuilla....


      • Nirri pois
        liika on liikaa kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Melkoisia tuhoeläimiä ne oikeasti ovat & niistä ei todellakaan ole pulaa.

        Kas kun ei vaadittu, että pitää ruveta myös rottia suojelemaan....

        Elämästä vieraantuneiden mielestä orava on iiiiihana ja niitä pitää suojella, koska ne ovat söpön näköisiä. Rotat eivät ole söpöjä, joten niitä saa loukuttaa.

        Muualla maailmassa muuten tapetaan oraviakin loukuilla....

        Juu orava on kuin pörröhäntäinen rotta jos pääsee esim. välikattoon niin kaikki eristeet sun muut se jyrsii ja kaivelee täyteen koloja.


    • parempaan maailmaan

      Eivät oravat ja rotat ole tuholaisina mitään ihmiseen verrattuna. Maapallo voi paljon paremmin sitten kun tämä rotu on hävinnyt. Siihen voi vielä kulua aikaa.

      • liika on liikaa

        Muistathan aloittaa tuhoeläimien hävittämisen itsestäsi!

        Vai oletko pelkkä tyhjänlouskuttaja?


    • mää otin huomioon..

      Mää otin villieläimet ja liito-oravat huomioon. Kävin kaatamassa metsästä kaikki lahohaavat ja muut puut mihin vois pesiä. Ei ole näkynyt.
      Samoin olen levitellyt myrkkylihan kappaleita ympäri metsää niin ei ole susiakaan enää.
      ruhoakaan ei tarvi haudata kun ottaa jäljittimen pois ja kävelyttää muutaman kilometrin ja heittää jokeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe