Neuvokaa ylläpitoasiassa, kiitos! :)

hevostyttö_01

Moikka! Oon -01 heppatyttö. Hevoset on mulle kaikki kaikessa. Olen ollut hevosten kanssa kaks vuotta tekemisissä. Käyn jokapäivä 1 km päässä ravitallilla. Tulen onnelliseksi pelkästä hevosten hoidosta. Hoidan 5-6 ravuria. Kaikilla hevosilla on sama ylläpitäjä. Näiden heppojen reenaaja on opiskellut Ypäjällä hevosenhoitajaksi. Hän tietää kaiken tarvittavan. Hän on opettanut hevosten hoitoa tässä vuosien varrella. Saan ratsastaa ja ajaa hevosia usein. Osaan valjastaa ja satuloida hevosen. Osaan ruokkia ja hoitaa muutenkin. Haluan pitää hevosen terveyttä yllä. Tunnistan jos hevonen ei voi hyvin. Minuun luotetaan; kokenut aikuinen sanoi että antaisi minulle vaikka koko tallin hoidettavaksi kuin yhdelle (nimeltämainitsettomalle) aikuiselle henkilölle yhden hevosen. Vaikka puukkoja taivaalta sataisi niin hevosia en jätä hoitamatta! Minun vastuulleni on jätetty 6 hevosta yksi ilta, että aikaa paljo muhun luotetaan. No niin, alan kertomaan nyt sitä varsinaista asiaa.

Eli haluaisin ylläpitoon shetlanninponin. Tallipaikka olisi siinä samalla tallilla missä nytkin käyn, n. 250e/kk (sis. karsinan, tarhan, kaurat, heinät ja kuivikkeet). Tallilla käy päivittäin n. 5 aikuista. Apua saisin tarvittaessa kokeneilta. Liikuttaisin ponia eri tavoin 5krt viikossa. Pääosin ajamalla. Myös juoksuttaisin ja ratsastaisin sillä. (Olen 150 cm pitkä ja 40 kg painava.) En kyllästyisi viikossa poniini. (tietenkään!!) Olisinko valmis saamaan ylläpitoon ponin? Trollit älkää edes vaivautuko lukemaan! Kiitos vastauksista! :)

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123112

      Mielestäni kuulostaa ihan hyvältä :).

      Mutta..

      ~ En kannata shettiksen ottamista, se kun voi mennä niin nopeasti pieneksi ja joutuisit heti etsimään uuden... Vaikka isompi poni, joka on opetettu ajoon tms.. ? :D

      ~ Hevoseen menee kuukaudessa enemmän rahaa, kun tuo 250 e tallivuokra... Olen itse pähkäilemässä hevosenostoa, ja olen laskenut että minulla menisi n. 850 euroa per kuukausi hevosen tallivuokraan, rehuihin, eläinlääkäriin, kengitykset ... Eli rahaa palaa ja paljon enemmän...

      ~ Eipä tuossa varmaan enempää ongelmia ole, JOS tallilla kerta on kokeneita hevosihmisiä, jotka voivat ja osaavat auttaa jos tarvitset apua jossain :)

    • ----

      Ylläpitohan vaatii ihan samat tiedot ja taidot kuin hevosen omistaminenkin. Noin kokematon (kyllä, noin vähällä kokemuksella olet vielä varsin kokematon, vaikka päivittäin kävisitkin tallilla) ei yksin pärjää, mutta jos tallilla on ihmisiä auttamassa niin ehkä homma voisi onnistua.

      Tärkeintä on kuitenkin se, onko vanhemmat valmiit maksamaan. Raha on se kaikkein merkitsevin tekijä siinä, onko valmis hevosen pitoon. JOs on rahaa, saat hevosen hyvälle tallille ja voit vaikka maksaa vielä siitä että joku tallilla auttaa erilaisissa pikkujutuissa.

      250e/kk ei tosiaan riitä hevosen pitoon, kuluja tulee myös mm, kengityksestä, mahdollisista lisäruuista jne...



      Shettistä minäkään en suosittele. Olet jo nyt kohtuullisen iso ainakin pienimmille shettiksille ja tossa iässä kasvaa nopeasti, eli voi olla että puolen vuoden päästä olet jo liian iso.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe