Olen lukion ekalla vuodella. En vielä osaa hyvin suomea, mutta olen aivan ahkera, sillä mä haluaisin hakea lääkikseen ja olen valmis tekemään kaikki sen eteen.
En ole fiksu, mutta minulla on motivaatiota ja jaksan opiskella.
Lukion eka koeviikko meni aivan hyvin, sain 10 kemiasta ja 8 matikasta(mul on pitkä)
Olen aika hyvä fyysikassa, bilsassa ja kemiassa(9-10 aina),
enkussa ja ruotsissa oon huono(8-9 aina, sillä osaan lukea ja kirjoittaa mutta en osaa puhua, enkä ymmärrä kun kuuntelen)
nii haluaisin kysyä, että kuinka fiksu ja lahjakas pitää olla että pääsisi lääkikseen, riittäisikö se että olen ahkera ja yritän parhaani?
Kuinka fiksu ja lahjakas pitää olla,että pääsisi lääkiks?
6
337
Vastaukset
- Talvi2456781
......
- 44544
Ahkeruudella ja kovalla työnteolla sinne lääkikseen päästään. Sinun pitää hallita lukion kemia, fysiikka ja biologia läpikotaisin ja ennen kaikkea osata soveltaa tätä tietoa.
- Jk obojjbobjjbbjl
Miten osaan soveltaa kemian, fysiikan ja biologian tietoa ????
- ZarianovMedi
Oulun lääkikseen pääsee romanialaiset vaihto-oppilaatkin. Valelääkärinä olemisesta lisäpisteitä hakemisessa.
- ihmettelijä9222
Tuurista se on kiinni. Esim kysytäänkö jotain silmän yksityiskohtia tai muita turhia lukuja (punasolun halkaisija, kuka muistaa ulkoa?) Helpointa olisi päästää sisään kaikki riittävän tason omaavat ja karsia sitten opintojen aikana. Ihan tyhmää valita jengiä tonne arpapelillä (sattuuko kysymykset kohilleen). Tähän nyt voi tietysti vastata että sen kun opettelee kaiken lukiosta ulkoa mutmut...
- klklnnmjjk
Ei sun tarvitse olla fiksu eikä lahjakas. Ahkera sinun tulee olla. Käy nyt lukiossa kaikki syventävätkin kurssit fysiikassa, kemiassa ja bilsassa. Käy ne niin hyvin, että opit ne etkä vain saa kurssikokeista hyviä. Se että saa lukionkurssikokeesta 10 ei kerro vielä osaamista. Ne kokeet kun ei mittaa osaamista vaan muistamista.
Onnea sinulle lukemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2164413
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262751Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062285Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341910- 1841666
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291602Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111323Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211266- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204