ottaako ison budjetin leffat päähän.....kaatuvatko ne järjästelmällisyyteen?....jos tuolta tuntuu...

mystery-86

jos sinua hämää Hollywood clamour jolla saa silmät ja pääm kipeeksi niin kokeile B-LEFFOJA....ne eivät kaadu trendi paskaan ja järjästelmällisyyteen.Niistä on otettu ideoita aika moniin nykyleffoihin...oletko kyllästynyt ja v*tt**ntunut monien kaupallisten leffojen kliseisiin...jos olet niin B on vaihtoehto.Pienen budjetin leffat eivät tarvitse rikkautta ja ärsyttävän tarkkoja tehosteita...suosittelen..niistä näkee tekemisen riemun ja varmasti on ollut tekijöillä hauskaa.

6

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaPaNi

No voi helvetti.Jokainen elokuva-ohjaaja haluaa elokuvansa menestyvän ja saavan paljon katsojia.
      Sitte ku joku leffa menestyy paremmin ku toinen niin heti haukutaan kaupalliseksi paskaksi.

• mystedry-86

ei se ole aivan noin yksinkertaista....elokuva ala on kuin politiikka,ikävä sanoa näin mutta? se on täysin totta.Systeemin pitää toimia tietyllä tavalla joten tehdään tiettyjä leffoja,asioita että se pyörii.Jokainen kaupallinen leffa on rahallisesti niin harkittu että....sellasta tänää.Sillon kun niitä on suunnittelu/tekovaihe...silloin on jo tiedetty miten tietyt kaupalliset leffat menestyy.Mitenkö muka tuo on tiedetty,ihan selvää...ja ei kaikki kaupalliset ole täyttä paskaa,monistahan löytyy sellaisia Beffojen ideoita ja muiden vanhojen leffojen että ilman niitä jotka aloittivat tämän leffa meiningin ei olisi kaupallista paskaa.Tarkkana kun tsiikaat noita...olen itse myös kuten vaikkapa Stephen Kingin kirjaan perustuva dreamcatcher...vanoista leffoista paljon kaikkea,sitten Cabin fewer....dark city (tosi ok)...from tusk till dawn (tosi ok).....stephen kingin se uusi oliko nyt joku hospital....niitä on niin paljon teen luettelon myöhemmin niistä kaikista jotka olen nähnyt niitä on kymmeniä...pitää täs kelailla...mulla ei oo nyt niitä missän ylhäällä.

• ...

kautta aikain: Dark Star (John Carpenter,1974). Kannattaa katsoa jos tykkää Sci-fistä, TÄMÄ ON SCI-FIN KANTA-ISÄ!!!

• mystery-86

eihän se edes kaipaa oikein parempia tehosteita,paitsi joidenkin kohtien suhteen kyllä olisi ihan vähän voinut fixata.Kunnon meininkiä,niin että tukka pöllyääpi....suosittelen.....tekee mukavasti pilaa kliseistä ja kaupallisita leffoista.Miehen the fog kyllä vie tuosta voiton mutta? pitäähän tuo nähdä....olen itse katsonut muutaman kerran.

• Tuon leffan näin kerran TV2:lta yöllä. En voinut kuin nauraa, sen verran kökkö se oli, että jäin koukkuun. Paras kohta oli se loppukohta, kun se tyyppi yritti puhua "järkeä" sille pommille :D hahaha!...

• mystery-86
        DarkStar-1974 kirjoitti:

Tuon leffan näin kerran TV2:lta yöllä. En voinut kuin nauraa, sen verran kökkö se oli, että jäin koukkuun. Paras kohta oli se loppukohta, kun se tyyppi yritti puhua "järkeä" sille pommille :D hahaha!...

silti pitäähän tuo nähdä ja omistaa jos vähänkin arvostaa carpenteria.Mulla sama juttu tsiikasin sen telkusta,ensimmäisen kerran....siinhän on juuri oikea annos kaikkea,todella räjähdys herkkää meininkiä.Hiukka liiankin yllättäviä käänteitä ja juuri se pommi siinä....voi ei suoraan jostakin muovibaarista tai muovikellarista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2816
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      434
      2383
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      23
      2322
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      19
      2143
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1796
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1752
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1285
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      3
      1187
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1079
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe