Mulla todettiin jalkapöydän kolmannessa luussa murtuma, luu on noin puoliksi poikki. Hoidoksi lepoa ja tukiside. Sairaslomaa sain 3viikkoa, mutta sairasloman loppupuolella pitää vielä käydä uudestaan lääkärissä ja sitten selviää voinko mennä töihin vai jatkuuko saikku.
Olen nyt ollut vajaan viikon sairaslomalla ja jo nyt tylsistyttää ja mietinkin, että voiko tuota luutumista mitenkään edesauttaa? Netistä luin, että D-vitamiinin syönnistä olisi apua. Syön muutenkin D-vitamiinia, niin tätä ei tarvitse muuttaa. Onko vielä jotain muita juttuja mitä voisi tehdä toipumisen edistämiseksi?
Lisäksi kiinnostaisi tietää, että millon voin aloittaa lenkillä käynnin ym. urheilun? Ei varmaankaan heti, kun töihin pääsen?
Miten nopeasti murtuma luutuu?
2
1672
Vastaukset
- 197
Minulla oli n. parkymppisenä jalkapöydänluu murtuma, mutten enää muista kauan kesti. 100µg D3 on minimimäärä, että luut pysyy lujina.
- 3+3
Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, Omega-3 -rasvahapot ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.
C-vitamiinia 500µg/vrk
D-vitamiinia 100µg/vrk
Magnesium (sitraattimuoto) 400µg/vrk
Omega 3
K2-vitamiinia 50-100µg/vrk
Sun täytyy vaan levätä, jotta se paranee kunnolla.
Urheilla voi 6 viikon päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897