Mitä lättähatut?

Nekkone

Vieläkköön Lieksassa liennöön lättähattuja. !960 luvulla oli. Sillon kuunnelttiin semmosia piisijä kuten: Särkyny sonni, Muistoja karpaaseilta, Tammerkosken partaalla, kun heilahin ym. ym. Punasenristinpuarissa ja Asemaravintelissa. Nii ja Matkakoessa. Joskus illalla oli niin paljo humalaessii kumikenkäukkoja liikkeellä jotta oekkein haesi kumille ja pihkalle, kun jätkät tuli kylille Pusurilta ja Särkkäjoelta käämmään kylillä Volga pirssillä.

8

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunsin joskus Nekkosen Taunon.
      Lienetkö sukua?

    • ent-lieksalainen

      Epäilempä että niitä oikeita lättähattuja ei ole .Minullakin meni tuubi Soavea viikossa.
      Pakkasta 40C tukka jäässä, Oli nimittäin 10 km poljettava polkupyörälla Lieksaan Kulmalle aina lauantaina tanssimaan.Syy moiseen oli. ei ollut autoa, taksiin ei piisannut rahaa ja noita yleisiä kulkuneuvoja kulki harvakseen toisin sanoin ei ollenkaan..Mutta muodissa piti pysyä,

    • Löytyykö keltään

      Enää alkuperäistä lättähattua oliko se roston vai minkämerkkinen se oli?

    • Saateltu

      Pääsitkö helposti saatille? Jos pääsit niin kuinka pitkälle pääsit? Onko sinulla vielä tukkaa päässä?

      • Nekkone

        No Rostonihan se tietennii oli, se lätsä. Minä piäsin kyllä suatille. Ihan pikkusta vaille etteikö akkahi ois tullunna. Mulle riitti yks vuosi Pusurin kämpillä, ei siks jotta mehtätoitä oisin kaihtanna. Tuli paremppii tarjjoukssii mualimalta, tuolta länsinuapurista. " Samalla reissulla" tiällä oun viel, toesen eukkoina Lieksan heilit on siel.


      • nii no

        no peäsi ku peäsi mut ku lykkäsi viereisee reikää nii akka alako kirmoomaa et ei sinne nii minä jatko vuan ja sano et samaha se ku o katon alla.....


    • ent- lieksalainen

      Hattu merkkiä en muista, mutta hyvä laatu oli elin ehto joka viikkoinen taivuttelu
      täytyi tehdä, että pysyisi kuosissa.minulla kyllä jäi taivuttelu vähäisemmäksi en ollut maalikylillä joka viikko täytyi olla välillä tuolla lomakodissa. eli metsäkämpillä elantoa hankkimassa. Nais asiat hoitui minulla yllättävän hyvin omasta mielestä, oliko hatun
      syytä en osaa siihen vastata.Puolikuu paistaa päälaella kesällä ja talvella.
      Näillä mennään.

    • Mopomiäs.

      Pankakoskelta ja Pankajärveltä oli kovimmat lättähatut. Eihän Lieksan kauppalan jätkistä ollu mihinkkää. Niiltä lähti lätsät piästä välittömästi, kun iänneen jottai sano.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe