Mitä lättähatut?

Nekkone

Vieläkköön Lieksassa liennöön lättähattuja. !960 luvulla oli. Sillon kuunnelttiin semmosia piisijä kuten: Särkyny sonni, Muistoja karpaaseilta, Tammerkosken partaalla, kun heilahin ym. ym. Punasenristinpuarissa ja Asemaravintelissa. Nii ja Matkakoessa. Joskus illalla oli niin paljo humalaessii kumikenkäukkoja liikkeellä jotta oekkein haesi kumille ja pihkalle, kun jätkät tuli kylille Pusurilta ja Särkkäjoelta käämmään kylillä Volga pirssillä.

8

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunsin joskus Nekkosen Taunon.
      Lienetkö sukua?

• ent-lieksalainen

Epäilempä että niitä oikeita lättähattuja ei ole .Minullakin meni tuubi Soavea viikossa.
      Pakkasta 40C tukka jäässä, Oli nimittäin 10 km poljettava polkupyörälla Lieksaan Kulmalle aina lauantaina tanssimaan.Syy moiseen oli. ei ollut autoa, taksiin ei piisannut rahaa ja noita yleisiä kulkuneuvoja kulki harvakseen toisin sanoin ei ollenkaan..Mutta muodissa piti pysyä,

• Löytyykö keltään

Enää alkuperäistä lättähattua oliko se roston vai minkämerkkinen se oli?

• Saateltu

Pääsitkö helposti saatille? Jos pääsit niin kuinka pitkälle pääsit? Onko sinulla vielä tukkaa päässä?

• Nekkone

No Rostonihan se tietennii oli, se lätsä. Minä piäsin kyllä suatille. Ihan pikkusta vaille etteikö akkahi ois tullunna. Mulle riitti yks vuosi Pusurin kämpillä, ei siks jotta mehtätoitä oisin kaihtanna. Tuli paremppii tarjjoukssii mualimalta, tuolta länsinuapurista. " Samalla reissulla" tiällä oun viel, toesen eukkoina Lieksan heilit on siel.

• nii no

no peäsi ku peäsi mut ku lykkäsi viereisee reikää nii akka alako kirmoomaa et ei sinne nii minä jatko vuan ja sano et samaha se ku o katon alla.....

• ent- lieksalainen

Hattu merkkiä en muista, mutta hyvä laatu oli elin ehto joka viikkoinen taivuttelu
      täytyi tehdä, että pysyisi kuosissa.minulla kyllä jäi taivuttelu vähäisemmäksi en ollut maalikylillä joka viikko täytyi olla välillä tuolla lomakodissa. eli metsäkämpillä elantoa hankkimassa. Nais asiat hoitui minulla yllättävän hyvin omasta mielestä, oliko hatun
      syytä en osaa siihen vastata.Puolikuu paistaa päälaella kesällä ja talvella.
      Näillä mennään.

• Mopomiäs.

Pankakoskelta ja Pankajärveltä oli kovimmat lättähatut. Eihän Lieksan kauppalan jätkistä ollu mihinkkää. Niiltä lähti lätsät piästä välittömästi, kun iänneen jottai sano.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      90
      6230
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      310
      5563
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      55
      3419
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3235
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2749
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      10
      1720
    7. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1690
    8. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      18
      1614
    9. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      186
      1175
    10. Toksinen ja negatiivinen kansa

Samaan muottiin valetut
      Suomussalmi
      86
      924
    Aihe