Johtajan paikallaolo

Lain tulkintaa

Miten tulkitsette omassa hirviporukassanne johtajan/varajohtajan paikallaoloa? Riittääkö pelkkä soitto aamulla johtajalle vaikka hän ei metsään itse ehdikkään paikanpäälle?

22

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jagdpanzer

      Meillä on niin pitkä varajohtajalista että joku on väkisinki paikalla...

    • Keuruun hirvimies

      Yleensä on kännissä eikä pääse liikkeelle.

      • Johtajavalinta

        Meillä oli kans pitkään tapana valita kaikki koiramiehet vaprajohtajaksi. Siitä luovuttiin kun he rupesivat pelaamaan kaatoja vain omille koirilleen ja muutenkin sotkivat asiat.


      • Jagdpanzer
        Johtajavalinta kirjoitti:

        Meillä oli kans pitkään tapana valita kaikki koiramiehet vaprajohtajaksi. Siitä luovuttiin kun he rupesivat pelaamaan kaatoja vain omille koirilleen ja muutenkin sotkivat asiat.

        Kesyjä hirviä jos ne noin antaa valita kuka ne ampuu...


      • Omalle koiralle
        Jagdpanzer kirjoitti:

        Kesyjä hirviä jos ne noin antaa valita kuka ne ampuu...

        Omaan pataan pelaaminen tapahtui yksinkertaisesti salaamalla hirvihavainnot. Koko porukan tietoon ne ei tullu ennen kuin oli oman koiran haku vuoro. Porukka henki kärsii tällaisesta.


      • Jagdpanzer
        Omalle koiralle kirjoitti:

        Omaan pataan pelaaminen tapahtui yksinkertaisesti salaamalla hirvihavainnot. Koko porukan tietoon ne ei tullu ennen kuin oli oman koiran haku vuoro. Porukka henki kärsii tällaisesta.

        Jos se tollaseksi pääsee niin totta helvetissä kärsii, ite lähtisin litomaan välittömästi tollasesta porukasta!


    • Hirvimerkki-Erkki

      Kyllä se on niin, että kun johtaja-aines (kuten minä) yleensä omistaa maat, koirat mönkijät, katumaasturit, parhaimmat aseet jne, niin johtajan ehdoilla siellä mennään. Minulle pedataan suuripiikkisimpien sonnien ampumiset ja jos vasoja taikka lehmiä ammutaan, niin on ihan sama jos tarkkailen tilannetta kotosalta. Tietysti johtajat myös ottavat ensin tarvitsemansa lihapalaset. Toki sitä aina apupojillekin jotain pitää jättää.

      • Jagdpanzer

        Joutasit tollasen trollaamisen lopettaa, ei kukaan alentuis sun kanssa samassa porukassa olemaan!


      • Ryynäsen Topi
        Jagdpanzer kirjoitti:

        Joutasit tollasen trollaamisen lopettaa, ei kukaan alentuis sun kanssa samassa porukassa olemaan!

        Sanohan rehellisesti, kuinka monipiikkisen olet ampunut. Erkki puhuu täyttä asiaa. Miksi halveeraat meitä metsästäjiä kommenteillasi? Et varmaan ole ampunut yhtäkään piikkisarvea. Mitä enemmän piikkejä, sen kiihottavamapaa. Kaksikymmentä piikkiä on enemmän kuin yhdeksäntoista piikkiä ja siksi kaksikymmentäpiikkisen ampuja on ylemmällä tasolla kuin yhdeksäntoistapiikkisen ampuja. Jos oikeasti haluaa piikkejä, niin pitää olla resursseja. Tähän ei aina apupoika pysty, kuten jo Hirvimerkki-Erkki tuossa mainitsi. Met ollaankin metsästäjäsankarpoikia, ja piikkejä keräillään. Vasallahan ei ole yhtäkään piikkiä eikä lehmälläkään. Siksi minä haluaisinkin täräyttää hengiltä maailman suurimman sonnin, jolla piikkejä riittää.


      • Jagdpanzer
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Sanohan rehellisesti, kuinka monipiikkisen olet ampunut. Erkki puhuu täyttä asiaa. Miksi halveeraat meitä metsästäjiä kommenteillasi? Et varmaan ole ampunut yhtäkään piikkisarvea. Mitä enemmän piikkejä, sen kiihottavamapaa. Kaksikymmentä piikkiä on enemmän kuin yhdeksäntoista piikkiä ja siksi kaksikymmentäpiikkisen ampuja on ylemmällä tasolla kuin yhdeksäntoistapiikkisen ampuja. Jos oikeasti haluaa piikkejä, niin pitää olla resursseja. Tähän ei aina apupoika pysty, kuten jo Hirvimerkki-Erkki tuossa mainitsi. Met ollaankin metsästäjäsankarpoikia, ja piikkejä keräillään. Vasallahan ei ole yhtäkään piikkiä eikä lehmälläkään. Siksi minä haluaisinkin täräyttää hengiltä maailman suurimman sonnin, jolla piikkejä riittää.

        Paska trolli se sinäki oot. Et oo ees oikea Ryynänen!


      • jgvbljknm52jkhbhi
        Jagdpanzer kirjoitti:

        Paska trolli se sinäki oot. Et oo ees oikea Ryynänen!

        Ne on nämä Masturbaatio Paavot, jotka täälä yrittää olla hauskoja toisten nimimerkiillä!


      • Ryynäsen Topi
        Jagdpanzer kirjoitti:

        Paska trolli se sinäki oot. Et oo ees oikea Ryynänen!

        Älä kuule räkänokka mulle ala aukomaan! Minä olen aito ja ehta Ryynäsen Topi! Et vastannut kysymykseeni, että kuinka monipiikkisen olet ampunut? Et vissiin yhtäkään piikkiä?


      • En johtaja oo
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Älä kuule räkänokka mulle ala aukomaan! Minä olen aito ja ehta Ryynäsen Topi! Et vastannut kysymykseeni, että kuinka monipiikkisen olet ampunut? Et vissiin yhtäkään piikkiä?

        Miten johtajana tekisit jos joku hirviporukan jäsen ilmoittaisi keskellä viikkoa ampuneensa sattuma hirven lintumetsällä ollessaan eikä ole varajohtaja eikä ole muutenkaan ilmoittanut metsälle menosta?


      • uyghioj9p52ouhj
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Älä kuule räkänokka mulle ala aukomaan! Minä olen aito ja ehta Ryynäsen Topi! Et vastannut kysymykseeni, että kuinka monipiikkisen olet ampunut? Et vissiin yhtäkään piikkiä?

        Eihän se ny vaan Masturbaatio Paavolla prätkähtäny ennenaikaasesti teryleenihousun pultulle, ku nuan kiihtyy?


      • Jagdpanzer
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Älä kuule räkänokka mulle ala aukomaan! Minä olen aito ja ehta Ryynäsen Topi! Et vastannut kysymykseeni, että kuinka monipiikkisen olet ampunut? Et vissiin yhtäkään piikkiä?

        Meillä homma onki sen verran fiksummin että meriitit saa ne jotka kulkee eniten talkoissa ja on pyyntipäivinä paikalla. Ei ne jotka ampuu ne parhaimmassa iässä olevat sonnit!


      • Herra alijohtaja
        Jagdpanzer kirjoitti:

        Meillä homma onki sen verran fiksummin että meriitit saa ne jotka kulkee eniten talkoissa ja on pyyntipäivinä paikalla. Ei ne jotka ampuu ne parhaimmassa iässä olevat sonnit!

        No mitenkä tekisittä omapäisen metsämiehen kanssa?


      • Jagdpanzer
        Herra alijohtaja kirjoitti:

        No mitenkä tekisittä omapäisen metsämiehen kanssa?

        Riippuu mitä tarkoitetaan omapäisellä? Sooloilijoita ei katella eikä kyllä ole näkynykkään. Äkkiä sellaset karsiutuu pois omasta tahostaan jotka ei säännöistä tykkää.


      • liyhjöm52kljn
        Herra alijohtaja kirjoitti:

        No mitenkä tekisittä omapäisen metsämiehen kanssa?

        Hirvenmettästysporukas on ja pitää olla määrätyt säännöt! Jonsei sääntöjä pysty tai halua nourattaa, pitää ainakin määräaijaksi passittaa kotio akkaa passaamahan! Ei pitääsi olla epäselevää! Säännöt teherähän seleväksi jo ennen jahtikauren alakua!


      • Mehtien mies
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Älä kuule räkänokka mulle ala aukomaan! Minä olen aito ja ehta Ryynäsen Topi! Et vastannut kysymykseeni, että kuinka monipiikkisen olet ampunut? Et vissiin yhtäkään piikkiä?

        Aidosta Ryynäsestä sinut erottaa se että sinä puhut silkkaa paskaa ja aito Ryynänen faktaa. No saahan sitä leikkiä jos ei omaa omia mielipiteitä lainkaan.


      • herra ali ali johtaja
        Mehtien mies kirjoitti:

        Aidosta Ryynäsestä sinut erottaa se että sinä puhut silkkaa paskaa ja aito Ryynänen faktaa. No saahan sitä leikkiä jos ei omaa omia mielipiteitä lainkaan.

        Miten sitten teettä jos sooloilu jäsenellä on 200ha parasta hirvialuetta ja aikoo lähteä porukasta jos rangaistaan.


      • Jagdpanzer
        herra ali ali johtaja kirjoitti:

        Miten sitten teettä jos sooloilu jäsenellä on 200ha parasta hirvialuetta ja aikoo lähteä porukasta jos rangaistaan.

        Ei vaikuta asiaan. Meillä on siihen varaa.


    • Lama-Tuli

      Valittu pää on paikalla,kun on kerran hommaan ryhtynyt,varavalitut on myös,sairaus ainoastaan kuittaa poissa olon virallisesti./Lääkärintodistus.Pois voi kyllä olla mutta menettää pyyntipäivän lihansa metsästyskavereille.Jos homma ei pellitä,niin kukaan ei metsästä.Sekaan mahtuu aina väärä-uskoisia mahtimetsästäjiä jotka vääristelevä kaikki asiat.Näitä varten on seurassa johtokunta jonka tulee olla valistunut ja nähdä asiat oikeudenmukaisesti ja puuttua asiattomiin toimintoihin.
      Harmi vain että niin usein tasa-arvo on monissa seuroissa hukassa.
      Hirvikokouksessa yleensä laaditaan Syksyn metsästys-säännöt.
      Koira-miehille ja passi-miehille erityisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe