Olen mielessäni kehitellyt mielikuvitusihmisiä

Kirjoitin jo aiemmin tänne palstalle yksinäisyydestäni. Nyt kerron mielikuvitusihmisistä, joita mieleni on kehitellyt. Kun olin kahdeksannella luokalla, niin aloin kehittelemään mielessäni mielikuvitusihmisä. Kehittelin itselleni kaksi isoveljeä, joiden nimet ovat Jarkko ja Toni. Jarkolla oli pitkät hiukset, ja rokahtava tyyli pukeutua. Tonilla oli parta leuassa, ja usein huppari päällä. Tonilla oli tyttöystävä nimeltä Elina, jolla oli vitivalkoiset hiukset. Elinalla oli sisko, jolla oli myös valkoiset hiukset.

Nyt myöhemmin olen mielessäni kehitellyt itselleni siskon, ja hänellä on tyttöystävä. He asuvat yhdessä. Lisäksi itselläni on mielikuvitustyttöystävä, ja meillä on pieni vauva. Minä ja mielikuvitustyttöystävä halutaan siskoni tyttöystävä kummiksi meidän lapselle. Näillä myöhemmin kehitetyillä henkilöillä ei ole nimiä.

Todellisuudessa minulla ei ole sisaruksia, olen ainut lapsi perheessä. Olen viimeaikoina miettinyt, että onko tällainen mielikuvitusihmisten kehittely ihan normaalia yläasteikäisenä ja sitä vanhempana. Olen kyllä kuullut, että lapsilla on mielikuvitusystäviä. Mutta en tiedä ketään ikäistäni, joka kehittelisi mielessään kuvitteellisia ihmisiä.

14

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivaa.

      kuulostaa kivalta nauti seurastasi

    • verihelmi

      Olen itse kolmekymppinen nainen. Minulla on sisaruksia montakin, mutta minulla on aina ollut vilkas mielikuvitusmaailma, ihan lapsuudesta asti.

      Jopa nyt aikuisena olen kuvitellut, että minulla on suhde erään miehen kanssa, johon ihastuin jo muutama vuosi sitten.

      Tätä miestä ei ole näkynyt pitkään aikaan - liekö muuttanut jonnekin kauas...

      Kuvitelmissani minulla on suhde tähän mieheen. Monesti iltaisin, kun käyn nukkumaan, kuvittelen tämän miehen viereeni ja kuvittelen, mitä hänelle sanoisin ja mitä hän sanoisi minulle. Kuvittelen, millä tavoin hyväisimme toisiamme. Kuvittelen, millaiset alusvaatteet minulla on. Päivällä kuvittelen, millaisen tekstiviestin lähetän hänelle töihin ja millaista ruokaa olen valmistanut, kun hän tulee töistä. Kuvittelen, että pitäisimme kynttiläillallisia vain kahden - mietin aina tarkkaan, mitä ruokaa ja millaista viiniä meillä olisi, miten ympäristö on valaistu violeteilla kynttilöillä, maljakossa on liljoja ja pöytä katettu kermanvalkoiselle pellavaliinalle........

      Yhdessä vaiheessa meilläkin oli vauva. Se oli tyttö ja sillä oli kolme etunimeäkin :-)

      Mutta sitten yhteiseen mielikuvituselämäämme tuli liikaa arjen haasteita eikä meille jäänyt kahdenkeskeistä, romanttista aikaa riittävästi, niin peruutin tilanteen siihen, että olemme kahden :-)

      Ei minustakaan päälle päin tällaista uskoisi. Vaikutan ymmärtääkseni ihan täysipäiseltä aikuiselta.

    • kummituksia

      Ei ole ikinä ollut mielikuvitusystäviä, mutta joskus olen ollut henkimaailman kanssa tekemisissä. Muun muassa erään kummituksen. Levoton sielu, joka haki vapautusta elämän aikana tehdyistä synneistä, luultavasti hakeutui luokseni koska meillä oli tietty yhteys. Kohtasimme joitain kertoja. Lopulta hän pääsi sinuiksi tekojensa kanssa ja jatkoi matkaa tuonpuoleiseen.

      Aikuisillakin on poikkeavia käsityksiä siitä, mikä on hömppää ja mikä ei :)

    • En oo kehitellyt mutta tuostahan voisi olla nuortenkirja-sarjaksi. Jos on mielikuvitusta ja mikäli osaa kirjottaa ja piirtää. Ei kuulostaisi niin erikoiselta vaikka eihän erikoisuudessa pahaa oo. Arvoa mielikuvitukselle.

    • minullakin :D

      Olen nainen, 19-vuotias. Minulla on ollut oma mielikuvitusmaailma n. 15-vuotiaasta asti. Oli minulla joskus 13-vuotiaanakin toinen mielikuvitusmaailma, mutta se jäi taakse, koska se oli liian lapsellinen, kun kasvoin isommaksi.

      Tämä mielikuvitusmaailma, mikä minulla on ollut n. 15-vuotiaasta asti on kehittynyt sitä mukaa, kun olen kasvanut. Asun mielikuvitusmaailmassani eri talossa ja eri perheen kanssa ja minulla on erilainen historia, jonka olen kehittänyt itselleni ihan vauvasta asti. Olen myös kehittänyt mm. mielikuvitusäitini historian. Olen erilainen ja vähän erinäköinen ihminen. Mielikuvituksessani olen sellainen kuin haluaisin olla. Mutta minulle sattuu silti paljon sekä ikäviä että asioita .Oikeastaan elämäni onm mielikuvituksessanikin melkein yhtä vastoinkäymistä, mutta en ole masentunut ja toimeton vaan vahvempi ihminen.

      Olen huomannut jälkeenpäin, että mielikuvitusmaailmassani kehitän vahingossa samankaltaisia vastoinkäymisiä kuin minulla on oikeassa elämässä. Käsittelen mielikuvitusminänni kautta sellaisia tunteita kuin minulla on oikeassa elämässä. Ero on myös siinä', että mielikuvituksessa elämäni on jännittävämpää ja mielenkiintoisempaa.

      Kukaan tuntemani ihminen ei tiedä tästä vaikka elelen mielikuvituksessani varmaan päivittääin. Joskus pari minuuttia ja joskus jopa muutaman tunnin.... Tuosta tavallaan voisi kirjoittaa kirjan. Ehkä aika mielenkiintoisenkin. Jos osaisi kirjoittaa... en ole kokeillut. Mutta se tuntuisi hullulta.. koska tuo aikki on päänsisälläni jotenkin tosi henkilököhtaista.

      Oikeaa elämää jää osittain sen takia elämättä että mietin kaikkea liikaa.... huoh :d

      • minullakin :D

        Tuo on jotenkin niin olennaine osa minua itseäni etten edes ajattele sitä. En ole koskaan ajatellut että se olisi jotenkin hullua. Olen miettinyt, että ehkä kirjailijoilla saattaa olla samantapainen mielikuvitus ja sen lisäksi taito ilmaista se luontevasti ja tarkasti kirjoitetussa muodossa. Joskus minua vain harmittaa se, että käytän liikaa aikaa sellaiseen mitä ei ole olemassa... eli mielikuvitus ja videopeli.. pitäis tosiaan herätä ja kasvaa aikuseks


    • Täällä kerrottiin, että näistä mielikuvitukseni tuotoksista olisi nuortenkirja-sarjaksi. Yläasteella seiskalla sanoi äidinkielen opettaja, että minusta olisi kirjailijaksi, kun tein niin hyvän ainekirjoituksen. Mielessäni ajattelin tänään, että voisin alkaa tarinoimaan johonkin blogiin. Se olisi jonkunlainen jatkokertomus. Siinä esiintyisi nämä kehittelemäni kuvitteeliset ihmiset. Ajattelin, että tarina alkaisi lapsuudesta, ja tarinan edetessä ikää tulee lisää. Kertoisin koulunkäynnistä, jatko-opiskeluista, armeijaan menemisestä yms.

      Ihan mielenkiinnosta haluaisin kokeilla, että paljonko se blogi saisi lukijoita. Voisi tehdä itselleni ihan hyvää saada kirjoittaa blogiin. No, koitan ensin saada jotain tekstiä aikaan, ennen kun mitään blogia laitan pystyyn.

      • innostunut lll

        Jos teet blogin, laitatko linkin tänne :)


      • innostunut lll kirjoitti:

        Jos teet blogin, laitatko linkin tänne :)

        Joo, laitan. Tyhjennän ihan vartavasten tätä tarkoitusta varten muistitikun. Sitten alan kirjoittamaan siihen muistitikulle. Kait saan jotakin aikaiseksi.


      • sami-90 kirjoitti:

        Joo, laitan. Tyhjennän ihan vartavasten tätä tarkoitusta varten muistitikun. Sitten alan kirjoittamaan siihen muistitikulle. Kait saan jotakin aikaiseksi.

        http://sampantarinointia.blogspot.fi/

        Ensimmäisen tuotoksen sain aikaseks. Tässä on sekasin faktaa ja fiktiota.


      • verihelmi
        sami-90 kirjoitti:

        http://sampantarinointia.blogspot.fi/

        Ensimmäisen tuotoksen sain aikaseks. Tässä on sekasin faktaa ja fiktiota.

        Luin tekstisi, ja tykkäsin! Kerrontasi on sujuvaa ja uskottavaa. Yhdistelet genrellesi sopivasti konkreettisia ja abstrakteja huomioita, havaintoja.

        Suosittelen todella, että jatkat kirjoittamista, kehittelet mielenkiintoisia juonikuvioita, ristiriitatilanteita, vastoinkäymisiä ja niistä selviytymistä jne.

        Ehkä uskallat jossain vaiheessa lähestyä nuortenkirjoihin erikoistunutta kustantajaa tai vaikka alkuun arviointipalvelua (esim. Nuoren voiman liitto tarjoaa sellaista)?


      • verihelmi kirjoitti:

        Luin tekstisi, ja tykkäsin! Kerrontasi on sujuvaa ja uskottavaa. Yhdistelet genrellesi sopivasti konkreettisia ja abstrakteja huomioita, havaintoja.

        Suosittelen todella, että jatkat kirjoittamista, kehittelet mielenkiintoisia juonikuvioita, ristiriitatilanteita, vastoinkäymisiä ja niistä selviytymistä jne.

        Ehkä uskallat jossain vaiheessa lähestyä nuortenkirjoihin erikoistunutta kustantajaa tai vaikka alkuun arviointipalvelua (esim. Nuoren voiman liitto tarjoaa sellaista)?

        Vähän kyllä jännitti pistää tuo teksti blogiin julkisesti luettavaksi. Mietin, että millaisen vastaanoton tekstini saa. Tarinoita olen viimeksi kirjoittanut koulussa, kun on joku aine pitänyt kirjoittaa. Aloin jo kirjoittamaan jatkoa tuohon mun tarinaan.


      • sami-90 kirjoitti:

        Vähän kyllä jännitti pistää tuo teksti blogiin julkisesti luettavaksi. Mietin, että millaisen vastaanoton tekstini saa. Tarinoita olen viimeksi kirjoittanut koulussa, kun on joku aine pitänyt kirjoittaa. Aloin jo kirjoittamaan jatkoa tuohon mun tarinaan.

        http://sampantarinointia.blogspot.fi/2014/11/puhjennut-pyoran-kumi.html

        Laitoin nyt jatkoa tarinalle. Ehkä jossain vaiheessa tuotokseni päätyy kirjan muotoon. Voisin jossain vaiheessa harkita yhteyden ottamista sellaiseen arviointipalveluun, josta nimimerkki "verihelmi" mainitsi.


    • satoja viestejä

      Minun mielikuvitusihmiseni ovat todellisia ihmisiä joille juttelen mielessäni ajatuksiani. Siinä on omat hyvät puolensa, mutta myöskin huonot. Se toinen ihminen ei tiedä että olemme puhuneet, enkä minä tiedä mitä hän olisi oikeasti vastannut jos olisimme ystäviä.

      Yhteen mielikuvituskaveriini otin sähköpostillla yhteyttä, mutta ei hänellä ollut koskaan aikaa tulla oikeasti seurakseni vaikka vastasikin uteliaan ystävällisesti viestiin. No, olemme jo vieraantuneet ajan myötä ja juttelen mielessäni nyt jollekulle toiselle.

      Tännekin voin kirjoitella, mutta koska ei ole mitään käsitystä kenen kanssa keskustelen ei se ole sama kuin oikean mielikuvituskaverin kanssa. Tietty täällä joku voi vastata, eli on täälläkin etunsa. Aikani odottelin josko joku olisi täältä ystävystynyt kanssani, mutta sitä ei tapahtunut, eli siinä mielessä todellisuus ja mielikuvitus vastaavat kyllä aidosti toisiaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3509
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2929
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2544
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2069
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2065
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      11
      1837
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1692
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1630
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      272
      1341
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1316
    Aihe