Elätkö toivottomuudessa vai toivossa?

Lightning Star

Mihin katseesi on suunnattu?
Toivottomuuteenko vai toivoon, missä elää ihmisen oma minä ja sen "voima" ja "valta", vai todelliseen Vapauttajaan Jeesukseen Kristukseen?

Ihminen, joka jää toivottomuuteen, katsoo lihalliseen mieleen ja syntiin, hänen luottamuksensa on siinä mitä ihminen on, ei Sanassa, joka on tullut keskellemme.

Kun Sanan siemen saa alkaa elämään hyvässä maaperässä, Jumala johdattaa katsomaan totuuteen ja totuudellisesti. Hän ei johdata piiloutumaan ja kätkeytymään, vaan tuomaan valoon asiat ja näin myös parantuminen ja eheytyminen saa alkaa tehdä työtänsä.

Kaikki elämässä jää Jumalan hyvän tahdon varaan ja luottamukseen. Ei siis siihen, mitä ihminen kykenee, vaan siihen, mitä Kristus on. Kun Sana saa alkaa elää, Jumalan voima saa alkaa puhdistaa sisintä. Sillä kaikki mitä sanomme tai teemme, ne tulevat sisimmästämme. Emme siis voi kätkeytyä todellisesti Jumalalta.

Usko on katsominen Totuuteen, näkeminen ja luottaminen Häneen, jonka Jumala lähetti keskellemme. Totuus tekee vapaaksi ja Kristus Jeesus on tie täydelliseen kokonaisvaltaiseen vapauteen, jossa on todellinen Elämä.

Tie, Totuus ja Elämä.

119

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hänhän kirjoitta oikein tervettä textiä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Amen !!!! Ole siunattu : )

• Elän toivossa

Elän toivossa. Olen entinen toivoton joka on saanut toivon. Siitä yritän kertoa kaikille, jotka vain haluavat kuulla:)
      Vaikka joskus olisi ollutkin toivoton, se tila ei pysy siellä minne Jumala tulee. Jumala tuo sellaisen valon, että pimeinkin sopukka puhdistuu sen valon voimasta.

Mitä ne ankkurit olivatkaan? Eikö niin, että USKO, TOIVO JA RAKKAUS.

• -l-

En kummassakaan. Elän todellisuudessa ja tässä hetkessä.
      Toivossa elää ainoastaan lapamato.

• Lightning Star

Toivo ei ole ripustautumista fiktioon eli luuloon, vaan luottamista faktaan eli toteen. Se on tässä hetkessä elämistä, uskosta Vapahtajaan.

Totuus on Kristuksessa Jeesuksessa.

• Selitätkö sitten
        Lightning Star kirjoitti:

Toivo ei ole ripustautumista fiktioon eli luuloon, vaan luottamista faktaan eli toteen. Se on tässä hetkessä elämistä, uskosta Vapahtajaan.

Totuus on Kristuksessa Jeesuksessa.

Seuraavat Raamatunkohdat ?

Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

2. Korinttolaiskirje 4
        7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
        12 Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.

Selitätkö senkin sitten myös, että miksi Job toivoi kuolemaa ja vapautusta kokosydämisesti ahdistuksessaan ja kaikissa kärsimyksissään ja sairaudessaan ?

Siis Jobin kirja ja Jobin kohtalo on kuvaa uskovan Tiestä ja sen vaiheista !

Joten kerrotko nyt nämä asiat kunnolla ?

• Lightning Star
        Selitätkö sitten kirjoitti:

Seuraavat Raamatunkohdat ?

Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

2. Korinttolaiskirje 4
        7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.

Selitätkö senkin sitten myös, että miksi Job toivoi kuolemaa ja vapautusta kokosydämisesti ahdistuksessaan ja kaikissa kärsimyksissään ja sairaudessaan ?

Siis Jobin kirja ja Jobin kohtalo on kuvaa uskovan Tiestä ja sen vaiheista !

Joten kerrotko nyt nämä asiat kunnolla ?

Vastaan sen ymmärryksen mukaan, mitä olen asiasta saanut ja vastaan koko kirjeiden sisällön huomioonottaen.

Roomalaiskirjeessä kerrotaan Aabrahamin uskosta, hänet luettiin vanhurskaaksi uskosta, ei lainteoista. Hän uskoi Jumalan lupauksiin.

Toisessa korinttolaiskirjeessä kehoitetaan katsomaan Hengenmieleen, ei siihen, mitä näkyväinen on, ei siis olosuhteisiin, vaan Kristukseen.

• Toivo Toiveikas

>>>Toivossa elää ainoastaan lapamato

• Sepä Muistettava

Vastaan sen ymmärryksen mukaan, mitä olen asiasta saanut ja vastaan koko kirjeiden sisällön huomioonottaen.

Roomalaiskirjeessä kerrotaan Aabrahamin uskosta, hänet luettiin vanhurskaaksi uskosta, ei lainteoista. Hän uskoi Jumalan lupauksiin.

Toisessa korinttolaiskirjeessä kehoitetaan katsomaan Hengenmieleen, ei siihen, mitä näkyväinen on, ei siis olosuhteisiin, vaan Kristukseen.

Sinulle on annettu puolen vuoden poistumiskielto. Muista se!

• Eli ei selitystä

Eli ei selitystä ollenkaan ! :(

Voi voi L S, yhä sisi luuet ITSE olevasi kirkas tähti, etkä vain tyhjä tarjoiluastia.

Se on ikävää katsottavaa, kun on intoa olla opettamassa, mutta ei vielä perusteitakaan ymmärretä uskon asioista !

• Suomennos, sori !
        Eli ei selitystä kirjoitti:

Voi voi L S, yhä sisi luuet ITSE olevasi kirkas tähti, etkä vain tyhjä tarjoiluastia.

Se on ikävää katsottavaa, kun on intoa olla opettamassa, mutta ei vielä perusteitakaan ymmärretä uskon asioista !

Voi voi L S, sinä yhä siis luuet ITSE olevasi kirkas tähti, etkä vain tyhjä tarjoiluastia.

Se on ikävää katsottavaa, kun on paljon intoa olla opettamassa muita, mutta sinulla ei ole vielä perusteitakaan itsellä hallussa ja siten et kykene ymmärtämään laajemmin näitä uskon asioista !

Yritä edes selvittää se, miksi Paavali kirjoittaa uskoville seuraavaa tuossa:

Mistä johtuu tuo ero, ja mistä se kertoo ?

Kun tämän asian oman elämäsi kautta ymmärrät, olet kykenevä opettamaan nuorempia uskovia.

• Lightning Star
        Suomennos, sori ! kirjoitti:

Voi voi L S, sinä yhä siis luuet ITSE olevasi kirkas tähti, etkä vain tyhjä tarjoiluastia.

Se on ikävää katsottavaa, kun on paljon intoa olla opettamassa muita, mutta sinulla ei ole vielä perusteitakaan itsellä hallussa ja siten et kykene ymmärtämään laajemmin näitä uskon asioista !

Kun tämän asian oman elämäsi kautta ymmärrät, olet kykenevä opettamaan nuorempia uskovia.

Kaikki on alistettu Jumalan valtaan, Hänen hyvän tahtonsa mukaan. Tämä tuottaa todellista hedelmää.

En ole pyrkinyt opettajaksi, niinkuin ihmiset usein pyrkivät ja hakevat kukin paremmaista sijaa toinen toisiinsa nähden, tuon sitä, mitä oikeaksi koen, kullekin päivälle oma osansa.

• Mitä tuo alustuksesi

Kaikki on alistettu Jumalan valtaan, Hänen hyvän tahtonsa mukaan. Tämä tuottaa todellista hedelmää.

En ole pyrkinyt opettajaksi, niinkuin ihmiset usein pyrkivät ja hakevat kukin paremmaista sijaa toinen toisiinsa nähden, tuon sitä, mitä oikeaksi koen, kullekin päivälle oma osansa.

Sitten oli, jos ei opetusta ?

Älä nyt viitsi, en minä ihan hölmö ole !

Olen lisäksi lukenut jo muitakin kirjoituksiasi ja sinun tapasi ja tyylisi ei ole oppilaan vaan opettajan !

Sinä siis pidät itseäsi tietäjänä ja alaikäisten opettajana selvästikin !

Turhaa siis ainakaan minulle sinun on selitellä ja esittää jotain muuta, mitä todellisuudessa olet ja miten toimit !

• Mitä tuo alustuksesi kirjoitti:

Sitten oli, jos ei opetusta ?

Älä nyt viitsi, en minä ihan hölmö ole !

Olen lisäksi lukenut jo muitakin kirjoituksiasi ja sinun tapasi ja tyylisi ei ole oppilaan vaan opettajan !

Sinä siis pidät itseäsi tietäjänä ja alaikäisten opettajana selvästikin !

Turhaa siis ainakaan minulle sinun on selitellä ja esittää jotain muuta, mitä todellisuudessa olet ja miten toimit !

Hyökätkö L S Vastaan senvuoxi että hän niin voimakkaasti tuo esiin sen Toivon ihmisille että elämä voi muuttua Elämäxi kun ihminen saa kokea miten Jumala muuttaa ihminen täysin kaunis sisällä ja ihana ja Rakkaudellinen,, täysin Rauhan harmoniassa joka loistaa kaukaa ja mistä on hyvä juoda koska muuttuu samanlaisexi lähteexi? Sitäkö sä vastustat --> näkyvä puhdas ja oikea uskonelämä ilman syntiä?

• Tiestä
        savonarola kirjoitti:

Hyökätkö L S Vastaan senvuoxi että hän niin voimakkaasti tuo esiin sen Toivon ihmisille että elämä voi muuttua Elämäxi kun ihminen saa kokea miten Jumala muuttaa ihminen täysin kaunis sisällä ja ihana ja Rakkaudellinen,, täysin Rauhan harmoniassa joka loistaa kaukaa ja mistä on hyvä juoda koska muuttuu samanlaisexi lähteexi? Sitäkö sä vastustat --> näkyvä puhdas ja oikea uskonelämä ilman syntiä?

Jos ei hyökkäyksiä tulisi, niin suola olisi suolattomaksi käynyt ja joutaisi pois heitettäväksi. Siellä missä Pyhä Henki ihmisen kautta opettaa on aivan varma, että hyökkäykset tulevat. Siksi Jeesus muistutti omilleen, että koska Häntä on kiusattu, niin Hänen omilleen tullaan ehdottomasti samaa tekemään. Jeesus opetti hyvää, sellaista oppia, josta todistettavasti seuraa vapaus ja siksi Hänet ristille naulattiin.

• Tiestä kirjoitti:

Jos ei hyökkäyksiä tulisi, niin suola olisi suolattomaksi käynyt ja joutaisi pois heitettäväksi. Siellä missä Pyhä Henki ihmisen kautta opettaa on aivan varma, että hyökkäykset tulevat. Siksi Jeesus muistutti omilleen, että koska Häntä on kiusattu, niin Hänen omilleen tullaan ehdottomasti samaa tekemään. Jeesus opetti hyvää, sellaista oppia, josta todistettavasti seuraa vapaus ja siksi Hänet ristille naulattiin.

Jos sinä saat palautetta narsistisuudestasi, tiestä niin sinä aina luulet että se on hyökkäys Jumalaa vastaan.

Monet on kysyneet mikä sun sen sairauden lääketieteellinen nimi oli. Et saa kakistettua sitä ulos.

Sun tulisi puhua ihmeestä samalta viivalta kuin muut. Paavalikin on kehoittanut olemaan lakia vailla oleville kuin olisit itsekkin lakia vailla yms. Paavali kehoittaa olemaan kaikille kaikkea.

Sen sijaan että uskaltaisit sen lääketieteellisen nimen kertoa, joka olisi varmasti jumalan tahto, sinä alat mitätöidä kyselijöiden uskoa.

Totta on että varmasti monet epäilevät kun on ihmeestä kyse.

Mutta minua he eivät epäile koska mulla on antaa faktat pöytään, jopa lääkärintodistusta myöten.

Sinulla ei ole kuin oma syyllistävä usko.

Teet väärin kun et kerro sairautesi lääketieteellistä nimeä.

Se estää toisia tutkimasta asiaasi.

Raamattu kehoittaa että koetelkaa kaikki, mutt sinä et salli että sun juttuja koetellaan.

• Tiestä
        auroraboreallis kirjoitti:

Jos sinä saat palautetta narsistisuudestasi, tiestä niin sinä aina luulet että se on hyökkäys Jumalaa vastaan.

Monet on kysyneet mikä sun sen sairauden lääketieteellinen nimi oli. Et saa kakistettua sitä ulos.

Sun tulisi puhua ihmeestä samalta viivalta kuin muut. Paavalikin on kehoittanut olemaan lakia vailla oleville kuin olisit itsekkin lakia vailla yms. Paavali kehoittaa olemaan kaikille kaikkea.

Sen sijaan että uskaltaisit sen lääketieteellisen nimen kertoa, joka olisi varmasti jumalan tahto, sinä alat mitätöidä kyselijöiden uskoa.

Totta on että varmasti monet epäilevät kun on ihmeestä kyse.

Mutta minua he eivät epäile koska mulla on antaa faktat pöytään, jopa lääkärintodistusta myöten.

Sinulla ei ole kuin oma syyllistävä usko.

Teet väärin kun et kerro sairautesi lääketieteellistä nimeä.

Se estää toisia tutkimasta asiaasi.

Raamattu kehoittaa että koetelkaa kaikki, mutt sinä et salli että sun juttuja koetellaan.

Lopettaisit tuollaisen kirjoittelemisen sinne, missä et käsitä mitä kirjoittajat kirjoittavat. Annoin sinulle anteeksi mielisairaaksi haukkumiset ja vuosien ilkeilyt, joten meidän välillämme ei pitäisi olla enää mitään. Koska et itse hyväksy minua, etkä usko, että kaikki mitä olen kertonut on TOTTA, niin tee itsellesi nyt palvelus ja jätä minut rauhaan. En keskustele kanssasi, sillä anteeksiantamisten päällä olet jälleen tehnyt samaa syntiä, mitä aina olet tehnyt minua kohtaan. Kaikki mitä olen kertonut paranemisihmeistä on TOTTA ja tällä paikkakunnalla niin kuuluisaa, että en halua kertoa niistä kovin tarkasti, sillä en halua kuuluisutta, enkä kunniaa itselleni, sillä olen kirkastamassa elämälläni Jumalan Pojan Jeesuksen nimeä. Sen tehtävän Jumala antoi minulle ja siinä olen uskollinen.

• Tiestä kirjoitti:

Lopettaisit tuollaisen kirjoittelemisen sinne, missä et käsitä mitä kirjoittajat kirjoittavat. Annoin sinulle anteeksi mielisairaaksi haukkumiset ja vuosien ilkeilyt, joten meidän välillämme ei pitäisi olla enää mitään. Koska et itse hyväksy minua, etkä usko, että kaikki mitä olen kertonut on TOTTA, niin tee itsellesi nyt palvelus ja jätä minut rauhaan. En keskustele kanssasi, sillä anteeksiantamisten päällä olet jälleen tehnyt samaa syntiä, mitä aina olet tehnyt minua kohtaan. Kaikki mitä olen kertonut paranemisihmeistä on TOTTA ja tällä paikkakunnalla niin kuuluisaa, että en halua kertoa niistä kovin tarkasti, sillä en halua kuuluisutta, enkä kunniaa itselleni, sillä olen kirkastamassa elämälläni Jumalan Pojan Jeesuksen nimeä. Sen tehtävän Jumala antoi minulle ja siinä olen uskollinen.

Minä puolustan niitä ihmisiä - sinua vastaan - jotka raamatullisesti haluavat tutkia ns.ihmeesi.

Varmaan kaikki on totta mitä olet kirjoittanut, mutta jos saisi sen sairauden lääketieteellisen nimen, niin vasta sen jälkeen voidaan koetella oletko sinä käsittänyt kaiken siitä ihmeestäsi oikein.

Mitä pahaa siinä on jos tekee kuten raamattu neuvoo: koettelee kaiken, eikä vain sinisilmäisesti usko?

Se sopu ja anteeksiantaminen oli sitä että sinä syyttelit greenin kanssa minua ja kun pyysin anteeksi sinä et huomannut tehdä sitä samaa minun kohdalla.

Nyttenkin vain selvität ettet tahdo puhua minun kanssa mikä kertoo anteeksiantamattomuudesta.

Ja katkeruudestasi kertoo myös sekin että erittelet ne loukkaukset eikä puhettakaan mistään armosta.

Mykkäkoulua pidät.

Sekin on eräs riidan muoto.

Ja raamattu sanoo että jollette te anna anteeksi toisille ette itsekkään saa anteeksi.

Raamatun mukaan anteeksianto on pelastumiskysymys.

• Tiestä

Minä puolustan niitä ihmisiä - sinua vastaan - jotka raamatullisesti haluavat tutkia ns.ihmeesi.

Varmaan kaikki on totta mitä olet kirjoittanut, mutta jos saisi sen sairauden lääketieteellisen nimen, niin vasta sen jälkeen voidaan koetella oletko sinä käsittänyt kaiken siitä ihmeestäsi oikein.

Mitä pahaa siinä on jos tekee kuten raamattu neuvoo: koettelee kaiken, eikä vain sinisilmäisesti usko?

Se sopu ja anteeksiantaminen oli sitä että sinä syyttelit greenin kanssa minua ja kun pyysin anteeksi sinä et huomannut tehdä sitä samaa minun kohdalla.

Nyttenkin vain selvität ettet tahdo puhua minun kanssa mikä kertoo anteeksiantamattomuudesta.

Ja katkeruudestasi kertoo myös sekin että erittelet ne loukkaukset eikä puhettakaan mistään armosta.

Mykkäkoulua pidät.

Sekin on eräs riidan muoto.

Ja raamattu sanoo että jollette te anna anteeksi toisille ette itsekkään saa anteeksi.

Raamatun mukaan anteeksianto on pelastumiskysymys.

En ole koskaan sinua syytellyt, mutta jostakin syystä hengessäsi tapahuttuu outo käännös ja saat minusta väärää kuvaa, joten pysyttele siellä, missä ymmärrät kirjoittajia.
        Olen antanut sinulle anteeksi, eikä minulla ole sinua vastaan minkäänlaista huonoa ajatusta. Jeesus käskee jättää heidät, jotka eivät ota vastaan ja sinä et ole ottanut vastaan mitään, mitä olen kertonut.
        En yhtään ihmettele sitä, että harvat saavat kokea Jumalan valtakunnan ilon ja rauhan,( johon kuuluu se, että Jumala ensin puhdistaa ja parantaa astiansa,) koska harvat haluavat uskoa Jumalan suurin tunnustekoihin. Jos joku täällä niistä kertoo, niin häntä syynätään ja vaaditaan jopa lääkärintodistuksia, mutta jos niitä tulisi, niin senkin jälkeen olisi epäusko ja lisävaatimukset. Vaikka Mooses tulisi kertomaan ihmisille uskostaan, niin he, jotka eivät valikoidu uskonlahjan sisällään kantajiksi, alkaisivat vain vaatia Moosekselta lisä todistuksia.

Muuten, ei sen haittaa jos et usko minun kertomaan, mutta se haittaa, että et usko Jeesusta, vaan uskallat jatkaa tuota kiusaamistasi muita kohtaan. Itse en uskaltaisi ja se johtuu Jumalan pelosta ja kunnioittamisesta.

Voit toki tuosa tähän sellaisen viestin, jossa väität minun syyttäneen sinua.

• Tiestä kirjoitti:

En ole koskaan sinua syytellyt, mutta jostakin syystä hengessäsi tapahuttuu outo käännös ja saat minusta väärää kuvaa, joten pysyttele siellä, missä ymmärrät kirjoittajia.
        Olen antanut sinulle anteeksi, eikä minulla ole sinua vastaan minkäänlaista huonoa ajatusta. Jeesus käskee jättää heidät, jotka eivät ota vastaan ja sinä et ole ottanut vastaan mitään, mitä olen kertonut.
        En yhtään ihmettele sitä, että harvat saavat kokea Jumalan valtakunnan ilon ja rauhan,( johon kuuluu se, että Jumala ensin puhdistaa ja parantaa astiansa,) koska harvat haluavat uskoa Jumalan suurin tunnustekoihin. Jos joku täällä niistä kertoo, niin häntä syynätään ja vaaditaan jopa lääkärintodistuksia, mutta jos niitä tulisi, niin senkin jälkeen olisi epäusko ja lisävaatimukset. Vaikka Mooses tulisi kertomaan ihmisille uskostaan, niin he, jotka eivät valikoidu uskonlahjan sisällään kantajiksi, alkaisivat vain vaatia Moosekselta lisä todistuksia.

Muuten, ei sen haittaa jos et usko minun kertomaan, mutta se haittaa, että et usko Jeesusta, vaan uskallat jatkaa tuota kiusaamistasi muita kohtaan. Itse en uskaltaisi ja se johtuu Jumalan pelosta ja kunnioittamisesta.

Voit toki tuosa tähän sellaisen viestin, jossa väität minun syyttäneen sinua.

Koko ajanhan sä syytät. Kiusaamisesta.

Minulla on täällä ketju näistä ihmeparantumisista. Siinä ketjussa ei kukaan kiusaa ketään.

Monet uskovaiset kertovat siinä mielipiteitään juurikin ihmeparantumisista ja jokainen on huomannut sen ettei niitä tapahdu.

Se ei ole kiusaamista sinua kohtaan jos toteaa tosiasiat: ihmeitä ei tapahdu.

RAAMATTU käskee koettelemaan kaiken, eikä vain sinisilmäisesti uskomaan mitä tahansa.

Uskovat tekevät ketjussani ihan oikein.

Minä luulen että jos sinulla olisi se lääkärintodistus niin silloin sinua uskottaisiin.

Lääkärintodistuksen virkaa hoitaisi se että kerrot sairautesi lääketieteellisen nimen niin ihmiset voisivat itse tutkia parantuuko siitä ketään.

Googlettamalla ihan vain. Jos paranee - se ei ollut ihme. Jos ei parane - se oli ihme.

Halveksitko sinä sitä mitä Raamattu sanoo:"Koetelkaa kaikki"?

• Tiestä

Koko ajanhan sä syytät. Kiusaamisesta.

Minulla on täällä ketju näistä ihmeparantumisista. Siinä ketjussa ei kukaan kiusaa ketään.

Monet uskovaiset kertovat siinä mielipiteitään juurikin ihmeparantumisista ja jokainen on huomannut sen ettei niitä tapahdu.

Se ei ole kiusaamista sinua kohtaan jos toteaa tosiasiat: ihmeitä ei tapahdu.

RAAMATTU käskee koettelemaan kaiken, eikä vain sinisilmäisesti uskomaan mitä tahansa.

Uskovat tekevät ketjussani ihan oikein.

Minä luulen että jos sinulla olisi se lääkärintodistus niin silloin sinua uskottaisiin.

Lääkärintodistuksen virkaa hoitaisi se että kerrot sairautesi lääketieteellisen nimen niin ihmiset voisivat itse tutkia parantuuko siitä ketään.

Googlettamalla ihan vain. Jos paranee - se ei ollut ihme. Jos ei parane - se oli ihme.

Halveksitko sinä sitä mitä Raamattu sanoo:"Koetelkaa kaikki"?

Olisit nyt tuonut sellaisen viestin, jossa väität minun syyttävän sinua. Kummallista on, että vuosia jatkuu tuo sama valhe, mutta yhtäkään kertaa valheita ei ole todistettu, vaikka olen lukemattomat kerrat todistusta pyytänyt.

Muista, että Jumala elää ja Jumalan Sana lyö ja parantaa. Jos tahdot tulla Jumalan pelastamaksi, niin ota vastaan Jeesus ja suostu siihen, että Hän särkee jumalankuvat.

Toivottavasti löydät uskovia ihmisiä, jotka kertovat sinulle Elävästä Jumalasta ja joita sinä alat kuuntelemaan.
        Minua sinä et kuuntele, joten jätän sinut toivoen sitä, että Jumala ottaa sinut huomaansa ennen kuin joudut lihasi, eli syntisi tekoja niittämään.

• Tiestä kirjoitti:

Olisit nyt tuonut sellaisen viestin, jossa väität minun syyttävän sinua. Kummallista on, että vuosia jatkuu tuo sama valhe, mutta yhtäkään kertaa valheita ei ole todistettu, vaikka olen lukemattomat kerrat todistusta pyytänyt.

Muista, että Jumala elää ja Jumalan Sana lyö ja parantaa. Jos tahdot tulla Jumalan pelastamaksi, niin ota vastaan Jeesus ja suostu siihen, että Hän särkee jumalankuvat.

Toivottavasti löydät uskovia ihmisiä, jotka kertovat sinulle Elävästä Jumalasta ja joita sinä alat kuuntelemaan.
        Minua sinä et kuuntele, joten jätän sinut toivoen sitä, että Jumala ottaa sinut huomaansa ennen kuin joudut lihasi, eli syntisi tekoja niittämään.

Et vastannut kysymykseeni. Se koski raamattua.

• Toivo Toiveikas kirjoitti:

>>>Toivossa elää ainoastaan lapamato

:)

• auroraboreallis kirjoitti:

Et vastannut kysymykseeni. Se koski raamattua.

ps. Kuules kiukkupussi, minä puhuin raamatun puolesta. Sinä toivot näillä näkymin että toimitaan raamattua vastaan, sillä et kestä sitä kun toimiasi ja puheitasi aletaan koetella.

Vaikka juuri niin raamattu käskee tekemään.

Mikä siis oli sairautesi lääketieteellinen nimi?

Ihan ilman sarvia ja hampaita, uteliaisuuttani kysyn.

• Pyydetään selvitystä
        Suomennos, sori ! kirjoitti:

Haaste sinulle: voisitko antaa oman selvityksesi siihen jakeeseen:

"Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä." 2.Kor.4:12

• Itselläni oli mieles
        Pyydetään selvitystä kirjoitti:

Itselläni oli mielessä kysyä samaa Savonarolalta, kun hänkään ei tuota asiaa ja Sanankohtaa näköjään ymmärrä !

Itse odottelen nyt sitä, että saanko vastauksia näiltä "tietäjiltä" kuten "Lightning Star" ja "savonarola" ???

Joten malttia vain nyt, annetaan "opettajille" ja "tietäjille" hieman aikaa miettiä ja tutkistella ja perehtyä Sanaan, ehkäpä sammme vastauksen ?

• "opettajille" pyyntö
        Itselläni oli mieles kirjoitti:

Itselläni oli mielessä kysyä samaa Savonarolalta, kun hänkään ei tuota asiaa ja Sanankohtaa näköjään ymmärrä !

Itse odottelen nyt sitä, että saanko vastauksia näiltä "tietäjiltä" kuten "Lightning Star" ja "savonarola" ???

Joten malttia vain nyt, annetaan "opettajille" ja "tietäjille" hieman aikaa miettiä ja tutkistella ja perehtyä Sanaan, ehkäpä sammme vastauksen ?

Vai osoitetaanko pyyntö suoraan yliopettajille, kalamos ja Tiestä?
        Heillä ei ainakaan turha vaatimattomuus olisi painolastina;).

• Mitä vähemmän
        "opettajille" pyyntö kirjoitti:

Vai osoitetaanko pyyntö suoraan yliopettajille, kalamos ja Tiestä?
        Heillä ei ainakaan turha vaatimattomuus olisi painolastina;).

"Tiestä" kirjoittaa harhaopeistaan, sen parempi !

Joten ei yllytetä häntä yhtään, minä pyydän !

• Lightning Star
        Itselläni oli mieles kirjoitti:

Koen tuoneeni kirjeen sisältöön perustuen selvennöstä kyselijälle/kyselijöille, ylempänä.

kun tutkin kirjeitä, otan mielellään sen käsittelyyn kokonaisuuksina, jos tahdotte tietää miksi niin toimin, siitäkin voidaan tietenkin keskustella.

• Käsitellään nyt tämä

Koen tuoneeni kirjeen sisältöön perustuen selvennöstä kyselijälle/kyselijöille, ylempänä.

kun tutkin kirjeitä, otan mielellään sen käsittelyyn kokonaisuuksina, jos tahdotte tietää miksi niin toimin, siitäkin voidaan tietenkin keskustella.

Sinun tapasi ja tyylisi L S !

Ei se ole mitään vastaamista, että sanot toiselle, että lue joku luku Raamatusta !

Jos et edes tätä ymmärrä, niin heikoissa on koko homma ja keskustelu !

Siis L S kustakin Raamatun luvusta ja jopa jakeesta on kullakin uskovalla oma näkemyksensä, joten se OMA NÄKEMYS tulisi jakaa, sillä enhän minä esim voi tulla pääsi sisään tutkimaan sitä, miten sinä asiat ymmärrät, enhän ???

Joten sinun on ihan turhaa tarjoilla vain Raamatun paaikkoja muille keskustelijoille, jos et selitä sitä, miten ne sinulle ITSELLESI tähän mennessä ovat auenneet !

Kyllä jokainen osaa lukea sen Raamatun, ilman että sinä sitä laitat luettavaksi, keskustellessa siis jaetaan se, miten se Sana on ITSELLE avautunut !

Jos ymmärrät jonkun kokonaisuuden, niin kyllä sinun tulee osata silloin kertoa myös se, mitä jokin jae kertoo ja mistä siinä puhutaan !

Siis kokonaisuutta ei voi ymmärtää, jos ei ymmärrä pienempiä osia myös, sillä jos niitä pieniä osia ei ymmärretä oikein, koko kokonaisuus on pielessä nopeasti !

Siis selitä nyt vain se jae meille, eli miten sinä sen ymmärrät ?

• Lightning Star
        Käsitellään nyt tämä kirjoitti:

Sinun tapasi ja tyylisi L S !

Ei se ole mitään vastaamista, että sanot toiselle, että lue joku luku Raamatusta !

Jos et edes tätä ymmärrä, niin heikoissa on koko homma ja keskustelu !

Siis L S kustakin Raamatun luvusta ja jopa jakeesta on kullakin uskovalla oma näkemyksensä, joten se OMA NÄKEMYS tulisi jakaa, sillä enhän minä esim voi tulla pääsi sisään tutkimaan sitä, miten sinä asiat ymmärrät, enhän ???

Joten sinun on ihan turhaa tarjoilla vain Raamatun paaikkoja muille keskustelijoille, jos et selitä sitä, miten ne sinulle ITSELLESI tähän mennessä ovat auenneet !

Kyllä jokainen osaa lukea sen Raamatun, ilman että sinä sitä laitat luettavaksi, keskustellessa siis jaetaan se, miten se Sana on ITSELLE avautunut !

Jos ymmärrät jonkun kokonaisuuden, niin kyllä sinun tulee osata silloin kertoa myös se, mitä jokin jae kertoo ja mistä siinä puhutaan !

Siis kokonaisuutta ei voi ymmärtää, jos ei ymmärrä pienempiä osia myös, sillä jos niitä pieniä osia ei ymmärretä oikein, koko kokonaisuus on pielessä nopeasti !

Siis selitä nyt vain se jae meille, eli miten sinä sen ymmärrät ?

Koin tuoneeni kirjeen asiasisältöön perustuen vastauksen.

No niin sitten tähän asiaan, kun otetaan yksittäisiä jakeita. Juuri niin, siis kehoitat jokaisen tuomaan yksittäisistä jakeista "oman näkemyksensä", kun tärkeintä olisi ymmärtää kokonaisuudet, se mitä koko kirje käsittelee. Tässä ajassa on monenlaista opettajaa, jotka pätkivät sieltä täältä kirjeistä jakeita ja yhdistelevät niitä mielivaltaisesti ja opettavat niitä totuuksina, vaikka heidän opetuksistaan totuus on kaukana "niinkuin itä on lännestä", he siis kokoavat halunsa mukaiset opit, ei niin, että se perustuisi totuuteen. Silti heille halunsa mukaiset aamentajat löytyvät. Kyse ei ole siitä, kuinka moni ymmärtää samoin, vaan siitä, että se perustuu totuuteen asioissa.

En tarkoita tällä, etteikö olisi tilanteita, joissa ei voitaisi ottaa jakeita tukemaan kirjoitusta.

Tulee siis huomioida mitä on yksittäisen jakeen ympärillä myös.
        Ethän sinäkään lue postista tulleesta kirjeestä vain lausetta keskeltä, vaan tahdot tietää koko kirjeen sisällön?

• Turhaan kiemurtelet

No niin sitten tähän asiaan, kun otetaan yksittäisiä jakeita. Juuri niin, siis kehoitat jokaisen tuomaan yksittäisistä jakeista "oman näkemyksensä", kun tärkeintä olisi ymmärtää kokonaisuudet, se mitä koko kirje käsittelee. Tässä ajassa on monenlaista opettajaa, jotka pätkivät sieltä täältä kirjeistä jakeita ja yhdistelevät niitä mielivaltaisesti ja opettavat niitä totuuksina, vaikka heidän opetuksistaan totuus on kaukana "niinkuin itä on lännestä", he siis kokoavat halunsa mukaiset opit, ei niin, että se perustuisi totuuteen. Silti heille halunsa mukaiset aamentajat löytyvät. Kyse ei ole siitä, kuinka moni ymmärtää samoin, vaan siitä, että se perustuu totuuteen asioissa.

En tarkoita tällä, etteikö olisi tilanteita, joissa ei voitaisi ottaa jakeita tukemaan kirjoitusta.

Ethän sinäkään lue postista tulleesta kirjeestä vain lausetta keskeltä, vaan tahdot tietää koko kirjeen sisällön?

Vastaa nyt vain kysymykseeni !

Jos et ymmärrä, niin voithan toki senkin kertoa, ei sekään ole huonoksi sinulle !

• Etkö halunnut edes

Etkö halunnut edes ymmärtää oikein ? :(

Kirjoitin JO, että tulee ymmärtää kokonaisuus, mutta sen ymmärtääkseen tulee ymmärtää pienemmät osat myös KOKONAISUUDESTA !

Joten lopetatko vihdoin kiertelysi ?

• Etkö halunnut edes kirjoitti:

Etkö halunnut edes ymmärtää oikein ? :(

Kirjoitin JO, että tulee ymmärtää kokonaisuus, mutta sen ymmärtääkseen tulee ymmärtää pienemmät osat myös KOKONAISUUDESTA !

Joten lopetatko vihdoin kiertelysi ?

Uskovaiset taas riitelee.

• Ei ole kyse nyt

Uskovaiset taas riitelee.

Riitelystä, vaan asioiden selvittämisestä !

Tämä ei ole ainakaan minun puoleltani mitään henkilökohtaista, vaan ihan vain Hengellisistä asioista keskustelua ja niiden käsittelyä kaikessa Rauhassa.

Opillisista asioista on hyvä kesksutella ja näkemyksiä jakaa, jotta sen kautta ja avulla on mahdollista yhdessä löytää Totuus kussakin asiassa ja Sanan kohdassa!

• Ei ole kyse nyt kirjoitti:

Riitelystä, vaan asioiden selvittämisestä !

Tämä ei ole ainakaan minun puoleltani mitään henkilökohtaista, vaan ihan vain Hengellisistä asioista keskustelua ja niiden käsittelyä kaikessa Rauhassa.

Opillisista asioista on hyvä kesksutella ja näkemyksiä jakaa, jotta sen kautta ja avulla on mahdollista yhdessä löytää Totuus kussakin asiassa ja Sanan kohdassa!

Mutta nyt ei ls"ymmärrä oikein"sinun mielestä?

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. Hyvää päivää-kirvesvartta-keskustelua.

Se voi olla hankalaa jos ls:llä ei ole mielipidettä tuosta laittamastasi room.raamatunkohdasta mihin toiseen jakeeseen se voisi liittyä.

Etkö silloin hyväksy vuorisaarnaa, jos se puhuu hänen mielestään samasta asiasta.

Kovasti viesteihinne sisältyy toisien uskovien arvostelua.

Ateismipalstalla näkee kuinka sielläkin uskovat nokkivat toisiaan mutta ateistit eivät toisiaan noki.

• Ei yhäkään kyse

Mutta nyt ei ls"ymmärrä oikein"sinun mielestä?

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. Hyvää päivää-kirvesvartta-keskustelua.

Se voi olla hankalaa jos ls:llä ei ole mielipidettä tuosta laittamastasi room.raamatunkohdasta mihin toiseen jakeeseen se voisi liittyä.

Etkö silloin hyväksy vuorisaarnaa, jos se puhuu hänen mielestään samasta asiasta.

Kovasti viesteihinne sisältyy toisien uskovien arvostelua.

Ateismipalstalla näkee kuinka sielläkin uskovat nokkivat toisiaan mutta ateistit eivät toisiaan noki.

Mistään nokkimisesta !

Kaikki uskovien opetus ja kirjoitukset ovat AINA arvostelun alaista toimintaa, siitä ei ole poikkeusta !

Eli ei arvostella itse uskovaa vaan hänen opetuksiaan ja toimiaan, siinä ei siis ole mitään henkilökohtaista.

Mutta toki jos uskova ottaa itseensä opetustensa ja kirjoitustensa arvioinnin ja arvostelun, eli suomeksi pyrkii sen estämään, niin silloinhan toki on kaikki henkilökohtaista !

Emme muuten puhu aidasta ja sen seipäistä, vaan kyse on siitä, että vielä asioita ymmärtämätön väittää koko Totuudeksi asioita, jotka oikeasti ovat vain osa siitä Totuudesta.

Siis nyt L S:n kohdalla, hän ymmärtämättömyyttään jättää osan tuosta kohdasta täysin käsittelemättä ja tutkimatta ja siten kokonaan pois, ja siten koko opetus on täysin vajavainen ja vinoutunut tuon vuoksi !

Siksi siis pyysin häntä tutkimaan tuota jaetta, jotta sen kautta KOKONAISUUS aukeaisi hänellekin, eikä vain osa kokonaisuudesta.

Mutta jos ei siis uskova suostu asioita kunnolla tutkimaan, niin ei oppimistakaan tapahdu, eli parempi olisi myöntää vain se, että ei VIELÄ ole opetusta Herralta asiasta saanut, ja sitten pyrkiä se opetus saamaan.

Mutta asian ja sen käsittelyn ohittaminen ja kiertely, estää siis käytännössä uuden oppimisen, ja jos uskova ei suostu olemaan OPPILAAN asemassa, vaan ylpeydessä haluaa olla opettajana vain, niin hänen kehityksensä pysähtyy, sillä silloin ei uskova kykene ottaa uutta vastaan, kun muka jo kaikki itse tiedetään, vaikka ei osatakaan selittää Sanankohdista kaikkea VIELÄ !

JOKAINEN uskova on keskeneräinen oppineisuudessa, eli olen itse oppilaana AINA ja loppuun asti, en tule koskaan opillisesti valmiiksi, ja itse kykenen kyllä myöntämään sen, jos en Herralta ole opetusta asiasta ja aiheesta vielä saanut, siinä minulla ei tee tiukkaa, kun minun ei tarvitse esittää mitään opettajaa, kun olen ja pysyn siis aina oppilaana !

Mutta ihmisen ja uskovan ylpeys ja luuot omasta oppineisuudesta siis estävät tehokkasti uuden omaksumisen !

Tämä asia näkyy selvästi tällä foorumilla, eli vuosia on moni täällä kirjoitellut, eikä ole mitään uutta oppinut, ikävä kyllä !

• Mitä tarkoittaa?
        Pyydetään selvitystä kirjoitti:

Nimimerkki Pyydetään selvitystä, selitä sinä, koska muut eivät selitä. Mitä tuo jae tarkoittaa?

• alkuopista eteenpäin
        Mitä tarkoittaa? kirjoitti:

Nimimerkki Pyydetään selvitystä, selitä sinä, koska muut eivät selitä. Mitä tuo jae tarkoittaa?

2.Kor.4:10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin."

Paavali todistaa jakeessa 10, että hän ja hengellisesti kasvaneet veljensä "aina kantavat Jeesuksen kuolemaa ruumiissaan". Tuon kuoleman merkitys on hengellinen.

Jeesuksen kuoleman kantamisella, "aina" kuten Paavali kirjoittaa, tarkoitetaan vanhan ihmisen kuolettamista Jeesuksen kuoleman kautta, seuraamalla Jeesusta ja kieltämällä aina oma itsekäs lihallinen tahtonsa. Samaa kuolemaa Jeesus tarkoitti puhuessaan nisunjyvästä, joka oman kuolemansa kautta tuottaa paljon hedelmää.

Korinttolaiset, joille Paavali kirjoitti kirjeensä, eivät vielä olleet ymmärtäneet Jeesuksen kuoleman merkitystä omassa elämässään. "Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä." 2.Kor.4:12. Korinttolaiset osasivat siinä vaiheessa vasta iloita pelastuksen armosta, Kristuksen opin alkeista. Sillä tavalla he kokivat elämän tekevän työtä heissä.

Paavali toi esille korinttolaisten hengellisen tilan, josta Hebrealaiskirjeessä lukee:
        "Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan," Heb.6:1

• Tämä vastine ei ollu
        alkuopista eteenpäin kirjoitti:

2.Kor.4:10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin."

Paavali todistaa jakeessa 10, että hän ja hengellisesti kasvaneet veljensä "aina kantavat Jeesuksen kuolemaa ruumiissaan". Tuon kuoleman merkitys on hengellinen.

Jeesuksen kuoleman kantamisella, "aina" kuten Paavali kirjoittaa, tarkoitetaan vanhan ihmisen kuolettamista Jeesuksen kuoleman kautta, seuraamalla Jeesusta ja kieltämällä aina oma itsekäs lihallinen tahtonsa. Samaa kuolemaa Jeesus tarkoitti puhuessaan nisunjyvästä, joka oman kuolemansa kautta tuottaa paljon hedelmää.

Korinttolaiset, joille Paavali kirjoitti kirjeensä, eivät vielä olleet ymmärtäneet Jeesuksen kuoleman merkitystä omassa elämässään. "Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä." 2.Kor.4:12. Korinttolaiset osasivat siinä vaiheessa vasta iloita pelastuksen armosta, Kristuksen opin alkeista. Sillä tavalla he kokivat elämän tekevän työtä heissä.

Paavali toi esille korinttolaisten hengellisen tilan, josta Hebrealaiskirjeessä lukee:
        "Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan," Heb.6:1

Tämä vastine ei ollut sitten minulta, joka pyysin näiltä "opettajilta" selitystä !

Ihan vain tiedoksi !

Minä yhä odottelen kaikessa rauhassa vaikkapa " Lightning Star" tai "Savonarola" nikkien selityksiä !

• Tiestä
        Tämä vastine ei ollu kirjoitti:

Tämä vastine ei ollut sitten minulta, joka pyysin näiltä "opettajilta" selitystä !

Ihan vain tiedoksi !

Minä yhä odottelen kaikessa rauhassa vaikkapa " Lightning Star" tai "Savonarola" nikkien selityksiä !

Saanko minäkin vastata? Kuten saamme Raamatusta lukea, niin apostolit joutuivat kokemaan kaiken kansan sylkykuppina olemisen ja katson tuon jakeen liittyvän siihen. Vastaa nyt sinä puolestasi, miten sinulle on kirkastunut tuo jae?

Tämä jakeen tuojalle.

• Minä jo toivoin
        Tiestä kirjoitti:

Saanko minäkin vastata? Kuten saamme Raamatusta lukea, niin apostolit joutuivat kokemaan kaiken kansan sylkykuppina olemisen ja katson tuon jakeen liittyvän siihen. Vastaa nyt sinä puolestasi, miten sinulle on kirkastunut tuo jae?

Tämä jakeen tuojalle.

Että sinä "Tiestä" et tulisi sotkemaan asiaa harhaopeillasi !

Koko oppi rakennalmasi on NIIIN sekaisin, että ihan kaikki on siinä sotkettu.

Siis et ymmärrä, mitä on se Usko josta Raamattu puhuu ja miten se syntyy !

Väität vauva kasteessa saatavan jonkun Pyhän Hengen lahjan, niin ei Raamatussa opeteta missään !

Sen lisäksi et ymmärrä oikeasta uudestisyntymisestäkään mitään, vaan opetat ihan Raamatun vastaista omaa "uudestisyntymistä", vähän kuten jehovantodistajat !

Puhut Jeesuksesta kyllä, mutta koko oppisi perustuu ihmisen omaan vanhurskauteen eli omiin tekoihin eli omavanhurskauteen !

Joten kaiken kaikkiaan pohja ja perustat on ihan kaikki pielessä, ei tuollaiselle voi mitään rakentaa, vaan kaikki pitäisi ensin purkaa !

• näin se on
        Ei yhäkään kyse kirjoitti:

Mistään nokkimisesta !

Kaikki uskovien opetus ja kirjoitukset ovat AINA arvostelun alaista toimintaa, siitä ei ole poikkeusta !

Eli ei arvostella itse uskovaa vaan hänen opetuksiaan ja toimiaan, siinä ei siis ole mitään henkilökohtaista.

Mutta toki jos uskova ottaa itseensä opetustensa ja kirjoitustensa arvioinnin ja arvostelun, eli suomeksi pyrkii sen estämään, niin silloinhan toki on kaikki henkilökohtaista !

Emme muuten puhu aidasta ja sen seipäistä, vaan kyse on siitä, että vielä asioita ymmärtämätön väittää koko Totuudeksi asioita, jotka oikeasti ovat vain osa siitä Totuudesta.

Siis nyt L S:n kohdalla, hän ymmärtämättömyyttään jättää osan tuosta kohdasta täysin käsittelemättä ja tutkimatta ja siten kokonaan pois, ja siten koko opetus on täysin vajavainen ja vinoutunut tuon vuoksi !

Siksi siis pyysin häntä tutkimaan tuota jaetta, jotta sen kautta KOKONAISUUS aukeaisi hänellekin, eikä vain osa kokonaisuudesta.

Mutta jos ei siis uskova suostu asioita kunnolla tutkimaan, niin ei oppimistakaan tapahdu, eli parempi olisi myöntää vain se, että ei VIELÄ ole opetusta Herralta asiasta saanut, ja sitten pyrkiä se opetus saamaan.

Mutta asian ja sen käsittelyn ohittaminen ja kiertely, estää siis käytännössä uuden oppimisen, ja jos uskova ei suostu olemaan OPPILAAN asemassa, vaan ylpeydessä haluaa olla opettajana vain, niin hänen kehityksensä pysähtyy, sillä silloin ei uskova kykene ottaa uutta vastaan, kun muka jo kaikki itse tiedetään, vaikka ei osatakaan selittää Sanankohdista kaikkea VIELÄ !

JOKAINEN uskova on keskeneräinen oppineisuudessa, eli olen itse oppilaana AINA ja loppuun asti, en tule koskaan opillisesti valmiiksi, ja itse kykenen kyllä myöntämään sen, jos en Herralta ole opetusta asiasta ja aiheesta vielä saanut, siinä minulla ei tee tiukkaa, kun minun ei tarvitse esittää mitään opettajaa, kun olen ja pysyn siis aina oppilaana !

Mutta ihmisen ja uskovan ylpeys ja luuot omasta oppineisuudesta siis estävät tehokkasti uuden omaksumisen !

Tämä asia näkyy selvästi tällä foorumilla, eli vuosia on moni täällä kirjoitellut, eikä ole mitään uutta oppinut, ikävä kyllä !

Oikein toimit kyllä uskovaisen pitää olla valmis vastaamaan opetuksen perustuksia kysyttäessä.

LS ja Tiestä vaikuttavat ihan trolleilta näine opetuksineen joissa ei ole minkäänlaista raamatullista totuutta ja pohjaa.

• !!!
        Tiestä kirjoitti:

Tämä jakeen tuojalle.

Mutta sinähän Tiestä olet suurimpana muiden sylkijänä, et sylkykuppina.

• Lightning Star
        Minä jo toivoin kirjoitti:

Että sinä "Tiestä" et tulisi sotkemaan asiaa harhaopeillasi !

Koko oppi rakennalmasi on NIIIN sekaisin, että ihan kaikki on siinä sotkettu.

Siis et ymmärrä, mitä on se Usko josta Raamattu puhuu ja miten se syntyy !

Väität vauva kasteessa saatavan jonkun Pyhän Hengen lahjan, niin ei Raamatussa opeteta missään !

Sen lisäksi et ymmärrä oikeasta uudestisyntymisestäkään mitään, vaan opetat ihan Raamatun vastaista omaa "uudestisyntymistä", vähän kuten jehovantodistajat !

Puhut Jeesuksesta kyllä, mutta koko oppisi perustuu ihmisen omaan vanhurskauteen eli omiin tekoihin eli omavanhurskauteen !

Joten kaiken kaikkiaan pohja ja perustat on ihan kaikki pielessä, ei tuollaiselle voi mitään rakentaa, vaan kaikki pitäisi ensin purkaa !

Tiestä vastasi hyvin ja asiallisesti ja pyysi sinulta näkemystäsi asiaan.
        Voisitko siis sinäkin puolestasi asiallisesti vastata kysymykseen?

• Kiitos palautteesta

Tiestä vastasi hyvin ja asiallisesti ja pyysi sinulta näkemystäsi asiaan.
        Voisitko siis sinäkin puolestasi asiallisesti vastata kysymykseen?

Palataanko siis siihen sinun näkemykseesi vihdoin ???

Minä olen JO nähnyt ja lukenut enemmän kuin riittävästi noita "Tiestän" harhaoppeja, joten olen ssanut niistä kyllikseni JO !

Siksi vältän nyt hänen kanssaan keskusteluja, kun olen nähnyt ne aivan totaalisen turhiksi !

Eli noudatan Raamatun selvää ohjetta:

Kirje Titukselle 3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Lightning Star
        Kiitos palautteesta kirjoitti:

Palataanko siis siihen sinun näkemykseesi vihdoin ???

Minä olen JO nähnyt ja lukenut enemmän kuin riittävästi noita "Tiestän" harhaoppeja, joten olen ssanut niistä kyllikseni JO !

Siksi vältän nyt hänen kanssaan keskusteluja, kun olen nähnyt ne aivan totaalisen turhiksi !

Eli noudatan Raamatun selvää ohjetta:

Kirje Titukselle 3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Sinulle ei riitä se, mitä olen kirjoittanut, vaan vaatimalla vaadit selitystä yhteen jakeeseen. Koen antaneeni vastauksen, johon en ole kokenut tarvetta enää palata uudemman kerran. Se miksi en vastannut yksittäiseen jakeeseen liittyen, koen ettei minun tule vastata tai toimia, jos en koe täysin varmaksi ja sisimmässäni tiedä, että tulee vastata tietyllä tavoin, mutta vastasin mitä tiesin kirjeiden kokonaisuuden käsittelevän ja koin sen riittävän perusteluksi.

Lisäksi koen, että irrallisten jakeiden irroittaminen asiayhteydestään ei välttämättä ole kovin "järkevää" toimintaa, sellainen tulkitsemisen muoto on mielestäni johtanut tietyllä tapaa hyvin monikirjaviin opetuksiin, vaikka se on kristikunnassa aikatavalla vallalla oleva käytäntö.

Tiestä kirjoitti mielestäni hyvin varteenotettavasti kyseiseen jakeeseen liittyen, koska se ottaa huomioon juuri kokonaisuuden, joka kirjeessä on. Kirjeethän ovat loogisia kokonaisuuksia jo sinällään.

onko mahdollista saada sinun antama vastaus kysymykseen?

Liitän alkuperäisen vastauksen tuolta ketjun alkupäästä, jossa kysyit jo selityksiä kirjeiden asiasisältöön liittyen:

"Lightning Star
        2.11.2014 20:08
        2
        Sulje

Toisessa korinttolaiskirjeessä kehoitetaan katsomaan Hengenmieleen, ei siihen, mitä näkyväinen on, ei siis olosuhteisiin, vaan Kristukseen. "

• Luitko ollenkaan

Sinulle ei riitä se, mitä olen kirjoittanut, vaan vaatimalla vaadit selitystä yhteen jakeeseen. Koen antaneeni vastauksen, johon en ole kokenut tarvetta enää palata uudemman kerran. Se miksi en vastannut yksittäiseen jakeeseen liittyen, koen ettei minun tule vastata tai toimia, jos en koe täysin varmaksi ja sisimmässäni tiedä, että tulee vastata tietyllä tavoin, mutta vastasin mitä tiesin kirjeiden kokonaisuuden käsittelevän ja koin sen riittävän perusteluksi.

Lisäksi koen, että irrallisten jakeiden irroittaminen asiayhteydestään ei välttämättä ole kovin "järkevää" toimintaa, sellainen tulkitsemisen muoto on mielestäni johtanut tietyllä tapaa hyvin monikirjaviin opetuksiin, vaikka se on kristikunnassa aikatavalla vallalla oleva käytäntö.

Tiestä kirjoitti mielestäni hyvin varteenotettavasti kyseiseen jakeeseen liittyen, koska se ottaa huomioon juuri kokonaisuuden, joka kirjeessä on. Kirjeethän ovat loogisia kokonaisuuksia jo sinällään.

onko mahdollista saada sinun antama vastaus kysymykseen?

Liitän alkuperäisen vastauksen tuolta ketjun alkupäästä, jossa kysyit jo selityksiä kirjeiden asiasisältöön liittyen:

"Lightning Star
        2.11.2014 20:08
        2
        Sulje

Toisessa korinttolaiskirjeessä kehoitetaan katsomaan Hengenmieleen, ei siihen, mitä näkyväinen on, ei siis olosuhteisiin, vaan Kristukseen. "

Sitä mitä JO sinulle kirjoitin kokototuuksista ja sen osista ?

Jos lähdet laventelamaan kuten teet, niin voinhan aina "nokittaa", ja sanoa sinulle, että lue KOKO Raamattu, niin ymmärrät tuon jakeen sanoman !

Näetkö nyt kuinka järjetön on käsittelytapasi ja tyylisi ?

Mutta ehkäpä et vielä tästäkään tajua ?

Muuten tuosta yhdestä jakeesta ja sen sanomasta tulee paljon kirjoitettavaa, eli siinä joudutaan oikeasti vieläkin laajemmin tutustumaan Raamatun opetuksiin, ja kun mietin mitä kaikkea siitä kirjoittaisin, niin epäilen, että siitä tulee liian pitkä kirjoitus teille luettavaksi, eli liian tanakkaa ja vakavaa Sanaa, joka tuskin maistuu teille ?

Siis jos et edes kunnolla lukenut ja ajatuksella tutkinut edes noita lyhyitä kirjoituksiani, niin kuinka lukisit sitä paljon pidemmät selostukset ???

• Osuko Omaan Nilkkaan

ps. Kuules kiukkupussi, minä puhuin raamatun puolesta. Sinä toivot näillä näkymin että toimitaan raamattua vastaan, sillä et kestä sitä kun toimiasi ja puheitasi aletaan koetella.

Vaikka juuri niin raamattu käskee tekemään.

Mikä siis oli sairautesi lääketieteellinen nimi?

Ihan ilman sarvia ja hampaita, uteliaisuuttani kysyn.

Sinä vastasit osuvasti itsellesi!
        Kysy lääkäriltä mikä on sairautesi diaknoosi.
        Me maallikot emme voi etäältä tuntematta sinua tietää sitä.
        Vaikka kirjoituksistasi voikin paljon päätellä.

• Osuko Omaan Nilkkaan kirjoitti:

Sinä vastasit osuvasti itsellesi!
        Kysy lääkäriltä mikä on sairautesi diaknoosi.
        Me maallikot emme voi etäältä tuntematta sinua tietää sitä.
        Vaikka kirjoituksistasi voikin paljon päätellä.

Samat sanat sulle, häijy ja ilkeä ja paha ihminen, kuka oletkin.

• emiilio

Hyvä aloitus. Kiitos siitä!

Asiahan on todellakin niinkuin aloitus "antoi ilmi". Jokaisen suu puhuu sitä, mitä ihminen sydämessään kantaa. Sieltä hän sitten tietoisesti ja tiedostamattaan antaa toisille sitä mitä sisimmässään on. Suu voi esimerkiksi (tai tässä palstalla kädet kirjoittaa) väittää vaikka mitä, mutta teot ovat kuitenkin "pahoja". Tai kuten jotkut täällä kirjoittavatkin suoraan sen mukaan kuin ovat eli ilman Jeesuksen rakkautta.

Ihminen mielellään höynäyttää jopa itseään luullen tekevänsä hyvien tekojen hedelmiä, mutta on muutoin ristiriidassa itsensä ja Luojansa eli Sanan kanssa. Siinä sitä sitten saa ihmetellä miten ei tule toimeen itsensä, saatikka muidenkaan kanssa.

Sana on todellakin totinen totuuden miekka, joka erottelee jopa ne ajatuksemmekin, ovatko ne Jeesukselle kelvollisia. Siinä ei voi huijata, vaan Sana paljastaa todellisen luontomme. Kun "syömme" Sanaa, niin se lopulta puhdistaa meidät viimeisintä sydämen kammiota myöten, tehden hyvää työtä niiden eteen, jotka päästävät Jeesuksen sydämensä "valtiaaksi".

• Tiestä

Noin juuri on emilio kuin kerrot.
        Jos sydämen esinahka on paikallaan, niin ihminen ei puhu muuta kuin lihanluonnon kautta. Vaikka kuinka kauniisti osaisi puhua Jumalasta, niin hengenhelelmät eivä ole Jeesuksen antamia, vaan Herra, Herra hokijoiden hedelmiä. Teoista hedelmät nähdään, ei puheista ja siksi Paavalikin aikoi ottaa selvää siitä VOIMASTA, mikä ihmisessä vaikutti, ei heidän sanoistaan.

Usein saamme täälläkin todeta sen, että ihmisen kivisydän ei ole muuttunut sellaiseksi lihasydämmeksi, johon muutos voi tulla. Kivisydän ei koskaan voi kokea hyvää muutosta ja jolla kivisydän, eli lihanluonne on päällimmäisenä, hän kuvittelee vaikka mitä, kirjoittaa vaikka mitä ja toisinaan hyvinkin kauniisti, mutta teot, eli hedelmät osoittavat hänen olevan kivisydäminen, uudestisyntymätön ihminen. Nuo ihmiset syyttävät muita omista teoistaan, kuten Raamattukin sen meille kertoo. He katsovat lihan, eli syntisen luontonsa kautta lähimmäisiä ja luulevat lähimmäisten olevan kaltaisiaan. Heissä vääristyy heidän oman syntisyytensä takia kaikki hengellinen ja muukin ja siksi tämä maailma melskaa, eikä löydä rauhaa.

LIHA EI VOI PITÄÄ JUMALAN LAKIA.

• Tiestä kirjoitti:

Jos sydämen esinahka on paikallaan, niin ihminen ei puhu muuta kuin lihanluonnon kautta. Vaikka kuinka kauniisti osaisi puhua Jumalasta, niin hengenhelelmät eivä ole Jeesuksen antamia, vaan Herra, Herra hokijoiden hedelmiä. Teoista hedelmät nähdään, ei puheista ja siksi Paavalikin aikoi ottaa selvää siitä VOIMASTA, mikä ihmisessä vaikutti, ei heidän sanoistaan.

Usein saamme täälläkin todeta sen, että ihmisen kivisydän ei ole muuttunut sellaiseksi lihasydämmeksi, johon muutos voi tulla. Kivisydän ei koskaan voi kokea hyvää muutosta ja jolla kivisydän, eli lihanluonne on päällimmäisenä, hän kuvittelee vaikka mitä, kirjoittaa vaikka mitä ja toisinaan hyvinkin kauniisti, mutta teot, eli hedelmät osoittavat hänen olevan kivisydäminen, uudestisyntymätön ihminen. Nuo ihmiset syyttävät muita omista teoistaan, kuten Raamattukin sen meille kertoo. He katsovat lihan, eli syntisen luontonsa kautta lähimmäisiä ja luulevat lähimmäisten olevan kaltaisiaan. Heissä vääristyy heidän oman syntisyytensä takia kaikki hengellinen ja muukin ja siksi tämä maailma melskaa, eikä löydä rauhaa.

Sinä tiestä joka aina arvostelet muita-katso kun omassa silmässäsi on hirsi.

• Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

Paavali EI ollut ilman lakia, vaikka monet niin ovat väittäneet. Jeesuksessa ihminen pääsee lain alta Kristuksen lakiin ja vapauteen.

1. Korinttolaiskirje 9
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

Gal.5
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

• Tiestä kirjoitti:

Paavali EI ollut ilman lakia, vaikka monet niin ovat väittäneet. Jeesuksessa ihminen pääsee lain alta Kristuksen lakiin ja vapauteen.

1. Korinttolaiskirje 9
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

Gal.5
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

Tuota raamatunkohtaa minä tarkoitin kun sanoin että siitä sinun pitäisi ottaa oppia. Kirjoitin sen vain omin sanoin että Paavali oli ilman lakia oleville KUIN itsekkin olis ilman lakia.

Siihen vedoten sanoin että sinun pitäisi kertoa sairautesi lääkätieteellinen niille halukkaille jotka kuitenkin välittävät tapauksesta sen verran että kysyvät sitä.

• näin

Tuota raamatunkohtaa minä tarkoitin kun sanoin että siitä sinun pitäisi ottaa oppia. Kirjoitin sen vain omin sanoin että Paavali oli ilman lakia oleville KUIN itsekkin olis ilman lakia.

Siihen vedoten sanoin että sinun pitäisi kertoa sairautesi lääkätieteellinen niille halukkaille jotka kuitenkin välittävät tapauksesta sen verran että kysyvät sitä.

Farisealaiset ovat Tiestän kaltaisia jotka osaavat kirjoitukset ulkoa mutta eivät lue niitä itselleen vaan ruoskivat niillä muita.

• näin kirjoitti:

Farisealaiset ovat Tiestän kaltaisia jotka osaavat kirjoitukset ulkoa mutta eivät lue niitä itselleen vaan ruoskivat niillä muita.

Jeesuksen sanoin: hän on kyykäärmeen sikiö.

• Usko Toivonen

>> Elätkö toivottomuudessa vai toivossa? >>

Kaikki uskovat tietävät, että on vain yksi toivo.

On vain yksi nimi missä ihminen pelastuu.

Sikäli aloitus on harhaanjohtava, että toivottomuuskin kohdistetaan uskovaan.

Kuka on ilman toivoa?

Ilman toivoa on jokainen, joka ei käänny Jeesuksen puoleen.

Ja uskon myöskin, että jokainen synnintunnossa Jeesukseen turvautuva, saa kaikki syntinsä anteeksi.

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Room. 3.

Tuossa hetkessä ihmisen sydän on puhdas, ja omatunto kristallinkirkas.
      Kaikki synnit on anteeksiannettu ja saatu Jeesuksen täydellisen uhrin vuoksi.

Tästä hetkestä alkaa uskovan kasvu. Jumala kasvattaa, Hyvä Paimen käyttää vitsaa ja pitää uuden luomuksen oikealla tiellä, nimensä tähden.

• Lightning Star

Ei toivo syyllistä, vaikka ihminen kokisi syyllisyytensä sen edessä.

Voi uskoa joko Jeesusta, lähteä seuraamaan Häntä, tai jäädä uskomaan pelkästään nimeen.

• Usko Toivonen

Ei toivo syyllistä, vaikka ihminen kokisi syyllisyytensä sen edessä.

Voi uskoa joko Jeesusta, lähteä seuraamaan Häntä, tai jäädä uskomaan pelkästään nimeen.

Niin, Toivo ei saata häpeään.

5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        Room. 5.

Jeesuksen luokse tuleva, Häneen turvautuva, avuksensa huutava, saa elämän.

Eihän kukaan huuda avuksensa pelkkää nimeä, vaan Jeesusta itseänsä.

Voitko antaa Raamatusta esimerkiksi jonkin tekstikohdan, missä puhutaan näistä Pyhän Hengen saaneista Jeesuksen seuraajista.

• Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

Niin, Toivo ei saata häpeään.

5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        Room. 5.

Jeesuksen luokse tuleva, Häneen turvautuva, avuksensa huutava, saa elämän.

Eihän kukaan huuda avuksensa pelkkää nimeä, vaan Jeesusta itseänsä.

Voitko antaa Raamatusta esimerkiksi jonkin tekstikohdan, missä puhutaan näistä Pyhän Hengen saaneista Jeesuksen seuraajista.

Voit lukea Matteus 7, siellä Jeesus kertoo, mitä vaaditaan. Talo voi olla rakennettu kallioperustalle, tai hiekalle.

• Usko Toivonen

Voit lukea Matteus 7, siellä Jeesus kertoo, mitä vaaditaan. Talo voi olla rakennettu kallioperustalle, tai hiekalle.

En tarkoittanut vuorisaarnaa, sehän on Jeesuksen antama ohjeistus.

Tarkoitan kuvausta siitä, miten Raamattu kuvaa tuon Room. 9:5 jakeen ilmoittaman
        Pyhän Hengen saaneiden, Jumalan rakkauden saaneiden, Jeesuksen seuraajien toimintaa.

Voisitko tuoda esille?

• Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

Tarkoitan kuvausta siitä, miten Raamattu kuvaa tuon Room. 9:5 jakeen ilmoittaman
        Pyhän Hengen saaneiden, Jumalan rakkauden saaneiden, Jeesuksen seuraajien toimintaa.

Voisitko tuoda esille?

Vuorisaarna kertoo tarpeellisen sinulle. Kallioperusta tuottaa sadon.

• Usko Toivonen

Vuorisaarna kertoo tarpeellisen sinulle. Kallioperusta tuottaa sadon.

Tällä palstalla on paljon muitakin, joita asia voi kiinnostaa.

Onko sellaisten kohtien löytäminen vaikeaa, vai miksi suhtaudut pyyntööni hieman tylyltä vaikuttavalla tavalla.

• Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

Tällä palstalla on paljon muitakin, joita asia voi kiinnostaa.

Onko sellaisten kohtien löytäminen vaikeaa, vai miksi suhtaudut pyyntööni hieman tylyltä vaikuttavalla tavalla.

Miksi sinusta tuntuu tylyltä, siksikö koska en monisanaisesti tuo asioita? En aina koe tarpeelliseksi olla monisanainen, vähempikin tulisi riittää.

Jeesuksen sanoissa on Elämä.

Jeesushan sanoo selväsanaisesti, että ei jokainen, vaan se, joka tekee Taivaallisen Isän tahdon.

Millaisia sitten ovat ne hedelmät, joita Kristuksen seuraajat tuovat, ne nivoutuvat yhteen rakkaudenlaissa ja sen noudattamisessa. Mutta huomaa, että Jeesuksen seuraajat aina kehoittavat Jeesuksen sanojen mukaisesti, eli hedelmät eivät vie poispäin Jumalan tuntemisesta ja tahdosta.

Nämä asiat löytyivät siis vuorisaarnasta.

• Usko Toivonen

Miksi sinusta tuntuu tylyltä, siksikö koska en monisanaisesti tuo asioita? En aina koe tarpeelliseksi olla monisanainen, vähempikin tulisi riittää.

Jeesuksen sanoissa on Elämä.

Jeesushan sanoo selväsanaisesti, että ei jokainen, vaan se, joka tekee Taivaallisen Isän tahdon.

Millaisia sitten ovat ne hedelmät, joita Kristuksen seuraajat tuovat, ne nivoutuvat yhteen rakkaudenlaissa ja sen noudattamisessa. Mutta huomaa, että Jeesuksen seuraajat aina kehoittavat Jeesuksen sanojen mukaisesti, eli hedelmät eivät vie poispäin Jumalan tuntemisesta ja tahdosta.

Nämä asiat löytyivät siis vuorisaarnasta.

Kyllä, mutta Raamatun ilmoitus on kokonaisuus.

Aloituksen aihe on toivo Kristuksessa.

Joten ei liene vaikeata löytää Raamatusta kohtia, missä kuvataan tämän toivon vaikutusta Jeesukseen uskovaan.

Onko sellainen / sellaisia kohtia vaikea löytää?

• Usko Toivonen kirjoitti:

Kyllä, mutta Raamatun ilmoitus on kokonaisuus.

Aloituksen aihe on toivo Kristuksessa.

Joten ei liene vaikeata löytää Raamatusta kohtia, missä kuvataan tämän toivon vaikutusta Jeesukseen uskovaan.

Onko sellainen / sellaisia kohtia vaikea löytää?

No minä voin antaa !! Room 7 ja siinä sitten Room 8 on toivo toteutunút Paavalin elämässä ettei hänellä ollut tuo luonollinen liha mistä puhua ja voivotella että se on niin heikko ja vajavainen että sen kautta joutuu aina tekemään syntiä..

• Usko Toivonen
        savonarola kirjoitti:

No minä voin antaa !! Room 7 ja siinä sitten Room 8 on toivo toteutunút Paavalin elämässä ettei hänellä ollut tuo luonollinen liha mistä puhua ja voivotella että se on niin heikko ja vajavainen että sen kautta joutuu aina tekemään syntiä..

Raamatussa on konkreettisempikin kuvaus toivosta, joka ei saata häpeään.

Raamatussa on konkreettisempikin kuvaus toivosta, joka ei saata häpeään.

Niin oikea toivo ei vie syntiin vaan pois siitä kun Jeesus tulee ja ottaa pois synnin susta. odotatko sitä Tovossa ??

Mutta ei voi olla konkreettisempi todistus Tovosta missä Paavali eli Room 7 ja Pääsi sitten Room 8 kun se toteutui mitä hän oli toivonut rukoillut ..

• savonarola kirjoitti:

Niin oikea toivo ei vie syntiin vaan pois siitä kun Jeesus tulee ja ottaa pois synnin susta. odotatko sitä Tovossa ??

Mutta ei voi olla konkreettisempi todistus Tovosta missä Paavali eli Room 7 ja Pääsi sitten Room 8 kun se toteutui mitä hän oli toivonut rukoillut ..

Anteex toivossa ja toivosta : )

• Usko Toivonen
        Usko Toivonen kirjoitti:

Voisitko tuoda esille?

Jonkin verran yllätyin, että konkreettista ilmoitusta toivosta, mikä ei saata häpeään ei esille tuotu.

Tässä kohtauksessa on koolla suuri joukko, joiden toivo täyttyy Kristuksessa:

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        Matt. 25.

Tässä on kuvaus nöyristä palvelijoista, toisten taakkojen kantajista, jotka eivät ole ylentäneet itseään. He ovat nähneet katsoessaan Kristukseen, jokaisessa ihmisessä Jeesuksen veren ansion.

Tämä joukko ei koostu sormella osoittelijoista, toisten taakoittajista.

Raamatussa on toki muitakin kohtia kuinka toivo, joka ei saata häpeään konkretisoituu.

• huomannut selvästi
        Usko Toivonen kirjoitti:

Jonkin verran yllätyin, että konkreettista ilmoitusta toivosta, mikä ei saata häpeään ei esille tuotu.

Tässä kohtauksessa on koolla suuri joukko, joiden toivo täyttyy Kristuksessa:

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        Matt. 25.

Tässä on kuvaus nöyristä palvelijoista, toisten taakkojen kantajista, jotka eivät ole ylentäneet itseään. He ovat nähneet katsoessaan Kristukseen, jokaisessa ihmisessä Jeesuksen veren ansion.

Tämä joukko ei koostu sormella osoittelijoista, toisten taakoittajista.

Raamatussa on toki muitakin kohtia kuinka toivo, joka ei saata häpeään konkretisoituu.

Usko Toivonen mutkistaa Kristuksen suoran tien yrittäessään olla parempi ja ylempi muita. Miksi haluat etsiä ansoja, joita saisit asettaa toisten tielle? Miksi et pyri ollenkaan käsittämään lähimmäisesi kirjoitusta, vaan ansoitat ja taakoitat häntä. Aloitusviesti on hyvä, kiitos aloittajalle.

• Usko Toivonen
        huomannut selvästi kirjoitti:

Usko Toivonen mutkistaa Kristuksen suoran tien yrittäessään olla parempi ja ylempi muita. Miksi haluat etsiä ansoja, joita saisit asettaa toisten tielle? Miksi et pyri ollenkaan käsittämään lähimmäisesi kirjoitusta, vaan ansoitat ja taakoitat häntä. Aloitusviesti on hyvä, kiitos aloittajalle.

Jos kehoitan ihmistä kääntymään Jeesuksen puoleen, saadakseen syntinsä anteeksi ja elämän iankaikkisuudessa, niin onko sen suorempaa tietä.

Kyllä, olen samaa mieltä, että aloitus ihan hyvä, ja tahdoin tuoda siihen liittyen Raamatun ilmoittaman konkretian toivosta, joka ei saata häpeään.

Kirjoitetut sanat saavat näin lisäulottuvuutta, näky on kuin kuva, joka voi vastata tuhatta sanaa.

Näky lampaista ( toivo ei saattanut häpeään ) ja vuohista ( häpeään saatettavat ).
        Matt. 25:31-46.

• kulkijat
        Usko Toivonen kirjoitti:

Jos kehoitan ihmistä kääntymään Jeesuksen puoleen, saadakseen syntinsä anteeksi ja elämän iankaikkisuudessa, niin onko sen suorempaa tietä.

Kyllä, olen samaa mieltä, että aloitus ihan hyvä, ja tahdoin tuoda siihen liittyen Raamatun ilmoittaman konkretian toivosta, joka ei saata häpeään.

Kirjoitetut sanat saavat näin lisäulottuvuutta, näky on kuin kuva, joka voi vastata tuhatta sanaa.

Näky lampaista ( toivo ei saattanut häpeään ) ja vuohista ( häpeään saatettavat ).
        Matt. 25:31-46.

Usko Toivoselta tervettä ja raitista evankeliumia.

• emiilio

Miksi usko t kyselee konkreettista näyttöä sille, ettei toivo saata häpeään. Eikö riitä, että Sana sanoo niin?
      Jos käsky kuuluu, rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseäsi, niin pitääkö sillekin olla jokin konkreettinen ja tai teoreettinen näyttö? Jumala on Jumala ja me ihmiset joko seuraamme Jeesusta tai sitten emme seuraa. Hyvin yksinkertaista ja selkeää. Ei tarvitse vääntää rautalangasta, eikä piirtää tai kehittää vaikeita matemaattisia kaavoja.
      Usko T, kuten nimimerkkisikin sanoo: Usko, äläkä kysele!

• Usko Toivonen

Tottahan konkreettinen esimerkki on hyödyllinen. Konkretian kautta Kristuksen evankeliumi avautuu paljon paremmin.

Esim. tuo "toivo ei saata häpeään" on hyvä tuoda myös kuinka se Raamatun mukaan konkretisoituu. kuten esim. tuo Matteus 25. luvun kohta.

Täällä on viime aikoina painotettu liiaksi sanomaa, jossa korostetaan ihmisen itsensä tekemistä itsensä eteen, ts. itsekkyyttä korostaen.

Sen vuoksi on hyvä tuoda esille erilainen näkökanta rinnalle, jota näkymä laajentuisi ja katse oikeasti kääntyisi Kristukseen.

Erilainen näkökanta Jeesuksen seuraamiseen.

Näin Jeesus itse todistaa seuraajistaan.

Tuossa Herra itse toteaa, että näiden katse ei ollut omassa itsessään, vaan Herrassa ja lähimmäisessä.

Tämä on helluntailaisuuspalsta, joten älkää ihmetelkö, jos täällä Jeesuksen veren ansiosta todistetaan ihmiskorskeutta vastaan.

Jeesus on omalla verellänsä ansainnut itselleen seurakuntansa, katse tulee olla käännettynä siihen mitä Jeesus teki, voitti kuoleman vallan ja sovitti kansansa synnit.

Nyt täällä ylistetään ihmisen voittoa synnistä, oikeinpa julitsetaan "minä puhdistajaa", johan siitä tällainen rauhallisempikin havahtuu.

Kristus teissä - kirkkauden toivo.

Tottahan konkreettinen esimerkki on hyödyllinen. Konkretian kautta Kristuksen evankeliumi avautuu paljon paremmin.

Esim. tuo "toivo ei saata häpeään" on hyvä tuoda myös kuinka se Raamatun mukaan konkretisoituu. kuten esim. tuo Matteus 25. luvun kohta.

Täällä on viime aikoina painotettu liiaksi sanomaa, jossa korostetaan ihmisen itsensä tekemistä itsensä eteen, ts. itsekkyyttä korostaen.

Sen vuoksi on hyvä tuoda esille erilainen näkökanta rinnalle, jota näkymä laajentuisi ja katse oikeasti kääntyisi Kristukseen.

Erilainen näkökanta Jeesuksen seuraamiseen.

Näin Jeesus itse todistaa seuraajistaan.

Tuossa Herra itse toteaa, että näiden katse ei ollut omassa itsessään, vaan Herrassa ja lähimmäisessä.

Tämä on helluntailaisuuspalsta, joten älkää ihmetelkö, jos täällä Jeesuksen veren ansiosta todistetaan ihmiskorskeutta vastaan.

Jeesus on omalla verellänsä ansainnut itselleen seurakuntansa, katse tulee olla käännettynä siihen mitä Jeesus teki, voitti kuoleman vallan ja sovitti kansansa synnit.

Nyt täällä ylistetään ihmisen voittoa synnistä, oikeinpa julitsetaan "minä puhdistajaa", johan siitä tällainen rauhallisempikin havahtuu.

Kristus teissä - kirkkauden toivo.

No huh sun kanssa !! Eihän kukaan muu kun sinä jaikal ja kalamos ovat tässä ylläpitänyt vesitetty evankeliumi joka ei saa näkyviin Jumalan Voitto yli synnin ja kuoleman kun katse kääntyy Ristiinnaulittun puolelle ja niin ihminen huomaa että voitto on tullut häneen koska on kuollut Kristuxessa ja ylösnoussut Hänen kanssa niin että istuu jo tässä ajassa Hänen kanssa Taivaassa täysin muuttuneena joka saa jokainen huomaa joka tapaa tällainen uskova..

• Usko Toivonen
        savonarola kirjoitti:

No huh sun kanssa !! Eihän kukaan muu kun sinä jaikal ja kalamos ovat tässä ylläpitänyt vesitetty evankeliumi joka ei saa näkyviin Jumalan Voitto yli synnin ja kuoleman kun katse kääntyy Ristiinnaulittun puolelle ja niin ihminen huomaa että voitto on tullut häneen koska on kuollut Kristuxessa ja ylösnoussut Hänen kanssa niin että istuu jo tässä ajassa Hänen kanssa Taivaassa täysin muuttuneena joka saa jokainen huomaa joka tapaa tällainen uskova..

Mietippä "savonarola" omaa julistustasi tuota Matteus 25. tekstiä vasten.

Tuossa tekstissä on toteutunut Kristuksen evankeliumi.

Nämä tekivät rakkauden tekoja uusina luomuksina.

Room. 5.

Sinun mielestäsi apostoli Pietarikaan ei ollut uudestisyntynyt ylhäältä, vielä vuosikymmenten päästä helluntaipäivästä, jolloin häneenkin vuodatettiin Pyhä Henki Korkeudesta.

Tähän voisimme sanoa, no huh, onpas Raamatun vastainen oppi.

Mietippä "savonarola" omaa julistustasi tuota Matteus 25. tekstiä vasten.

Tuossa tekstissä on toteutunut Kristuksen evankeliumi.

Nämä tekivät rakkauden tekoja uusina luomuksina.

Room. 5.

Sinun mielestäsi apostoli Pietarikaan ei ollut uudestisyntynyt ylhäältä, vielä vuosikymmenten päästä helluntaipäivästä, jolloin häneenkin vuodatettiin Pyhä Henki Korkeudesta.

Tähän voisimme sanoa, no huh, onpas Raamatun vastainen oppi.

Mulla on vain vaikea nähdä että puhdistettu uudestisyntynyt tekee noin iso moka kun Pietari teki..

Ei lihassa oleva ihminen ole vielä uudestisyntynyt jossa Kristus elää Henkensä kautta.

• Usko Toivonen
        savonarola kirjoitti:

Mulla on vain vaikea nähdä että puhdistettu uudestisyntynyt tekee noin iso moka kun Pietari teki..

Ei lihassa oleva ihminen ole vielä uudestisyntynyt jossa Kristus elää Henkensä kautta.

Jos luet Kuninkaan, Herran Jeesuksen sanoja, siitä toivosta mikä ei johtanut häpeään.

Matt. 25.

Niin huomannet, että noiden iankaikkiseen iloon menevien ansioksi ei luettu lakihenkisyyttä, vaan Rakkauden Henkeä, joka heihin oli vuodatettu.

Room. 5.

Tämä Jumalan rakkaus näkyi heti myös alkuseurakunnan keskuudessa:

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        34. Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
        35. ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.
        Apt. 4.

Tässä on osoitus siitä toivosta, joka ei saata häpeään.

Kantamalla toisten kuormia täytätte Kristuksen lain.

Jos luet Kuninkaan, Herran Jeesuksen sanoja, siitä toivosta mikä ei johtanut häpeään.

Matt. 25.

Niin huomannet, että noiden iankaikkiseen iloon menevien ansioksi ei luettu lakihenkisyyttä, vaan Rakkauden Henkeä, joka heihin oli vuodatettu.

Room. 5.

Tämä Jumalan rakkaus näkyi heti myös alkuseurakunnan keskuudessa:

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        34. Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
        35. ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.
        Apt. 4.

Tässä on osoitus siitä toivosta, joka ei saata häpeään.

Kantamalla toisten kuormia täytätte Kristuksen lain.

Siinä sinulle Toivosta . --->
        Luuk. 19:42

ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

• Usko Toivonen
        savonarola kirjoitti:

Siinä sinulle Toivosta . --->
        Luuk. 19:42

ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

Tuo Jeesuksen murheisena sanottu sana on kohdistettu Jerusalemille, sen väki ei vastaanottanut Jeesusta Kuninkaana, vaikka profeetat olivat ennustaneet Kuninkaasta, joka saapuu aasinvarsalla ratsastaen.

Kun taas nuo Matteus 25. luvun nöyrät palvelivat olivat juuri tämän Kuninkaan palvelijoita. He olivat laupeudentekijöitä.

Heidän Kuninkaaseensa asettama toivo ei saattanut heitä häpeään, vaan sisälle taivaan valtakuntaan.

He siis olivat ylhäältä uudestisyntyneitä, koska;

"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". ( Joh. 3. )

He saivat nähdä.

'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. ( Matt. 25. )

Alkuseurakunnan alun ylhäältä uudestisyntyneistä kerrotaan esim. apt. 4.

Ja tämä tapahtui heti, eikä vuosien, saati vuosikymmenten kuluttua.

Heillä oli suuri armo, merkkinä uudestisyntymisestä.

Room. 5.

• 9j555555555555555555
    • emiilio

!!! nimettömänä kirjoittavalle "nimimerkille"!

Olit tuolla ylempänä tässä ketjussa kirjoitellut klo 11 maissa solvaten tiestä nimimerkkiä eri tavoin. Oletko yhtään ajatellut, ettei tiestä ole hyökännyt ketään vastaan henkilökohtaisuuksiin käyden. Hän tuo esille raamatun sanoman sellaisenaan kuin se raamatussa on.
      Eikö siellä raamatussa ole lause, joka jotakin lisää tai poistaa....? Eikö teille kelpaa Jumalan antama Sana?
      Nyt on kyse enemmänkin siitä, että te ette itse pysty nielemään Sanaa sellaisenaan, vaan teidän on välttämättä iskettävä kyntenne joihin nimimerkkeihin oman lihanne peittämiseksi. Vai onko teillä näihin kyseisiin valhelynkkauksiin jotkin oikeat perusteet?

Tiestä on koko ajan vastaillut asiallisesti, mutta joillakin on silti kaikesta huolimatta jotain täysin vääristeltyä kirjoitusta ja "varmaa tietoa" kyseistä nimimerkkiä vastaan.

Jos täällä kirjoittavalla ihmisellä on sydämessä vaikuttava Jeesuksen rakkaus ja lait, niin miten voi toimia tuolla tavoin? Silloin täytyy sellaisten olla vielä oman lihansa vankeja ja kaukana uudestisyntyneestä uudesta luomuksesta, sillä uudestisyntyneet eivät tuollaisia kirjoita. Näin siis kumoutuu "oppi", jossa ihminen heti uudestisyntyy, eikä hänen tarvitse tehdä mitään, ei siis yhtään mitään, tämän lahjan eteen. Saa olla vain, kuinka ikinä huvittaa.

Niin, raamattuhan toki ilmeisesti "opettaa", pieskää kaikki jotka eivät teitä usko, valhetellen puhukaa kaikkea pahaa lähimmäisistänne ja kostakaa paha pahalle! Että sellaista siellä varmastikin lukee, vai miten se oikeasti menee teidän mielestänne? Eikö kenenkään omatunto oikeasti soimaa, kun tällaista sallitte itsenne tehdä?

• Niin se ei ilmeisesti ole niin sallittu kirjoittaa Raamatun totuuden että ihminen voi puhdistua synneistä ja tulla täysin vapaaxi .

• Laitan vastineeksi

Pari Raamatun kohtaa:

Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?

Totuus toki kirpaiseen ensin, mutta jos sen Totuuden miekan itse antaa läpäistä itsensä, niin se erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet ja paljastaa sydämen ajatukset ja aivoitukset, ja tuomitsee väärän, ja siten siis puhdistaa !

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Mutta jos ei Totuus kelpaa, ei puhdistumistakaan tapahdu !

Kirjoitin JO tuolla aiemmin siitä asiasta, että jokaisen opit ovat arvostelun ja arvioinnin alaisia, ja ne saa ja pitää tutkia Sanalla, ja siten harhat paljastuvat !

Voin kopioida tähän jatkoksi sen viestin vielä !

• Koettelusta !
        Laitan vastineeksi kirjoitti:

Pari Raamatun kohtaa:

Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?

Totuus toki kirpaiseen ensin, mutta jos sen Totuuden miekan itse antaa läpäistä itsensä, niin se erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet ja paljastaa sydämen ajatukset ja aivoitukset, ja tuomitsee väärän, ja siten siis puhdistaa !

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Mutta jos ei Totuus kelpaa, ei puhdistumistakaan tapahdu !

Kirjoitin JO tuolla aiemmin siitä asiasta, että jokaisen opit ovat arvostelun ja arvioinnin alaisia, ja ne saa ja pitää tutkia Sanalla, ja siten harhat paljastuvat !

Voin kopioida tähän jatkoksi sen viestin vielä !

• Tiestä
        Koettelusta ! kirjoitti:

Paavali joutuu kärsimään Jeesuksen tähden, mutta vaikka hän on jatkuvan kuoleman uhan alla, on hän kaiken keskellä iloinen. Vaikka häntä piinataan monin eri tavoin ei hän anna aihetta pahennukseen, vaan PYSYY JEESUKSESSA. Paavali oli Jeesuksen valitsema työtoveri ja apostolisen viran haltija. Saamme lukea Raamatusta esim. sen, että vasta kääntyneet ja kastetut, nuo 3000 sielua, olivat kaiken kansan suosiossa uskonsa vaikutuksesta, mutta saamme lukea myös sen, että apostolit eivät koskaan olleet kaiken kansan suosiossa, vaan olivat suosittuja vain siellä, missä oli tahto tutustua Jeesukseen apostolien opetuksen kautta. Apostolit olivat vihattuja sen takia, että he puhuivat kansan keskellä TOTUUTTA. Oli paljon joukkoa, joka ei halunnut kuulla totuutta, joka murensi heidän uskomuksensa ja järkeilynsä. Apostolit olivat todellisessa vaarassa ja heitä vainottiin jopa kuolemaan asti. Korintolaisten keskuudessakin oli heitä, joiden sydän ei taipunut uskomaan ja vaan oli ahdas kaikelle mitä apostolit kertoivat. Monet mellakat apostolien oli siedettävä, joten kuolema oli aina lähellä, mutta silti he saarnasivat pelastuksen Sanaa muille.

2. Korinttolaiskirje 4

2. Korinttolaiskirje 6
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
        4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
        5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
        6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
        7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
        8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
        9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
        10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
        11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
        12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.

• Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

Paavali joutuu kärsimään Jeesuksen tähden, mutta vaikka hän on jatkuvan kuoleman uhan alla, on hän kaiken keskellä iloinen. Vaikka häntä piinataan monin eri tavoin ei hän anna aihetta pahennukseen, vaan PYSYY JEESUKSESSA. Paavali oli Jeesuksen valitsema työtoveri ja apostolisen viran haltija. Saamme lukea Raamatusta esim. sen, että vasta kääntyneet ja kastetut, nuo 3000 sielua, olivat kaiken kansan suosiossa uskonsa vaikutuksesta, mutta saamme lukea myös sen, että apostolit eivät koskaan olleet kaiken kansan suosiossa, vaan olivat suosittuja vain siellä, missä oli tahto tutustua Jeesukseen apostolien opetuksen kautta. Apostolit olivat vihattuja sen takia, että he puhuivat kansan keskellä TOTUUTTA. Oli paljon joukkoa, joka ei halunnut kuulla totuutta, joka murensi heidän uskomuksensa ja järkeilynsä. Apostolit olivat todellisessa vaarassa ja heitä vainottiin jopa kuolemaan asti. Korintolaisten keskuudessakin oli heitä, joiden sydän ei taipunut uskomaan ja vaan oli ahdas kaikelle mitä apostolit kertoivat. Monet mellakat apostolien oli siedettävä, joten kuolema oli aina lähellä, mutta silti he saarnasivat pelastuksen Sanaa muille.

2. Korinttolaiskirje 4

2. Korinttolaiskirje 6
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
        4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
        5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
        6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
        7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
        8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
        9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
        10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
        12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.

Kuten Paavali, niin kaikki uudestisyntyneet ovat saaneet omistukseensa rauhan, jota maailma ei voi poissa ottaa.
        Paavalin vaelsi ensin Jeesuksen vastustajana vainoten ja piinaten kristittyjä. Jeesuksen ilmestyttyä hänelle hän sai voiman tulla Jumalan lapseksi. Jeesus "LUPASI" Paavalille, että tämä saa kärsiä paljon Hänen nimensä tähden ja niin tapahtui ja siitä Paavali iloitsi. Jeesuksen tähden hän kesti ilolla kaiken, kuten jokainen uudestisyntynyt Jumalan omaisuuskansan jäsen kestää.
        Nämä eivät pidä lihastaan huolta niin, että sen päältä alkaisivat suremaan ja itkemään ja siksi he kestävä kaiken kalliin Pelastajansa takia. Liha kuolee uskon kautta Jeesukseen ja se minkä Jumalan lapsi vaeltaa vielä lihassa, hän kuolettaa Hengessä, eli Jumalan Pojan uskossa.

• tätä ajattelen
        Tiestä kirjoitti:

2. Korinttolaiskirje 4

2. Korinttolaiskirje 6

Paavali oli kuolemanvaarassa uskonsa takia. Paavali oli kylläkin saanut nähdä Jeesuksen, joten ei ole niin kamalan suuri kumma, että Paavali kesti tuon kaiken. Sitä ajattelen, että onko tänään samanlaisia virkoja ja ovatko tänään tuollaisen apostoli tehtävän saaneet saaneet samoin nähdä Herran. Jos ei, niin kestäisikö tuollaista mitä apostoli Paavali kesti?

• Emiilio älä siirrä

Emiilio, älä siirrä syytä "tiestän" harhaopeista minun niskaani !

En minä ole syypää siihen, että hän levittää harhaoppeja, joten miksi minulle vaahtoat ?

Keskity sinä vain "tiestän" ystäväsi? auttamiseen, jotta hän vapautuisi niistä harhoistaan !

Siis sinun pitäisi auttaa häntä, eikä siirtää syytä "Tiestän" omasta ongelmasta siis minuun !

• Ja emiilio, en enää

Viitsis alkaa esittelemään "Tiestän" harhaoppeja kohta kohdalta, kun olen sen JO tehnyt aiemmin näillä sivuilla !

Mutta kun väität siis minun valehtelevan, niin kysy ITSE "Tiestältä", että opettaako hän niin, että 3kk ikäisenä vauva kasteessa hän sai sen "pyhän hengen lahjan" ?

EI MISSÄÄN Raamatussa sen sijaan niin opeteta !!!

Siis aivan Raamatun vastainen sepustus, jota seurasi "Tiestän" oma väite, että hän on ollut uskossa niin kauan kuin hän muistaa, eli suomeksi sanottuna vauvasta asti !!!

Näinkään EI Raamatussa opeteta !

Sitten hän väitti, että se vauva kaste oli lupaus muka pelastumisesta, tai jotain vastaavaa, asian voit ITSE tarkemmin kysyä "Tiestältä" !

Mutta Raamatussa EI MISSÄÄN sanota, että vauva kaste olisi mikään tae uskosta tai pelastumisesta !

Jos et minun kirjoittamiani asioita usko, niin kysy ja varmista ITSE "tiestältä" !

Nämä perustuvat siis "Tiestän" omiin sanoihin ja hänen omaan todistukseensa , minä en laita mitään niihin enkä lisää hänen omiin sanoihinsa mitään !

Ja jos "Tiestä" haluaa muuttaa omaa todistustaan, niin se on sitten toinen juttu, voin tarvittaessa alkaa kaivaa näitä "tiestän" omia todistuksia vanhoista ketjuista !

Näitä olisi lisääkin, mutta eivätköhän nämä aluksi jo riitä ?

• emiilio

Itse asiassa ei ole tarkoitus siirtää kenenkään "oppeja" kenenkään niskaan, vaan tarkoitus on tuoda evankeliumia esille. Oletko ajatellut nimimerkitön kirjoittaja, ettei monia asioita ole sillä tavoin "kirjoitettu" raamattuun, vaan Sana kasvattaa meihin istuten Sanan siemenen kautta ymmärrystämme koko evankeliumeihin.

Jos nyt mietitään Johannesta. Hänet heitettiin vankeuteen, kun hän halusi julistaa puhdasta evankeliumia tai jos ajatellaan itseään Jeesusta, hänet jopa ristiin naulittiin sen tähden, ettei Hänen opettamansa Sana kelvannut sen ajan ylipapeille, eikä perinnäissääntöjä noudattaville juutalaisille. Jeesus tuli kumoamaan vanhan liiton ja toi voimaan uuden liiton ajan, jossa nyt elämme.

En halua asettaa mitään vastakkain asettelua tiestä nimimerkin ja sinun suhteen. Vaan toivon sinun näkevän evakeliumin koko laajuudessaan. Kuten sinä tiedät avaruuden olemassa olon, mutta silti sinä et voi sitä paljain silmin nähdä kokonaisuudessaan. Samoin on katsottava Jeesuksen Sanaa. Se on nähtävä koko sydämen ymmärryksellä ja se sinulta vielä puuttuu.

Onko Sana kasvanut sinun sydämessäsi kokonaiseksi puuksi, jossa se tuottaa hedelmää toisten hyväksi? Sillä raamattu kehoittaa ajattelemaan ensin lähimmäisen parasta. Siihen ei ilman ymmärrystä ja Jeesuksen antamaa rakkautta ihminen itse kykene.

• Tiestä

Tässä Itse Jeesus kertoo meille kaikille ketkä saavat nähdä Jumalan:

Matteus 5

1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
        2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
        3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
        5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
        6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.

• ei koske sinua
        Tiestä kirjoitti:

Matteus 5

1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
        6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.

Sinä et ole rauhantekijä eikä sydemesi ole puhdas.

• Valehtelijatko myös?
        Tiestä kirjoitti:

Matteus 5

Ovatko "Tiestä" valehtelijat myös autuaita ???

Sinä levität omia harhaoppejasi täällä, ja ne siis ovat VALHETTA, oletko siis autuas ???

Olet nimittäin sanonut niinkin, että kun kuljit muka jostain ahtaasta portista, niin nyt sinun ei enää tarvitse tehdä syntiä, ja sanoit voivasi siis valita, ja sinä itse sanoit, että et halua valita sytiä, siinä valintatilanteessa, koska haluat olla synnitön !

Miksi siis YHÄ valitset SYNNIN, eli valehtelun ja siten et eksytä vain itseäsi vaan muitakin, eli tilanteesi on paljon vakavampi kuin se, että eksyttäisit vain itseäsi !

Miksi valitset siis SYNNIN ja VALHEEN, sen Totuuden ja synnittömyyden sijaan, kun sinä ITSE väität pystyväsi siis pitämään valinnoillasi itsesi synnittömänä ?

Selitätkö nyt SUORAAN ja SELVÄSTI tämän meille kaikille ?

• emiilio

Jotenkin tämä Johanneksen koko kolmas luku ja varsinkin nämä jakeet puhuttelevat,

31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
      32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
      33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
      34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
      35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Nimimerkitön ei taida nyt olla linjoilla, mutta tulee mieleen Jeesuksen elinaika maan päällä ja se, etteivät "uskovat" halunneet ottaa Jeesusta vastaan. Eihän sinulle nyt vain ole tapahtumassa samankaltaista kangastusta?

Toivottavasti ei. Sillä monet näkevät Sanan pelkällä järjellä, mutta sitä on tulkittava myös sydämellä ja yleensä ymmärrykselle on esteenä, mikäpä muu kuin oma liha.

• Pyysin sinua Sanasta

Näyttämään toteen nuo "Tiestän" harhaopit !!!

Sinä ITSE halusit Raamatun opetukseen perustuvaa Sanaa, miksi et siis tuo sitä, ja siten vahvista minun olleen väärässä ja "Tiestän" oikeassa RAAMATUN Sanalla ?

Sinä väitit ITSE minua panettelijaksi ja valehtelijaksi siis !

Näytä nyt TOTEEN se, ole hyvä ja Raamatun opetuksilla KIITOS !!!

Jos olen muka jotakin väärin lainannut "Tiestää" tai hänen sanojaan, niin NÄYTÄ TOTEEN !!!

Nyt näyttää nimittäin siltä, että sinä Emiilio et ITSE pitäydy Raamatun opetuksissa vaan uskot enemmän "Tiestän" epäraamatullisia opetuksia, eli sinä ITSE ET pitäydy Raamatun terveessä opetuksessa !

Lopeta siis turhat löpinät, ja näytä toteen, ja jos et pysty, niin sinun on aika korjata omat väärät arvostelusi ja valheesi minun suhteeni, eikö totta ???

Siis käytännössä minä puhuin Totuutta "Tiestästä" ja hänen opeistaan, ja ne siis ovat lähes kaikki järjen päätelmiä ja siten valhetta !

Jos sinä sanot niitä Totuudeksi, niin teet valheesta Totuuden ja Totuudesta valheen !

Kannattaa nyt emiilio vain katsoa ITSE peiliin ja miettiä ketä uskot, eli ihmistä ja hänen sanojaan, vai Jumalaa ja Raamatun opetuksia ???

Siis opettele nyt vihdoin jo pitäytymään siihen, mitä Raamatussa selvästi sanotaan !!!

Tuossa muuten olet oikeassa, että Hengelliset on tutkittava Hengellisesti ja vain Hengellinen ne voi ymmärtää !

1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

Mutta, siis MUTTA sinä erehdyt luulemaan "tiestää" hengelliseksi, minä en enää luule, kun olen häntä ja opetuksiaan JO kunnolla tutkinut !

Siis "tiestän" opetus on juuri tuota ihmis viisauden tuotosta, samaa jätöstä tarjoavat teologisen käyneet, eli jumaluus oppia, eli se on tuota inhimillisellä viisaudella ja sen kautta tuotettua jätöstä, jota "Tiestä" myös levittää.

Kun Henki "Tiestältä" selvästi siis puuttuu, niin tuotos on siis jätöstä, josta myös Jeesus varoitti, eli hapatusta vain, eli harhaoppeja ja muilta kopioituja kyhäelmiä !

Teologiassa nimittäin tutkitaan eri ihmisten tuottamia teorioita, ja niistä sitten opiskelija omaksuu sen, minkä itse LUULEE oikeaksi, eli mikä KUULLOSTAA oikealta, eli tämä on sitä KORVASYYHY oppia ja opetusta tälläinen teologinen asioiden velvittely !

"Tiestä" on nimittäin itse sanonut, että hän ei ennen opiskeluaan "uudestisyntynyt" vaan vasta sen opiskelun jälkeen ja kautta, eli se suomeksi tarkoittaa siis sitä, että hän opiskeli itse omalla viisaudellaan, sillä hänellä ei ollut Pyhää Henkeä itsessään, sillä sehän Raamatun mukaan saadaan vasta siinä oikeassa uudestisyntymisessä, eli Hengestä syntymisessä, eli uskoontulossa, kun Jumala vasta siinä synnyttää sen Uskon uudestisyntyvään.

Joten "Tiestä" siis ITSE todisti että ensin opeiskelu ja sitten vasta muka Pyhä Henki, mutta sekään ei hänen kohdallaan voi pitää paikkansa, sillä hän sanoo siis opiskelun kautta tulleensa täysdelliseksi ja menneensä sen kautta ahtaasta portista muka läpi ja siinä muka uudestisyntyneensä.

Tuollainen tie on omavanhurskauden tie, ei Jumalan Vanhurskauden Tie, joten tuota "Tiestän" opastamaa tietä ei voi ihminen uudestisyntyä EI MILLÄÄN !!!

Omilla teoilla eikä töillä eikä opiskeluilla eikä itse itsensä pyhittämisillä ja paranteluilla ei uudestisynnytä, se on Raamatun opetuksen mukaan täysin mahdotonta, se on Kainin tie se, ja se vie kadotukseen se !

Viitsitkö NYT EDES lukea kunnolla emiilio ?

Älä vastaa ennen kuin olet todella lukenut ajatuksella ja huolella !

Sitten JOS ja KUN vastaat, niin näytä Sanasta "Tiestän" opit, eli perustele ne Raamatun opetuksilla KIITOS !

• Tiestä

emilio, tuo luku on todella helmi. On niin monenlaista luuloa Jeesuksesta. Luullaan jopa Hänen olevan sellainen Jumalan valittu, joka valittii ihmisten siittämästä ihmisestä tehtäväänsä.
        Tuosta Johanneksen Ilmoituksesta jokainen saa selvästi lukea, että Jeesus TULI taivaasta ja puhui taivaallisia. Hän puhui sen, minkä Hän oli nähnyt ja kuullut. Toinen puhuu maallisia ja hänet otetaan mielellään vastaan, mutta taivaallisista puhuvia jopa kartetaan.

Nuo, jotka puhuvat taivaallisia, ovat antaneet oman sinettinsä siitä, että Jumala on totinen ja se tarkoittaa sitä, että he ovat laittaneet kaiken Jumalan Sanan uskon tieltä pois.

Jeesus siis tuli Ihmisen Pojaksi. Pyhä Henki siitti Hänet Marian kohtuun. Hän syntyi tänne kuin kuka tahansa, lain alle. Hän joutui olemaan nöyrä ja kuulianen. Jumala ei anna Henkeä mitalla ja joka vaeltaa Hengessä puhuu Jumalan Sanoja.

• Tiestä kirjoitti:

emilio, tuo luku on todella helmi. On niin monenlaista luuloa Jeesuksesta. Luullaan jopa Hänen olevan sellainen Jumalan valittu, joka valittii ihmisten siittämästä ihmisestä tehtäväänsä.
        Tuosta Johanneksen Ilmoituksesta jokainen saa selvästi lukea, että Jeesus TULI taivaasta ja puhui taivaallisia. Hän puhui sen, minkä Hän oli nähnyt ja kuullut. Toinen puhuu maallisia ja hänet otetaan mielellään vastaan, mutta taivaallisista puhuvia jopa kartetaan.

Nuo, jotka puhuvat taivaallisia, ovat antaneet oman sinettinsä siitä, että Jumala on totinen ja se tarkoittaa sitä, että he ovat laittaneet kaiken Jumalan Sanan uskon tieltä pois.

Jeesus siis tuli Ihmisen Pojaksi. Pyhä Henki siitti Hänet Marian kohtuun. Hän syntyi tänne kuin kuka tahansa, lain alle. Hän joutui olemaan nöyrä ja kuulianen. Jumala ei anna Henkeä mitalla ja joka vaeltaa Hengessä puhuu Jumalan Sanoja.

Ne ihmiset, joista sinä sanot että vainoavat sinua--puhuvat taivaallisia ja ovat uskovia.

Oikeastihan sinua ei taivasasioiden takia vainota vaan olet saanut aiheellista kritiikkiä opistasi joka on uskovaisten mukaan omavanhurskaus ja synnittömyysoppi, josta kuultaa läpi sinun narsistisuutesi.

Sinä et ole vainottu Jeesuksen takia vaan sinusta ei pidetä sinun itsesi -ihmisen takia.

• Peeässä. Tiestän suuri huolenaihe on muiden pielessä oleva uskonelämä.

Hän on yksin ainostaan oikealla tiellä. Tämäkin on narsistisuutta.

Jokainen joka on hänen kanssaan samaa mieltä on oikealla tiellä... ja se luku on todella pieni jotka häntä ja hänen omavanhurskaus-ahtaanportin oppia sietää.

Ei ole tunkua tiestän taivaaseen.

Ja helvetissä nähdään-minä joka olen agnostikko, ja te jotka olette uskovaisia mutta ette hyväksy tiestän opetusta.

Todella kummallista kun tiestä manaa sinne myös toiset uskovaiset.

Hän kuvittelee omassa pienessä mielessään että uskovat, jotka kritisoivat hänen omavanhurskausoppiaan, heissä vaikuttaa vihollisen voima.

Narsisti kun on hän myös kuvittelee tekevänsä jumalalle töitä ja olevansa siksi uskovien keskuudessa vainottu.

Hän ei tajua että kukaan ei ole hyökkäämässä jumalaansa vastaan vaan ainoastaan oppia vastaan.

Ja se ihme, hän ei suostu kertomaan sairautensa lääketieteellistä nimeä, jotta voitaisiin googlen avulla selvittää parantumisprosentit.

Hän halveksii raamatussa sitä kohtaa jossa kehoitetaan koettelemaan kaikki.

Pitäsi vaan hölmönä uskoa että joo ihme se oli koska tiestä on jumalan lellikki ja muut uskovat vihollisen voiman alla.

• emiilio

Kysyisinkin jälleen vuorostaan sinulta aurorab?

Onko sinulla jokin ihan oikea syy käydä tiestä nimimerkin kimppuun? Olet jatkanut tuota erikoista vainoamistasi jo aika kauan. Ja ihmettelen sitäkin, miten jotkut lähtevät samaan riettauden lätäkköön kanssasi.
        Selvennätkö selkeästi missä kohdin tiestä olisi käynyt henkilökohtaisuuksiin kohdallasi, joka antaisi aihetta tuollaiseen toimintaan?
        Hän on aina vastannut sinulle sävyisästi ja sinä vain jatkat ilkeilyjäsi. Ottaisit hänestä mallia.
        Jostakin ihmeen syystä sinä olet kuin rakkikoira, joka ei lakkaa räkyttämästä!

• emiilio kirjoitti:

Kysyisinkin jälleen vuorostaan sinulta aurorab?

Onko sinulla jokin ihan oikea syy käydä tiestä nimimerkin kimppuun? Olet jatkanut tuota erikoista vainoamistasi jo aika kauan. Ja ihmettelen sitäkin, miten jotkut lähtevät samaan riettauden lätäkköön kanssasi.
        Selvennätkö selkeästi missä kohdin tiestä olisi käynyt henkilökohtaisuuksiin kohdallasi, joka antaisi aihetta tuollaiseen toimintaan?
        Hän on aina vastannut sinulle sävyisästi ja sinä vain jatkat ilkeilyjäsi. Ottaisit hänestä mallia.
        Jostakin ihmeen syystä sinä olet kuin rakkikoira, joka ei lakkaa räkyttämästä!

Tiestä ärsyttää minua, koska hän on narsisti! Joku sanoi minulle että hän on kuin kirjoitukset tunteva fariseus. Sellaisesta jeesus sanoo että he ovat kuin kyykäärmeen sikiöt.

Tiestä aina haukkuu kaikkia ja hänestä tuntuu siltä kuin USKOVAISET VAINOAISIVAT.

Minusta ja minulle hän ei sano muuta kuin että lue evankeliumeita ja kuuntele uskovaisia...

No, niinhän minä teen, mutta kun ne uskovat ei kelpaa tieställe! Hänestä uskovaiset vainoavat häntä ja ovat vihollisen voimassa.

Tuollaisesta ei raamattukaan puhu mitään.

Minun uskoni on yksityisasia. Ärsyttää kun tiestä ei kunnioita sitä!

Olen kertonut ihmettelijöille sen verran että olen agnostikko.

Ikävä kyllä se on sivistyssana jota ei monikaan älyä mitä se tarkoittaa. Sana ateisti on heille tutumpi ja he pitävät mua ateistina.

Siis valehtelevat.

Tiestän tuputtaminen tukee tätä valhetta.

Tiestä on paha ihminen, narsisti ja potentiaalinen uskonnon uhrien tekijä.

• mieti sanojasi!

Tiestä ärsyttää minua, koska hän on narsisti! Joku sanoi minulle että hän on kuin kirjoitukset tunteva fariseus. Sellaisesta jeesus sanoo että he ovat kuin kyykäärmeen sikiöt.

Tiestä aina haukkuu kaikkia ja hänestä tuntuu siltä kuin USKOVAISET VAINOAISIVAT.

Minusta ja minulle hän ei sano muuta kuin että lue evankeliumeita ja kuuntele uskovaisia...

No, niinhän minä teen, mutta kun ne uskovat ei kelpaa tieställe! Hänestä uskovaiset vainoavat häntä ja ovat vihollisen voimassa.

Tuollaisesta ei raamattukaan puhu mitään.

Minun uskoni on yksityisasia. Ärsyttää kun tiestä ei kunnioita sitä!

Olen kertonut ihmettelijöille sen verran että olen agnostikko.

Ikävä kyllä se on sivistyssana jota ei monikaan älyä mitä se tarkoittaa. Sana ateisti on heille tutumpi ja he pitävät mua ateistina.

Siis valehtelevat.

Tiestän tuputtaminen tukee tätä valhetta.

Tiestä on paha ihminen, narsisti ja potentiaalinen uskonnon uhrien tekijä.

Sari tuo on hirveä syytös!

• emiilio

Kyllä sinun kannattaisi jo rauhoittua. Ei tiestä nimimerkki ole mikään narsisti. Hän on kuuliaisesti vain ja ainoastaan tuonut tänne puhdasta Jumalan Sanaa.

Hän ei ole moittinut, panetellut, eikä haukkunut ketään täällä missään. Aika monta ruoskan iskua hän on saanut sinulta ja monelta muultakin, vastaamatta silti itse ilkeästi. Mikä sinua oikein vaivaa? Kirjoitat ihan kummia. Täällähän nimenomaan keskustellaan uskosta ja sitähän sinulla ei ilmeisesti ole. Vai onko? Siteeraat raamattua kuin siitä jotain ymmärtäisit. Vetoat eri raamatun kohtiin, johon mielestäni sinulle ei tule oikeutusta, ennenkuin annat elämäsi Jeesukselle kokonaisuudessaan.

Tiestä ei ole koskaan moittinut muita heidän näkökannoistaan esim vaikkapa kaste tai muissakaan oppiasioissa, vaan koko ajan hän tuo sävyisästi raamattua kaikille.

Sinun uskosi saa mielellään olla sinun yksityiasiasi. Se sopii varmasti ihan kaikille. Joten sinullekin varmasti sopii, ettet puutu tiestä nimimerkin asioihin, vaan osallistut tästä eteenpäin asiallisesti keskusteluihin, joissa ei mennä henkilökohtaisuuksiin, etkä sitten enää levittele täällä valhekirjoituksia tiestä nimimerkistä, etkä kenestäkään muustakaan.

Kai ymmärrät itse jo vaieta tiestä nimimerkin suhteen. Hävettää jo puolestasi edes lukea noita erikoisia asioita, joissa ei ole mitään totuuden perää. Onko kai sinulla parempaankin tekemistä kuin kiusaaminen?

Raamattu on raamattu ja valhe on edelleenkin valhe.

• Olen entinen fundamentalisti-uskova, ja siksi osaa raamatun etu-ja takaperin.

Tiestä puhuu esm.lapsikasteasiassa Raamattua vastaan kuten täällä onkin jo monet todenneet.

• saako kysyä

Olen entinen fundamentalisti-uskova, ja siksi osaa raamatun etu-ja takaperin.

Tiestä puhuu esm.lapsikasteasiassa Raamattua vastaan kuten täällä onkin jo monet todenneet.

Minkä kasteen sinä olet saanut? Oli mikä tahansa niin puhuu kyllä huonoa sen kasteen puolesta.

• saako kysyä kirjoitti:

Minkä kasteen sinä olet saanut? Oli mikä tahansa niin puhuu kyllä huonoa sen kasteen puolesta.

Vauvakasteen ja aikuiskasteen.

Miksi uskovat on niin häijyjä ja ilkeitä ja pahantahtoisia? Sinäkin.

Raamattu sanoo että rakkaudesta te tunnette heidät(opetuslapset), mutta teillä ei ole rakkautta.

Minä en ole uskova, mutta jos olisin niin rakastaminen ainoana kun muut uskovat vain vihaavat ja halveksivat olisi vaikeata.

LS on kunnostautunut tässä lähimmäisen rakastamisessa mutta samaa ei voi sanoa teistä toisista.

• Ota malkasi, jos mah

Vauvakasteen ja aikuiskasteen.

Miksi uskovat on niin häijyjä ja ilkeitä ja pahantahtoisia? Sinäkin.

Raamattu sanoo että rakkaudesta te tunnette heidät(opetuslapset), mutta teillä ei ole rakkautta.

Minä en ole uskova, mutta jos olisin niin rakastaminen ainoana kun muut uskovat vain vihaavat ja halveksivat olisi vaikeata.

LS on kunnostautunut tässä lähimmäisen rakastamisessa mutta samaa ei voi sanoa teistä toisista.

Enpä ole nähnyt sinussa muuta kuin katkeruutta, kaunaa ja muiden ihmisten halveksuntaa. Et edes käsitä enää mitä rakkaus on. Mikä sinut vei tuohin tilaan ja miten kestät tuollaisena elämistä?

• Ota malkasi, jos mah kirjoitti:

Enpä ole nähnyt sinussa muuta kuin katkeruutta, kaunaa ja muiden ihmisten halveksuntaa. Et edes käsitä enää mitä rakkaus on. Mikä sinut vei tuohin tilaan ja miten kestät tuollaisena elämistä?

Sinähän siinä olet vihaisena mun kimpussa, mä yritän vain puolustautua.

Mulla ei ole muiden kuin uskovien kanssa ongelmia.

Mitä se kertoo uskovaisista?

Teille se on se rakkauden käsky.

• EI PAHALLA

Sinähän siinä olet vihaisena mun kimpussa, mä yritän vain puolustautua.

Mulla ei ole muiden kuin uskovien kanssa ongelmia.

Mitä se kertoo uskovaisista?

Teille se on se rakkauden käsky.

Tuolla sinä puhut mielinkielin, jossa juopotellaan ja kerskataan kenellä on enemmän viinaa viikonlopuksi. Tai missä tahansa missä syntiä puolustetaan. Niitä sinä pilkaat jotka yrittivät sinua lohkaista synninkalliosta, jotta olisit päässyt paranemaan.
        Aloita uudelleen. Aivan alusta ja pyydä anteeksi pilkaamiltasi ihmisiltä. Minä voin antaa muutaman nimimerkin: kalamos, jaikail, tiestä, mohikaani ja lukemattomat muut. Olet pahasuiseksi käynyt ja sen mitä olen sinua joskus lukenut, niin sinä ikään kuin täytät raamatun opetusta siitä, että saastut lisää siinä ohessa kun uskovaiset kirkastuvat.

• EI PAHALLA kirjoitti:

Tuolla sinä puhut mielinkielin, jossa juopotellaan ja kerskataan kenellä on enemmän viinaa viikonlopuksi. Tai missä tahansa missä syntiä puolustetaan. Niitä sinä pilkaat jotka yrittivät sinua lohkaista synninkalliosta, jotta olisit päässyt paranemaan.
        Aloita uudelleen. Aivan alusta ja pyydä anteeksi pilkaamiltasi ihmisiltä. Minä voin antaa muutaman nimimerkin: kalamos, jaikail, tiestä, mohikaani ja lukemattomat muut. Olet pahasuiseksi käynyt ja sen mitä olen sinua joskus lukenut, niin sinä ikään kuin täytät raamatun opetusta siitä, että saastut lisää siinä ohessa kun uskovaiset kirkastuvat.

Hyi hirvee mitä sinä kirjoitat.

• Miksi valehtelit ?

Miksi valehtelit aiemmin emiilio ?

Esitit niin kovasti puolueetonta, mutta olet selvästi "Tiestän" oppilas ja olet hänen harhaoppinsa ominut itsellesi.

Viestisi silloin jo sinut paljasti, mutta nyt kun itse vahvistit siis "Tiestän" oppien olevan puhtaita muka, niin se kertoo kyllä minulle sen, että olet "Tiestän" puolueeseen JO vahvasti mennyt !

Tuollainen toiminta on kaksinaamaisuutta ja valehtelua, mutta mitä muuta teiltä voi odottaakaan, kun opinnekin ovat silkaa valhetta !

Sinulle ja hänelle seuraava Sanan paikka joka kertoo tilanteenne:

Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

Siis olette eksyneet /eksytetty harhaoppeihinne, ja siten olette uskoneet siis valheen, ja nyt pidätte sitä valhetta totuutena, eli ihan kuten tuossa sanotaankin, olette sitä valhetta eli pimeyttä täynnä, ja kuinka suuri siis onkaan pimeytenne !!

Siis ITSE kirjoitit juuri "Tiestän" oppien olevan puhtaat !

Et emiilio vieläkään näyttänyt Raamatusta perusteita noille "Tiestän" harhaopeille, onko sinulla aikomustakaan tutkia asiaa todella Raamatusta ???

• mieti sanojasi

VAROITUKSEN SANA!
      Tartut kasteeseen, minkälaisesta kasteesta tulee noin pahat hedelmät, niinkuin
      sinulla on?

En toivo kenenkään seuraavan sinun antamaa esimerkiä, sillä hedelmistään puu tunnetaan.

Sari esimerkkisi eksyttää!!!

• Tarkastele vain omia hedelmiäsi !!

Ota ensin hirsi pois omasta silmästäsi.

Jeesus sanoo opetuslapsistaan että rakkaudesta te tunnette heidät. Sinulla ei ole sitä rakkautta.

Sinulla ei ole siis mitään.

• emiilio

Kuules aurorab.

Onko nyt siis kyse juuri nimenomaan tästä lapsikaste ja ylipäänsä kaste asiasta? Jeesus salli lasten tulla tykönsä ja käski kastaa ihmiset, sekä lapset, että aikuiset ja siten saattaa heidät opetuksen alaisiksi ja myös opetuslapsiksi.

Monet täällä kirjoittavat, ettei raamattu opettaisi sellaisia, mutta kyllä raamattu selkeästi opettaa asiat ihan selkeääkin selvemmin.
      Ymmärsinkö aurorab oikein, että olet tullut tänne kumoamaan Jeesuksen opetukset?

Olet tullut kumoamaan, ettei kukaan muukaan saisi uskoa Jeesukseen ja aivan erityisestikö lapsia ei saisi kastaa? Fundamentalisti?
      Olet siis vastapuolen asialla? Eihän muutoin olisi mitään järkeä tuossa ilkeilyssä. Sinä olet tullut tekemään tyhjäksi kristinuskoa, muuta virkaa ei sinulla näyttäisi tällä hetkellä täällä olevan.

Sana sanoo: joka ei ole Minun puolellani, on Minua vastaan. Ja yksi kohta erityisesti koskee nyt sinua ajamiesi asioidesi suhteen: Sana sanoo: mene pois Minun edestäni s..... a
      Joten käy Jeesuksen eteen nöyrtyen tai pysy pois! Ja koska tunnet raamatun etu ja takaperin, niin tiedät varmasti mitä muitakin ohjeita Sana sinulle neuvoo!
      Äläkä nyt vetoa mihinkään Jeesuksen rakkauksiin lähimmäisten suhteen!

• Alkoi demonisointi !

Voi emiilio, kun et harhaoppejasi muuten saa menemään läpi, niin pitääkö alkaa demonisoimaan toisia ?

Jospa vihdoin nöyrtyisit ITSE lukemaan Raamattua oikein kunnolla ???

"Tiestän" opin mukaan hän ja muut saavat "pyhän hengen lahjan" siinä lapsi kasteessa, mutta Raamatussa ei siitä sanota mitään !!!

Kun kirkkokunnissa kastetaan vauvoja, niin sitten sunnuntaina jumalanpalveluksessa sanotaan, että seurakuntaan on kasteessa liitetty se ja se vauva !

Raamatussa sen sijaan sanotaan, että Seurakuntaan liitetään VAIN uudestisyntyneet, ja sen liittämisen suorittaa Jumala eikä ihminen, sen Pyhän Hengen kautta ja Kristuksen srk ruumiin osallisuuden eli Jumalan lapseuden kautta, joka siinä AIDOSSA uudestisyntymässä tapahtuu.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Sitä ennen siis ihminen on uskosta osaton EIKÄ KUULU Seurakuntaan eli Kristuksen srk ruumiiseen eikä ole Jumalan lapsi, vain AIDOSSA uudestisyntymässä eli Hengestä syntymässä kaikki tapahtuu, ei luonnollisessa syntymässä eikä vauva kasteissa !!!

Mutta näitäkään perus asioita te ette ymmärrä varmaankaan, kun ihan kaikki perusteetkin on teillä sekaisin !

• Ja miksi et tahdo että vetoan niihin raamatunkohtiin? Sehän Jeesuksen sanojen mukaan suurin käsky tuo rakkauden kaksoiskäsky.

Tietästä muutkin ovat varoittaneet sinua mutta sinä et välitä raamatustasi ja seuraat ihmistä.

• emiilio

Miksi niihin vetoaisit, jos et niihin usko. Oletteko te nimimerkitön ja aurorab aisapari? Minulle riittää raamattu, ei ole tarvis seurata teitä, eikä tiestä nimimerkkiä. Seuraan Jeesusta.
      Onko sinulla aurorab, jokin syy olla täällä?

• 1. Etsin jumalaa. Tähän mennessä olen löytänyt ihmisiä jotka puhuvat jumalasta kukin oman uskontonsa mukaan. Mm.tiestä puhuu luterilaisuuden puolesta kun kannattaa vauvakastetta.

Nimimerkitön on eräs tiestän uhri, jost tiestä kuvittelee että hän on vihollisen vallassa.

Puolustan häntä minkä kerkiän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      134
      2734
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      261
      2317
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      22
      1423
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1082
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      97
      1050
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1023
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      932
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      56
      833
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      781
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      280
      774
    Aihe